Viestin lähetti clayman
NHLssa on käytetty tätä puolustavampaa pelityyliä jo jonkin aikaa ja Selänne on silti ollut tehokas. Nyt hän ei ole. Ja siitä syystä hänen puheet NHLn nykytyylistä kuulostavat enemmän valittamiselta kuin miltään muulta.
Tässä ollaan mielestäni nyt asian ytimessä. Kukaan ei voi kiistää Selänteen saavutuksia pelaajana. Ne ovat loistavia. Mutta tuo purkaus NHL:n pelityylistä kuullosti omaan tehottomuuteensa turhautuneen pelaajan purkaukselta. Ei NHL:ssä ihan yht´äkkiä olla siirrytty tylsään kiekon päätyyn lyömiseen.
Sen verran sanon, että Selänne on yksi kaikkien aikojen pelaajista koko maailmassa. Nyt vain ikä ja loukkaantumiset ovat tehneet työnsä ja loisto on katoamassa miehen otteista. Aina välillä mies osaamistaan väläyttelee, mutta yhä harvenemassa määrin. Mestaruutta Teemulle tuskin on tarjolla, jollei AVS sitä tänä keväänä nappaa. Sääli, että parhaat pelivuodet menivät rämpiessä Anaheimin ankkalammikossa.
Esimerkki Seänteen otteista: Viime kevään iki-ihanassa Ruotsi-ottelussa Teemu salamoi todella ansiokkaasti, mutta muissa peleissä mies keskittyi enemmän surffaamaan ja odottamaan sitä unelmasyöttöä lapaan. Samoja elkeitä on ollut nähtävissä tälläkin kaudella.
Miehen persoonasta en ole koskaan pitänyt. Hänestä paistaa läpi sellainen "mä olen todella saavuttanut elämässäni jotain ja mulle kuuluu ykkösketjun paikka" -asenne. Mutta en minä pidä Hannu Jortikankaan persoonasta. Silti se ei muuta sitä, että hän on SM-liigan paras koutsi. Sen väitteen perusteeksi on esittää jokunen kultainen mitali...Selänteellä taas on esittää jokunen tehty maali liigassa.