Selän takana puukottaminen, suomalainen kansanurheilu. Get in the ring, MikeM

• 5 364
  • 128

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: ?

Viestin lähetti vilpertti
Jääkiekossa ei tällaista pelleilyä nähdä koskaan, vaikka lajia harrastaa sellainenkin teatterilahjakkuus kuin Jan Caloun.

Minä olen nähnyt, montakin kertaa.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Re: ?

Viestin lähetti MikeM
Rakkaat JA-ihmiset ja JHAG ennen kaikkea.

OK, esitin kantojani kärkkäästi ja nyt menen sinne kehään, kuin JHAG minua kehotti. HIFK-maiseen tyyliin tämä(kin) asia pitäisi kenties ratkoa nyrkein, mutta kenties on parempi sanan säilää käyttää parhaimman mahdollisen yhteisymmärryksen saamiseksi...

Eihän tämä teidän välisenne väittely minulle suoranaisesti kuulu, mutta välillisesti tämä kyllä koskettaa minuakin, sillä olen enemmän tai vähemmän aktiivinen jatkoaikalainen ja mielestäni teidän kahden välinen kiistanne koskettaa nimenomaan myös tätä palstaa ja sitä minkälaista keskustelua täällä tulisi nähdä.

Ihmettelen, vaan kun haukutte kaikki FF:a, niin miksi sitten luette sitä?

Koska tahtoisin nähdä palstan, jossa voisin keskustella jalkapallosta samalla tavalla kuin täällä jatkoajassa. Sinun mielestäsi tämä on liian sensuroitu palsta, mutta minusta täällä näkyy nimenomaan fiksua keskustelua, eikä ihmisten ajatukset huku sinne teinien idioottimaisiin spämmäilyihin ja aivottomuuksiin. Kun pelikielloista oli puhetta, niin oma mielipiteeni on se, että tuskinpa sitä pelikieltoa kovinkaan helposti _syyttä_ saa. Kyllä siihen yleensä varmasti hyvä syy on. Tämä palsta vain on paisunut niin isoksi, että järjestyksen ylläpitämiseksi täytyy olla jonkunlaiset säännöt ja näistä säännöistä on pidettävä kiinni.

Korostan, ettei minulla ole jääkiekkoa lajina vastaan mitään. Hieno lajihan se on, mutta varsin yksipuolinen ja yksinkertaisten ihmisten harrastama markkinavoimien lempilapsi (ainakin täällä Suomessa). Ja liiaksi yhden sarjan ja rahan dominova.

Tähän voisin sanoa vain, että onneksi raha ei ole pilannut jalkapalloa...

Mieltäni tosiaan on askarruttanut Jatkoajassa oleva ahdasmielinen hymistelymentaliteetti (kenenkään kanssa ei saa olla eri mieltä ja ketjut ovat loputonta selkääntaputtelua).

Olen ollut täällä käyttäjänä arviolta vasta noin nelisen kuukautta, mutta olen saanut jo paljon kärkästäkin väittelyä monenlaisista aiheista aikaan ja ei niissä kyllä aina olla oltu samaa mieltä. Olen esim. talven aikaan väitellyt JHagin kanssa juuri tappeluista kaukalossa. Se mikä tässä on juuri hienoa on se, että vaikka käyttäjillä on täysin erilaiset mielipiteet, täällä niistä voi keskustella ja niistä keskustellaan nimenomaan perustelemalla omaa näkökantaansa asiaan.

Jos JHAG saisi päättää olisi IFK ryhmä tappajia luistimet jalassa. Jääkiekon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jos väkivaltaa haluaa nähdä, niin vapaaottelut on parempi siihen tai snägärille tappelemaan. Jääkiekossa aggressiivisuus lienee sopiva lisämauste, ei tarkoitusperä.

Itse en pidä tappeluista, mutta mitäs se minua liikuttaa jos joku toinen on sitä mieltä, että hän haluaisi nähdä rehellisiä tappeluita kaukalossa? Eikös tällaisten keskustelupalstojen tarkoitus ole juuri keskustella asioista ja perustella näkemyksiään.

Toki JHAG on asiantunteva kirjoittaja varsinkin, jos omien sanojensa mukaan tuntee koko IFK:n joukkueen Matikaista ja muuta johtoporrasta myöten, mutta silti espoolainen diehard IFK-fani (joka aloittaa jokaisen viestiketjun kirjoittamalla ”meillä Espoossa…), on lähinnä säälittävä yritys saada jotain katu-uskottavuutta muiden fanien joukossa.

Ongelma on se, että JHAG on ns. gloryhunter. Koska Espoossa ei ole omaa menestyvää joukkuetta, joten helppoa se on sitten valita naapurikaupungista oma joukkue, jonka imago viettelee naapurikaupunkimme metsistä tulevia kovalla pelillään ja kaupunkimaisella imagollaan. Espoohan ei ole mitään. Se ei ole kaupunki, eikä maaseutua. Taitaa olla jopa Suomen ainoa kaupunki, jonne ei ole tienviittoja?

Jep, olen täsmälleen samaa mieltä sinun kanssasi, että espoolaisten ei pitäis kannustaa stadilaisia jengejä! Itse olen syntynyt kätilöopistolla, joten sen vuoksi olen oikeutettu kannattamaan Jokereita...

Hei, kait toi sun heittosi on vain todella epäonnistunut vitsi? Siis jos asuu Espoossa ja kannattaa IFK:ta niin on gloryhunter? Jalkapallossahan tuota sitten vasta esiintyykin. Niin moni suomalainen on esim. englantilaisen jalkapallon ystävä ja kaikkihan he ovat gloryhuntereita. Minä olen jalkapallon puolella Hannover 96:sen kannattaja, joten olen minäkin gloryhunter...

HIFK tuskin on kiinnostunut espoolaisista, se on stadilainen.

Eiköhän IFK:lle kelpaa kaikki kannattajat...

JanJ

Jäsen
Re: ?

Viestin lähetti MikeM
Korostan, ettei minulla ole jääkiekkoa lajina vastaan mitään. Hieno lajihan se on, mutta varsin yksipuolinen ja yksinkertaisten ihmisten harrastama markkinavoimien lempilapsi (ainakin täällä Suomessa). Ja liiaksi yhden sarjan ja rahan dominova.
eli sinulla on jääkiekkoa vastaan yksi iso asia:
- kateus

Mielenkiintoista on väittää jääkiekkoilijoita ja lajia seuraavia yksikertaisiksi. Ilman perusteita tietenkin.
Mielenkiintoista on myös väittää markkinavoimien olevan jääkiekon suosion takana. Minä kun hölmö (olenhan yksinkertainen) luulin että jääkiekon seitsenkertaisilla ottelukohtaisilla katsojaluvuilla on jotain tekemistä asian kanssa. Olen käsittänyt asian niin, että media näyttää sitä lajia mikä ihmisiä kiinnostaa.
Se on totta, että jääkiekkossa SM-liiga on Suomen suosituin sarja. Jos jalkapallo olisi samassa asemassa, näytettäisiin varmaan ykkösen, kakkosen ja kolmosenkin matseja telkussa? Jos taas tarkoitit NHL:ää, on se verrattavissa Valioliigaan. Suomessa näytetään Valioliigaa ainoana ulkomaisena sarjana. Mestarien liigaa en laske sarjaksi vaan kilpailuksi.
Kyllähän jääkiekosta löytyy Elitserieniä ja muuta, muuta ne ovat kiinnostuksessa futiksen bundesliigojen ja serie aaiden tasolla.

Mieltäni tosiaan on askarruttanut Jatkoajassa oleva ahdasmielinen hymistelymentaliteetti (kenenkään kanssa ei saa olla eri mieltä ja ketjut ovat loputonta selkääntaputtelua). Pelikielloilla ei ole minkäänlaista johdonmukaisuutta: joidenkin kirjoittajien suosimisesta (he voivat sanoa, mitä sylki suuhun tuo) ja toisten bannaaminen mitä mielikuvituksellisimmista syistä.

Erinomainen osoitus siitä taas, että mesoat aiheesta josta et tiedä mitään. Olet ilmeisesti lukenut FF:ltä kuinka joku teiniryhmittymän nimimerkki on saanut kerrasta pelikiellon. On totta, että esimerkiksi juuri FF:llä vastaukseksi pitkäänkin viestiin kelpaa "haista vittu" tai joku keskisormen kuva. Täällä on kuitenkin tarkoitus keskustella, FF:ssä ei.

Vastaväitteitä oikein innolla odottaen (montakohan päivää te niitä tällä kertaa kirjoitatte?),
JanJ

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHAG Says:
Olen itse ex-pelaaja ja tämän uskallan sanoa - kamppailulajien ekspertti. Jos olisin hakannut jengiä ympäri nakkikioskeja, olisin lentänyt kuin leppäkeihäs tässä suhteessa hyvinkin ahdasmielisistä (ja niin pitääkin olla) budopiireistä.

Tuo on se pointti jota olen miettinyt lukiessani viestejäsi. Viittaat aika usein halukkuutesi ottaa miehestä mittaa, fyysisellä tavalla.

Ei ole kovin reilua ja miehekästä alkaa uhoamaan heikommalle, varsinkaan jos itse on "kungfumään".

Tunnen jengiä sen verran myös budolajien parista, että tiedän että seinä nousee pystyyn ja ovi pysyy kiinni jos sisäinen streetfighter astuu kuvioihin. Eikä se astu lajia pitkään treenanneella. Katutappelijat ovat kyllästyneet, ei heistä ole kumartamaan kenenkään mestarin kuvaa..

Siispä et tarkoita tosissaan että olisit menossa antamaan hivutusta joillekkin teinipennuille, jotka laittavat uhkailuja jne paskaa muille. Silti tuo hyppää silmille. Kieltämättä sinusta saa vähän machomiesmaisen kuvan.

Toisaalta olet osoittanut olevasi myös viisas mies ja ennenkaikkea että et ole paskan puhuja. Et levittele paskajuoruja.

Profiili JHagista: Sekoitus Frederikkiä ja Vesku Loiria (15v takaperin) lisäten vielä auvoniiniketomaiset kamppailutaidot.
Ei sinusta perkeleestä ota selvää ;)

Kun sanoo paljon, joskus joku vetää herneen nenään.

MIKEM says:
Ongelma on se, että JHAG on ns. gloryhunter. Koska Espoossa ei ole omaa menestyvää joukkuetta, joten helppoa se on sitten valita naapurikaupungista oma joukkue, jonka imago viettelee naapurikaupunkimme metsistä tulevia kovalla pelillään ja kaupunkimaisella imagollaan. Espoohan ei ole mitään. Se ei ole kaupunki, eikä maaseutua. Taitaa olla jopa Suomen ainoa kaupunki, jonne ei ole tienviittoja?
IFK-fani Gloryhunter, ei helvetissä. Eikös Gloryhuntereille ole ihan omakin jengi helsingissä ;)
Espoosta sen verran, että itse muuttaisin mieluummin Espooseen kuin Helsinkiin.
Minusta tuntuu että moni muualta PK-seudulle muuttanut on Wannabe, pakko päästä "hesaan".
Ei se Jakomäessä asuminen tee kenestäkään yhtään sen parempaa kuin vaikkapa Nöykkiössä asuva.

nimimerk. Wannabetamperelainen IFK-fani joka ei haluaisi muuttaa työn perässä hesaan :)

Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)

Koska olen eri mieltä kanssasi, minun mielipiteeni voidaan jättää omaan arvoonsa? Eilisessä brasilia-joku ottelussa esiintyneen "Rivaldon" temppuilu oli omiaan osoittamaan, mikä jalkapallossa etoo eniten. Jääkiekossa ei tällaista pelleilyä nähdä koskaan, vaikka lajia harrastaa sellainenkin teatterilahjakkuus kuin Jan Caloun.

Itseasiassa nähdään. Kaiken aikaa. NHL2Nightissa juuri vähän aikaa sitten asiantuntijavieras purki tuntojaan siitä, miten monet lätkäpelaajat ovat aloittaneet raukkamaisen filmauksen. Kypärän remmit ovat löysällä ja sitten voikin vastustajan mailan noustessa dramaattisesti heilauttaa päätään, jolloin kypärä valahtaa takaraivolle ja toivottavasti vastustaja saa korkeasta mailasta jäähyn. Haa, tuopa kieroa, ajattelin. Tuskin tuota kuitenkaan moni harrastaa. Kiinnitin huomiota asiaan ja piru vie, Carolinan ja Toronton sarjassa noita oli useampia per erä. Detroitin pelaaja (Kris Draper?) kalasti tuolla tavalla 6. ottelussa Coloradolle jäähynkin. Blaken maila osui häntä rintaan, mutta pää heilahti komeasti ja kypärä heilui, pian heiluikin jäähyboksin ovi. Jenkkiselostaja (jota kuuntelin Canal Digitalin vaihtoehtoisella ääniraidalla) kommentoi, että hän ei voi sietää tuollaista käytöstä.

Kyllä filmausta nähdään lätkässäkin. Ja kyllä, lätkässäkin sitä selitetään sillä, että ollaan fiksuja veteraanipelaajia. Lisäksi ikuiset klassikot "Minua on ammuttu", jossa pelaaja osuman jälkeen makaa vartin kentällä tekemässä kuolemaa, mutta kirmaa varsan lailla jäällä seuraavassa vaihdossa. Lätkässä noita ei vain huomaa kun kaukalossa tapahtuu kaiken aikaa ja peli on nopeampaa. Futiksessa ehtii tällaiset asiat huomata paremmin, joten niihin kiinnittää myös huomiota.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue

Viestin lähetti JanJ
Suomessa näytetään Valioliigaa ainoana ulkomaisena sarjana.

Väärin. Canal Digital, joka näyttää myös Valioliigaa ainoana yhtiönä Suomessa, näyttää myös Serie A:ta.

JanJ

Jäsen
Re: Re: Re: ?

Viestin lähetti mission16W

Väärin. Canal Digital, joka näyttää myös Valioliigaa ainoana yhtiönä Suomessa, näyttää myös Serie A:ta. [/B]

Jaa juu. Eikös ne näytä jääkiekosta Elitserieniäkin? Ainakin joskus näytti. Ja Yle näyttää sitten Englannin ykkösdivaria (fudis).

JanJ

Jäsen
Re: Re: Re: ?

Kyllä filmausta nähdään lätkässäkin. Ja kyllä, lätkässäkin sitä selitetään sillä, että ollaan fiksuja veteraanipelaajia. Lisäksi ikuiset klassikot "Minua on ammuttu", jossa pelaaja osuman jälkeen makaa vartin kentällä tekemässä kuolemaa, mutta kirmaa varsan lailla jäällä seuraavassa vaihdossa. Lätkässä noita ei vain huomaa kun kaukalossa tapahtuu kaiken aikaa ja peli on nopeampaa. Futiksessa ehtii tällaiset asiat huomata paremmin, joten niihin kiinnittää myös huomiota.

Futiksessa filmaus on osa lajia. Nykyaikana jalkapallossa kuuluukin kalastaa vastustajalle punainen jos vaan on tilaisuus. Näinhän ne huiput vakuuttavat.
Toki jääkiekkossakin tapahtuu pohkeiden halvaantumisia ja kiviharjumaisia kuolemisia, mutta mielestäni se on aika vähäistä. Tiedän miltä tuntuu saada kiekko nilkkaan. Hetken tuntuu että nilkka on murtunut eikä se kanna yhtään, minuutin päästä kaikki on OK.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
bisnesman: Kiitos profiilista:D Mielestäni hieman liioittelet taipumustani ottaa miehestä mittaa "useissa viesteissäni". En tunnista itseäni tuosta. Tiedän, mihin viittaat: Predatorin poistumisketjuun. Tuo on ainoa, jolloin tähän viittasin. Kaikki minut tuntevat tietävät, että olen reilu, myös mahdollisissa tappeluissa. Jos minua lyödään, lyön takaisin. Mutta en ole se ensimmäinen lyöjä. Jokainen budolajien etiikkaan perehtynyt tietää, että noissa lajeissa ei pitkälle pääse uhoamisella. Budolajit muistuttavat golfia siinä suhteessa, että KOSKAAN ET OLE VALMIS. Aina on jotain uutta opittavaa. Budolajit opettavat tietyissä asioissa nöyräksi. Joskus kuitenkin suorasukaisuus saa aikaan konflikteja, mutta en ole tietääkseni kertaakaaan käyttänyt ns. laittomia otteita. Tilanne, jossa voin kuvitella uhkaavani vetää jotain daijuun muistuttaa tilannetta, jossa Predator oli taannoin. Yksityiselämän ja/tai perheen uhkaaminen. Tai ystävääni kohdistuva vastaava. Ja silloinkaan en ole se, joka aloittaa.

Toisaalta, vaikka sana onkin miekkaa vahvempi, en tykkää turhasta jeesustelustakaan, sanojen pehmentävästä vaikutuksesta. Eli siis sen peittämisestä, että on eri mieltä jonkun kanssa. Sanon suoraan mielipiteeni ja oletan, että muutkin sanovat. Joillain on vain paha tapa feidata mielipiteitään silloin, kun niitä vaihdetaan ja muistuttaa pari kk jälkikäteen, että "sanoit muuten silloin aika ikävästi". Siihen ei voi sanoa kuin että "so? olisit valittanut silloin". Jotkut meistä kirjoittavat vastaukseksi "no, voihan se noinkin olla" kun oikeasti tekisi mieli sanoa "jumalauta, oot pihalla kuin lumilauta tuollaisia puhuessasi". Ns. syntymäsordiino. Siitä tulee usein väärinkäsityksiä tällaisille norsuille posliinikaupassa -hemmoille, kuten minä. En välttämättä tunnista loukanneeni jotain verisesti tms, jos vastaus on hymisevää liirumlaarumia. Joten jatkan linjallani. Jonka pohjimmainen tarkoitus ei ole kuitenkaan kenenkään loukkaaminen, vaan rakentava väittely.

Niin, tietyn machoilun tunnistan/tunnustan, mutta älkää nyt jumalauta tehkö musta väkivaltafriikkiä ja psykopaattia tai vedän teitä daijuun:D

EDIT: HIFK-gloryhuntereilla on muuten aika tiukka mestaruusputki päällä. Ensin -83 ja heti perään -98!! Yhtä juhlaa

Viimeksi muokattu:

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos en tuntisi MikeM:n persoonaa FutisForumista epäilisin hänen vetävän roolia, jonka tarkoitus on nolata jalkapallofanit ja FutisForum täällä. Valitettavasti totuus on karumpi - ja se totuus onkin sitten todella karu.

Nuo tekstithän perustuvat pääasiassa muutaman FutisForumin dogmin toistamiseen eri sanoilla. Toisin kuin Forumin lukuisat oikeasti lahjakkaat kirjoittajat ja ajattelijat MikeM ei kykene edes jäsentelemään ajatuksiaan mukavaksi luettavaksi, saati sitten pysty noukkimaan mukaan sopivasti huumoria pitämään lukijan mielenkiinnon yllä. Kenties kaikkein kuvaavinta on tuo "lunta tupaan". En tiedä miten surkeat verbaaliset kyvyt MikeM:llä on, mutta jos tuollainen tyhjän ilman puhaltelu ja turhanaikainen jokeltelu on hänen mielestään "lunta tupaan" niin olisi kyllä syytä pidättäytyä arvioimasta Jatkoajan mielipiteenvaihdon kärkkäyttä, sillä ilmiselvästi hän ei tunnistaisi todellisia loukkauksia, vaikka nämä pieksäisivät häntä paljain nyrkein kaukalossa. Muiden ihmisten, vieläpä aika suuren ja heterogeenisen joukon yksinkertaisuuden arvioiminen onkin jälleen niin loistavaa komiikkaa, että ellen tosiaan tuntisi hänen toista minäänsä Forumista, saattaisin erehtyä taputtamaan riemuissani. Tässä tilanteessa ei voi kuin hymyillen pudistella päätään.

Koko hässäkkähän syntyy siitä, että MikeM on tyyppi, joka yrittää oikaista FutisForumilla kunnian kukkulalle menemällä siitä kohdasta aidan ali, jossa hänen kyvyillään nähtynä aita on matalin. Ali ali niinhän siinä lukee. Hän on siis juuri sellainen säälittävä perseennuolija, kuin yrittää jokellella meidän kaikkien olevan. Ironia on kaunista luonnossa. Hän kirjoittaa tänne jotain jonka olettaa miellyttävän FutisForumin pääasiassa varsin hersyvällä huumorilla mukana mesovaa porukkaa, toivoen saavansa sitten irtopisteitä. Ei ole paljoa herunut, mikä ei kyllä ketään Forumia paremmin tuntevaa ja vähän MikeäMmää parempaan synteesiin kykenevää yllätä yhtään. Lähinnähän tuollainen julkinen henkinen runkkaus vain säälittää, ja hävettääkin kun sitä tehdään niin selvästi nimenomaan FutisForum/Jatkoaika -akselilla, vetäen mukaan Forumin väkeä, joka ei todellakaan ansaitse tulla yhdistetyksi tällaiseen ala-arvoiseen, mitäänsanomattomaan jaaritteluun. Olen monta kertaa sanonut ja sanon taas - FutisForum on aivan loistava ja omassa sarjassaan. MikeM ei todellakaan edusta FutisForumin reipashenkistä anarkismia tai ääriliikettä mitenkään muuten kuin korkeintaan surullisen epäonnistuneena karikatyyrina. Kehotankin kaikkia taas hengittämään syvään ja muistamaan, että tässä meillä on vain yksi tyyppi, eikä todellakaan mikään malliesimerkki Forumista. On aivan turha vetää mitään johtopäätöksiä tältä pohjalta. Lukekaa mieluummin Forumia ja muutamassa illassa sen loistavan sisäänpäinkääntynyt huumori alkaa aueta ja samalla on saattanut tulla vastaan niitä todellisia helmiäkin, joita siellä kirjoitusten joukossa tasaisen tappavaan tahtiin on.

Jatkoajan tekijöistä suuri osa on ollut FutisForumin vakiosakkia kauan ennen Jatkoaikaa. MikeM voi toki tulla tänne kertomaan meille kuinka homma pitäisi hoitaa, ja vaikka jotain jääkiekon ja jalkapallon eroista, tai vaikka siitä miten FutisForumin itsessään loistava anarkismi on ainoa oikea tapa kaikissa tilanteissa ja kaikissa olosuhteissa. Aivan kuin me emme tuntisi sitä aivan tarpeeksi hyvin osataksemme päättää pitääkö tämänKIN paikan olla samanlainen. Mutta hän voi myös olla vakuuttunut, että niin kauan kuin argumentointi on olematonta ja asiatieto pääasiassa yhtä isoa persereikää tuloksena ei ole muutosta missään muussa kuin omassa kuvassaan - sekä täällä että FutisForumissa.

En näe mitään syytä miksi hänen pitäisi antaa nolata FutisForumia täällä enää yhdelläkään tällaisella paskaviestillä. Mutta toisaalta ihan Forumin muiden Jatkaikaa seuraavien vääräleukojen kiusaksi en nakkaa säälittävää persettään pihallekaan. Vaikka pyyntöjä on myös Forumilla paljon tunnetumpien kirjoittajien puolelta tullut - ihan siksi kun häntä hävetään.

Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
bisnesman: Kiitos profiilista:D Mielestäni hieman liioittelet taipumustani ottaa miehestä mittaa "useissa viesteissäni". En tunnista itseäni tuosta.
Tiedän, mihin viittaat: Predatorin poistumisketjuun. Tuo on ainoa, jolloin tähän viittasin.

Ok, on tainnut tuo predatorkeissi jättää jälkensä minuunkin. Siitä tuo viittaus tuli.
edit: paitsi, tämänkin keskustelun topicci antaa satunnaiselle surffaajalle kuvan jostain haasteesta "kehään". Mutta se menee sit sen persoonallisen kirjoitustyylin piikkiin..

Toisaalta, vaikka sana onkin miekkaa vahvempi, en tykkää turhasta jeesustelustakaan, sanojen pehmentävästä vaikutuksesta. Eli siis sen peittämisestä, että on eri mieltä jonkun kanssa. Sanon suoraan mielipiteeni ja oletan, että muutkin sanovat.

Yksi lisä profiiliin jos et pahastu. Tony Halme :)
Tosin hänellä tuo suorasukaisuus on jonkin verran myös mediaroolia. Itsellänikin on tapana sanoa asiat suoraan ja siitähän se soppa syntyy. Joskus tuntuu että olisi helpompi vain myötäillä. Tai ainakin vähän miettiä millä tavoin asiansa esittää.
Silti, rehellinen pitää olla. Vaikka totuus tekisi kipeää.

Niin, tietyn machoilun tunnistan/tunnustan, mutta älkää nyt jumalauta tehkö musta väkivaltafriikkiä ja psykopaattia tai vedän teitä daijuun:D

Et sinä väkivaltafriikki ole, fyysisen pelin ystävä vaan.
Mitä machoiluun tulee, kyllähän miehen pitää miehen lailla käyttäytyä ;)

Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bisnesman

Mitä machoiluun tulee, kyllähän miehen pitää miehen lailla käyttäytyä ;) [/B]

VälikevennysSenior iskee taas!

Miehen pitää miehen lailla...musiikkia pervominälleni!
Kesäterassit, topit, pyöräilyshortsit...grrrrr!

edit: Jatkakaa!:D

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valkoisten housujen läpi paistavat stringit, syvät kaula-aukot+push upit... on se kumma että kesällä lähes kaikki naiset näyttävät syötävän hyviltä, ainakin tampereella. Perskeles, pitäisköhän viettää huominen hämeenkadun varrella :D

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti bisnesman
Valkoisten housujen läpi paistavat stringit, syvät kaula-aukot+push upit... on se kumma että kesällä lähes kaikki naiset näyttävät syötävän hyviltä, ainakin tampereella. Perskeles, pitäisköhän viettää huominen hämeenkadun varrella :D

Alamme olla asian ns. ytimessä.

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Piti nyt minunkin ottaa kantaa tähän keskusteluun...

En voi muuta sanoa, kuin että en ymmärrä. MikeM:n yksityisviestin JHagille vielä tajuan, mutta sitä, miksi se piti julkaista FF:ssa en pysty käsittämään. Huomion kerjäämistä etc..

En tunne MikeM:ää, eli en nyt ala häntä sen enempää parjaamaan. Enkä tunne myöskään JHag:a, niin kauaa en ole vielä Jatkoaikaan kirjoitellut, että osaisin JHag:sta mitään sen paremmin sanoa. Sen kuvan kuitenkin olen saanut että JHag on aivan hyvä ja kekseliäs kirjoittelija, joka omaa omat vahvat mielipiteensä. Ja mikäs sen parempi? Eiköhän jokaisella ole oikeus omaan mielipiteeseensä, ja kaikkein paras on, jos eriävistä mielipiteistäkin pystytään keskustelemaan suuremmitta rähinöittä. Tässä asiassa Jatkoajan suht' tiukatkin säännöt ovat hyvät, keskustelun taso kestää (useimmiten:D ) yllä.

Siitä, että joidenkin mielestä espoolainen ei saisi kannattaa stadin jengiä, olen ihmeissäni... Jos itse muuttaisin vaikka Ouluun, en varmasti alkaisi kannattamaan Kärppiä, vaan painaisin joka ikiseen Kärpät-SaiPa peliin ylpeänä keltamustiin pukeutuneena vaikka SaiPa sitten olisikin viidettä kautta peräjälkeen liigajumbona. Mielestäni "oikea" fani ei vaihda jengiä asuinpaikan mukana.

Yksi asia pisti silmääni, MikeM luonnehti lätkää yksinkertaiseksi ja yksinkertaisten ihmisten harrastamaksi lajiksi.. Ei voi kuin nauraa! Eipä taida MikeM paljon lätkä seurata. Omasta yksinkertaisuudestani kertoo varmasti paljon se, että mm. tarkkailen eri pelaajien peliaikoja jne.. :) Mutta hei Jatkoaikalaiset, ollaan kaikki yhdessä yksinkertaisia! :D

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: ?

Viestin lähetti JanJ
Futiksessa filmaus on osa lajia. Nykyaikana jalkapallossa kuuluukin kalastaa vastustajalle punainen jos vaan on tilaisuus. Näinhän ne huiput vakuuttavat.
Toki jääkiekkossakin tapahtuu pohkeiden halvaantumisia ja kiviharjumaisia kuolemisia, mutta mielestäni se on aika vähäistä. Tiedän miltä tuntuu saada kiekko nilkkaan. Hetken tuntuu että nilkka on murtunut eikä se kanna yhtään, minuutin päästä kaikki on OK.

Et ole tainnut katsoa tarpeeksi futista. En puhunut nyt mistään kiekoista nilkkaan tms... vaan juuri tuollaisesta "remmi löysällä ja pää heilumaan niin näyttää kuin saisit mailasta otsaan"-filmaukselta. Tämäkö sitten ei ole osa lajia? Lajin ulkopuoliset tahotko sitä harrastavat?

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Re: Re: Re: Re: Re: ?

Et ole tainnut katsoa tarpeeksi futista. En puhunut nyt mistään kiekoista nilkkaan tms... vaan juuri tuollaisesta "remmi löysällä ja pää heilumaan niin näyttää kuin saisit mailasta otsaan"-filmaukselta. Tämäkö sitten ei ole osa lajia? Lajin ulkopuoliset tahotko sitä harrastavat?

Voi uuh sun remmejäs m16w. Mieti nyt pikkasen itekin. Laitat todellakin sen remmin sitä varten vähän löysälle, että mahdollisesta vastustajan taklauksesta saat aivotärähdyksen ja kaverin ulos? No joo... menkööt turkulaisuuden piikkiin.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?

Viestin lähetti Noose
Voi uuh sun remmejäs m16w. Mieti nyt pikkasen itekin. Laitat todellakin sen remmin sitä varten vähän löysälle, että mahdollisesta vastustajan taklauksesta saat aivotärähdyksen ja kaverin ulos? No joo... menkööt turkulaisuuden piikkiin.
:D

Todellakin, tässähän alkaa selvetä salaliitto Nolanin kauden 99-00 pitkän pelikiellon takana. Marshallin kypärän remmi oli löysällä, että hän voisi heilutella kypäräänsä niin halutessaan... Sitten kun paikka tarjoutui Nolanille antaa pieni "pusu", Marshall heitti kypäränsä muualle, että tilanne näyttäisi pahemmalta... Sen jälkeen äijä räpisteli jään pinnassa ja pyysi paarit joilla hänet kannettaisiin pois kentältä... Joo.

Jääkiekossa ei nähdä sellaista, että joku vippaa löysästi kiekon toisen jalkaan ja sen jälkeen tämä toinen kierii jään pinnassa pidellen naamaansa ja kiekon vipannut pelaaja saa 20min. Ei kerta kaikkiaan ei nähdä, en ainakaan minä ole nähnyt. Jääkiekossa ei nähdä tällaista filmausta mitä brassit kuulemma esittävät lähes joka minuutti kentällä. Toki jääkiekossa nähdään Calounin kaatumisia, koska lainaten Tommyn sanoja "sillä on vähän huono tasapaino", kuten lähes kaikilla tsekeillä tuntuu olevan. Olenko muuten kertonut mielipiteeni tsekkipelaajista? Ne imee.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Muksu (MikeM:n kirjoituksesta): "Nuo tekstithän perustuvat pääasiassa muutaman FutisForumin dogmin toistamiseen eri sanoilla."

Vaikka itseäni toistan, niin juuri tuon syyn takia FF ei saa sympatioitani. Riittävän fiksu porukka tajuaa FF:n sisäpiirin vitsin, mutta valitettavan moni on vain säälittäviä fraaseja toistavia "kääkkä-ääliöiden" päähänpotkimia fanaatikkoja. Jos vain FF:ssä voisi keskustella edes futiksesta ilman iänikuisia "uuh", "ooh" ja "k" + keskisormikommentteja...

Filmauksesta: Vaikka jonkin verran Brasiliaa sympatiseeraan, niin olihan se uskomaton se Rivaldon filmaus. Suoraan sanoen hävetti miehen puolesta.

T: Vähä-älyinen kääkkä-ääliö

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
...

vastaillaan tähän sitten. Ensiksi, en ole Vantaalta tai itä-Helsingistä. Kouluni olen käynyt Hgin keskustassa ja nuoruuteni asunut keskiluokkaisella asueella suht. mukavan matkan päästä keskustasta. Joten en ole Toyotalla ajava amiskaveri, joka vihaa suomenruotsalaisia (toki monta kertaa spårassa tekisi mieli muistuttaa näille 'mycket kiva' ihmisille, että 'man talar finska i finland'). Kirjoitin M:n jopa ruotsista.

Vaikka vanhempani eivät ole Hgistä, voin sanoa olevani paljasjalkainen hkiläinen, kun passissa lukee syntymäpaikan kohdalla HKI ja muualla en ole Suomessa asunutkaan. Eikä siihen ole syytäkään. Espoo viimeisenä vaihtoehtona. Muutan mieluummin vaikkapa Turkuun, koska siellä on sentään jotain aitoa urbaania henkeä.

Joten ei HIFK:ssa välttämättä pyi tuo suomenruotsalaisuus (mutta lieneekö seuran virallinen nimi nykyisin Helsingin IFK, kuin idrottsförening kamraterna...?). Enemmän tuo väkivallan ihannointi ja äijä-asenne, joka teillä hifkifaneilla on, josta en ole samaa mieltä.

Hyvä pointti hifk-fanien dissaamiseen ovat nuo loputtomat tappelukeskustelut ja sapelinkalistelut fyysisestä väkivallasta, johon nimim. JHAG myös syyllistyy.

En ole myöskään kateellinen jalkapallon puolesta verrattuna jalkapalloon (eiköhän olisi toisin. Jalkapallollahan on paljon enemmän rekisteröityjä pelaajia Suomessa, kuin jääkiekolla ja Suomen maajoukkue tod. näk ottaa osaa vuoden 2004 EM-kisoihin. Muistakaa, että olimme jo nuorten MM-kisoissa viime vuonna. Tosin huonohkolla menestyksellä, mutta alkulohkossa jouduimme jo kohtaamaan mestarin. Selvää loogista kehitystä.

Joku tässäkin ketjussa väitti suomalaista jalkapalloa (veikkausliiga) potkupalloksi ja kansainvälistä peliä jalkapalloksi ilman perusteluja. Kummallista, että kotimaassa samat pelimiehet, jotka Suomessa kahlaavat sarjoja "anonyymisti" potkupalloillen muuttuvat lentokoneessa suuriksi tähdiksi ja heitä aletaan arvostamaan mediassa etc. Vaikka taidot ovat ne, jotka kotoisessa liigassa on hankittu. Litmanenkin on muutaman kymmenen tuhatta kertaa potkaissut palloja Lahden suurhallin seinään, ei hänestä pallojonglööriä tullut sinä yönä, kun Ajaxiin siirtyi.

Muksun tarinoihin sen verran, että hienoa, naulankantaan osuit, en osaa vastata sinulle mitään fiksua.

joku muu myös mainitsi etten osaa sivistyssanoja. Mielestäni olen käyttänyt selvää yleiskieltä, enkä mitään briljeeraavaa tiedekieltä.

Silti, älymystö on kuitenkin Suomessakin ollut enemmän kiinnostunut jalkapallosta, kuin jääkiekosta (ainiin, onhan jääkiekkomiehiä Kjell Westö, toisaalta hän on myös jalkapallofani, jota esim. Simon Kuper on haastatellut kirjassaan suomalaisesta jalkapallosta.)

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Re: ...

Viestin lähetti MikeM

Silti, älymystö on kuitenkin Suomessakin ollut enemmän kiinnostunut jalkapallosta, kuin jääkiekosta

Muuten asiaa kommentoimatta tahtoo jonkin näköistä perustelua yllä olevaan kohtaan, vai onko se pelkkä arvaus.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: ...

Viestin lähetti Salkkis
Muuten asiaa kommentoimatta tahtoo jonkin näköistä perustelua yllä olevaan kohtaan, vai onko se pelkkä arvaus.

Ainakin tämä viittaa Suomen vasemmiston ja Storyvillen suureen mieheen.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kyllähän tuo jalkapallon ja jääkiekon seuraajien älyllinen ero on havaittavissa jo tutkailemalla kahden suurimman suomalaisen palstan, tässä tapauksessa lienevät FF ja JA yleistä keskustelun tasoa. Älymystö heittää läppää FF:llä kun taas heikkotasoisempi keskustelu ja älyllisesti huonompi ympäristö vallitsee väkivaltalajin, neandertalin ihmisten ja huonommin koulutettujen valloittamassa JA:ssa.

Eikö?

JanJ

Jäsen
Re: Re: ...

Viestin lähetti Salkkis

Ilmeisesti pieleen mennyt arvaus.
Jos otetaan mittapuuksi vaikkapa suomalaiset suuryritykset ja niiden johtajat. Taannoin oli kysely, jossa kartoitettiin suomalaisten huippujohtajien urheilumieltymyksiä.
Olikos se niin, että 8 kymmenestä seurasi jääkiekkoa.
Kertooko se siitä, että Suomessa älymystö ei johda yrityksiä?

Jos Jari Tervo ja Jukka Pakkanen seuraavat futista, ei voida puhua että Suomen älymystö seuraa futista.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kyllähän tuo jalkapallon ja jääkiekon seuraajien älyllinen ero on havaittavissa jo tutkailemalla kahden suurimman suomalaisen palstan, tässä tapauksessa lienevät FF ja JA yleistä keskustelun tasoa. Älymystö heittää läppää FF:llä kun taas heikkotasoisempi keskustelu ja älyllisesti huonompi ympäristö vallitsee väkivaltalajin, neandertalin ihmisten ja huonommin koulutettujen valloittamassa JA:ssa.

Eikö?

>>> Vilpertti, olet asian ytimessä! Eikö tällä meidän palstallakin olisi paljon hauskempaa FF:n malliin kirjoitusten sijaan vain läimiä ruutuun kaikenlaisia hymiöitä ja keskisormi-pystyssä kuvia. Tässä näppäimistön hakkaamisessahan menee sormenpäät ruvelle... jos näin jatkuu, niin tulevaisuudessa poliisi ei pysty ottamaan sormenjälkiä meiltä jatkoaikalaisilta... ja tämähän avaa taas uusia ulottuvuuksia meille....

Terveisin nimim. Päivän Pervo

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy