Yllättävän paljon löytyy puolustelijoita seksuaalisille ahdistelijoille.
Tätä mäkin oon alkanut miettiä että nyt on yksi bändi käytännössä tuhottu, yksi toimittajaura lopetettu ja muutama bändinjäsen maalitettu potkittavaksi pois.
Kyllä punkstoo on jo luonut helvetisti enemmän hyvää kuin pahaa, jos nyt vaikka viitsisit kysyä asiaa punk-skenen sisältä.Kait tuo punkstoo ryhmän pitäjäkin huomasi, että vaikka tarkoitus onkin hyvä, niin tuollainen somelynkkausalusta ei ole hyvä työkalu asian edistämiseen. Se luo enemmän pahaa kuin hyvää. Tämän tyyppiset asiat ovat iso syy miksi yhteiskunnassa tapahtuu aika voimakasta polarisoitumista.
Tätä minä ja varmaankin moni muukin yritti heti alkuunsa sanoa, mutta täällä oli tarjolla vain sovinisti / ahdistelun hyväksyjän leimaa.
Kyllä diktatuuri on luonut helvetisti enemmän hyvää kuin pahaa. Kysy vaikka Kim Jong Unilta.Kyllä punkstoo on jo luonut helvetisti enemmän hyvää kuin pahaa, jos nyt vaikka viitsisit kysyä asiaa punk-skenen sisältä.
Ja kutsuu vielä IG-stoorissaan näitä täysi-ikäisen profiilista tykänneitä pedofiileiksi. Aika tyylikkäästi taas ajetaan asiaa.E: ig sivulla julkaissut materiaalia ja myös yksityisten henkilöiden viestejä ja kuvia. Jonkinlaisia Damage control on tulilla tarinoissa.
Mites tämä tilanne, kun henkilö on luonut itse feikkitilin tinderiin ja mätsäillyt sieltä 40-60 vuotiaita. Miten tämä on groomingia, kuten osa tuolla sanoo?
Ongelmalliseksi tämän tekee se, että juuri nämä alle 20 vuotiaat tekee tiliä sugardaddy/ onlyfans toiminnalla. Tulisiko tässä nyt paheksua heidän toimintaa myös? Ovatko he henkisesti sillä tasolla, että saavat harrastaa tuota omasta tahdosta?
Edelleen pidän omituisena, että alle 20 vuotias on yli 50 vuotiaan kanssa. Moraalisesti arvelluttaa molempiin suuntiin. Käyttääkö mies hyväksi naista, kun ei ole vielä aikuinen henkisesti. Mitä jos se 18 vuotias käyttää hyväksi miehen sinisilmäisyyttä ja on golddigger?
Tässäpä näitä ongelmia, mitä aiemmin myös ketjussa toin esille.
E: ig sivulla julkaissut materiaalia ja myös yksityisten henkilöiden viestejä ja kuvia. Jonkinlaisia Damage control on tulilla tarinoissa.
Mistä lähtien 18-vuotiasta seuraa etsivää neitokaista ei saisi lähestyä? Tai minkä ikäiset saa lähestyä? Kertokaa nyt joku joka tietää? Hiukan vissiin lähtee porukalla lapasesta?
Tää Sanna Viherlehto nyt on itsekin vasta tuomittu väkivaltarikollinen. Yrittää tosin vähätellä omaa rikostaan tuossa twitterissä, mutta onneksi meillä on lait ja tuomioistuimet mitkä näitä tuomioita jakaa... Ei Sanna.
Siis minä en todellakaan ymmärrä, että minkä takia kukaan vanhempi mies yrittää 18-vuotiaita tai lähettää niille seksiehdotuksia.
Mä en niinkuin tippaakaan ymmärrä tälläistä asennetta. Se että kyseenalaistaa maalituksen ja hämärän toiminnan ei tarkoita että puolusteli ahdistelua. Muusikodennetissä sai niskaansa tietyltä kommaripride -jengiltä jopa ihan suoraa haistavittu -viestiä kun kritisoi tätä. Mitä enemmän varsinkin tätä punkstoo juttua on miettinyt niin selkeästi haisee siltä että joku halusi raivata tiettyjä ihmisiä pois kuvioista. Mikä siinä on sitten syynä. TB on varmasti kusipää ja hankala ihminen mutta hiukan epäilen että kusipään maineessa oleva keskitason muusikko pystyisi hyväksikäyttämään puolta Kallion punk -piireistä.Yllättävän paljon löytyy puolustelijoita seksuaalisille ahdistelijoille.
No jos lähtee puolustelemaan näitä ahdistelijoita ja syyttää tilin ylläpitoa siitä, että haluavat vain raivata tiettyjä ihmisiä pois piireistä niin ei se hyvältä näytä. Eli käytännössä masinoidusta kampanjasta ja vihjauksia jonkinlaisesta salaliitosta. Kun skenen sisälläkin olleet tyypit toteavat "Joo on kyllä tullut katseltua vähän turhan paljon sivusta" niin kai se kertoo jotain.Mä en niinkuin tippaakaan ymmärrä tälläistä asennetta. Se että kyseenalaistaa maalituksen ja hämärän toiminnan ei tarkoita että puolusteli ahdistelua. Muusikodennetissä sai niskaansa tietyltä kommaripride -jengiltä jopa ihan suoraa haistavittu -viestiä kun kritisoi tätä. Mitä enemmän varsinkin tätä punkstoo juttua on miettinyt niin selkeästi haisee siltä että joku halusi raivata tiettyjä ihmisiä pois kuvioista. Mikä siinä on sitten syynä. TB on varmasti kusipää ja hankala ihminen mutta hiukan epäilen että kusipään maineessa oleva keskitason muusikko pystyisi hyväksikäyttämään puolta Kallion punk -piireistä.
Siis. Tapahtunutta:Mä en niinkuin tippaakaan ymmärrä tälläistä asennetta. Se että kyseenalaistaa maalituksen ja hämärän toiminnan ei tarkoita että puolusteli ahdistelua. Muusikodennetissä sai niskaansa tietyltä kommaripride -jengiltä jopa ihan suoraa haistavittu -viestiä kun kritisoi tätä. Mitä enemmän varsinkin tätä punkstoo juttua on miettinyt niin selkeästi haisee siltä että joku halusi raivata tiettyjä ihmisiä pois kuvioista. Mikä siinä on sitten syynä. TB on varmasti kusipää ja hankala ihminen mutta hiukan epäilen että kusipään maineessa oleva keskitason muusikko pystyisi hyväksikäyttämään puolta Kallion punk -piireistä.
Julkisuuteen voi varmaan kertoa asioista siten, että niistä ei tunnista ketään. Nimillä sitten poliisille.Siis. Tapahtunutta:
1) Joku ahdistelee
2) Uhri kertoo julkisuuteen asiasta
3) Ihmiset ”lynkkaavat” ahdistelijan
Palstan sankareiden mukaan kohdassa 2 tapahtuu vääryys. Kyseenalaistan tuon logiikan.
Voi varmaan, mutta miksi pitäisi? Kyllähän tälläkin palstalla anonyymisti keskustellaan julkkiksista.Julkisuuteen voi varmaan kertoa asioista siten, että niistä ei tunnista ketään. Nimillä sitten poliisille.
Todellisuudessa:Siis. Tapahtunutta:
1) Joku ahdistelee
2) Uhri kertoo julkisuuteen asiasta
3) Ihmiset ”lynkkaavat” ahdistelijan
Palstan sankareiden mukaan kohdassa 2 tapahtuu vääryys. Kyseenalaistan tuon logiikan.
Eikös se punk-jäbä pahoitellut käytöstään. Outoa jos ei mitään ole tehnyt.Todellisuudessa:
1) anonyymi lynkkauspalvelu kertoo jonkun anonyymin henkilön väittäneen henkilön ahdistelleen.
2) ihmiset lynkkaa väitetyn ahdistelijan
3) täällä feministisankarit ihmettelee miten joku ei pidä systeemiä aukottomana
Niin ehkä tuo on tehnyt. Minä en sitä tiedä. Tudkin sinäkään? Eikä ole minun tehtäväni ole häntä lynkata.Eikös se punk-jäbä pahoitellut käytöstään. Outoa jos ei mitään ole tehnyt.
Hyvin alleviivaat sitä mitä lainaamassasi viestissä kirjoitin.
Ei kai täälläkään saa ketä tahansa syyttää raiskauksista tms. Itsellä ei ole tietoa, että pitävätkö kyseisiin henkilöihin kohdistuvat syytökset paikkaansa vai ei, mutta en yllättyisi, jos noilla alustoilla olisi myös tarkoituksellista mustamaalaamista yms., mutta ainakin osa pitää varmaankin paikkansa. Tapaus Metsäketo hyvänä esimerkkinä jo osoitti etteivät kaikki somessa esitetyt syytökset olekaan totuudenmukaisia ja mitä siitä saattaa aiheutua aiheettomien syytösten kohteeksi joutuneelle niin taloudellisesti kuin maineenkin kannalta.Voi varmaan, mutta miksi pitäisi? Kyllähän tälläkin palstalla anonyymisti keskustellaan julkkiksista.
Et ole lynkannut, enkä minäkään ole lynkannut, koska en tiedä tai tunne koko tyyppiä eikä minua kiinnostaNiin ehkä tuo on tehnyt. Minä en sitä tiedä. Tudkin sinäkään? Eikä ole minun tehtäväni ole häntä lynkata.
Ja muutenkin. Mitä sitten? Miten tämä liittyy mihinkään?
Et ole lynkannut, enkä minäkään ole lynkannut, koska en tiedä tai tunne koko tyyppiä eikä minua kiinnosta
Se mikä minua kiinnostaa on sananvapaus.. Itse kannatan sananvapautta. Jos joku on idiootti, pitää olla oikeus asia kertoa, vaikka sitten anonyymina tai nimen kanssa. Jokainen sitten sen perusteella tekee omat johtopäätöksensä. Ne ketkä ensimmäisenä hyökkäävät sen kimppuun joka asiasta kertoo, eivät edusta minulle terävintä osastoa. Mutta jatkakaa.