Sheddenin väitetty käskytys

  • 115 583
  • 873
Tila
Viestiketju on suljettu.

bull

Jäsen
Ihan vaan heittona, jos kerran kuka tahansa voi tehdä tutkintapyynnön jostain tapahtumasta ottelussa, niin voiko kuka tahansa tehdä tutkintapyynnön poliisille (tai jolekin muulle taholle) liigan puolueettomuudesta?

Jos nyt oletetaan, että Levonen on kytännyt Sheddeniä jo aiemmin, niin kyse ei ole puolueettomasta toiminnasta. Eli kilpailusarja joka ei olekaan tasapuolinen kaikille, vaan tuomarit on tavallaan lahjottu.

Heräsi vaan mieleen... :o)
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on Nelosen vastuu, kun käy ilmi että kanava on mustamaalannut Sheddeniä vääristelemällä tämän sanoja? Miksi tv-kanavan kuvaa voidaan käyttää kurinpitopäätösten pohjana, jos kampitusjäähyn perusteita ei saa tarkistaa videotaululta? Kuka söi Jari Levosen eväät? Vieläkö saataisi Mika ja Juti takaisin? Paljonko kello on?
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bismarck kirjoitti:
tell their number 50, if you shoot your pucks down here again, better keep his fucking head up -->paljon mahdollista.

tell their number 50, if you shoot your pucks down here again, better rip his fucking head off -->mun englannin taidoilla tossa ei ole hirveästi järkeä.[/I]

Kukin tietty kuulee tyylillään.

Odotan eniten sitä, että asianomaisia on kuultu. Luulen Sheddenin olevan sen verran suoraselkäinen persoona, että kyllä kertoo asiat sellaisina kun ne todellisuudessa ovat. Nauha on kuuluvuudeltaan sen verran epäselvä, ettei siitä pysty varmasti analysoimaan mitä siinä sanotaan. On siis varmasti useampiakin mahdollisuuksia kuin nuo yllämainitut kaksi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
On se muuten ollut kamalaa, kun joku on alkulämmittelyssä oikein lähetellyt kiekkoja hifkin kenttäpuoliskolle. Onhan tuollainen niin rikollista toimintaa, jotta siihen pitää "poliisitoimin" puuttua.

Eiköhän tässä nyt vaan yritetä jotain lieventävää asianhaaraa löytää tälle "kaukaloidemme nerokkaalle" valmentajalle joka tempuillaan on saanut joukkueensa naurunalaiseksi koko suomenmaassa(poislukien tietysti muutama paikallisen seuran HC-fani ja vastaavaa toimintaa muuten ihannoimat parit yksilöt).

Ilman näyttöäkin liiga märäsi hifkille viimekauden PO:ssa sakot, joten nyt on vielä näyttöä, niin tuomio on varmaan aika lähellä Ikan tuomiota. Tämä olisi hyvä ratkaisu, sillä näin saataisiin moinen pelleily pois liigasta ja taas voitaisiin keskittyä itse peliin nimeltä jääkiekko.
 

X-Hearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Tarkkailija kirjoitti:
Mitäköhän... pahaa Schneider oli HIFK-HPK pelin lämmittelyssä mennyt tekemään, kun kerra Lostedilta turpiinsa sai.
Eikös tämä lähtenyt ihan pelin sisäisestä fyysisyydestä, eli puhtaasta Lostedtin taklauksesta pelin ensimmäisen kympin aikana? David Schneider vastasi omalla tavallaan ja kyllähän hän itsekin Pohjois-Amerikassa palanneena tietää pelin hengen - mikäli selvää huitomista, tappelunhaastoa hakee - esimerkiksi tökkimällä taklauksen jälkeen pohkeille. Tämä on sikäli puhdas ja selkeä tapaus, sillä kumpikin osapuoli selvästi halusi tappelua Schneiderin aloitettua.

Poikkeaa sikäli päällä olevasta tapahtumasta, että mahdollista "käskyttämistä" ei Schneider-Lostedt -tappelussa haettu.
 

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
L4E kirjoitti:
On se muuten ollut kamalaa, kun joku on alkulämmittelyssä oikein lähetellyt kiekkoja hifkin kenttäpuoliskolle. Onhan tuollainen niin rikollista toimintaa, jotta siihen pitää "poliisitoimin" puuttua.

Eiköhän tässä nyt vaan yritetä jotain lieventävää asianhaaraa löytää tälle "kaukaloidemme nerokkaalle" valmentajalle joka tempuillaan on saanut joukkueensa naurunalaiseksi koko suomenmaassa(poislukien tietysti muutama paikallisen seuran HC-fani ja vastaavaa toimintaa muuten ihannoimat parit yksilöt).

Ilman näyttöäkin liiga märäsi hifkille viimekauden PO:ssa sakot, joten nyt on vielä näyttöä, niin tuomio on varmaan aika lähellä Ikan tuomiota. Tämä olisi hyvä ratkaisu, sillä näin saataisiin moinen pelleily pois liigasta ja taas voitaisiin keskittyä itse peliin nimeltä jääkiekko.

Viitsisitkö kertoa tarkemmin näistä "tempuista", joilla Shedden on saanut HIFK:n naurunalaiseksi???
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jester kirjoitti:
Vähän ihmetyttää kun toiset ovat täällä vankkumattomasti sitä mieltä, että Shedden EI SANONUT "Rip his fucking head off". Jokainen kuulee mitä haluaa.

jester:"Nauha on kuuluvuudeltaan sen verran epäselvä, ettei siitä pysty varmasti analysoimaan mitä siinä sanotaan."

Hei päätä jo. Tää on niin tätä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Näin ihan ulkopuolisena tarkkailijana kyllä ymmärrän erilaiset näkökulmat tässä tapauksessa ja varsinkin HIFK:n aikaisemmissa peleissä tällä kaudella.

Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä, että huomaa viimeisimmissä peleissä HIFK:n olleen se, joka on ns. "hyötynyt" siitä, että tappeluissa mukana olleet omat pelaajat on tusinamiehiä (Laine, Lostedt x 2), kun taas vastustajalta on tanssiparina ollut joukkueen parhaimmistoa (Malmivaara, Schneider, Jämtin). Ikävintähän tässä on se, että tuolla faktalla on aika vaikea lähteä mitään todistamaan tarkoituksellisesta tappeluhakuisuudesta ja vastustajien poishakemisesta. Kuitenkin tuosta olisi suoraan nähtävissä motiivi, vastustajalta yksi kova pelaaja pois, piste. Mutta siis vielä kerran, se ei todista yhtään mitään, ei vaikka Lostedin tappelut ovat molemmat ensimmäisissä erissä ennen kymmenen minuutin täyttymistä - eli silloin, kun vastustajan poisottamisesta olisi oletettavasti eniten hyötyä joukkueelle. SaiPaa vastaan tappelu oli ottelun puolivälissä, huomioin senkin tässä. Mutta myös yksikään HIFK:n puolelta asiaa ajatteleva ei voi väittää, ettei tässä olisi joillekin syy epäillä tarkoituksellista toimintaa.

Levosen kommentit kyllä olivat jopa vielä mielenkiintoisempia. Japa teki pahan mokan. Nyt HIFK:lla on syy väittää, että heitä kohdellaan eriarvoisesti muiden kanssa. Liigan on pakko ottaa joku kanta noihin Levosen kommentteihin. Kysymys onkin se, myöntääkö liiga jahdanneensa Sheddeniä vai uhraako liiga Japan tämän edessä. Joka tapauksessa Japan kommentti on arvavaltatappio sekä liigalle että tuomareille. Oli päätös kumpi tahansa, tästä tullaan puhumaan vielä paljon ja pitkään.

Elämme erittäin mielenkiintoisen alkuviikon.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koodikieltä

Tulevaisuudessa valmentajat käyttänevät koodikieltä:

Valmentaja toteaa pelaajalle: " Toi vierailija num. 50 on yllättävän agressiivinen, toivottavasti ymmärtää rauhoittua ennen ekan erän puoltaväliä...:o)", tai

"vierailija 50 on niin notkea tänään, että hän on varmasti käynyt
Åke Blomqvistin tanssikoulussa nuorena, osaakohan vieläkin vetää sambaa?..:o)", tai

"tämä peli menee kuin tanssia vaan, kunhan jokainen löytää itselleen sopivan
parin, toi 50 on vielä ilman pariam ihme juttu...:o) ?", tai

"ihme sälli toi 50 se on jostain syystä jättänyt naaman pesemättä tänään, kehtaakin tulla sillä asenteella meidän halliin...:o)"


Näistä syntyy uusi kieli jonka nimi ei ole tiki-talk vaan Hifki-talk.

Urpoliiga perustaa sitten kurinpitoryhmälle sen työtä valmisteleva kielilautakunta. Kaikki kommunikointi ottelua ennen ja ottelun aikana pelaajabokseissa nauhoitetaan. Sen jälkeen koodikieliekspertit kirjoittavat
auki koodattu keskustelu kurinpitoryhmän käsiteltäväksi. Ja taas napsahtaa
pelikieltoja kun Nielikäinen sanoo vahingossa kaverilleen, "me lähetään illalla
mamman kanssa tansseille työväentalolle"....:o)
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Flintstone

En löytänyt järkevää tapaa quotata sua, mutta tässä vastaus mulle osoittamaasi kysymykseen:

Joo :).

Eli "rip his fucking head off" on mun mielestä käskytystä. "tell him to keep his head up" on taas varoittamista.

Näin musta. Jos nauhaa onnistutaan "puhdistamaan" (tyyliin amerikkalaiset elokuvat), niin että ensimmäinen lause on siitä kuultavitssa, en tule purnaamaan mahdollisesta toimitsijakiellosta.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
L4E kirjoitti:
On se muuten ollut kamalaa, kun joku on alkulämmittelyssä oikein lähetellyt kiekkoja hifkin kenttäpuoliskolle. Onhan tuollainen niin rikollista toimintaa, jotta siihen pitää "poliisitoimin" puuttua.

Lukon päätyyn saavat vastustajat lämiä alkulämmittelyissä vapaasti? Myös päin Langkowia? Ilmeisesti.

L4E kirjoitti:
Eiköhän tässä nyt vaan yritetä jotain lieventävää asianhaaraa löytää tälle "kaukaloidemme nerokkaalle" valmentajalle joka tempuillaan on saanut joukkueensa naurunalaiseksi koko suomenmaassa(poislukien tietysti muutama paikallisen seuran HC-fani ja vastaavaa toimintaa muuten ihannoimat parit yksilöt).
Miksi sinä valehtelet? Ei Shedden ole joukkuettaan tehnyt naurunalaiseksi. Ja miksi pitäisi löytää lieventäviä asianhaaroja, kun ei ole löydetty mitään todisteita Sheddeniä vastaan? Jos tässä joku alkaa tarvita lieventäviä asianhaaroja, niin Levonen, joka kommenttiensa perusteella ei tainnutkaan tuomita ottelua puolueettomasti.

L4E kirjoitti:
Ilman näyttöäkin liiga märäsi hifkille viimekauden PO:ssa sakot, joten nyt on vielä näyttöä, niin tuomio on varmaan aika lähellä Ikan tuomiota. Tämä olisi hyvä ratkaisu, sillä näin saataisiin moinen pelleily pois liigasta ja taas voitaisiin keskittyä itse peliin nimeltä jääkiekko.
Miksi sinä aina valehtelet? Ei nyt ole näyttöä Sheddeniä vastaan. Ei ainakaan vääristelemätöntä näyttöä (nelosen tekstitykset). HIFK:han nimenomaan keskittyi peliin yhden maalin enemmän kuin TPS.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Käskyttämisen kieltäminen yleensäkin on sama kuin sanoisi että "varastaa saa mutta älä jää kiinni".
Joka joukkue käskyttää jollakin tavalla.
Muukkoselle antaisin vinkin että tee sellainen päätös että voit huomennakin katsoa peiliin.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bismarck kirjoitti:
jester:"Nauha on kuuluvuudeltaan sen verran epäselvä, ettei siitä pysty varmasti analysoimaan mitä siinä sanotaan."

Hei päätä jo. Tää on niin tätä.

Sitähän juuri kritisoinkin, että toiset tuntuvat olevan niin helvetin varmoja asiasta, että Shedden käskytti / ei käskyttänyt. Ilmeisesti vaadit nyt valitsemaan "puolen" tuon suttuisen nauhan perusteella?

Jottei asia nyt tulisi epäselväksi, mielestäni Sheddeniä ei voi tuomita missään nimessä, jos ei voi aukottomasti todistaa Sheddenin käskyttäneen. Jos Shedden taas käskyttämisen itse myöntää, sanktio tulee varmasti.
 

Freadrich#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
kovanluokan nyrkinkäyttäjät
Itse en ole tilannetta nähnyt, mutta olisi todella noloa Neloselta tekstittää tällainen "käskytys" väärin, aikamoinen median sensaationhaku tässä on taas käynnissä. Vaikuttaisi oikeusmurhalta jos epäselvän puheen perusteella oletettaisiin Sheddenin käskyttäneen ja pelikieltoa tulisi. Mielestäni tällaisessa tilanteessa valmentajan kuuluukin käskyttää pelaaja rankaisemaan vastustajaa jos hän ei sitä itse jo ymmärrä tehdä, mutta ei paljoa valmentajalla liiku päässä jos se pitää huutaa kovaan ääneen kun tietää että pelikieltoa siitä ropisee.
 
Jiri kirjoitti:
Pitäisköhän Tarkkailijan tarkkailla myös ottelutapahtumia?
Itse istuin tästä myllystä noin 2m päässä. Kyllä se Schneider oli joka ensimmäisenä löi ja kävi aivan helvetin kuumana.[/I]"

Mutta oliko ennen tuota lyöntiä ollut mitään lämmitystä Lostedin osalta?
Kuitenkin vaikuttaa, että muutakin yhteistä näillä kahdella kahinalla on kuin se, että Losted oli molemmissa osallisena.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jester kirjoitti:
Sitähän juuri kritisoinkin, että toiset tuntuvat olevan niin helvetin varmoja asiasta, että Shedden käskytti / ei käskyttänyt. Ilmeisesti vaadit nyt valitsemaan "puolen" tuon suttuisen nauhan perusteella?

Jottei asia nyt tulisi epäselväksi, mielestäni Sheddeniä ei voi tuomita missään nimessä, jos ei voi aukottomasti todistaa Sheddenin käskyttäneen. Jos Shedden taas käskyttämisen itse myöntää, sanktio tulee varmasti.

Ok jester, mä alan jo näkemään mitä mä haluan :).
 

Tombe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Levosen kommentit

Itse olen samaa mieltä kuin suurin osa kirjoittajista, eli että jos nelosen nauha on ainoa "todiste" "käskyttämisestä" niin liigalla ei pitäisi olla mitään syytä antaa toimitsijakieltoa. Rangaistus käsittääkseni edellyttää sitä, että todistettavasti on tapahtunut rike.

Tässä keskustelussa on eniten pistänyt silmään Levosen arvostelu. Hesarin kirjoituksen perusteella siihen on kyllä syytäkin, mutta kukaan ei ole kyseenalaistanut Levosen sanomisia. Tuntuisi aika omituiselta, että kokenut tuomari ja entinen pelaaja puhuisi noin ohi suunsa, ajatteli sitten mitä tahansa.

Kun samassa lauseessa haukutaan Hesarin juttu paskaksi ja Levosen kommentit asiattomiksi, niin eikö kellekään oikeesti ole tullut mieleen, et mitä Levonen on todellisuudessa sanonut, onko asioita irrotettu asiayhteydestä tai suorastaan vääristelty? Kun käskytysuutisen journalistinen taso oli mitä oli, niin helposti voisi kuvitella, että Levosen kommentit on muokattu palvelemaan tätä "kamala valmentaja saatiin vihdoin kiinni" -juttua.

En siis mitenkään halua puolustella Levosta. Ihmettelen vaan sitä, miten kritiikittömästi suurin osa suhtautuu Levosen haastatteluun ja nielee sen täysin pureskelematta.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
E kirjoitti:
Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä, että huomaa viimeisimmissä peleissä HIFK:n olleen se, joka on ns. "hyötynyt" siitä, että tappeluissa mukana olleet omat pelaajat on tusinamiehiä (Laine, Lostedt x 2), kun taas vastustajalta on tanssiparina ollut joukkueen parhaimmistoa (Malmivaara, Schneider, Jämtin).
On tottakai päivänselvää, että HIFK:n tietyille pelaajille on annettu siunaus hakea tappeluita, esittää haasteita ja vastata sellaisiin, koska kaiken todennäköisyyden mukaan vastustajalta lähtee parempi ja tärkeämpi pelaaja pois. Suorasta käskytyksestä syyttäminen on kuitenkin melkoista mutkien suoristamista, sillä kertaakaan ei punapaita ole yksin tapellut. Ei kai toisen osapuolen aktiivisuutta voi Sheddenin syyksi tai ansioksi laskea?

Laine ajoi maalivahdin yli, aivan varmasti provokaatiomielessä, ja Malmivaara tuli lähimpänä pelaajana kouluttamaan.

Schneider ja Lostedt painivat maalin takana, tunteet kuumenivat ja HPK:n kaveri löi ensimmäisen iskun. Tottakai Lostedtin kannatti vastata.

Jämtin provosoi, satavarmasti tietoisena siitä, mitä on tekemässä. Huutoon vastattiin ja uskon, että nelosketjun kaverille olisi vastattu aivan samalla tavalla.

Itseasiassa kaikista suurin törkeys ja huutavin vääryys nähtiin, kun ässien kukalie jämäpelaaja otti pelistä pois HIFK:n kakkosketjun taito-Hirson, joukkueen syöttötilaston ykkösen! Nyyh!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkkailija kirjoitti:
Mutta oliko ennen tuota lyöntiä ollut mitään lämmitystä Lostedin osalta?

No varmasti oli, sitä tuskin kukaan kiistää. Vähääkään lätkästä ymmärtävät tietävät, että vastaava psyykkaaminen kuuluu lajiin. Sekin on tiedossa, että se kuuluu lähes kaikkiin pallopeleihin, oli se sitten ala-asteen futista tai duuniporukan sählyä.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bismarck kirjoitti:
Ok jester, mä alan jo näkemään mitä mä haluan :).

Edit. Lisätään nyt vielä sen verran, että tapahtumat huomioiden olen varma, että käskytystä ottaa tepsukoiden pelaaja pelillisten kykyjensä vuoksi on huttua, ja 99% varmuudella sanon, että kyseessä oli head up-ohjeistus. Siitäkin olen varma ja itseasiassa on selkeät todisteet, että liiga+Levonen eivät kohtele HIFK:ta tasapuolisesti. Mustaa valkoisella. Ei niin vaikeasti tulkittavaa kuin tuon suttuisen nauhan sisältö.
 

Carlos

Jäsen
Japa tosiaan ryssi ja pahasti. Nyt kysytään että mitä tarkoittaa "tätä on haettu". Tuomarineuvosto on hakenut, liigan kurinpitäjä on hakenut, liigan johto on hakenut, liigahallitus hakenut, joku suljettu saunaseura hakenut??? Aijaijai, näillä näytöillä Hifk voi todellakin syyttää liigaa ajojahdista, tai vähintäänkin tuomari J. Levosta.

Ja vielä asiaan liittyen, sanoi Shedden sitten mitä tahansa, niin kaverissa on munaa! Todellakin Hifk:n näköinen valmentaja joka alkaa nyt näyttää kykynsä. Erityisesti pelinjohdossa ei moni vedä hänelle vertoja. Jos olen jossain vaiheessa esittänyt epäilyjä ääneen, niin pyydän niistä tässä yhteydessä anteeksi.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Birkku kirjoitti:
Minä ja monet muut olemme kuitenkin vakuuttuneita siitä että Shedden käyttää herroja Laine ja Lostedt apuna ottaessaan/yrittäessään ottaa vastustajien parhaita pelistä.

Esimerkkejä vastustajien parhaista ovat esim. Schneider ja Malmivaara. Näiden lisäksi esim. SaiPan Viitaluomaa sekä KalPa Suhosta tämä Lostedt kävi parin vaihdon ajan hakkaamassa mailalla. Ihmeeellistä päättelykykyä ei tarvitse, että oivaltaa, miksi nuo edellä mainitut pelaavat IFK:ssa.

Hyvä Japa! Sarjan paras suoraselkäinen tuomari uskaltaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Ihan mielenkiinnnosta ajattelin kysäistä mielipidettäsi Viiitaluoman parista viime kaudesta. Viliähän käsittääkseeni pidettiin hyvin v-mäisenä käsillehakkaajana ja oli hyvin yritteliäs lämmittämään vastustajan parhaita pelaajia pihalle, joskus jopa onnistuen. Voisi puhua ihan roolista valmentajan siunauksella.

Entäs Malmivaaran viimekautiset Kuhdan survomiset? Koit varmasti järkytyksen hetkiä, kun vastustajan tähtipelaajaa tuolla tavalla käytiin lämmittämässä jämäpelaajan turvin. Silloin tähtipelaajan statusta ei sentään vielä ansaittu alle 0.5/per peli keskiarvolla, kuten nykyään näemmä.

Mikä siinä on niin ihmeellistä, että vastustajan avainpelaajia, varsinkin semmoiseen helposti sortuvia, lämmitellään taidoiltaan vähän heikompien toimesta. Päällekarkaukset ovat toki aivan toinen juttu, mutta kuvitteletko, että esim. Marekia käytiin pelistä toiseen tökkimässä ja provosoimassa ihan vain vahingossa? Ei minulle ainakaan tullut silloin mieleen itkeä vastustajan rumia keinoja, vaikka meille siitä yleensä suurempi vahinko olikin. Se kuuluu peliin.

Kyllä hienoa Japa, päätit sitten tyriä oikein kunnolla. Ehkä olisi parempi jättää nämä kannanotot toisille tahoille, varsinkin ilman selvitystä olevat, ja keskittyä siihen oman pöhöttyneen egonsa hoitamiseen.

Jos vielä otsikon aiheeseen kommentoidaan, niin varmasti käsky kävi hoitaa muistutus jollain tavoin. Oikeastaan aivan sama, jos meiltä olisi pelattu vastaavasti Petrell (3+1) ulos, niin mittakaava olisi noin 1/100.
 
Viimeksi muokattu:

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tombe kirjoitti:
Kun samassa lauseessa haukutaan Hesarin juttu paskaksi ja Levosen kommentit asiattomiksi, niin eikö kellekään oikeesti ole tullut mieleen, et mitä Levonen on todellisuudessa sanonut, onko asioita irrotettu asiayhteydestä tai suorastaan vääristelty? Kun käskytysuutisen journalistinen taso oli mitä oli, niin helposti voisi kuvitella, että Levosen kommentit on muokattu palvelemaan tätä "kamala valmentaja saatiin vihdoin kiinni" -juttua.

En siis mitenkään halua puolustella Levosta. Ihmettelen vaan sitä, miten kritiikittömästi suurin osa suhtautuu Levosen haastatteluun ja nielee sen täysin pureskelematta.

Tulihan se sieltä. Aamusta asti olen tuota huomioita odottanut, mutta toistaiseksi on vaan jauhettu suu vaahdossa puolesta ja vastaan. Ja mitä tulee Sheddenin sanomisiin, niin onhan noita laitteita, joilla saadaan kaivettua se sanominen aivan tarkasti esiin jos minkälaisen pullamössön seasta. Eri asia vaan on, nähdäänkö tuo asia niin tähdelliseksi, että sen vuoksi halutaan kuskata rahaa ao. tekniikan ja laitteet haltsaaviin pajoihin.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
OldTimeHockey kirjoitti:

Tuo lainaus on vain viittaus siihen, että tämä viesti on ensisijaisesti kohdistettu sinulle.

Ymmärsit varmasti viestiäni lukiessa, että en väittänyt mitään käskytystä tai tarkoituksellisuutta noissa tappeluissa olleen. Kuitenkin nuo antavat mahdollisen motiivin epäilyille. Todistaa ei voi, mutta epäilyksiä voi herättää.

Sinäänsä en tiedä, kuinka moni täällä on kiekkoa itse pelannut ja kuinka kauan. Voin aivan suoraan sanoa, että kyllä pelaajat aika paljon pystyvät peittelemään tarkoitusperiään, ei nämä kiekkoilijat niin tyhmiä sentään ole. Tiedän muun muassa omasta ottelusta erään tapauksen, jossa hyökkääjäpelaaja ajoi tarkoituksellisesti maalivahdin yli, koska maalivahti oli antanut vähän mailaa pohkeille maalinedustalla. Kyseinen pelaaja vain naamioi tahallisen telomisensa sopivasti niin, että tilanteesta tuli jäähy puolustajalle. Lisäksi maalivahti loukkaantui lievästi. Ei siinä tarvitse kuin luistella maalivahtia kohti ja sopivasti "kaatua" pakin mailaan. En olisi ikinä uskonut teon olleen tahallinen, mutta kyseinen pelaaja pyysi minua edeltävässä aloituksessa laiturin blokkaamalla vähän "auttamaan" tässä teossaan, jotta saa suoran linjan maalia kohti.

Tuo edellisen kappaleen syvin asiasisältö oli siis se, että videoilta on aika vaikea arvioida, kuka on mitäkin tehnyt ja millä motiivilla. Ei se ensimmäisen iskun antaja ole välttämättä aina se tappelun oikea aloittaja. Eikä kenenkään pään sisällä liikkuvista ajatuksista voi varmasti tietää kukaan muu kuin ajattelija itse. Mikäli Schneiderin ja Malmivaaran tapauksissa on tarkoituksella haettu vastustajaa pois, se on tehty todella hyvin ja huolellisesti, koska videoita katsomalla sitä ei pysty millään näyttämään toteen. Aika turha näistä on sen kummemmin jauhaa, koska ei kaikkia tilanteeseen vaikuttavia tekijöitä saa kuitenkaan kaivettua esille.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
En ymmärrä tätä HIFK-fanien intoa saada Schneider taannoisen tappelun aloittajaksi. Toki sielä mätkittiin kulmaväännön jälkeen puolin ja toisin ja ehkä David löi hanska kädessä ensimmäisen. Losted pudotti kuitenkin ensin hanskat ja haku oli muutenkin niin selvä, että sen näki ihan varmasti jokainen hallissa ollut. Myös Jalosen kommentti "oli tiedossa jo ennen peliä, että tällainen tilanne voi tulla" ja Schneiderin "kyllä se kaveri tuli ihan tappeluhakuisesti päälle" puoltavat tätä.

Lostedilta&Sheddeniltä hieno haku, kehuin sitä heti tuoreeltaan pelin jälkeen. Schneider tässä tyri, kotijoukkue jäi selvästi voitolle.

Tässä tuoreemmassa myös onnistunut haku ja HIFK jäi selvästi voitolle.Vastustaja saatiin taas mukaan, eli taktiikka toimi jälleen. Toivottavasti kummallekkaan herralle ei tule mitään extra-sanktiota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös