Saksan ihmisestä pitää saada kunnon selvitys sisältäen varmat tuntomerkit, luonteenpiirteet, viiksien malli jne.Itse kun termin kuulin, omaksuin heti setiksen - jonneuden sijaan. Mutta näitä on siis monia haaroja, itse olen setämies, mutta...
Tai aloitetaas ihan alusta: perus luokitukset Homoihin saakka ensin wikistä:
- Domeeni (Aitotumaiset)- Kunta (Eläinkunta)- Pääjakso (Selkäjänteiset)- Alajakso (Selkärankaiset)- Luokka (Nisäkkäät)- Alaluokka (Theria)- Osaluokka (Istukkanisäkkäät)- Lahko (Kädelliset)- Alalahko (Hapokkaat)- Osalahko (Apinat)- Yläheimo (Ihmisapinat)- Heimo (Isot ihmisapinat)- Suku (Ihmiset, Lestat)- Laji (Sapiens)
Sapiens lajin alle mahtuu sitten ainakin kolme alalajia, joista yksi on Homo sapiens sapiens, mutta siitä emme ole nyt kiinnostuneet.
Sen sijaan keskitymme alalajeihin Setämies sekä Jonnet:
Laji (Sapiens)
Alalaji (jonnet)
Deeppilohko:- Vittumarko- Pikkuvanha- ES-jonne- Thunbergin ihminen
Alalaji (Setämies)
Deeppilohko:- Mielensä pahoittajan ihminen- Nuorison ojentaja- Hipit- Saksan ihminen
Jatkan kunhan olen eka tämän saanut wikiin päivitettyä.
Saksan ihminenkin jakautuu toki vielä muutamaan kuppikuntaan:Saksan ihmisestä pitää saada kunnon selvitys sisältäen varmat tuntomerkit, luonteenpiirteet, viiksien malli jne.
Loistotyötä. Voiko nuo risteytyä vai onko se luonnonvastaista? Syntyisi kovaa kirkuva nahkahattuinen viiksivallu.Saksan ihminenkin jakautuu toki vielä muutamaan kuppikuntaan:
Kuppikunta:
- Klausmeinen ihminen
- Nenäviiksekkäät
En ole täysin varma. Tää mun lajiluettelo ei ole ihan täydellinen... Kaikki mielenkiintoiset havainnot otetaan toki vastaan. Meillä jotka kuulumme kuppikuntaan Pirkkapekkapeteliukset - kaikki havainnot ovat tervetulleita, oli ne sitten päällekkäin tai ei.Loistotyötä. Voiko nuo risteytyä vai onko se luonnonvastaista? Syntyisi kovaa kirkuva nahkahattuinen viiksivallu.
Tuolla aitan seinässä oli Klausmeinen ihminen ja nenäviiksekäs päällekkäin. Mitähän tämä tarkoittaa?En ole täysin varma. Tää mun lajiluettelo ei ole ihan täydellinen... Kaikki mielenkiintoiset havainnot otetaan toki vastaan. Meillä jotka kuulumme kuppikuntaan Pirkkapekkapeteliukset - kaikki havainnot ovat tervetulleita, oli ne sitten päällekkäin tai ei.
Tuolla aitan seinässä oli Klausmeinen ihminen ja nenäviiksekäs päällekkäin. Mitähän tämä tarkoittaa?
Teresa on korkeempaa kulttuuria, jota tähän ei sotketa. tässä vaan näitä alalahkoja...Eikä siis ollut lainkaan Teresa Orlowskia välissä?
Olen pettynyt. Ich komme nicht.
Taisi jo alkuviikosta itse ilmoittaa, että MTV saa jäädä?Aivan hyvä veto nuorelta mieheltä, joka saanee kenkää firmaltaan.
Kiitokset @arvee molemmista, Ehrnroothista ja Vihavaisesta.
Arveehan tässä entisestään sekoittaa tätä jo valmiiksi omalaatuista kategoriaa - vaikea nähdä Ehrnroothin älyllistä konservatismia tai Vihavaisen - viisasta - kriittistä suhtautumista Venäjään minään setämiehieheytenä. Jos setämiehisyys on mitään niin lähinnä ei-pohdittuja ja epä-älyllisiä arkisia ennakkoluuloja, joita ei perustella kun ei juuri olla edes tietoisia niistä. Kaikkihan nyt tietää, ettei jääkiekkoilijoissa ole homoja ja että kasvisruokapäivä on maailmanlopun alku jne.
Arveehan tässä entisestään sekoittaa tätä jo valmiiksi omalaatuista kategoriaa... Jos setämiehisyys on mitään niin lähinnä ei-pohdittuja ja epä-älyllisiä arkisia ennakkoluuloja, joita ei perustella kun ei juuri olla edes tietoisia niistä...
Ehnrooth on lähempänä fasismia kuin setämieheyttä. Lähempänä, ei yhtä kuin.
Pohjautuko muuten näkemyksesi Ehnroothista lähempänä fasismia olevana siihen, miten ansiokkaasti Ehnrooth dokumentoi sosialidemokraattien innon nousta 1900-luvun alussa veljeään vastaan, mikä johti lopulta raakaan vapaussotaan, vai onko Ehnroothin jokin uudempi tuotanto saanut sinulta "lähempänä fasismia kuin setämiestä" leiman?
Monille demareille ja vassareille Ehnrooth sylkykuppi. Kertoi ja käsittelee asioita, joista pitäisi joko vaieta tai valehdella.
Perustuu Ylen kolumnistihahmoon nimeltä Ehnrooth, minkä ymmärrän olevan yksi osa ko. henkilöä.
Perustuu Ylen kolumnistihahmoon nimeltä Ehnrooth, minkä ymmärrän olevan yksi osa ko. henkilöä.
Ehrnroothin mukaan juuri näin on Suomessa tapahtunut. Monien ihmisten kohdalla hyvinvointi on muodostunut elämän korkeimmaksi arvoksi, jolloin elämä on muuttunut paljaaksi elämäksi, nautinnon ja mielihyvän tavoitteluksi.
Ehrnroothin mukaan tämä ei kuitenkaan voi riittää ihmisen hyvään elämään, sillä ihminen on korkeampia arvoja tavoitteleva kulttuuriolento.