Selän takana puukottaminen, suomalainen kansanurheilu. Get in the ring, MikeM

• 5 364
  • 128

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Kempes
Kaikkein paras tapa on olla noteeraamatta vittuiluyksityisviestejä. Itsekkin sain ihmeellisen viestin Tommyltä syksyllä, mutta jätin sen oman arvoonsa. No, eipäs kundi ole sen jälkeen yhtään meiliä lähettänyt, onneksi. Kun ei vastaile, ei joudu oravanpyörään.

Jahas, rupeat vielä yleisesti vittuilemaan.
No, tämä ei jää tähän :D

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onnetonta

Tämän MikeM:n motiiveja voi vain ihmetellä. Aika liikuttavaa huolenkantoa kuitenkin, kun väkivallasta kirjoittamiseen uskaltaa noinkin rohkeasti puuttua. Koko viestin täydentää tuo maininta 'amerikkalaisesta vapaapainista', jossa miestä kuulemma lyödään. Uutta sitä oppii joka päivä näemmä.

Mutta mutta, onkos tällä MikeM:llä edes oikeuksia tänne Jatkoaikaan, eli pääsemmekö näkemään tämän kynäniekan älynväläyksiä vielä tässäkin ketjussa, vai turhaanko täällä kärvistelemme?

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tuskin tuo uskaltaa enää keskustella täällä, kun me ollaan niin kovii et lyötäis silt hanpaat kurkkuun!!!

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Faijan rotsi iskee taas

Niin, ite onn sitä mielt etä meiä faija rotsi vetää sitä daijuu ja neggaa sit eguille, sen jälkeen aletaan viddu dogaa ja vidu stroolataan ukko viel keskesltä poikki.

Täältä tähän

theref

Jäsen
Eikös tuo nyt ole aika perisuomalaista tuollainen selän takana puukottaminen tai omien kavereiden keskeltä huutelu? Hyvähän se on "omassa" porukassa leikkiä sankaria ja kertoa sitä ja tätä. Loppujen lopuksi ei kuitenkaan ole pokkaa lähteä "tanssiin" mukaan.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Säälittävää pelleilyä, ei voi muuta sanoa.

Ei silti, olen itsekkin saanut pari vastaavaa YV:tä yhdeltä Jatkoajan Jokeri-faneista joka ei liene ihan nuorimmasta päästä, samanlaista hysteeristä skeidaa sekin oli tosin. Taitaa kaveri olla ns. vakiokirjoittelijoita tänne vieläkin.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tämä sopii varmaan tähän.....

Get In The Ring
(Slash/McKagan/Rose)

Why do you look at me when you hate me
Why should I look at you when you
make me hate you too
I sense a smell of retribution in the air
I don't even understand why the fuck
you even care
And I don't need your jealousy yeah
Why drag me down in your misery
And when you stare you don't think I feel it
But I'm gonna deal it back to you in spades
When I'm havin' fun ya know I can't conceal it
'Cause I know you'd never cut it in my game
oh no
And when you're talkin' about a vasectomy
yeah
I'll be writin' down your obituary
History

You got your bitches with
the silicone injections
Crystal meth and yeast infections
Bleached blond hair, collagen lip projections
Who are you to criticize my intentions
Got your subtle manipulative devices
Just like you I got my vices
I got a thought that would be nice
I'd like to crush your head tight in my vice
Pain!!!

And that goes for all you punks in the press
That want to start shit by printin' lies
Instead of the things we said
That means you
Andy Secher at Hit Parader
Circus Magazine
Mick Wall at Kerrang
Bob Guccione Jr; at Spin
What you pissed off cuz your dad gets more
Pussy than you?
Fuck you
Suck my fuckin' dick

You be rippin' off the fuckin' kids
while they be payin' their hard earned
Money to read about the bands
they want to know about
Printin' lies startin' controversy
You wanta antagonize me
Antagonize me motherfucker
Get in the ring motherfucker
And I'll kick your bitchy little ass
Punk

I don't like you, I just hate you
I'm gonna kick your ass, oh yeah! oh yeah!

You may not like our integrity yeah
We built a world out of anarchy oh yeah

And in this corner weighing in at 850 pounds,
Guns N' Roses

Get in the ring
Yeah

Yeah this song is dedicated to
all the guns n' fuckin' roses
Fans who stuck with us through all the
fucking shit
And so all those opposed...
Hmm...well
---

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Daespoo
Säälittävää pelleilyä, ei voi muuta sanoa.

Ei silti, olen itsekkin saanut pari vastaavaa YV:tä yhdeltä Jatkoajan Jokeri-faneista joka ei liene ihan nuorimmasta päästä, samanlaista hysteeristä skeidaa sekin oli tosin. Taitaa kaveri olla ns. vakiokirjoittelijoita tänne vieläkin.

