Siim Liivik – HIFK-ikoni

  • 291 159
  • 834

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jargonissa kertoivat, että mestaruuskaudella Liivik-Pöysti kaksikko tienasi 24000€ mieheen. Mestaruuden jälkeen tuli varmasti bonareita, mutta sanoisin, että hinta-laatusuhde oli aivan järkyttävän hyvä. Näitä on sattunut ”omille kohille” maakunnissa meitä useammin ja senkin olisi korkea aika muuttua.

Täh... ei kai noin kovat roolimiehet noin hemmetin halvalla vedelly. Huh :o
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jargonissa kertoivat, että mestaruuskaudella Liivik-Pöysti kaksikko tienasi 24000€ mieheen. Mestaruuden jälkeen tuli varmasti bonareita, mutta sanoisin, että hinta-laatusuhde oli aivan järkyttävän hyvä. Näitä on sattunut ”omille kohille” maakunnissa meitä useammin ja senkin olisi korkea aika muuttua.

Niin ja taisi vielä mainita, että molemmat joutuivat try-outin kautta taistelemaan tien jengiin. Nybari ”antoi try-outin” tai jtn.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täh... ei kai noin kovat roolimiehet noin hemmetin halvalla vedelly. Huh :o
Miten niin ei? Eihän näistä kenestäkään oltu kuultu vielä oikeastaan mitään ennen tuota IFK:n mestaruuskautta. Liivik oli ainoa näistä joka nyt oli pari kautta ollut liigamiehistössä suht vakituisesti mukana, mutta Nyholm ja Pöysti pelasivat aikalailla puolet Liigaa ja puolet Mestistä parikin kautta ennen mestaruutta. Toki Pöystin kohdalla syöpä vaikutti ikävällä tavalla asiaan ja pelejä jäi sen vuoksi väliin, mutta kuitenkin.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Jargonissa kertoivat, että mestaruuskaudella Liivik-Pöysti kaksikko tienasi 24000€ mieheen. Mestaruuden jälkeen tuli varmasti bonareita, mutta sanoisin, että hinta-laatusuhde oli aivan järkyttävän hyvä. Näitä on sattunut ”omille kohille” maakunnissa meitä useammin ja senkin olisi korkea aika muuttua.
Eihän nyt kukaan perus duunarille yli kahta kiloa kuussa maksa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän nyt kukaan perus duunarille yli kahta kiloa kuussa maksa.

Nooh, kyllä näin jälkikäteen arvioituna olisin voinut maksaa kolmekin tonnia ja vielä vähän likaisen työn lisää senkin päälle. Eikä siltikään hävettäisi. Asiallisille ja tunnollisille perusduunareille on aina käyttöä. Sen tosin huomaa yleensä vasta sitten, kun soppari on tehty jonkun huithapelin kanssa ja sillä vähäisellä rahalla ei saanut kuin ongelmia ja ylimääräistä vaivaa itselleen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miten niin ei? Eihän näistä kenestäkään oltu kuultu vielä oikeastaan mitään ennen tuota IFK:n mestaruuskautta. Liivik oli ainoa näistä joka nyt oli pari kautta ollut liigamiehistössä suht vakituisesti mukana, mutta Nyholm ja Pöysti pelasivat aikalailla puolet Liigaa ja puolet Mestistä parikin kautta ennen mestaruutta. Toki Pöystin kohdalla syöpä vaikutti ikävällä tavalla asiaan ja pelejä jäi sen vuoksi väliin, mutta kuitenkin.

Johan sen nyt jo Laura Räty kertoi, että ei kai kukaan Suomalainen nyt ainakaan alle 2100€/kk tienaa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Jargonissa kertoivat, että mestaruuskaudella Liivik-Pöysti kaksikko tienasi 24000€ mieheen. Mestaruuden jälkeen tuli varmasti bonareita, mutta sanoisin, että hinta-laatusuhde oli aivan järkyttävän hyvä. Näitä on sattunut ”omille kohille” maakunnissa meitä useammin ja senkin olisi korkea aika muuttua.
Mä oikeasti nauran ääneen niille jotka luulevat, että Simon palkkiot HIFK:n paidassa olivat kaks tonnia kuussa tai alle tuolloin, kun suomalaisen keskiarvopalkka huiteli jo reilusti yli kolmessa tonnissa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nooh, kyllä näin jälkikäteen arvioituna olisin voinut maksaa kolmekin tonnia ja vielä vähän likaisen työn lisää senkin päälle. Eikä siltikään hävettäisi. Asiallisille ja tunnollisille perusduunareille on aina käyttöä. Sen tosin huomaa yleensä vasta sitten, kun soppari on tehty jonkun huithapelin kanssa ja sillä vähäisellä rahalla ei saanut kuin ongelmia ja ylimääräistä vaivaa itselleen.

Tämä on se ainoa järkevä tapa käsitellä vanhoja liksoja. Tässä seurassa on osattu laittaa fyrkkaa kyllä ”sillai vähä dorkastikin” haisemaan, sehän tiedetään.

Jos kelataan hetki tätä...nuori suht hyvä VL kaveri voittaa huippurosterissa mestaruuden alemmissa kentissä snadilla liksalla. Korotus tulossa, ei kuitenkaan mikään ’mersukaupoille saman tien perkele!’ - tasoa oleva. Kesän aikana bailataan Kanisteria ja valmistellaan tulevaan (vaikeaan) kauteen. Syksyllä ne huippurosterin kovimmat on hävinny paremmille liksoille, viereen tuotu uusia tuntemattomia paremmin tienaavia. Noh, nuori kaveri siinä kelaa kaikenlaista. Sit pitäis omaksua sama rooli, tottakai mahis näyttää pystyykö parempaan.

Tässä kohtaa sen pääkoutsin rooli on niin suuri ettei muusta väliä. Koska meillä tässä firmassa nämä ei ihan aina onnistu (heko), niin mun mielestä UTJ voisi ottaa tämän nuoren kaverin kaffelle ja jututtaa vähän syvällisemmin.

”Mä olen kaavaillut susta meille monen vuoden luottokaveria, sellaista kenellä voisi olla mahikset ikoniksi jne. Liksaa voitaisiin nostaa sopivasti per vuosi ja kattoa vähän miten sit joskus uran jälkeen pääsisit firmaan sisään duuniin jos homma kiinnosaa ja olisi annettavaa.”

Näin nämä VL lahjakkuudet tietäisi että vaikka räppi/malli/tv-hommat olisi taattu vuodeksi-pariksi, olisi mahdollisuus kovalla duunilla(+omilla taidoilla) saada hyvä liksa tasaisesti usean vuoden ajan + uranjälkeinen aika voisi olla fiksua tekemistä seiskalehtien palstojen sijasta.

Ehkä jotkut tarttuisi, mene ja tiedä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oikeasti nauran ääneen niille jotka luulevat, että Simon palkkiot HIFK:n paidassa olivat kaks tonnia kuussa tai alle tuolloin, kun suomalaisen keskiarvopalkka huiteli jo reilusti yli kolmessa tonnissa.

Ja mä oikeasti nauran niille, jotka eivät ymmärrä, että lätkäjengissä kaikki ei tienaa sataatonnia vuodessa, ei edes HIFK:ssa. Tässä puhutaan kaudesta 2010-11, jolloin nimetön pelaaja tuli try outille jengiin. Ennenkuulumatonta! No ei, vaan ihan normaalia, kun kyse ei ole mistään Mikael Granlundista tai Patrik Laineesta.

Se menee yleensä niin, että nuori pelaa ensin halvalla ja hinta-laatusuhde on erinomainen, jos nuori onnistuu. Palkkaa voidaan tarkistaa ylöspäin seuraavalle kaudelle, mutta pakko ei ole, jos seura ei halua ja sopimus on voimassa. Usein näin kuitenkin tapahtuu. Sen jälkeen vanhat meriitit ja potentiaali sekä ”nimi” selässä määrittää markkinoilla pelaajan sopimuksen arvon ja joidenkin kohdalla maksetaan ylihintaa uran loppuun asti. ”Koska on joskus kuitenkin onnistunut”.

Jos nuori pelaaja ei liigasopimukseen nimeään laita, vaihtoehtona on esim. pelata Mestiksessä, missä parhaat pelaajat tienaa ehkä tonnin kuussa ja käyvät joko duunissa tai opiskelevat, jollei joku muu elätä. Joten 2000€/kk liigasoppari kuulostaa yhtäkkiä ihan hyvältä. Varsinkin, jos voit vielä asua vanhempien nurkissa, kimppakämpässä tai puolison kanssa jossain vähän kauempana kuin ytimessä. Toki voi asua yksinkin, vaikka keskustassa jossain kopissa ja silti raha riittää vuokraan ja elämiseen ja jäisi säästöönkin, jos elää säästeliäästi. Kannattaa oikeasti ottaa selvää, mitä nuori rivipelaaja tienaa Liigassa noin niin kuin keskimäärin. Poikkeuksia on toki aina. Vanhempien pelaajien osalta saatetaan maksaa joskus aika paljonkin myös pukukoppi-ominaisuuksista ja johtajuudesta, koska niistä saatava hyöty on etukäteen tiedossa. Nuorella pelaajalla ei tätä etua ole. Vai kuvitteletko, että joku siimliivik on hankittu joukkueeseen johtamaan Ville Peltosta, Toni Söderholmia, Kimmo Kuhtaa ja muita pukukopissa? Salli mun nauraa. Ja naurankin. Siim Liivik hankittiin taistelemaan esimerkillisesti kentällä ja annettiin mahdollisuus osoittaa olevansa liigapelaaja.

Tämän jälkeisiin soppareihin en ole ottanut kantaa enkä ota, vaan kyse on kauden 2010-11 sopimuksesta, jonka arvon Liivik itse mainitsi Jargonissa muun jutustelun ohessa. Lisätietoa mm. Jokereiden nuorten soppareista Virmasen aikana, eli samoihin aikoihin, löytyy samasta ohjelmasta, eri jaksosta tosin. Liivikin seuraavassa sopimuksessa Märkä-Simo on varmasti saanut oman pikku bonuksensa, mikä on tuolloin ollut ihan oikeinkin, saihan HIFK sen ansiosta näkyvyyttäkin. Lisäksi Liivik oli kentällä näyttänyt pystyvänsä joukkueen menestystä edistäviin suorituksiin. Tämä nosti pomminvarmasti Liivikin sopimusten arvoa myös seuraavina vuosina. Koska aiemmat näytöt ja nimi selässä.

Ps. Siim Liivikistä tuli Märkä-Simo v. 2011. Siis vasta ko. sopimuksen tekemisen jälkeen. Toisin kuin yleisesti väitetään, maajoukkueen MM-kulta ei tehnyt JVG:stä tunnettua, vaan HIFK:n mestaruus, koska ”Häissä”-video, Liivik, Peltonen, Wärn ja muut hokiterot. Biisiä renkutettiin HIFK-piireissä jo pleijareissa YouTubesta. Ainoa keino tosin oli katsoa koko lähes kymmenen minuutin video. Ja mehän katsottiin. JVG nousi toki koko kansan tietouteen MM-kullan myötä, mutta meillä HIFK:ssa ”Häissä”-biisiä oli jo tuolloin renkutettu kuukausikaupalla.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nimettömien ja Liiganäyttöjä vailla olevien nuorten pelaajien ekat palkat taitaa olla ihan huumoritasoa. Mulla ei ole mitään aihetta epäillä Julle Tyrväisen Jargon-podcastissa kertomaa: Pari liigapeliä pelanneelle, pitkästä loukista toipuneelle hyökkääjänalulle Jokerit oli tarjonnut hienot 24.000 euroa. Se oli tuplat enemmän millä Pelicans oli tarjonnut Liigasopimusta.

Tajuan kyllä, että seura laskee kunkin pelaajan kulueriin esim. vakuutukset. Se voi helposti olla tonnin kuussa noin riskialttiissa ammatissa. Silti rahapalkan vähyys hirvittää, jos nyt nuori mies omillaan elää ja jollain voi vahingossa perhettäkin olla.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä oikeasti nauran ääneen niille jotka luulevat, että Simon palkkiot HIFK:n paidassa olivat kaks tonnia kuussa tai alle tuolloin, kun suomalaisen keskiarvopalkka huiteli jo reilusti yli kolmessa tonnissa.

Mua ei naurata. Keskiarvo ei ole sama kuin minimi. Mutta voi olla että nämä jutut tulee vastaan vasta yläasteen jälkeen, hankaliahan nämä on.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin on. Läheiseni häpesivät minua, kun osasin sanat. Köh.

Mutta me rakastimme. Ja rakastamme edelleen, sekä laulua että kaikkia niitä, jotka sanat osasivat ennen koko muuta kansaa :). Tärkeä biisi meikäläisille.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Nimettömien ja Liiganäyttöjä vailla olevien nuorten pelaajien ekat palkat taitaa olla ihan huumoritasoa. Mulla ei ole mitään aihetta epäillä Julle Tyrväisen Jargon-podcastissa kertomaa: Pari liigapeliä pelanneelle, pitkästä loukista toipuneelle hyökkääjänalulle Jokerit oli tarjonnut hienot 24.000 euroa. Se oli tuplat enemmän millä Pelicans oli tarjonnut Liigasopimusta.

Tajuan kyllä, että seura laskee kunkin pelaajan kulueriin esim. vakuutukset. Se voi helposti olla tonnin kuussa noin riskialttiissa ammatissa. Silti rahapalkan vähyys hirvittää, jos nyt nuori mies omillaan elää ja jollain voi vahingossa perhettäkin olla.
24000 oli tuplat enemmän? 6000, 8000, 12000?? En ymmärrä.
 
Toisin kuin yleisesti väitetään, maajoukkueen MM-kulta ei tehnyt JVG:stä tunnettua, vaan HIFK:n mestaruus, koska ”Häissä”-video, Liivik, Peltonen, Wärn ja muut hokiterot. Biisiä renkutettiin HIFK-piireissä jo pleijareissa YouTubesta. Ainoa keino tosin oli katsoa koko lähes kymmenen minuutin video. Ja mehän katsottiin. JVG nousi toki koko kansan tietouteen MM-kullan myötä, mutta meillä HIFK:ssa ”Häissä”-biisiä oli jo tuolloin renkutettu kuukausikaupalla.

Sinänsä yhdentekevää, mutta korjattakoon nyt tätä kun on niin moni asia päin persettä.

JVG kasvoi tunnettavuudeltaan vähä vähältä ja huippu oli sitten MM-kullan tuoma torikeikka ym. julkisuus, mutta kyllähän ne breikkasivat jo ip-lehtiin Epoo-biisillä edelliskesänä/-syksynä, kun Karalahti oli mukana videolla.

"IFK-piireissä" tuskin "renkutettiin" läpi pleijareiden Häissä-biisiä pakkokatsomalla musavideota, koska se julkaistiin 4. loppuottelun jälkeen. Sehän siinä videossa olikin läppänä, kun mukana oli useita Bluesin ja HIFK:n pelaajia ja se "tapahtuu" 19.4. aamulla eli vikan finaaliottelun jälkeen.
 

F#21

Jäsen
Sinänsä yhdentekevää, mutta korjattakoon nyt tätä kun on niin moni asia päin persettä.

JVG kasvoi tunnettavuudeltaan vähä vähältä ja huippu oli sitten MM-kullan tuoma torikeikka ym. julkisuus, mutta kyllähän ne breikkasivat jo ip-lehtiin Epoo-biisillä edelliskesänä/-syksynä, kun Karalahti oli mukana videolla.

"IFK-piireissä" tuskin "renkutettiin" läpi pleijareiden Häissä-biisiä pakkokatsomalla musavideota, koska se julkaistiin 4. loppuottelun jälkeen. Sehän siinä videossa olikin läppänä, kun mukana oli useita Bluesin ja HIFK:n pelaajia ja se "tapahtuu" 19.4. aamulla eli vikan finaaliottelun jälkeen.
Häissä-biisi tuli YouTubeen jo maaliskuussa. Ei ollut virallinen versio vaan se oli vuotanut jostain.
 
Häissä-biisi tuli YouTubeen jo maaliskuussa. Ei ollut virallinen versio vaan se oli vuotanut jostain.
Niin tuli. En ole väittänyt muuta, muistan kyllä. Korjasin vaan sen että youtubessa olis muka ollut toi pitkä video ja että sitä olisi pitänyt pakkokatsella läpi. Kyllähän sitä biisiä monikin kuunteli jo silloin maaliskuussa (ihme ettei jo helimkuussa, muistelin että oli tosi kauan ennen videota kun biisi oli kuunneltavissa).

Pointti pysyy: "HIFK:n mestaruus teki JVG:stä tunnetun" on huono läppä joskin toki samaa tasoa kuin muukin keskustelu täällä, eli tyyliin Jeesus Kristuskin syntyi suuren ja mahtavan Helsingin IFK:n takia.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinänsä yhdentekevää, mutta korjattakoon nyt tätä kun on niin moni asia päin persettä.

JVG kasvoi tunnettavuudeltaan vähä vähältä ja huippu oli sitten MM-kullan tuoma torikeikka ym. julkisuus, mutta kyllähän ne breikkasivat jo ip-lehtiin Epoo-biisillä edelliskesänä/-syksynä, kun Karalahti oli mukana videolla.

"IFK-piireissä" tuskin "renkutettiin" läpi pleijareiden Häissä-biisiä pakkokatsomalla musavideota, koska se julkaistiin 4. loppuottelun jälkeen. Sehän siinä videossa olikin läppänä, kun mukana oli useita Bluesin ja HIFK:n pelaajia ja se "tapahtuu" 19.4. aamulla eli vikan finaaliottelun jälkeen.

Vai niin. Itse en ollut kuullut JVG:stä ennen ”Häissä”-biisiä, mutta moni muu varmasti oli. Suurin osa tutustui heidän tuotantoonsa kuitenkin vasta MM-finaalin jälkeen. Tämä on mediassakin mainittu lukuisia kertoja.

Se, että Häissä-videon alussa tapahtumat sijoitetaan 19.4.2011-päivään, ei todellakaan tarkoita sitä, että biisi on julkaistu tuolloin. En muista tarkkaa päivää, milloin video on YouTubeen isketty, mutta syön hatullisen paskaa, jos sitä ei muka ole soitettu meidän piireissä jo ennen finaaleita. Itse muistaisin, että Narri-sarjassa olisi jo sitä kuunneltu, mutta siitä en mene takuuseen, kun kaikki on sattuneista syistä sen osalta vieläkin vähän sumeaa. Sen kuitenkin takaan, että ti, 19.4.2011 HIFK:n mestaruusjuhlissa biisi oli jo hyvin yleisesti tunnettu meikäläisten joukossa. Yleisö lauloi sujuvasti mukana Märkä-Simon unohdellessa humalaspäissään jopa omat sanansa. Jonnet ei ehkä vaan muista.

Meikäläisistä voi varmaan muutkin nämä muistikuvat vahvistaa. Kun minä tähän biisiin tutustuin, muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin katsoa koko pitkä video.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vai niin. Itse en ollut kuullut JVG:stä ennen ”Häissä”-biisiä, mutta moni muu varmasti oli. Suurin osa tutustui heidän tuotantoonsa kuitenkin vasta MM-finaalin jälkeen. Tämä on mediassakin mainittu lukuisia kertoja.

Se, että Häissä-videon alussa tapahtumat sijoitetaan 19.4.2011-päivään, ei todellakaan tarkoita sitä, että biisi on julkaistu tuolloin. En muista tarkkaa päivää, milloin video on YouTubeen isketty, mutta syön hatullisen paskaa, jos sitä ei muka ole soitettu meidän piireissä jo ennen finaaleita. Itse muistaisin, että Narri-sarjassa olisi jo sitä kuunneltu, mutta siitä en mene takuuseen, kun kaikki on sattuneista syistä sen osalta vieläkin vähän sumeaa. Sen kuitenkin takaan, että ti, 19.4.2011 HIFK:n mestaruusjuhlissa biisi oli jo hyvin yleisesti tunnettu meikäläisten joukossa. Yleisö lauloi sujuvasti mukana Märkä-Simon unohdellessa humalaspäissään jopa omat sanansa. Jonnet ei ehkä vaan muista.

Meikäläisistä voi varmaan muutkin nämä muistikuvat vahvistaa. Kun minä tähän biisiin tutustuin, muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin katsoa koko pitkä video.

Case closed! Näin se on, eli ei tarvitse syödä paskaa. Oma muisti edelleen semi hyvä.

Mutta joo, olin kuullut biisin jossain ennen juhlia ja niin oli ilmeisesti moni muukin kuullut. Musavideo oli varmaan kuvattu ihan hyvissä ajoin eli biisikin jotain kautta julkaistu aiemmin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Näin tietää netti:
Linkki ko. biisin ja videon julkaisusta.
Ehkä tämä helpottaa keskustelujanne.
Itse en edes tuntenut kappaletta, kun en ole kotimaista musaa paljon harrastanut.
Lisäys: nuo kriittiset päivämäärät ovat siis 24.3. sekä 18.4. ja 27.4.
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Tamin Jaguar - jos olisit nimimerkkisi arvoinen niin kertoisit sanoittaneesi ko biisin Helmikuussa -11.

Kyllähän sitä tuona pleijarikeväänä renkutettiin sen verran paljon, että Jopa minä osasin sanat mestaruusjuhlissa. Varmaankin tällä palstalla oli linkkiä YouTube-videoon tms
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Niin ja taisi vielä mainita, että molemmat joutuivat try-outin kautta taistelemaan tien jengiin. Nybari ”antoi try-outin” tai jtn.

Try outista Liivik on kertonut aiemminkin:

Kausi 2010-11 muutti lopulta Itä-Helsingin Kiekossa uransa aloittaneen hyökkääjän elämän. Liivikin kolmas vuosi SM-liigajäillä alkoi kuitenkin epävarmalla pohjalla. HIFK-johdolta ei nimittäin vielä kauden alla löytynyt kosolti luottamusta fanien keskuudessa ikonin asemaan nousseelle sentterille.

- (Tom) Nybondas antoi minulle kauden alussa tryout-diilin. En ollut vissiin vielä muutaman vuoden aikana vakuuttanut häntä. Menimme Pöden (Eetu Pöysti) kanssa molemmat tryout-diileillä ja päätimme, että vedämme megakauden, jonka jälkeen katsotaan, tarvitseeko enää olla koeajalla, Liivik muistelee.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös