Trenchtown
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Mä voin sen verran avata, että puhutte eri Niinistöistä, sinä Saulista ja lainaamasi kirjoittaja Villestä.Avaatko vähän tätä?
Mä voin sen verran avata, että puhutte eri Niinistöistä, sinä Saulista ja lainaamasi kirjoittaja Villestä.Avaatko vähän tätä?
Mä voin sen verran avata, että puhutte eri Niinistöistä, sinä Saulista ja lainaamasi kirjoittaja Villestä.
Vähän jo ihmettelin tota @Walrus :in kommenttia.
Persut kannattajineen on yleensä näitä sossun luukulla kusenpolttamissa verkkareissa ulisevia keskikaljan lipittäjiä, jotka uhoaa landella tai lähiökuppilan nurkassa, että neekeri ja musulmaani vei työn ja naisen, joita ei kyllä oikein missään vaiheessa ollutkaan. Mutta hyvä, että on löydetty oikein tunnollinen veronmaksaja. Pienet sille.
Palstapreesensin perusteella voisi jopa luulla, että tuo lainaamasi nimimerkki kuvailee tuossa itseään ja oman pahan olonsa purkamista.Nostanpa tällaisen, koska Persu-ketjussa bongasin näin hehkeän pätkän (sopii mielestäni tännekin):
FB:ssa naurattaa näiden järjenjuoksu. Kun feministit purkaa setämiesten järjettömiä kommentteja omassa ryhmässään, setämiehet koittavat käydä uhriutumassa tuolla. Setämiehet keksi perustaa tuosta oman ryhmän (heitä alkoi surettaa, kun eivät saaneetkaan vapaasti kommentoida). Sisältönä heillä on feministien ryhmästä kuvakaapatut julkaisut, joihin saateteksti ehkä osastoa "öyh". Kertoo paljon setämiehistä.
Ainiin, palstallehan piti harkita jäljittelyä Huonosti kirjoitetut järjettömät kommentit -ryhmästä. Pitkälle meinasin jo ehtiä.
Mikä sinä olet minun kokemustani persusta ja persujen äänestäjäkunnasta analysoimaan päättömästi poukkoilevalla viestilläsi? Kuvailemani kaltaisia ovat ne yksilöt, jotka tunnen/tiedän, jotka persuja ovat ”mainostaneet äänestäneensä”. Niin syvällä landella asuvia, että mustaa miestä tai arabia ei joudu kotikylillään ikinä näkemään, silti kovasti pelottaa. Tietämäni kaupunkipersut taas ovat jollain lailla natsimielisiä ja/tai jollain lailla syrjäytyneitä ja osin alkoholisoituneita. Toki tiedän myös pari korkeamman aseman kokoomuslaista, jotka ovat sliipatun ulkokuorensa alla ihan totaalisia rajakkeja, kutsuisin jopa vähintään puoli- ellei täysnatseiksi ajattelumaailmaltaan.Nostanpa tällaisen, koska Persu-ketjussa bongasin näin hehkeän pätkän (sopii mielestäni tännekin):
FB:ssa naurattaa näiden järjenjuoksu. Kun feministit purkaa setämiesten järjettömiä kommentteja omassa ryhmässään, setämiehet koittavat käydä uhriutumassa tuolla. Setämiehet keksi perustaa tuosta oman ryhmän (heitä alkoi surettaa, kun eivät saaneetkaan vapaasti kommentoida). Sisältönä heillä on feministien ryhmästä kuvakaapatut julkaisut, joihin saateteksti ehkä osastoa "öyh". Kertoo paljon setämiehistä.
Ainiin, palstallehan piti harkita jäljittelyä Huonosti kirjoitetut järjettömät kommentit -ryhmästä. Pitkälle meinasin jo ehtiä.
Hei, olet näemmä edennyt psykologian opinnoissasi keittiöön asti. Jatka toki vielä pänttäämistä. Tsemppiterveiset ja jaxuhalit!Palstapreesensin perusteella voisi jopa luulla, että tuo lainaamasi nimimerkki kuvailee tuossa itseään ja oman pahan olonsa purkamista.
Mikä sinä olet minun kokemustani persusta ja persujen äänestäjäkunnasta analysoimaan päättömästi poukkoilevalla viestilläsi? Kuvailemani kaltaisia ovat ne yksilöt, jotka tunnen/tiedän, jotka persuja ovat ”mainostaneet äänestäneensä”. Niin syvällä landella asuvia, että mustaa miestä tai arabia ei joudu kotikylillään ikinä näkemään, silti kovasti pelottaa. Tietämäni kaupunkipersut taas ovat jollain lailla natsimielisiä ja/tai jollain lailla syrjäytyneitä ja osin alkoholisoituneita. Toki tiedän myös pari korkeamman aseman kokoomuslaista, jotka ovat sliipatun ulkokuorensa alla ihan totaalisia rajakkeja, kutsuisin jopa vähintään puoli- ellei täysnatseiksi ajattelumaailmaltaan.
Jos sinua tuo retoriikka ahdistaa, niin eikäs tuollaisen ilmaisun pitäisi olla kuin mannaa taivaalta persuille? Sanotaan asiat suoraan ja niin että kansa ymmärtää! Persereikäkin on ihan ok sana tuoda päivänpolitiikkaan. Pitää puhua samaa kieltä, jos haluaa saada viestinsä perille.!
Tätä ketjua lukiessa tuli hassu fiilis. Olen kuvitellut termin "setämies" täysin eri tavalla, kuin koko ketju. Ehdin jo naureskella päässäni aloitusviestille, että nyt on ketju nimetty vähän hassusti väärällä termillä, mutta kun täällä on jo melkein 10 sivua jauhettu asiasta ja kaikki komppaavat aloittajaa, niin luultavasti minä olen ollut pahasti väärässä.
Olen käsittänyt "setämiesten" olevan niitä vähintään keski-ikäisiä miehiä, jotka kuolaavat avoimesti sosiaalisessa mediassa nuorempia tyttöjä. Kun menet katsomaan esimerkiksi Iida Palosaaren, Maisa Torpan tai Cindy Sunin Instagram-kuvia, noin puolet kommenteista on setämiesten kirjoittamia. Kommentit saattavat olla tasoa "ihana kuva muru <3", "kauniit "silmät" sinulla hani ;)" tai "kauniit rinnat tytöllä". Parhaimmat jopa sanovat suoraan miten "tekisi mieli vähän sexiä".
Vaikka aihe on vakava, nuo kommentit aiheuttavat joskus jopa huvitusta kaikessa oksettavuudessaan. Kuka helvetti kirjoittaa omia seksifantasioitaan omalla nimellä ja naamalla? Instagramin puolella on huvittavaa katsoa kommentoijien avoimia profiileja, joiden kuvissa saattaa vilistä omat lapset tai jopa lapsenlapset. Toisella puolella internettiä isä tai pappa sitten vikittelee jotain lapsensa ikäistä naista. Voin vain kuvitella minkälaista meno on yksityisviestien puolella, jos julkisissa kommenteissa viljellään jo omia mielihaluja.
Anteeksi offtopicista, piti vain tulla mainitsemaan oma ihmetykseni.
Tätä ketjua lukiessa tuli hassu fiilis. Olen kuvitellut termin "setämies" täysin eri tavalla, kuin koko ketju. Ehdin jo naureskella päässäni aloitusviestille, että nyt on ketju nimetty vähän hassusti väärällä termillä, mutta kun täällä on jo melkein 10 sivua jauhettu asiasta ja kaikki komppaavat aloittajaa, niin luultavasti minä olen ollut pahasti väärässä.
Olen käsittänyt "setämiesten" olevan niitä vähintään keski-ikäisiä miehiä, jotka kuolaavat avoimesti sosiaalisessa mediassa nuorempia tyttöjä. Kun menet katsomaan esimerkiksi Iida Palosaaren, Maisa Torpan tai Cindy Sunin Instagram-kuvia, noin puolet kommenteista on setämiesten kirjoittamia. Kommentit saattavat olla tasoa "ihana kuva muru <3", "kauniit "silmät" sinulla hani ;)" tai "kauniit rinnat tytöllä". Parhaimmat jopa sanovat suoraan miten "tekisi mieli vähän sexiä".
Vaikka aihe on vakava, nuo kommentit aiheuttavat joskus jopa huvitusta kaikessa oksettavuudessaan. Kuka helvetti kirjoittaa omia seksifantasioitaan omalla nimellä ja naamalla? Instagramin puolella on huvittavaa katsoa kommentoijien avoimia profiileja, joiden kuvissa saattaa vilistä omat lapset tai jopa lapsenlapset. Toisella puolella internettiä isä tai pappa sitten vikittelee jotain lapsensa ikäistä naista. Voin vain kuvitella minkälaista meno on yksityisviestien puolella, jos julkisissa kommenteissa viljellään jo omia mielihaluja.
Anteeksi offtopicista, piti vain tulla mainitsemaan oma ihmetykseni.
Kieltämättä vaikutat sellaiselta kaverilta, joka on vähästä onnellinen ja jota vähäpätöisemmätkin asiat hymyilyttävät. Sopii varmasti sinun kirjollesi. Jaksamista, ja pidä mieli iloisena. :)Hymyilen. Kiitos.
Voi olla, että setämiehiä on eri tyyppisiä. Perinteinen setämies ei käytä internettiä saati sitten sosiaalista mediaa. Toki jotkut kolme-neljäkymppiset peräkammarin pojat tai ihmissuhteisiin kykenemättömät voivat asenteiltaan olla tuollaisia törkykommenttien suoltajia.Olen käsittänyt "setämiesten" olevan niitä vähintään keski-ikäisiä miehiä, jotka kuolaavat avoimesti sosiaalisessa mediassa nuorempia tyttöjä. Kun menet katsomaan esimerkiksi Iida Palosaaren, Maisa Torpan tai Cindy Sunin Instagram-kuvia, noin puolet kommenteista on setämiesten kirjoittamia. Kommentit saattavat olla tasoa "ihana kuva muru <3", "kauniit "silmät" sinulla hani ;)" tai "kauniit rinnat tytöllä". Parhaimmat jopa sanovat suoraan miten "tekisi mieli vähän sexiä".
Ja setämiehet ovat ylipainoisia ja pukeutuvat 90-luvulla tehtyyn pukuun. Jos hiuksia on niin ne leikataan kuten viimeiset 40 vuotta silloin harvoin kun setämies viitsii parturiin mennä. Setämies ei mene miesparturin leikattavaksi, koska parturin pitää olla isotissinen blondi. Homofobiootikkona hän ei voi sietää ajatusta, että mies koskisi häntä puhumattakaan siitä, että tuo mies olisi ulkomaalainen.Setämiehet ovat niitä vanhoja käppyröitä jotka pitävät vain ennen 2000-lukua tehdystä musiikista, kunnioittavat eläinrasvoja, käyttävät kainostelematta alkoholia, arvostelevat kaikkia itseään nuorempia ja kuolaavat muodokkaiden naisten perään. Tämä toki hyvin yleistetysti :)
Ja määritelmä setämiehen unelmien daamille on "naishenkilö joka pahastuu setämies-termin käytöstä yleisesti"Minusta varsin hyvä määritelmä setämies termille on "henkilö joka pahastuu setämies-termin käytöstä yleisesti".
Ilmastonmuutoksen vastustus ei ole läheskään ainoa asia jota setämiehet vastustavat. Myös luonnonsuojelu, naisten oikeudet, vähemmistöjen oikeudet ja monet muut ovat olleet tai ovat edelleenkin samanlaisia kysymyksiä. Näille yhteistä on että status quo halutaan säilyttää ja varsin yleinen teoria on, että kaikkien muutoksien pelätään horjuttavan omaa valta-asemaa. Kuten asia usein onkin. Setämiehet eivät ole ilmiönä millään tavoin uusi vaan on voinut hyvin jo vähintään 70-80 luvulta alkaen, todennäköisesti jo paaaljon aiemminkin. Mansplaining on vähintään sukua setämieheydelle ellei jopa synonyymi.
Setämies toimii egolla.Setämiehet ovat ihmeellisiä jarruja, jotka eivät käy järjellä.