Re: ?
Viestin lähetti MikeM
Rakkaat JA-ihmiset ja JHAG ennen kaikkea.
OK, esitin kantojani kärkkäästi ja nyt menen sinne kehään, kuin JHAG minua kehotti. HIFK-maiseen tyyliin tämä(kin) asia pitäisi kenties ratkoa nyrkein, mutta kenties on parempi sanan säilää käyttää parhaimman mahdollisen yhteisymmärryksen saamiseksi...
Eihän tämä teidän välisenne väittely minulle suoranaisesti kuulu, mutta välillisesti tämä kyllä koskettaa minuakin, sillä olen enemmän tai vähemmän aktiivinen jatkoaikalainen ja mielestäni teidän kahden välinen kiistanne koskettaa nimenomaan myös tätä palstaa ja sitä minkälaista keskustelua täällä tulisi nähdä.
Ihmettelen, vaan kun haukutte kaikki FF:a, niin miksi sitten luette sitä?
Koska tahtoisin nähdä palstan, jossa voisin keskustella jalkapallosta samalla tavalla kuin täällä jatkoajassa. Sinun mielestäsi tämä on liian sensuroitu palsta, mutta minusta täällä näkyy nimenomaan fiksua keskustelua, eikä ihmisten ajatukset huku sinne teinien idioottimaisiin spämmäilyihin ja aivottomuuksiin. Kun pelikielloista oli puhetta, niin oma mielipiteeni on se, että tuskinpa sitä pelikieltoa kovinkaan helposti _syyttä_ saa. Kyllä siihen yleensä varmasti hyvä syy on. Tämä palsta vain on paisunut niin isoksi, että järjestyksen ylläpitämiseksi täytyy olla jonkunlaiset säännöt ja näistä säännöistä on pidettävä kiinni.
Korostan, ettei minulla ole jääkiekkoa lajina vastaan mitään. Hieno lajihan se on, mutta varsin yksipuolinen ja yksinkertaisten ihmisten harrastama markkinavoimien lempilapsi (ainakin täällä Suomessa). Ja liiaksi yhden sarjan ja rahan dominova.
Tähän voisin sanoa vain, että onneksi raha ei ole pilannut jalkapalloa...
Mieltäni tosiaan on askarruttanut Jatkoajassa oleva ahdasmielinen hymistelymentaliteetti (kenenkään kanssa ei saa olla eri mieltä ja ketjut ovat loputonta selkääntaputtelua).
Olen ollut täällä käyttäjänä arviolta vasta noin nelisen kuukautta, mutta olen saanut jo paljon kärkästäkin väittelyä monenlaisista aiheista aikaan ja ei niissä kyllä aina olla oltu samaa mieltä. Olen esim. talven aikaan väitellyt JHagin kanssa juuri tappeluista kaukalossa. Se mikä tässä on juuri hienoa on se, että vaikka käyttäjillä on täysin erilaiset mielipiteet, täällä niistä voi keskustella ja niistä keskustellaan nimenomaan perustelemalla omaa näkökantaansa asiaan.
Jos JHAG saisi päättää olisi IFK ryhmä tappajia luistimet jalassa. Jääkiekon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jos väkivaltaa haluaa nähdä, niin vapaaottelut on parempi siihen tai snägärille tappelemaan. Jääkiekossa aggressiivisuus lienee sopiva lisämauste, ei tarkoitusperä.
Itse en pidä tappeluista, mutta mitäs se minua liikuttaa jos joku toinen on sitä mieltä, että hän haluaisi nähdä rehellisiä tappeluita kaukalossa? Eikös tällaisten keskustelupalstojen tarkoitus ole juuri keskustella asioista ja perustella näkemyksiään.
Toki JHAG on asiantunteva kirjoittaja varsinkin, jos omien sanojensa mukaan tuntee koko IFK:n joukkueen Matikaista ja muuta johtoporrasta myöten, mutta silti espoolainen diehard IFK-fani (joka aloittaa jokaisen viestiketjun kirjoittamalla ”meillä Espoossa…), on lähinnä säälittävä yritys saada jotain katu-uskottavuutta muiden fanien joukossa.
Ongelma on se, että JHAG on ns. gloryhunter. Koska Espoossa ei ole omaa menestyvää joukkuetta, joten helppoa se on sitten valita naapurikaupungista oma joukkue, jonka imago viettelee naapurikaupunkimme metsistä tulevia kovalla pelillään ja kaupunkimaisella imagollaan. Espoohan ei ole mitään. Se ei ole kaupunki, eikä maaseutua. Taitaa olla jopa Suomen ainoa kaupunki, jonne ei ole tienviittoja?
Jep, olen täsmälleen samaa mieltä sinun kanssasi, että espoolaisten ei pitäis kannustaa stadilaisia jengejä! Itse olen syntynyt kätilöopistolla, joten sen vuoksi olen oikeutettu kannattamaan Jokereita...
Hei, kait toi sun heittosi on vain todella epäonnistunut vitsi? Siis jos asuu Espoossa ja kannattaa IFK:ta niin on gloryhunter? Jalkapallossahan tuota sitten vasta esiintyykin. Niin moni suomalainen on esim. englantilaisen jalkapallon ystävä ja kaikkihan he ovat gloryhuntereita. Minä olen jalkapallon puolella Hannover 96:sen kannattaja, joten olen minäkin gloryhunter...
HIFK tuskin on kiinnostunut espoolaisista, se on stadilainen.
Eiköhän IFK:lle kelpaa kaikki kannattajat...