Siltä varalta, että joku tulkitsee tuon "vakiokirjoittelijoita" jonkinlaiseksi vinkiksi, niin todettakoon, että en tietääkseni ole tämän nettihäiriköinnin taustalla.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vakio

Siltä varalta, että joku tulkitsee tuon "vakiokirjoittelijoita" jonkinlaiseksi vinkiksi, niin todettakoon, että en tietääkseni ole tämän nettihäiriköinnin taustalla.

:D . Panin saman merkille. Jokeri-fani vielä. Tosin en epäile Sinua haamuhäiriköksi.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Nössö nimeltä MikeM on lähestynyt minua tasokkaalla ja varsin liikuttavalla (nauroin) yksityisviestillä, jonka vastaukseen uhrasin noin kolme riviä ja unohdin koko jutun.

Ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä pitkän linjan IFK-laisille, että mitä joku toukka päässään pohtii. Sen verran paksunahkaiseksi IFK-laiset on vuosikymmenten saatossa tulleet, että siinä pitää olla jo jonkin verran älynlahjojakin, että oikeasti kykenee loukkaamaan. :D

"Wannabe Mike Monroe"-tyyliset yritykset lähinnä säälittävät. Veronican kouluun muutamaksi vuodeksi, niin ehkä sen jälkeen tuokin toukka saa kirjoitettua jotain sellaista, joka oikeasti pistää IFK-laisten sydämessä.

Viestin lähetti Cairns
Olen itsekin saanut roskamaileja siitä syystä että teen noita fighter-stooreja. So what? Ei kaikkia voi miellyttää, ja jos joku päivänsä pilaa lukemalla juttujani niin oma on valintansa.

Erittäin mielenkiintoisia juttuja ovat olleet varsinkin nämä kirjoituksesi tutummista herroista. Monet niistä olen lukenut useampaan kertaankin ja aina sieltä on löytynyt jotain uutta. Ammattitaidolla ja asiantuntemuksella kirjoitettuja juttuja.

Anna palaa vaan entistä suuremmalla innolla! Muutamasta inisijästä ei kannata välittää, kun murskaava enemmistö kuitenkin arvostaa juttujasi korkealle. Kaikkia ei voi koskaan miellyttää, eikä edes kannata yrittää. Ei varsinkaan silloin, jos kirjoittaa värikkäästi, mielenkiintoisesti ja persoonallisesti.

Lähes kaikki näistä mikkihiiri-kiekkoa tukevista inisijöistä ovat ylipäätään älynlahjoiltaan sitä luokkaa, että hyttysten ininääkin kuuntelee mieluummin. Hyttyset sentään painaa niska kyyryssä ja verenmaku suussa! :cool:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Vakio

Oho, sorry ei ollut tarkoitus vihjailla mitenkään sinun suuntaasi.

Eli selvennykseksi vielä että kyseessä ei missään nimessä ollut Vakio.

My bad.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niin

...täällähän on tämä hieno ignore-toiminto, jolla saa vastenmieliset väkivaltaviestit suljettua pois tietoisuudestaan. Nyt voinkin ilmiantaa Cairnsin, joka lähetti minulle kerran KEHUVAN yv:n siitä, että olen pohdiskellut kiekkotappelijoiden ominaisuuksia. Mieshän on Dirty Harry -klooni, pois oikeudet heti:D

Se mitä Animal sanoo siitä, että tällaiset asiat eivät vaikuta paksunahkaiseen HIFK-faniin, on aivan totta. Sain sen MikeM:n yksityisviestin 15.5. ja kukaan täällä ei tietäisi mitään siitä, ellei tyyppi olisi mennyt paukuttelemaan henkseleitään muualle. Se nimittäin vaikutti kyllä, että haetaan toinen foorumi, jos pelkää täällä jäävänsä kakkoseksi.

Itse asiassa tämä juttu on, kiitos asiakirjoittajien, laajentunut juuri sellaiseksi keskusteluksi kuin ajattelinkin. Ohi yksittäistapauksen yleiseksi pohdiskeluksi nettietiketistä ym. kiinnostavista asioista.

Mutta MikeM vaan pysyy poissa:D Ehkä se on mennyt Espooseen ajelemaan Toyota Corollallaan keskisormi pystyssä?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Niin

Viestin lähetti JHag
...

Mutta MikeM vaan pysyy poissa:D Ehkä se on mennyt Espooseen ajelemaan Toyota Corollallaan keskisormi pystyssä?

>>> Meinaatko tosissasi että tuollainen tyyppi on pystynyt selviytymään autokoulusta? Tai ehkä se ei AJELE mihinkään, vaan istuu siellä Corollassa imppaamassa Wunderbaumia ja miettii kuumeisesti että kuuluvatko karvanaopat eläin- vai kasvikuntaan?
Eipä tuolla tyypillä ole ollut munaa tulla vastailemaan mitään sinne FutisForuminkaan puolelle... sai sen verran tylyn vastaanoton sielläkin.

PS. lainaus FutisForumilta tänään ma 3.6.
" Ei ole ihme ettei Jatkoajan porukka arvosta tätä palstaa tällaisten juttujen jälkeen" ...

PSST: Tämä MikeM kulkee siellä Forumin puolella nimellä "di Stefano"... rupesi sen verran kiinnostamaan tämä jupakka että kävin tutkimassa kundin viestihistoriaa... sitä tutkimalla saa melko hyvän kuvan millaisesta tyypistä on kyse... en nyt viitsi sanoa sen enempää, jokainen voi itse käydä tutkimassa asiaa.

Viimeksi muokattu:

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pientä puolustusta

JHag voi olla mitä tahansa mieltä MikeM:stä, hänen älynlahjoistaan, kirjoitustaidostaan jne. Luultavasti hän kirjoitti tuon yksityisviestin vittuuntuneena. Käsittääkseni se on sinun mielestäsi jonkinlainen oikeuttava tekijä. Ja miksikö hän on ollut sitten vittuuntunut? Siihen voi olla monia syitä, mutta kieltämättä minäkin vittuunun harva se päivä lukiessani tämän palstan "hyvien kirjoittajien" tekstejä. Oikeasti hyviä kirjoittajia taitaa olla huomattavan vähän. Sinun kirjoituksissasi on helppo vittuuntua tietynlaiseen "testosteroniuhoon". Minua se ei häiritse, koska pystyn ottamaan sen huumorilla ja toisaalta olen niin äärettömän suvaitsevainen ihminen :D. Sinussa - JHag - on kieltämättä särmää, mutta juuri sellaiset ihmiset herättävät tunteita myös vastaan. Aivan kuten suosikkijoukkueesi.

MikeM:n YV ei ollut ehkä rakentava tai loppuun asti mietitty - selvästi vittuuntuneen, ehkä tosikkomaisen ihmisen kirjoittama. Suopeuden periaatetta on kuitenkin hyvä noudattaa aina lukiessaan, sillä kieli on siitä hankala ja epätäydellinen väline, että sen avulla kommunikoidessa väärinymmärryksiä, ylilyöntejä, loukkaantumisia ja loukkaksia sattuu.

Teillä on arvoristiriita - minusta on asiallinen veto kirjoittaa asiasta yksityisviestillä. Toisessa forumissa rehvasteleminen ei. Tosin en ole käynyt FF:ssä, joten minulla ei ole aavistustakaan, onko MikeM esittänyt asiansa rehvastelevassa merkityksessä. Sinällään minusta ei ole paha asia puhua toisista ihmisistä, tuoda asioita esiin heidän kauttaan. Minä olen puhunut sinusta JHag usein muiden ihmisten kanssa. Välillä olen ihmetellyt sitä, miten voit päästää näppäimistöltäsi jotain sontaa, välillä olen nauranut vedet silmissä hauskoille jutuillesi tai ihastellut jotain analyysiäsi. Meidän välinen ajatustenvaihto on aina sujunut hyvin - kiitos siitä.

Lopuksi: MikeM näyttää kirjoittaneen Jatkoajan yleisille forumeille kolme kirjoitusta ja ne ovat kaikki asiallisia ja hyviä tekstejä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hei Oiva

Miekii tykkää siun tyylistäs. Ja muistathan, että en mesonnut täällä yhtään mitään saatuani yv:n MikeM:ltä. Se on yli kahden viikon takaa. Enkä edes vittuillut, kun vastasin takaisin. Vastasin vain, että toivottavasti et kirjoittele enää. Minä pidän itsekin särmätyypeistä ja joudun täällä usein taittamaan peistä kaltaisieni kanssa. Siis särmätyyppien. Niinkuin esim Mike (ilman M:ää). Loistava kirjoittaja, ymmärtää jääkiekosta - ja on patologinen HIFK-vihaaja. Se on hienoa jääräpäisyyttä, vaikka olenkin täysin eri mieltä. Minun jääräpäisyyteeni kuuluu tietty fyysisten asioiden korostaminen, sillä en suostu uskomaan, että lihakset ovat tyhmyyden merkki. Sehän olisi rasistista ajattelua. Joten en juurikaan peittele mielipiteitäni. Niinpä saan melkoisen paljon yv-tyyppistä postia. Ja usein ihmisiltä, jotka ovat eri mieltä kanssani, mutta joiden kanssa on kiva jutella ja tarkastella toisenkin osapuolen näkemyksiä.

Minulta eivät palaneet päreet yhdestäkään seuraavasta syystä:
1) MikeM oli eri mieltä kanssani. Noin 60% tämän palstan kirjoittajista on eri mieltä kanssani monista asioista. Se on nastaa. Jatkoaika täynnä Jiihageja olisi perseestä. Samoin jatkoaika täynnä taitokiekon ystäviä. Ei päreitä tästä sektorista.

2) MikeM laittoi minulle yv:n, joka oli heikkotasoinen ja perusteluiltaan kiistatta ala-arvoinen; mm. espoolaisuuden kritisoiminen hänen tyylillään viittaa jonkinasteiseen kehityshäiriöön, jolle minä en voi mitään. Mutta ei menneet päreet siinäkään. Kuittasin takaisin yv:nä ja katsoin että siinä koko juttu.

Eli nou hätä tähän asti. Erimielisyys rules! Ja kirjoitus- ym. lahjoilleen kukaan ei mitään voi.

Mutta siitä vittuunnuin, että pari viikkoa tämän jälkeen kaveri retostelee toisella foorumilla tyyliin "kattokaa mitä mä laitoin sille". Juuri siinä rehvastelevassa merkityksessä, mitä epäilitkin.

Jatkoaika ei mielestäni myöskään ole kirjoituskilpailuareena. Olen ammattikirjoittaja, kuten moni moni muukin tänne kirjoittava. Ammattikirjoittajalla tarkoitan ihmistä, jolle maksetaan rahaa kirjoittamisesta jossain muodossa. Silti kirjoittaminen on vain tekninen lahja, jolla ei pysty peittämään ajatuksen köyhyyttä tai olemattomuutta. Sen sijaan kirjoitukset, joissa on IDEAA, on aina helppo löytää, vaikkei kirjoittajalla olisikaan kovin hyvä kirjallinen ulosanti. Minusta JA on eräänlainen "message board", jonne voi jättää erilaisia viestejä, joihin ei kuitenkaan kannata suhtautua haudanvakavasti. Joskus sitä vaan tulee täälläkin vakavoiduttua, mutta ei oteta tavaksi?

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minäkin sinua JHag

Tämä asia taitaa tuon viimeisimpäsi jälkeen olla loppuunkaluttu. Ei puutu kuin MikeM:n vastaus.

Ja ei todellakaan oteta tavaksi vakavoitua.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti varjo
Paska juttu tuollainen...tuo espoolaisuusteema pani miettimään että tunkki=MikeM...siis ihan vitsinä.

No joo, ei taida kuitenkaan olla, vaikka vitsihän tuo siis oli. Tunkkia alkaa kyllä pikku hiljaa olemaan ikävä... Kiekko-Espoota käsittelevät ketjut ovat paljon tylsempiä.

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
?

Rakkaat JA-ihmiset ja JHAG ennen kaikkea.

OK, esitin kantojani kärkkäästi ja nyt menen sinne kehään, kuin JHAG minua kehotti. HIFK-maiseen tyyliin tämä(kin) asia pitäisi kenties ratkoa nyrkein, mutta kenties on parempi sanan säilää käyttää parhaimman mahdollisen yhteisymmärryksen saamiseksi... Ihmettelen, vaan kun haukutte kaikki FF:a, niin miksi sitten luette sitä?

Kovastipa sinä JHAG tunnut olevan ajan tasalla yksityisviesteistäni. Oliko Vilpertti tullut itkemään forumin isähahmolle kovaa kohtaloaan? Vai tongitko moderaattorin ominaisuudessa Tämä Vilpertti on myös FF:ltä tuttu spämmari, jonka kommentit jalkapalloon liittyen voidaan kenties jättää omaan arvoonsa.

Korostan, ettei minulla ole jääkiekkoa lajina vastaan mitään. Hieno lajihan se on, mutta varsin yksipuolinen ja yksinkertaisten ihmisten harrastama markkinavoimien lempilapsi (ainakin täällä Suomessa). Ja liiaksi yhden sarjan ja rahan dominova.

Tämä keskustelu ei ole jalkapallo vs. jääkiekko vaan ilmeisesti JHAGIN hätähuuto myötätunnon perään, kun on tullut lunta tupaan.

Myönnän, että oli typerää lähteä arvuuttelemaan kenenkään henkilöllisyyksiä. Luonnollisesti se ei ole relevanttia nettikäyttäytymistä.

Olen seurannut keskustelua täällä jonkin verran, ja ihmetykseni aiheita on siis monia ja ajattelin kysäistä niistä.

Sen sitten tein ja sohaisin ampiaispesää…

Mielestäni kansallinen keltainen lehdistö on myös tehnyt juttuja JA:sta ja maininnut JHAGin sivuillaan. Olisiko kyseessä ollut sitten Iltalehti taikka Ilta-Sanomat, niin jompikumpi kehui tätä palstaa ja etenkin kirjoittajien hienoa taitoa ilmaista kantojaan soljuvasti

Mieltäni tosiaan on askarruttanut Jatkoajassa oleva ahdasmielinen hymistelymentaliteetti (kenenkään kanssa ei saa olla eri mieltä ja ketjut ovat loputonta selkääntaputtelua). Pelikielloilla ei ole minkäänlaista johdonmukaisuutta: joidenkin kirjoittajien suosimisesta (he voivat sanoa, mitä sylki suuhun tuo) ja toisten bannaaminen mitä mielikuvituksellisimmista syistä.

Kirjoittelu on asiallista, no mielipiteitä on monia. Esim. amerikkalaisten show-vapaapainijoiden sanontojen lainaaminen, taikka nimimerkin takaa solvaaminen (mutta, se oli odotettavissa) ei välttämättä kerro kirjoittajan älykkyydestä. JHAG: sinun mielipiteesi omasta kirjoituksestani oli mitä oli. Ei sekään mikään nobel-palkinnon arvoinen suoritus ollut.

Asiaan:
Jos JHAG saisi päättää olisi IFK ryhmä tappajia luistimet jalassa. Jääkiekon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jos väkivaltaa haluaa nähdä, niin vapaaottelut on parempi siihen tai snägärille tappelemaan. Jääkiekossa aggressiivisuus lienee sopiva lisämauste, ei tarkoitusperä. Esim. Krzystof Oliwa ei ole pelimies ja en mielelläni näe häntä telomassa junnuja kotoisessa liigassamme. Minkä takia raahata kehäraakkeja Suomeen, kun omissa joukkueissa riittää hyviä pelaajia pilvin pimein.

Niin, Nielikäisestä sen verran, että mies on telonut yhden tuttuni nuoruusvuosinaan koulussa sairaalakuntoon ja näyttää jatkavan samoja otteita sekä kaukalossa, että sen ulkopuolella. Fyysisen asenteen omaavalla JHAG:n mielestä koulukiusaus täten on varsin hyväksyttävää ja lyöminen aivan hyväksyttävä asenne ongelmien ratkaisemiseksi.

Toki JHAG on asiantunteva kirjoittaja varsinkin, jos omien sanojensa mukaan tuntee koko IFK:n joukkueen Matikaista ja muuta johtoporrasta myöten, mutta silti espoolainen diehard IFK-fani (joka aloittaa jokaisen viestiketjun kirjoittamalla ”meillä Espoossa…), on lähinnä säälittävä yritys saada jotain katu-uskottavuutta muiden fanien joukossa.

Ongelma on se, että JHAG on ns. gloryhunter. Koska Espoossa ei ole omaa menestyvää joukkuetta, joten helppoa se on sitten valita naapurikaupungista oma joukkue, jonka imago viettelee naapurikaupunkimme metsistä tulevia kovalla pelillään ja kaupunkimaisella imagollaan. Espoohan ei ole mitään. Se ei ole kaupunki, eikä maaseutua. Taitaa olla jopa Suomen ainoa kaupunki, jonne ei ole tienviittoja?

Valitettavasti HIFK:lla on ns. stadilainen imago. HIFK ei halua sikakatsomoa, HIFK vaalii suomenruotsalaista imagoaan, HIFK on ”stadin ykköset”, ja se vannoo kanadalaisen pelityylin (herrasmiesmäisesti lujaa peliä, joka on varsin kunnioitettava tavoite) nimeen.

HIFK on kaukana espoolaisuudesta, joka on pähkinänkuoreen puristettuna pikkukaupunkimaista nousukasmaisuutta ja sitä suomalaista ihmeellistä idylliä, että kaikki haluavat asua järven rannalla kaupungin keskustassa omakotitalossa. Espoo on juuri tätä. Eli yritetään olla jotain muuta mitä ollaan. OK, onhan teillä Espoossa Nokian pääkonttori…

HIFK tuskin on kiinnostunut espoolaisista, se on stadilainen. Jos olisin HIFK-fani suosittelisin sinulle oman joukkueesi kannattamista eli Espoo Bluesia tai sitten Espoo-hehkutuksen jättämistä . HIFK ei ole kiinnostunut espoolaisista janareista, kuin sinä JHAG hihkumassa ja taputtelemassa selkiä.

Huuhaa

Jäsen
Re: ?

Viestin lähetti MikeM
Mieltäni tosiaan on askarruttanut Jatkoajassa oleva ahdasmielinen hymistelymentaliteetti (kenenkään kanssa ei saa olla eri mieltä ja ketjut ovat loputonta selkääntaputtelua).

Totta.

Pelikielloilla ei ole minkäänlaista johdonmukaisuutta: joidenkin kirjoittajien suosimisesta (he voivat sanoa, mitä sylki suuhun tuo) ja toisten bannaaminen mitä mielikuvituksellisimmista syistä.

[/B][/QUOTE]

Totta.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
" yksinkertaisten ihmisten harrastama "

Tähän voisi puuttua laajemminkin mutta en jaksa, toteanpa vain että tällä tavalla argumentoimalla osoitat vain että oma aivokapasiteettisi ei selkeästikään ole riittävä käsittelemään "suosikkiasi" realistisessa valossa, saati sitten arvostemaan toista lajia.

En omasta puolestani ota tähän kantaa mutta Jhag nyt on käsittääkseni KTM joten jos sinulla on heittää kehiin korkeakoulututkinto(tietenkin voimme keskustella onko ktm edes sellainen :)) niin voimme palata asiaan.

Ehkäpä pian perustelet tuota väitettä siten että jalkapalloilijoiden keskikoulutus, Suomessa, on korkeampi kuin lätkäpelaajien. Tuo on kyllä totta koska futiksella ei oikeastaan elä ja koulut on käytävä, jääkiekkopelaaja voi pärjätä jääkiekolla ja siksi koulutus ei ole välttämätöntä.
Kuitenkin maailmanlaajuisesti, kuten futisfanit usein asiaa käsittelevät, voin vaikka lyödä ison summan rahaa peliin sen puolesta että lätkää harrastavilla on kovemmat koulutusmeriitit kuin futareilla. Miksi?
Koska futista pelataan niin paljon 3. luokan maissa joissa koulutusta ei ole. Jääkiekkoilijoilla on järjestään ainakin peruskoulu suoritettuna koska suurimmassa osassa lätkämaita on tällainen koulutussysteemi.

Niin ja itsehän suunnistajana pidän kaikkia muita lajeja(shakkia lukuunottamatta) junttien lajina koska tutkimusten mukaan suunnistajat ovat korkeimmin koulutettuja kaikista lajeista.
Kehittävää,eikö?

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: ?

Viestin lähetti Huuhaa

Totta.

Pelikielloilla ei ole minkäänlaista johdonmukaisuutta: joidenkin kirjoittajien suosimisesta (he voivat sanoa, mitä sylki suuhun tuo) ja toisten bannaaminen mitä mielikuvituksellisimmista syistä.

Totta. [/B][/QUOTE]

jep onhan täällä muutamia kunnon perseen nuolijoita mutta niille on vaa kiva naureskella

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Muutama pointti tuosta MikeÄmmän kirjoituksesta:

- Harvinaista taitoa saada noinkin pitkä kirjoitus kokonaan ohi aiheen
- JHag ei liene moderaattori
- Sivistyssanoja ei kannata käyttää, jos ei tiedä niiden merkitystä
- Hesaria ei lasketa keltaiseen lehdistöön (sikäli mikäli Suomessa moista edes on)
- Hymistelymentaliteetti, tarkoittako se ettei joka toisessa viestissä lue "vitun homo" tai ole keskisormihymiötä
- Pelikieltoja on vissiin väännetty rautalangasta jo niin kauan, että luulisi tyhmempienkin ymmärtävän, ei näköjään
- Onko Oliwa todella tulossa liigaan? Pitäisikö varmuuden vuoksi... ei en laita
- Hassua kun yksi tuttuni asui Nivalassa Nielikäisen naapurissa, eikä ole kuullut moisesta jutusta, jotenkin uskon enemmän kaveriani
- Olenkohan minäkin gloryhunter kun asun Helsingissä ja kannatan Tapparaa?

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: ?

Viestin lähetti MikeM
Tämä Vilpertti on myös FF:ltä tuttu spämmari, jonka kommentit jalkapalloon liittyen voidaan kenties jättää omaan arvoonsa.
Koska olen eri mieltä kanssasi, minun mielipiteeni voidaan jättää omaan arvoonsa? Eilisessä brasilia-joku ottelussa esiintyneen "Rivaldon" temppuilu oli omiaan osoittamaan, mikä jalkapallossa etoo eniten. Jääkiekossa ei tällaista pelleilyä nähdä koskaan, vaikka lajia harrastaa sellainenkin teatterilahjakkuus kuin Jan Caloun.

Montakohan viestiä kirjoitin FF:lle? Tuskin enempää kuin 10, joten se siitä spämmäämisestä. Puhu termeillä joiden merkityksen ymmärrät. Spämmäys tarkoittaa jotain muuta kuin satunnaisen fleimiviestin lähettämisen.

Ainiin, viestin pituus ei ole sen itseisarvo. Joskus (no, aika usein) olen kirjoittanut tännekin lyhyitäkin viestejä, mutta lähes aina joko a) viestiketjun avausviestiin vastaus voidaan käsitellä lyhyesti ja ytimekkäästi jolloin se kenties palvelee tarkoitustaan paremmin kuin pitkä liirumlaarum ilman sen kummempaa sisältöä, tai b) sarkastisena välikommenttina keskustelun yleiseen tasoon viitaten tarkoitettu "huomautusviesti" joka pyrkii omalta osaltaan huomauttamaan keskustelukumppaneille, että nyt liikutaan melko heikolla keskustelun tasolla. Oletan siis, että suuntaat näitä ilkkuviestejäsi minuakin kohtaan, koska tunnistan itseni osittain niistä; olen kirjoittanut ns. chat viestejä, välillä hieman fleimannut (pakollista esim. NHL-palstalla, eihän sielä muuten saisi mitään keskustelua aikaan kun poiketen kiekkopesästä siellä ei tunnu riittävän keskustelijoita) yms. Mutta enhän minä kirjoita pelkästään chatia tai fleimiä, pyrin useimmiten asialliseen keskusteluun. Chat ja fleim ovat vain tehokeinoja joilla joskus saavutetaan päämäärä.

Minulla ja JHagilla ei ole muuta yhteistä kuin se, että kirjoitamme molemmat tälle palstalle. Ja ilmeisesti se, että olemme molemmat saaneet kunnian vastaanottaa sinulta erittäin mielenkiintoiset yksityisviestit. Haluaisin kuitenkin kysyä, mitä vtun väliä sillä on, missä joku asuu? Olet ilmeisesti joku helsinkiläinen teini jolle on elämääkin suurempi asia toitottaa sitä, että asuu siellä missä joka kymmenes suomalainen asuu. Stereotyypit ovat mukavia. Luulet myös, että asuinpaikkasi on sen verran parempi muihin paikkoihin verrattuna, että sinulla on mahdollisuuksia alkaa dissaamaan toisten asuinpaikkoja. Minä asun lappeen Rannassa ja Hyvinkäällä, kannustamani seura on San Jose Sharks! Voi helvtti kun oon idiootti, eihän tässä voi mitenkään olla oikeasti kunnon fani, en edes asu samassa kaupungissa!

Niin, ja olenhan haalaripukuinen pelle, vai miten se menikään? Landelta vielä. Rispektiä löytyy nollan likiarvo kyllä sulle. Vielä toiselle foorumille pitää mennä keräämään irtopisteitä toisilta samanmielisiltä teineiltä. Taisivat palauttaa sut maan pinnalle sielä. Pyrin muuten tuossa viime viikolla viestisi jälkeen takaisin kirjoittamaan FF:lle, mutta en päässyt - siellä ei oikein toimi salasanan sähköpostiin lähetys. Valittaa jotain. No, enpä oikeasti hirveästi menetä.

-- edit --
PS: Mistä lähtien JHag on forumimme isähahmo? Minulle nuo kaikki SM-Liigapuolen taiteilijat on vieraampia, enkä oikeastaan koe suuremmiksi auktoriteeteiksi kuin nimimerkit Moderaattorit (ja sen takana piilevät nimimerkit) ja erikseen mainittuna päätoimittajamme, nimimerkki Flonaldon. JHag ei tietääkseni ole jatkoaika.comin tekijöitä eikä keskustelupalstojen moderaattori vaikka onkin arvostettu keskustelija ja sylkee tekstiä enemmän kuin FN:n P90 luotia. Tommykin sylkee paljon tekstiä, mutta ei hän ole silti auktoriteetti. Sori nyt vaan, JHag, et ole minulle isähahmo :)

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
MikeM: kiitos kuitenkin vastauksestasi.

En ole muuten aina asunut Espoossa, olen asunut myös vuosikaudet Helsingissä, mutta nyt olen palannut synnyinkaupunkiini. Kun minä olin skloddi 70-luvulla, ja ei-espoolainen tuolloin, ei ollut kuin kaksi jengiä: HIFK ja Jokerit. En jaksa edes kaivaa niitä monia juuria, myös sukujuuria, jotka ovat minut liittäneet aina HIFKiin. Sukulaisiani on jopa pelannut HIFKissä ja istunut sen päättävissä elimissä. Monet heistäkin ovat asuneet Espoossa. Frank Moberg on muuten Turusta.

Gloryhunter? Nyt kannattaisi olla Bluesin kannattaja, jos haluaisi olla gloryhunter. HIFK sijoittui viime kaudella sijalle 10. ja kannattaisin HIFKiä, vaikka se pelaisi 4. divarissa. Gloryhunterina olisin kaikessa hiljaisuudessa siirtynyt Jokeri-faniksi 90-luvun alussa. HIFK on kautta aikojen ollut aika paska valinta gloryhuntereille.

Jos minä saisin päättää, liigassa saisi tapella reilusti nyrkein ilman pelkoa pelikielloista. Jos sinä saisit päättää, niin liigassa saisi kahvata, painia ja estää kiekotonta pelaajaa kaikin keinoin. Ai niin, niinhän siellä saakin. Liigahan on itse asiassa enemmän sinun kuin minun näköinen, joten mitä valittamista sinulla on?

Olen itse ex-pelaaja ja tämän uskallan sanoa - kamppailulajien ekspertti. Jos olisin hakannut jengiä ympäri nakkikioskeja, olisin lentänyt kuin leppäkeihäs tässä suhteessa hyvinkin ahdasmielisistä (ja niin pitääkin olla) budopiireistä.

Lisää sinua ärsyttäviä yksityiskohtia: jag är också tvåspråkig. Äitini on ruotsinkielinen ja poikani käy ruotsinkielistä koulua. Gulp. Siinäpä vasta nieleskelemistä. Tämä oli yksi syy siihen, että seurani oli alusta alkaen HIFK eikä Jokerit. Edustan siis vähemmistöä ja tiedän jonkun verran siitä, miltä tuntuu kuulua sellaiseen jengiin, jonka niskaan syydetään hirvittävä määrä skeidaa päivittäin jopa maamme valtaeliitin toimesta. No, okei, ei tämä mitään saamelaisuutta tai romaanin elämää ole, mutta suomenruotsalaisuus ei siltikään kuulu suomalaisten suosikkilistojen top kymppiin. Arvasin, että kaunaisuuteesi Espoota kohtaan liittyy myös espoolaisten (oletettuun) varakkuuteen ja (oletettuun) ruotsinkielisyyteen. Mistä vetoa, että olet Vantaalta tai Itä-Helsingistä? Tämä ei ollut yleistämistä, tämä oli vain sinulle.

En ole moderaattori. En ole myöskään KOSKAAN käynyt FutisForumissa. En ole intohimoinen futisdiggari, vaan jääkiekkomies. Siksi Jatkoaika on minun foorumini. Minua ei kiinnosta, mitä FF:ssä sanotaan, mutta se minua vituttaa, että minulle lähettämäsi Yksityisviesti julkistetaan siellä. Muuten voit mollata niinkuin haluat. Mutta kannattaisi mollata täällä, missä minäkin olen.

Ihmisten asuin- ja synnyinpaikoilla ei ole oikeasti mielestäni mitään merkitystä. Ei myöskään heidän henkilöllisyydellään. Jos jollekin riittää vihaamisen perusteeksi toisen asuin- ja/tai synnyinpaikka, on hänellä vakavia kehityshäiriöitä.

Jeesustelusi sen tiimoilta, että "halusit vain herättää keskustelua" voi jättää omaan arvoonsa. Lue uudestaan "keskustelunavaukseksi" tarkoitettu viesti, joka tuli minulle siis privana. Missä kohtaa siinä halutaan avointa keskustelua? Ja jos halusit yleistä keskustelua, olisi kannattanut laittaa viesti suoraan yleiselle puolelle, eikä privana minulle. Siltikin olisin keskustellut kanssasi, jos viestisi olisi ollut tasokas ja jotenkin kypsä. Tosiasiassa purit kaiken pahan olosi ja fiiliksesi minua kohtaan yhteen sekavaan ja epäloogiseen puristukseen, jonka tarkoitus jäi minulle arvoitukseksi. Viestisi tuli 15.5, se on minulla vielä tallessa. Tätäkään ketjua ei olisi olemassa, jos et olisi rehvastellut jutullasi pari viikkoa jälkeenpäin FF:ssa. Jos olisin oikeasti etsinyt jotain sympatiaa, olisin läväyttänyt tämän ketjun auki 16.5. Nyt on 4.6.

EDIT: vilpertti, olen aivan shokissa. En siis olekaan sinulle isähahmo???

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy