Seksuaalinen häirintä ja ahdistelu

  • 626 375
  • 4 656

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi sitten pitää itseään paljastaa julkisesti ja hakea sitä huomiota?
Tiedätkö, että ei naisen tarvitse haluta paljastella, vaan hänellä voi olla esim. sellaiset nännit, että ne näkyvät helposti läpi rintsikoista ja t-paidasta. Minkälaista pukeutumista voisi suositella sellaisessa tilanteessa? Toppatakkia vai?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Koska eivät halua näyttää kehoaan kaikelle kansalle syystä tai toisesta? Ei tämä ole kovin iso mysteeri.

Ei varsinainen mysteeri tietenkään mutta kuinka laskelmoitua tuo lienee? Tekevätkö näyttelijät sen isosta rahasta vai ovat tekemättä koska pelkäävät profloituvansa vielä tänäkin päivänä jotenkin?

Jenkeissähän alastomuus on jonkinmoinen tabu kumminkin jos vertaa vaikka aseisiin. Paljasta pintaa jos näkyy leffoissa niin PG-15 on heti rajoituksena. Sen sijaan PG-11 leffoissa saa saa ampua ja piestä toisia jos verta ei näy.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
"Annetaan vääriä signaaleja". Niin kenelle? Jos on niin vitun kuistilla, että kuvittelee jonkun kuvan olevan signaali juuri sinulle, niin kannattaa tehdä pientä tarkastelua omaan todellisuudentajuun.

Mutta onhan osa sitäkin mieltä, että minihametta käyttävä nainen on vähintäänkin osittain syyllinen raiskatuksi tullessaan.
Huomion hakua on monenlaista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Alle vielä asioita mitkä oikeuttavat seksuaaliseen ahdisteluun/keskusteluun ilman toisen lupaa ja myöntymystä:

-

Asiat jotka eivät vaikuta siihen saako toiselle lähettää seksuaalissävytteisiä viestejä jne. ilman suostumusta:

- Pukeutuminen
- Mitä/miltä näyttää valokuvissa
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Tiedätkö, että ei naisen tarvitse haluta paljastella, vaan hänellä voi olla esim. sellaiset nännit, että ne näkyvät helposti läpi rintsikoista ja t-paidasta. Minkälaista pukeutumista voisi suositella sellaisessa tilanteessa? Toppatakkia vai?
Harmi kun ei pysty tähän foorumiin laittamaan paskanauru -hymiöö. Ei taida ig.ssä syynä olla tuo 99.99% tapauksissa.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Suurin osa ei tainnut nyt ymmärtää mitään. Täällä on maailma täynnä sairaita ihmisiä jotka ei välitä mistään mitään. Jos lähtee itseään esittelemään niin varma asia on se että saa vastakaikua. Itse en tätä hyväksy.

Mutta omilla valinnoillaan altistaa itsensä näille pervoille.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jos lähtee julkisesti omia avujaan kaikelle kansalle esittämään niin en ymmärrä miksi sitten mieli pahoitetaan kun saa vastakaikua.
Eli tällä logiikalla on ihan okei mennä läähättämään vaikkapa uimarannalla täysin tuntemattomien naisten lähelle, ja vilautella mahdollisesti vähän sitä nakkiakin koska nämähän selvästi vain kerjäävät huomiota ja vastakaikua näyttämällä paljasta pintaa?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Suurin osa ei tainnut nyt ymmärtää mitään. Täällä on maailma täynnä sairaita ihmisiä jotka ei välitä mistään mitään. Jos lähtee itseään esittelemään niin varma asia on se että saa vastakaikua. Itse en tätä hyväksy.

Mutta omilla valinnoillaan altistaa itsensä näille pervoille.

Kannattaa sitten kirjoittaa niin, että muut ymmärtävät mitä haluat sanoa.

Mutta klassisestihan tässä kävi, yritit näsäviisastella, sulle nauretaan porukalla ja nyt paskat housussa selittelet miten "muut ei ymmärrä mitään".
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Suurin osa ei tainnut nyt ymmärtää mitään. Täällä on maailma täynnä sairaita ihmisiä jotka ei välitä mistään mitään. Jos lähtee itseään esittelemään niin varma asia on se että saa vastakaikua. Itse en tätä hyväksy.

Mutta omilla valinnoillaan altistaa itsensä näille pervoille.
Vähän vaikuttaa, että se olet sinä, joka ei ymmärrä mitään. Sinun logiikallasi nainen ei saisi käytännössä poistua kotoaan eikä ikinä julkaista kuvaansa, koska muuten altistaa itsensä ahdistelijoille.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä kohtaa olisi hyvä etsiä jostakin se juttu, mihin on koottu niitä vaatteita, joihin pukeutuneita naisia on raiskattu. Ei kyllä olleet mitään heruttelukuviin käytettäviä vaatteita.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vähän vaikuttaa, että se olet sinä, joka ei ymmärrä mitään. Sinun logiikallasi nainen ei saisi käytännössä poistua kotoaan eikä ikinä julkaista kuvaansa, koska muuten altistaa itsensä ahdistelijoille.

Lainaan nyt tätä, vaikka kovin moni tuntuu (tarkoituksellisesti?) missaneen sen @Brent Sapergia pointin tuossa keskustelussa..

Jokaisen naisen (tai miehen), joka laittaa itsestään vähäpukeisia kuvia vaikkapa sinne instagramiin, pitäisi kyllä ymmärtää, että paluupostissa tulee varmasti kaikenlaista palautetta ja paskaakin. Minun mielestäni se on tekopyhää ulista jossain iltapäivälehdissä tällaisesta. En minä puolustele niitä idiootteja, jotka dickpickejä lähettävät, mutta jokaisen somettajan tulisi muistaa, että niitä on. Halusi tai ei.

Ei toiseen asuntoonkaan saa mennä ilman lupaa, mutta silti me lukitsemme kiltisti ovemme kotoa poistuessamme. Jos minä en lukitse ja kotini tyhjennetään, auta armia kuinka minut lynkataan tällä palstalla idiootiksi, kun en etukäteen mieti seurauksia.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Lainaan nyt tätä, vaikka kovin moni tuntuu (tarkoituksellisesti?) missaneen sen @Brent Sapergia pointin tuossa keskustelussa..

Jokaisen naisen (tai miehen), joka laittaa itsestään vähäpukeisia kuvia vaikkapa sinne instagramiin, pitäisi kyllä ymmärtää, että paluupostissa tulee varmasti kaikenlaista palautetta ja paskaakin. Minun mielestäni se on tekopyhää ulista jossain iltapäivälehdissä tällaisesta. En minä puolustele niitä idiootteja, jotka dickpickejä lähettävät, mutta jokaisen somettajan tulisi muistaa, että niitä on. Halusi tai ei.

Ei toiseen asuntoonkaan saa mennä ilman lupaa, mutta silti me lukitsemme kiltisti ovemme kotoa poistuessamme. Jos minä en lukitse ja kotini tyhjennetään, auta armia kuinka minut lynkataan tällä palstalla idiootiksi, kun en etukäteen mieti seurauksia.
"En minä puolustele" mutta "pitää vain ymmärtää".
 

Tuamas

Jäsen
Voisko tuolla Ig:ssä joku täppä olla kun luo profiilin, että dickpic ok/no ok? Koska niin anteliaasti itseään esitellään koko maailmalle niin miksei sit joku halua vastapalveluna lähettää omaa vastinettaan. Minua ei haittaisi jos mulle lähetettäisiin vaikka tissikuvia. Olenkin suvaitsevainen.

Hauskaa tämä uhriutuminen, kun kuitenkin muistetaan millä kulmalla sitä luisteltiin vaihdosta sisään.

Tässähän kirjoittaja indikoi, että joku oikeasti haluaisi vastaanottaa noita kikkelikuvia.
 

Flonaldo

Jäsen
Jokaisen naisen (tai miehen), joka laittaa itsestään vähäpukeisia kuvia vaikkapa sinne instagramiin, pitäisi kyllä ymmärtää, että paluupostissa tulee varmasti kaikenlaista palautetta ja paskaakin. Minun mielestäni se on tekopyhää ulista jossain iltapäivälehdissä tällaisesta. En minä puolustele niitä idiootteja, jotka dickpickejä lähettävät, mutta jokaisen somettajan tulisi muistaa, että niitä on. Halusi tai ei.
Jokainen nainen, joka elää ja hengittää, saa osakseen seksuaalista häirintää. Siihen ei tarvita Instagram-kuvia. Siihen riittää, että matkustat metrossa ja sinulla on puhelin. Siihen riittää, että työpaikan virkistyspäivillä erehdyt sanomaan miehelle jotain etäisesti ystävällistä. Siihen riittää, että joskus esiinnyt mediassa haastateltavana. Siihen riittää, että käyt yliopiston luennoilla.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lainaan nyt tätä, vaikka kovin moni tuntuu (tarkoituksellisesti?) missaneen sen @Brent Sapergia pointin tuossa keskustelussa..

Jokaisen naisen (tai miehen), joka laittaa itsestään vähäpukeisia kuvia vaikkapa sinne instagramiin, pitäisi kyllä ymmärtää, että paluupostissa tulee varmasti kaikenlaista palautetta ja paskaakin. Minun mielestäni se on tekopyhää ulista jossain iltapäivälehdissä tällaisesta. En minä puolustele niitä idiootteja, jotka dickpickejä lähettävät, mutta jokaisen somettajan tulisi muistaa, että niitä on. Halusi tai ei.

Ei toiseen asuntoonkaan saa mennä ilman lupaa, mutta silti me lukitsemme kiltisti ovemme kotoa poistuessamme. Jos minä en lukitse ja kotini tyhjennetään, auta armia kuinka minut lynkataan tällä palstalla idiootiksi, kun en etukäteen mieti seurauksia.
Ymmärretään kyllä.

Mutta miksi hitossa tässä jauhetaan dickpickeistä ja instagramista ja yritetään jotenkin epätoivoisesti vähätellä miesten käytöstä.

Mitä väärää lukiolaistyttö teki, kun hän sai Aamutv-esiintymiseensä jälkeen vanhemmilta miehiltä yhteydenottoja, että voitaisiinko tavata.

Mitä väärää minä tein parikymppisenä tehtaan käytävällä kävellessäni todella rumissa työhousuissa, joista ei todellakaan näkynyt mitään naisellista tuijotettavaa ja silti pari äijää joka kerran ohittaessaan tuijottivat suoraan haaroväliin. Yllättyykö joku, että nämä pahimmat idiootit, eivät osanneet edes tervehtiä.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässä näkisin pätevän samat säännöt kuin kaksikielisille lapsille opetetaan. Kieleen vastataan samalla kielellä.

  • Jos toinen osapuoli tuijottaa, sopii tuijotttaa
  • Jos toinen osapuoli kehuu sun persettä, kehu tissejä
  • Jos toinen osapuoli pukeutuu antavasti kadulla, vedä "Windows95manit" päälle baanalle
  • Jos toinen laittaa antavia kuvia instaansa, laita antavia kuvia instaasi
  • Jos saat tissikuvan vastaa dickpicillä
  • Jos se kourii sua, kouri sitä
  • Jne

Jos ihan vakavasti puhutaan, niin toki on totta, että vaikkapa ne antavat kuvat varmaan saavat aikaan reaktioita. Mutta jos ei maailma ole kovasti muuttunut siitä kun olin 10-30 vuotias, niin kyllä ne miehet, jotka vaikkapa niitä kuviaan ja kommenttejaan laittaa, tietää ihan hyvin käyttäytyvänsä kusipäisesti. Turha ruveta kusipäitä infantilisoimaan. Kuinka pieni pitää lapsen olla, ettei se ymmärrä, ettei omasta pippelistä oteta kuvaa ja lähetetä toiselle? 2? Mutta pitäisi uskoa, että Reiska 51v ei vaan tiennyt?

Edit. Onko maailma vielä niin nuori, ettei tarvitse selventää, että nämä ovat keski-ikäisen miehen vinkkejä potentiaalisille aloitteentekijöille eikä teinitytöille tai muillekaan aloltteen kohteille siitä, kuinka on hyvä niihin aloitteisiin reagoida?
 
Viimeksi muokattu:

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Jokainen nainen, joka elää ja hengittää, saa osakseen seksuaalista häirintää. Siihen ei tarvita Instagram-kuvia. Siihen riittää, että matkustat metrossa ja sinulla on puhelin. Siihen riittää, että työpaikan virkistyspäivillä erehdyt sanomaan miehelle jotain etäisesti ystävällistä. Siihen riittää, että joskus esiinnyt mediassa haastateltavana. Siihen riittää, että käyt yliopiston luennoilla.
Näin asia valitettavasti on, vaikka monet edelleen luulevat, että homma on jostain minihameesta tai paljastavasta paidasta kiinni. Esimerkiksi oma 17-vuotias tyttäreni "saa" jatkuvasti seksuaalissävyisiä huomionosoituksia Leppävaara–Helsingin keskusta -akselilla, vaikka hän pukeutuu erittäin peittävästi, sellaiseen hippityyliin, jossa näkyviin jäävät vain kädet ranteesta ulospäin sekä kaula ja pää.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin asia valitettavasti on, vaikka monet edelleen luulevat, että homma on jostain minihameesta tai paljastavasta paidasta kiinni. Esimerkiksi oma 17-vuotias tyttäreni "saa" jatkuvasti seksuaalissävyisiä huomionosoituksia Leppävaara–Helsingin keskusta -akselilla, vaikka hän pukeutuu erittäin peittävästi, sellaiseen hippityyliin, jossa näkyviin jäävät vain kädet ranteesta ulospäin sekä kaula ja pää.
Tämä on muuten hyvä juttu, että nykyään uskalletaan puhua näistä. Ennen näitä vaan hävettiin, vaikka oltiin syytön osapuoli ja korkeintaan puhuttiin asiasta kavereille ja siskoille.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En minä puolustele niitä idiootteja, jotka dickpickejä lähettävät, mutta jokaisen somettajan tulisi muistaa, että niitä on. Halusi tai ei.
En minä puolustele niitä idiootteja, jotka ahdistelevat julkisella paikalla ilman burkaa liikkuvia naisia, mutta jokaisen julkisella paikalla ilman burkaa liikkuvan naisen tulisi muistaa, että niitä on. Halusi tai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös