Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Selänne ja NHL:n nykytyyli

• 9 825
  • 133
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Niemisen 3-1 maali oli koko mestaruuden kannalta erittäin ratkaiseva. 2-2, Potvinille uusi putki päälle, ja heippa Mission 16W...

Playoff-joukkueissa tulee olemaan huippuvahteja aina, sillä on turha selittää sitä miksei tee avopaikasta maalia.

Ja oikeassa olet, sellaiset Simonit tai Lemieuxit tai Niemiset Forsbergin vierellä tai Deadmarshit (no tällä äijällä nyt on/oli taitoakin) tai Corbetit Sakicin vierellä ei ole koskaan toimineet, eivätkä tule toimimaan. Katso vaikka 1996 playoffeja. Kolmosketjustakin voi voittaa joukkueen maalipörssin, kuten Deadmarsh 1997.

Välillä annettaisiin saumoja näille hyökkäyspään pelaajille 1-2 ketjuissa, mutta jos et onnistu ottelussa jossa vastustaja sumputtaa ja heidän maalivahtinsa on torjunut kyseisellä kaudella 93,6 prosentin tehokkuudella ja 1,89 päästetyn maalin keskiarvolla niin automaagisesti kolmoseen. PASKA!

Sä siis väität että kun vastassa on ollut heikompi maalivahti, niin Selänne on onnistunut? Tässä on sitä sarkasmia, osasitpa antaa hyvän esimerkin!

Kyllä mä väitän et jos äijä voittaa joukkueensa maalipörssin, niin pitää pärjätä myös playoffeissa. Sitä paitsi Sharks ei viime kaudella edes ollut siellä vaikka "niillä oli jo viime (eli toissa) kaudella kovempi joukkue kuin Avsilla".

Ja mä en käsitä miksei maalintekijän ole tarkoitus tehdä maaleja? Jos joukkue ei tee maaleja, niin mä ainakin syyttäisin "ykkösmaalintekijää". Jos joukkue häviää pelit, sanotaan 7-5, niin sitten ei enää vika välttämättä ole maalintekijöissä.

Selänne tarvitsee rinnalleen hyvän pelintekijän, etenkin kun ne kuuluisat ensimmäiset potkut eivät ole enää aivan yhtä räjähtäviä, eikä Teemu siten pysty luomaan itselleen maalipaikkoja aivan vanhaan malliin.

Mitä helv...? jossei Sakic ole "hyvä pelintekijä" niin ole hyvä ja näytä mulle sellanen!

Ja kyllä Selänne olisi voinut tehdä siitä läpiajosta maalin, mutta ihan joka kerta se kiekko ei vaan mene maaliin.

Ei niin, joka kerta, mut menis nyt j-lauta edes kerran neljässä pelissä!

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jaymond Flurrie

Tuossa pelistä mistä nyt oli puhe Selänne oli aikasemmin tehny jo 3 maalia.
Sinä näytät kyllä näytät soveltavan nämä jutut sen mukaan, että ne sopii sinun tarkoitusperiin.

Mutta mitä tulee ite aiheeseen tuosta pelityylistä, niin Mario Lemieux (toivottavasti kirjotin sukunimen oikein) on itse sanonut myös tällä kaudella, että hän ei jatka pelaamista kovin kauaa, koska se ei enää ole hauskaa. Ja se oli muuten yksi syy miksi Mario ekan kerran lopetti. Ainakin tämmösiä juttuja minä oon miehen lausunnoista lukenu joskus. Tämähän ei tietenkään ole itkemistä, kun sen tekee Canadalainen.

Turha tästä on mitään sen kummempaa sotaa ruveta lietsomaan, mutta ois hyvä ajatella asiaa laajemminkin. Pitäs varmaan itekkin ottaa nämä "laput" pois silmiltä.

EDIT: ainiin, tuo Kariya - Sakic - Selänne kenttä ei voi toimia kun ylivoimalla. Siinä ei ole tätä paskatyön tekijää. Anaheimissa Ruchin teki sen paskaduunin Kariya ja Selänne teki maalit. Tämä nyt näin karkeasti sanottuna.

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Pistetäämpä BoxScore kyseisestä pelistä tähän väliin.

COL, LILES (4) (TANGUAY, HEJDUK), 08:33
S.J, THORNTON (8) (RICCI, CHEECHOO), 15:06
S.J, EKMAN (11) (KOROLYUK, MCCAULEY), 00:15

Joko mä olen sokea tai sitten mä en osaa laskea. Kerrohan toki mitkä kolme noista maaleista Selänne teki?

No niin. Rucchin teki paskaduunin? Sitä mäkin ajattelin. Mä olen monta kertaa kirjoittanut ettei Kariya-Sakic-Selänne voi juuri sen takia toimia, koska jossei muuta, niin kaikki on olleet ainakin ehdolla Lady Byng trophyn voittajksi (vaikea arvata kuka heistä ei ole sitäkään onnistunut voittamaan)...

Mutta miksi Selänne sitten itkee joutuvansa pelaamaan tappelijoiden (on ilmeisesti yhtä kuin Konowalchuk + Nikolishin) kanssa. Eikö siinä ole näitä paskaduunin tekijöitä ihan kaksin kappalein? Eikö Nikolishin ole jopa kohtalainen pelinrakentaja? Eikö Konowalchuk osaa tehdä kohtalaisen hyvin räkämaaleja? Eikö kolmosketjua vastassa ole yleensä huonommat puolustajat kuin ykköstä tai kakkosta vastassa? Tämä nyt näin karkeasti sanottuna.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Mitä helv...? jossei Sakic ole "hyvä pelintekijä" niin ole hyvä ja näytä mulle sellanen!"

Sakicia parempia pelintekijöitä kyllä löytyy NHL:stä varsin runsaslukuinen määrä, ei Sakic koskaan ole ollut syöttäjänä kirkkainta kärkeä.
Siis hyvä toki mutta ei lähelläkään parasta, joku vanhapappa Larionovkin pesee peliälyllään Sakicin.
Oates, lopettiko se jo.
Koivukin ainakin ennen osasi luoda peliä (ilman suomilisääkin)
Mario nyt luonnollisesti jne.

vilpertti sanoi:
"En oikein jaksa ymmärtää myöskään sitä, miten Teemu on ollut suuri epäonnistuja esim. viime kauden Sharkseissa. Mieshän voitti joukkueen pistepörssin, teki 28 maalia jolla oli jaetulla ykkössijalla joukkueessaan. Oli siinä joukkueessa suurempiakin epäonnistujia, ja vähiten se Teemuun kaatui."

En usko silmiäni, vilpertti kehuu Teemua.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kyllähän sitä viime kaudellakin kehuin kun aihetta oli. Pelisuoritukset ne määrää ketä kehutaan ja ketä ei.

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti varjo
Sakicia parempia pelintekijöitä kyllä löytyy NHL:stä varsin runsaslukuinen määrä, ei Sakic koskaan ole ollut syöttäjänä kirkkainta kärkeä.
Siis hyvä toki mutta ei lähelläkään parasta, joku vanhapappa Larionovkin pesee peliälyllään Sakicin.
Oates, lopettiko se jo.
Koivukin ainakin ennen osasi luoda peliä (ilman suomilisääkin)
Mario nyt luonnollisesti jne.

Olet oikeassa. Onhan noita Sakicia parempia. Mutta Selänne on siis niin hyvä pelaaja ettei Sakic riitä pelintekijäksi? Eli aika vaatimaton tyyppi "...joo, mut jos mä tuun teille, niin mä haluun Kariyan mun laitaan, ja sit kunnon pelintekijän. Joku Sakic ei riitä..." Tämäkö kertoo siitä kuinka hyvä maalintekijä Selänne on? Hyvä maalintekijä (taas, vaikkapa Hejduk) ei valita siitä et "höö... miksei muka Sakicia parempaa", vaan latoo ne kiekot marisematta reppuun. Vaikka laidassa on Tanguay ja keskellä vaikkapa Sakic. Selänteen kriteereillä ilmeisesti aivan onneton ketju.

Mutta onko Sakic muka huonompi pelintekijä kuin Steve Rucchin? Ja väittäsimpä että Sakic on varmasti parempi kuin Patrick Marleau. Zhamnov saattaa olla vähän Sakiciä parempi. Siinä kai ne ketkä on Selänteen keskellä pelanneet NHL:ssä.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Kyllähän sitä viime kaudellakin kehuin kun aihetta oli. Pelisuoritukset ne määrää ketä kehutaan ja ketä ei."

Jaa Nolaninkin kohdalla? TAi ylipäätään Sharksien kohdalla?

nm. NHL:n paras kenttä

Juuh pistetääs tähän hymiö

Jaymond Flurrie:
"Hyvä maalintekijä (taas, vaikkapa Hejduk) ei valita siitä et "höö... miksei muka Sakicia parempaa", vaan latoo ne kiekot marisematta reppuun."

Kuten kaudella 2001/2002?

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim

Joko mä olen sokea tai sitten mä en osaa laskea. Kerrohan toki mitkä kolme noista maaleista Selänne teki?

Jaymond tässä sinun ensimmäinen juttu

Onhan Selänne loistanut maajoukkueen peleissä! Niinkuin puolivälierässä Ruotsia vastaan viime "mm"-kisoissa, tai Olympialaisten välierässä Venäjää vastaan 98. No joo, tuo nyt on vain sarkasmia, koska Suomi hävisi ne molemmat pelit...

Ja minun vastaus siihen

Ja Selänne muistaakseni teki 3 maalia myös tuossa viime kevään Ruotsi pelissä, ennen kun maalivahdit pisti hooverin tehoimulla päälle. Selänne meinaan taisi olla yhden takaiskumaalin aikana kentällä, tuota en kyllä uskalla varmaksi sanoa, mutta näin muistelisin. Ja kyllä Selänne olisi voinut tehdä siitä läpiajosta maalin, mutta ihan joka kerta se kiekko ei vaan mene maaliin.

Sitten tuo sinun vastaus tähän:

Ja sitten taas minun juttua:

Sinä näytät kyllä näytät soveltavan nämä jutut sen mukaan, että ne sopii sinun tarkoitusperiin.

Kysymys kuuluukin, missä vaiheessa tuo Selänteen läpiajo viime kevään Ruotsi pelissä muuttui toissa yön läpiajoksi san jose pelissä? Tämän pienen yksityiskohdan kun selvennät minulle, niin minä lupaan olla kirjottamatta enää mitään Selänteeseen liittyvää tähän ketjuun.

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Eipäs nyt vääristellä, juttuhan meni näin:

Liittyen viime yön läpiajoihin kirjoitin

Se miten Selänteen vahvuudet on hyökkäyspelaamisessa ratkaistaan sillä miten Selänne on pelannut päästessään pelaamaan kovempien miesten (esim. viime yönä) kanssa. Jos silloin missaa parit läpiajot, niin pakkohan silloin on alkaa hakemaan muista vahvuuksista niitä syitä miksi äijä pelaa kakkosessa eikä kolmosessa.

Johon kommentoit

Ja kyllä Selänne olisi voinut tehdä siitä läpiajosta maalin, mutta ihan joka kerta se kiekko ei vaan mene maaliin.

Johon mä vastasin, viitaten Selänteen tilastoihin (43GP/11G)

Josta väitit

Johon lisäsin faktan

Ja kysyin

Mikä tässä nyt on epäselvää?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Mikä tässä nyt on epäselvää?"

Eiköhän asia kaikille muille paitsi sinulle tullut selväksi.
Lue keskustelu uudestaan, asiat etenivät juuri kuten repe_joke ne edellisessä viestissään esitti.

Luetunymmärtäminen on iloinen asia.

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Opetanpa miten etsitään tietoa nopeasti.

Koittakaas ihan huviksenne mitä löytyy kun klikkaatte heti ensimmäistä viestiä tällä sivulla, painatte CTRL+F kirjotatte siihen laatikkoon "läpiajo" ja painatte enteriä. Pitäis löytyä seuraavanlainen kohta:
"Sen lisäksi pitää muistaa että Selänne ei onnistunut jotain Toskalaa vastaan edes läpiajosta tai 2-1 tilanteesta, joka käytännössä sekin oli läpiajo. Vähänpä veikkaan että joukkueesta löytyy puolenkymmentä pelaajaa (Tanguay, Sakic, Hejduk, Kariya, Forsberg) jotka olisivat tehneet edes jommastakummasta paikasta maalin."

Jos tämä tuli ensimmäisenä, niin juttu lähti tästä liikkeelle, eikö?

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Rakkahin Jay. Eikö sinulla lamppu syty ikinä? Onko aika vaihtaa purut päästä? Onko isoratas vielä paikallaan? Vai oletko sinä todellakin tämän foorumin heikoin lenkki?

Minä en missään vaiheessa lainannut sitä kohtaa missä puhuttiin Selänteen läpiajosta san jose pelissä.
Ja jos olisin sitä läpiajoa käsitellyt, niin olisin tehnyt kappaleen vaihdon painamalla entterin nimistä nappia.
Ja oisin nyt kuvitellu, että jopa sinä älyät kyseessä olevan viime kevään ruotsin pelin, kun sanoin Selänteen tehneen siinä jo 3 maalia.

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti repe_joke
Rakkahin Jay. Eikö sinulla lamppu syty ikinä? Onko aika vaihtaa purut päästä? Onko isoratas vielä paikallaan? Vai oletko sinä todellakin tämän foorumin heikoin lenkki?

Minä en missään vaiheessa lainannut sitä kohtaa missä puhuttiin Selänteen läpiajosta san jose pelissä.
Ja jos olisin sitä läpiajoa käsitellyt, niin olisin tehnyt kappaleen vaihdon painamalla entterin nimistä nappia.
Ja oisin nyt kuvitellu, että jopa sinä älyät kyseessä olevan viime kevään ruotsin pelin, kun sanoin Selänteen tehneen siinä jo 3 maalia.

Ei susta kukaan ota selvää, toi enterin painaminen voi nyt jäädä tekemättä ihan keltään vaan, vaikkapa inhimillisenä virheenä.

Sitäpaitsi, niinkuin olen monta kertaa kirjoittanut, ei ole mitään väliä paljonko maaleja on tullut ennen 1.7.2003.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Ei susta kukaan ota selvää, toi enterin painaminen voi nyt jäädä tekemättä ihan keltään vaan, vaikkapa inhimillisenä virheenä.

Jotkut meistä lukevat mitä kirjoittavat, eivätkä kirjoita mitä sylki suuhun tuo..

Sitäpaitsi, niinkuin olen monta kertaa kirjoittanut, ei ole mitään väliä paljonko maaleja on tullut ennen 1.7.2003.

Ompas.

Se paljonko Teemu Selänne on tehnyt maaleja ennen 1.7.2003 määrittelee mm. hänen palkkansa ja hänen statuksensa NHL:ssä.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta mitä tulee ite aiheeseen tuosta pelityylistä, niin Mario Lemieux (toivottavasti kirjotin sukunimen oikein) on itse sanonut myös tällä kaudella, että hän ei jatka pelaamista kovin kauaa, koska se ei enää ole hauskaa. Ja se oli muuten yksi syy miksi Mario ekan kerran lopetti. Ainakin tämmösiä juttuja minä oon miehen lausunnoista lukenu joskus. Tämähän ei tietenkään ole itkemistä, kun sen tekee Canadalainen.
Marion puheet taisivat liittyä terveyteen ja ennen kaikkea kahvaamiseen/roikkumiseen. Mielestäni kiekollisen/kiekottoman pelaajan estäminen ei ole sama asia, kuin mistä Selänne puhuu. Selänne arvosteli pelityyliä ja myös omaa rooliansa, eli selitteli epäonnistumisiansa tällä tavoin - juttuunhan liittyi juuri se seikka, ettei Selänne ole ollut tehokas tällä kaudella. Näin varsinkin televisiossa näytetyssä pätkässä.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti varjo
"Kyllähän sitä viime kaudellakin kehuin kun aihetta oli. Pelisuoritukset ne määrää ketä kehutaan ja ketä ei."

Jaa Nolaninkin kohdalla? TAi ylipäätään Sharksien kohdalla?

nm. NHL:n paras kenttä

Juuh pistetääs tähän hymiö
NHL:n parasta kenttää ei ole ollut enää pitkiin aikoihin Friesenin lähdettyä, Damphoussen vanhettua ja lopulta Nolaninkin lähdettyä.

Kaudella 99-00 Sharksien ykköskenttä oli mielestäni NHL:n paras, sen jälkeen en ole moista väitettä sen koommin esittänyt. Jos olen, voisitko esittää ja laitapa vaikka esimerkkiin mukaan asiayhteys jotta voin haukkua sinut tyhmäksi.

Kaudella 01-02 Sharksien "kolmosketju" oli mielestäni selvästi NHL:n paras kolmosketju. Missään muussa ketjussa, paitsi osittain ehkäpä Washingtonin Halpernin ja Konowalchukin ketjussa, ei yhdistynyt samaan malliin äärimmäinen puolustusosaaminen ja hyvät hyökkäyspään suoritukset.

Toivoisin, että voisit lopettaa sanojeni vääristelyn, niistä ei ole kuin haittaa meille molemmille. Jos tarkoituksenasi on ainoastaan aiheuttaa minulle haittaa, uskon moderaattorisetien ymmärtävän mitä tehdä.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ainiin. Kauden 01-02 lopussa (runkosarjan 10 viimeistä ottelua sekä pudotuspelit) ja 02-03 alkupuolella ketju jossa pelasi Sturm, Marleau ja Selänne oli ajoittain aivan ylivertainen verrattuna muihin, ja tällöin saatoin viitata ketjuun ylistyssanoin. Esimerkiksi Marleaun 12 ottelun maaliputken aikoihin.

Tämähän johtuu ainoastaan analogisesti siitä, että ketju oli...

NHL:n paras ketju.

Ketjun parhaus ei ole siis mikään jatkuvan tarkastelun tulos, vaan hetkellisesti koettu ilmiö jossa kokonaisuus joka ei nimivahvuudeltaan ole paras voi nousta loistavien esitysten ja tulosten myötä selvästi muiden yläpuolelle.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Toivoisin, että voisit lopettaa sanojeni vääristelyn, niistä ei ole kuin haittaa meille molemmille. Jos tarkoituksenasi on ainoastaan aiheuttaa minulle haittaa, uskon moderaattorisetien ymmärtävän mitä tehdä."

Missäs kohtaa minä olen mitään vääristellyt, voitko esittää sen täsmällisen kohdan jossa kirjoitan jotain mitä sinä olisit sanonut ja muuntelen sanomaasi? Onko sinulla esittää mitään todisteita syytöksellesi, jos ei niin modesedät varmaan tietävät mitä tehdä perusteettomien syytösten esittäjille.

nm. "NHL:n paras kenttä" ei tietääkseni mitenkään viittaa sinuun, vaan on täysin tavallinen nimimerkki jota voi käyttää allekirjoituksessa. Jos kenties olet joskus sattunut käyttämään tuota termiä vaikkapa Irc:ssä niin se on valitettava sattuma mutta en _todellakaan_ muistanut että olet niin tehnyt.

noob pwned (imho tuo on oikea CS-haxorkirjoitusasu)

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Älä viitsi puhua paskaa aikuinen mies. Ainakin fyysisesti.

Jokaiselle kenellä on aivot on aivan selvää mihin viittasit tuolla kommentillasi Nolanista ja sen jälkeen NHL:n parhaasta kentästä. Samaa sontaa on saanut kuunnella IRC:n puolella nimimerkiltä _varjo_ jonka oletan olevan sama henkilö kuin sinä.

OLETAN viestissäsi peräkkäin mainittujen seikkojen välillä olevan analogian joka tarkoittaa selvästi mainintaani Nolanin 99-00 ketjusta NHL:n parhaana ketjuna. Tämän jälkeen olet kaiketi luullut olevasi jotenkin hauska tai nokkela toistamalla näitä aikoinaan keskustelupalstalla sanomiani erinäisissä asiayhteyksissä alkuperäisestä kontekstista täysin irroitettuina.

Huono provo johon ei olisi pitänyt edes lähteä mukaan, mutta tyhmä kun olen...

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Jokaiselle kenellä on aivot on aivan selvää mihin viittasit tuolla kommentillasi Nolanista ja sen jälkeen NHL:n parhaasta kentästä. Samaa sontaa on saanut kuunnella IRC:n puolella nimimerkiltä _varjo_ jonka oletan olevan sama henkilö kuin sinä."

eihän se minun vikani ole jos sinä irroitat sanomisiani ja yhdistät ne toiseen kontekstiin.

"OLETAN viestissäsi peräkkäin mainittujen seikkojen välillä olevan analogian joka tarkoittaa selvästi mainintaani Nolanin 99-00 ketjusta NHL:n parhaana ketjuna. Tämän jälkeen olet kaiketi luullut olevasi jotenkin hauska tai nokkela toistamalla näitä aikoinaan keskustelupalstalla sanomiani erinäisissä asiayhteyksissä alkuperäisestä kontekstista täysin irroitettuina."

En minä luule olevani hauska, tai edes odota sitä.
Kenties kannattaa miettiä kuka on toistellut ja mitä, vaikkakin tarkoituksena on ehkä ollut heittää huonoa vitsiä tms.
tällä hetkellä tosin olen hieman epätietoinen siitä onko vilpertti nyt tosissaan vai yrittääkö hän vain vedättää heikolla menestyksellä, veikkaan jälkimmäistä.

Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Moderaattorit
Kanssakirjoittajien analysoinnin sijaan suosittelemme kirjoittajia keskustelemaan Teemusta.

Teemu on perseestä... nykyään.

Tulipa keskusteltua Teemusta...

vlad.

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti vlad
Teemu on perseestä... nykyään.

Tulipa keskusteltua Teemusta...

vlad.

Teemu on paras... jos tällä hetkellä on hieman vaisumpaa niin kohta alkaa taas maalien nakuttelu sellaisella tahdilla, että Hejdukiakin hirvittää. Veikkaanpa, että Selänne on Coloradon paras maalintekijä kauden päätyttyä.

Tämän ketjun taso on aika korkealla...

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ja Selänne muistaakseni teki 3 maalia myös tuossa viime kevään Ruotsi pelissä, ennen kun maalivahdit pisti hooverin tehoimulla päälle. Selänne meinaan taisi olla yhden takaiskumaalin aikana kentällä, tuota en kyllä uskalla varmaksi sanoa, mutta näin muistelisin.

Selänne ei ollut jäällä yhdenkään Ruotsin tekemän maalin aikana. Ei tasakentällisin, eikä alivoimalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy