Sijoitusvinkkejä?

• 1 207 174
  • 6 587

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli en siis missään nimessä myisi näillä hinnoilla, en kyllä lisääkään, mutta on tässä edelleen iso potentiaali tulevaisuudessa, yhden vuoden huonolla tuloksella ei isoa väliä ole. Kaikki mikä on voinut mennä pieleen on mennyt Nesteellä pieleen.

Minä kevensin. En usko nousuun vielä aikoihin. Kokeillaan, jos rahat tuottaisivat toisessa kohteessa sillä aikaa paremmin. Nesteen kyytiin voi palata myöhemmin.

Edit: Nuo rahat siirtyivät Optomediin, joka jostain kumman syystä otti aamulla tauluun -6%. Nyt näytti olevan jo +7%, joten se sijoitus ainakin lyhyellä aikavälillä osui nappiin. Mutta en minä päiväkauppaa käy... Ja Optomediin myyntiä en todellakaan harkitse.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Paljonko veljillä on Nesteen keskihinta? Itse uskallan sanoa, että karvan alle 14. Määrää en halua paljastaa, hävettää ja ärsyttää.

Rapiat 13 euroa. Ostin vuodenvaihteessa osinkosalkkuun, kun "järkeilin" että pohjat saattais olla siinä. Mutta eihän näillä too-big-to-fail Suomi-lapuilla sellaista ole.

Tämä ei ole edes ensimmäinen kerta, kun hyppään ensimmäistä kertaa kyytiin johonkin osinkolappuun ja sitten kohtapian perään tulee ilmoitus huonosta tuloksesta ja osingon isoista leikkauksista.

Kyllä pitäis ymmärtää sulkea kaupankäyntipalvelut ja tyytyä indeksiin.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Harvemmin sitä kannattaa laskevaan kurssiin ostaa.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kääntäisin tuon melkein toisin päin. Miettiiköhän Neste mihin tuli lähdettyä Malisen kanssa? On kyllä niin jäätävä CV kaverilla, että vaikea löytää vastaavaa. Lisätiedot vaikkapa Pöyryltä ja Postilta.

Mä oon samaa miettinyt, ehkä neste voisi myös laajentaa bisnestä. Jakelurekkojen kuskit voisi ajaa nurmikon. Tai jakaa postia!

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Rapiat 13 euroa. Ostin vuodenvaihteessa osinkosalkkuun, kun "järkeilin" että pohjat saattais olla siinä. Mutta eihän näillä too-big-to-fail Suomi-lapuilla sellaista ole.

Tämä ei ole edes ensimmäinen kerta, kun hyppään ensimmäistä kertaa kyytiin johonkin osinkolappuun ja sitten kohtapian perään tulee ilmoitus huonosta tuloksesta ja osingon isoista leikkauksista.

Kyllä pitäis ymmärtää sulkea kaupankäyntipalvelut ja tyytyä indeksiin.
Eihän Neste ole millään mittarilla ollut osinkosalkkuun kuuluva osake ainakaan viimeiseen viiteen vuoteen. Kauemmas en ulkoa muista. Melko pientä osinkoahan tuo on maksanut. Ainoastaan ennen tämän päivän uutista ovat jotkut palvelut saattaneet näyttää isoa osinkoprosenttia kun noissa monesti osinkoprosentti otetaan suoraan siitä mitä osinko on viime vuonna ollut euroina ja se suhteutetaan päivän kurssiin. Laskua kun tulee niin prosentti luonnollisesti nousee. Missään ennusteissahan ei Nesteen osinkoa ole analyytikot tälle vuotta luonnollisesti kummoiseksi ennustaneet

hege

Jäsen
Nesteen tilanteessa pitää nähdä posina se, että Nesteen asiosta Fortum jakaa hyvät osingot eli pääomistaja ottaa omansa pois sitä kautta.

Analyzer

Jäsen
Minä kevensin. En usko nousuun vielä aikoihin. Kokeillaan, jos rahat tuottaisivat toisessa kohteessa sillä aikaa paremmin. Nesteen kyytiin voi palata myöhemmin.

Edit: Nuo rahat siirtyivät Optomediin, joka jostain kumman syystä otti aamulla tauluun -6%. Nyt näytti olevan jo +7%, joten se sijoitus ainakin lyhyellä aikavälillä osui nappiin. Mutta en minä päiväkauppaa käy... Ja Optomediin myyntiä en todellakaan harkitse.

Minä myin pois tämän päivän +5% nousuun. Takkiin tuli n -10%. Olisi tullut paljon enemmänkin turpiin, mutta matkan varrella keventelin oikea-aikaisesti ja ostin myöhemmin lisää jolla sain ostohintaa painettua alas.

Joskus se vielä nousee mutta näköpiirissä ei ole mitään miksi se nousu tapahtuisi nopeasti. Sijoitan rahat muualle ja jään seuraamaan, koska on mahdollisesti aika hypätä takaisin kyytiin.

Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Paljonko veljillä on Nesteen keskihinta? Itse uskallan sanoa, että karvan alle 14. Määrää en halua paljastaa, hävettää ja ärsyttää.
28,28€, tullut lisäiltyä tässä viimeisen vuoden-parin aikana ja laskettua jonkin verran keskihintaa. Sitkeästi silti valahtaa aina uudelleen ja uudelleen oman salkun selkeästi pienimmäksi omistukseksi. Yleensä tässä vaiheessa aina pohdin, haluanko ostaa lisää vai laittaa kaikki laput laitaan.

En jaksa lähteä arvailemaan lyhyen aikavälin kurssikehitystä, todennäköisemmin toki vielä alaspäin, miksipä luisu juuri tähän tyssäisi. Tämän kevään osingoille ei oikein parempaakaan käyttöä ole, joten ajattelin vielä kerran hakata päätä seinään. Tai siis Nesteeseen. Pyrin tässä tämän vuoden aikana tuplaamaan Neste-position ja sen jälkeen "unohtamaan" koko puljun salkun perälle ja katsomaan 10 vuoden kuluttua miten kävi.

Pitäisi ostaa samaan aikaan kun veri virtaa kadulla, mutta pyrkiä välttämään putoavia puukkoja, hmm. Eittämättä Neste kuuluu jälkimmäiseen kategoriaan, mutta toisaalta haluan ja osittain myös uskon (koska rahoillani näkemystäkin otan), että pitkällä aikavälillä 10€ ostohinnat vielä pystävän suuta messingille. Tai sitten ei.

Näillä näkymin loppukesästä/syksyllä siirryn OST-sijoittajasta indeksisäästäjäksi, joten eipä tarvitse sittemmin enää moisia pohtia ja OST saa jatkaa oman elämänsä elämistä samalla kun käyn 1-2 kertaa vuodessa uudelleensijoittamassa osinkoja nykyisiin omistuksiin, joista toki valtaosalla pyyhkii vallan mainiosti .

Jeffrey

Jäsen
Minä myin pois tämän päivän +5% nousuun. Takkiin tuli n -10%. Olisi tullut paljon enemmänkin turpiin, mutta matkan varrella keventelin oikea-aikaisesti ja ostin myöhemmin lisää jolla sain ostohintaa painettua alas.

Hyvin näyttää osuneen tämä lankulle! Onnea! Melkoinen kuolleen kissan pomppu tänään aamupäivästä ja nyt jo kutiellaan niitä punaisia lukemia. RSI toki ollut melkoisen alhaalla ja ostajia tuntuu löytyvän aina uudelleen tuolta lähempää kymppiä.

Tässä voisi olla ainakin kevään ajaksi peliajatusta myydä nousuihin ja ostaa laskuihin. Eiköhän tämä tule varsin iloista vuoristorataa elämään - kuten toki on tehnyt jo pidempään.

F#21

Jäsen
Jännä nähdä mihin Neste tulevaisuudessa suuntaa. Entisenä työntekijänä veikkasin alamäen jo alkavan, kun Kaisa Hietala lähti talosta pois, mutta Vanacker sekä talousjohtajana Mäki-Kala ohjasivat laivaa vielä oikeaan suuntaan. Heidän lähtönsä jälkeen suunta vaikuttikin olevan vain yksi, alas. Lehmus taisi toimitusjohtajana olla vielä liian raakile.

Hietalan olisin edelleen nähnyt hyvänä kandidaattina toimitusjohtajan pallille, mutta tuskin hänkään enää tuonne takaisin siirtyy.

Analyzer

Jäsen
Hyvin näyttää osuneen tämä lankulle! Onnea! Melkoinen kuolleen kissan pomppu tänään aamupäivästä ja nyt jo kutiellaan niitä punaisia lukemia. RSI toki ollut melkoisen alhaalla ja ostajia tuntuu löytyvän aina uudelleen tuolta lähempää kymppiä.

Tässä voisi olla ainakin kevään ajaksi peliajatusta myydä nousuihin ja ostaa laskuihin. Eiköhän tämä tule varsin iloista vuoristorataa elämään - kuten toki on tehnyt jo pidempään.

Tattista!

Olen suht tuore sijoittaja ja muutoin ehkä vähän liiankin ruusuisesti alkanut, mutta tämä Neste oli kyllä selkeä virhe haksahdus. Myönnän, että tässä tapauksessa osakkeen historia pääsi vähän sumentamaan realiteetteja. Toki siinä on se mahdollisuus kunnon raketointiinkin, mutta toimin tässä kuitenkin vastoin omaa sijoitusstrategiaani ja annoin sisäiselle gamblerille vallan. Se ei ole koskaan hyvä. Oppirahoja. Olen kuitenkin tyytyväinen miten siitä pääsin lopulta irti, kun oli jo ihan kunnon kuoppa.

Mahdollisesti hyppään kyllä vielä kyytiin mutta sen aika ei ole ihan lähitulevaisuudessa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy