Anteeksi runsaat lainaukset suhteessa lyhyeen viestiin, mutta ne ovat tarpeen.
Paljonko rikkauksistasi olet lahjoittanut pois vai aiotko mennä kadotukseen? Vai koskeeko Jeesuksen pointti ainoastaan viljaa eikä muuta varallisuutta?
The Original Jags kirjoitti:Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi". Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin. Niin hän mietti mielessään ja sanoi: ‘Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?’ Ja hän sanoi: ‘Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni; ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse’. Mutta Jumala sanoi hänelle: ‘Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?’ Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä." (Luuk 12:15-21)
Carlos kirjoitti:Niin, mitä tälle kaverille sitten tapahtui?
The Original Jags kirjoitti:Varmaan kaveri joutui kadotukseen.
Jeesuksen pointti oli varmaan se, että ylimääräinen vilja olisi pitänyt jakaa köyhille, eikä rakentaa sitä varten isompia aittoja ja sitten varastoida ja sulloa viljaa suuriin aittoihin yli oman tarpeen. Rikas mies olisi tullut toimeen vähemmälläkin.
The Original Jags kirjoitti:Minä olen tienannut todella hyvin tämän rahaston ansiosta:
http://sampo.is-asp.com/funds/fundprofile_hex.html?sym=MANDRUSSIK.FIF&fundid=2769,2769
Vuoden tuotto reippaasti yli 100%. Viime kuukausina kasvu on ollut erityisen hyvää. Viimeisen kuukauden tuotto 12%. Kyseessä on rahasto, joka sijoittaa lähinnä Venäjän energiayhtiöihin, jotka ovat kasvaneet viime vuosina merkittävällä tavalla.
Minulla on varallisuutta myös toisessa rahastossa, jonka tuotto on niinikään ollut melko hyvä
Paljonko rikkauksistasi olet lahjoittanut pois vai aiotko mennä kadotukseen? Vai koskeeko Jeesuksen pointti ainoastaan viljaa eikä muuta varallisuutta?