Seksuaalinen häirintä ja ahdistelu

  • 585 399
  • 4 159

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Päitä varmasti putoilee, mutta sekä hevi- että myös jonkin verran punkskenessä pyörineenä täytyy sanoa, että sitäkin tärkeämpää on meiningin puhdistuminen ihan ruohonjuuritasolla. Tuolla metaltoo-tilillä on toistaiseksi paljon enemmän yleisön jäsenten perseilyä ja törkeää käytöstä kuin punk-skenen omassa, mikä ei varsinaisesti yllätä. Oman kokemukseni mukaan hevimeiningeissä on ollut paljon enemmän ok olla avoimesti rasistinen ja naisvihamielinen, ja tällainen perseily onkin vieraannuttanut itseäni tuosta skenestä jo jonkin aikaa sitten. Nuorena parikymppisenä tuli kyllä heitettyä seksististä läppää ihan muina miehinä muiden mukana, mutta jossain vaiheessa sitä alkoi tajuta, että tämä meininki on itse asiassa aika perseestä. Sitten, kun toisten idioottimaiseen käytökseen myöhemmin yritti puuttua, niin sai osakseen lähinnä silmien pyörittelyä ja "woke warrior"-nimittelyä. Toivottavasti aika on kypsä muutokselle, vaikka en ihan usko, että vastaavaa muutoshalukkuutta kuin punkkareiden keskuudessa (ainakin siis piffin perusteella vaikuttaa siltä, että muutosta tulee oikeasti) heviskenessä ihan heti nähdään.

Edit/ typojen korjailua.

Kiinnostaisi tietää, että mistä ''skenestä'' varsinaisesti puhut? Punk-keskustelun kohdalla on kuitenkin selkeästi eroteltavisssa, että mistä piireistä puhutaan.

Sinänsä koen, että hevin kuuntelijajoukon arvomaailma on todella laaja -- se musa ei vain ole rakentunut samalla tavalla jonkin sosiaalisen aatteen varaan kuin punk -- ja tuntuu tästä syystä harhaanjohtavalta sen kummemmin tarkentamatta puhua jostain yhtenäisestä ''heviskenestä''.

Nightwish on muuten mainittu. Puolivuotta sittenhän paljastui, että bändi ollut tunnetun jenkkikiertuepromoottorin kruunjalokivi ja esim. DVD-dokkarin perusteella varsin hyvääkin pataa kyseisen miehen kanssa. Varsinaisesti siis paljastui mikäsehevimediaolikaan jutusssa, että kyseinen promoottori oli ajanut käytöksellään henkilöitä jopa itsemurhaan. Siis ei mikään vähän kusipää, vaan ihan sosiopaattista käytöstä.

Yleisesti oli myös tiedossa herran toimintatapa ja eräät suomalaisbändit ja esim. Amorphiksen ja Tuskan manageri Jouni Markkanen oli hänen kanssaan kieltäytynyt toimimasta. NW katkaisi välit vasta (ja toisaalta jo -- siellä siis tiedettiin) tasan sillä hetkellä kun em. juttu tuli julki.

En muista oliko Suomimediassa (tai vaikka jatkoajan NW-ketjussa) tästä yhtään juttua. Noh, on totta kai vaikea sanoa, mikä on ollut bändin ja jenkkimanagerin tarkka suhde. Mutta ainakin NW-managerikaksikko Toni Peiju ja Ewo Pohjola olisi tullut laittaa vastuuseen. Itse bändipomo Holopainen taas tuntuu olevan täysin lapanen käsittelemään millään tavalla ikäviä ihmisten väliseen kanssakäymiseen liittyviä asioita, joten ei ihme, että hän ei asialle mitään tehnyt.

Enkä näistä syistä ole myöskään ihmeissäni, jos tästä leiristä paljastuu muutakin.
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Kiinnostaisi tietää, että mistä ''skenestä'' varsinaisesti puhut? Punk-keskustelun kohdalla on kuitenkin selkeästi eroteltavisssa, että mistä piireistä puhutaan.

Sinänsä koen, että hevin kuuntelijajoukon arvomaailma on todella laaja -- se musa ei vain ole rakentunut samalla tavalla jonkin sosiaalisen aatteen varaan kuin punk -- ja tuntuu tästä syystä harhaanjohtavalta sen kummemmin tarkentamatta puhua jostain yhtenäisestä ''heviskenestä''.
Tämä on ihan aiheellinen huomautus, ja jäin itsekin pohtimaan asiaa. Hevihommat rakentuvat Suomessa aika monen eri skenen varaan, jotka nokittelevat ihan keskenäänkin.

Mutta selvennyksenä: puhun tuossa perinteisemmän Iron Maiden / Judas Priest -johdannaisen hevin ympärille rakentuneesta porukasta, jolla sitten kierrettiin jotain Hammer Open Aireja ja Jalometalleja. Aika paljon noissa porukoissa pyöri myös Black metal -skenessä tunnettua jengiä, jotka olivat aika lailla sieltä pahimmasta päästä asenteidensa kanssa. Eli lyhyesti tätä true ug heavy metal -porukkaa, jotka sitten sylkivät esimerkiksi Tuskassa tai Nummirockissa käyvän sakin päälle. Ihan yhtälailla siellä Tuskassa ja Nummessa tuollaista häirintää ynnä muuta on esiintynyt, rasismista en tiedä. Ja varmasti skene on kymmenen vuoden takaisesta jo jonkin verran puhdistunut, mutta tekemistä riittää silti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Se, että 40-vuotiaat rokkikukot panee 16-vuotiasta ei ole laitonta. Mutta on se ihan saatanasti väärin
Pääsääntöisesti on väärin ja on vähintään arveluttavaa. Ei oikein heru ymmärrystä näille tyypeille, joille niukasti sakkoiän ylittäneiden paneminen on ikään kuin ammattiin kuuluva etu, josta nautitaan siinä missä backstagen muistakin virvokkeista.

Toisaalta, jos lähdetään 16-17-ikäisenä tyttönä liikenteeseen artistin (tai varavaihtoehtona edes artistin henkilökunnan jäsenen) kanssa panosille pääsy mielessä, niin eiköhän sitä kannata ottaa itse vastuu omista valinnoistaan, jos päätyy tekemään jonkun kanssa moisia juttuja yksissä tuumin. Ei suojaikärajaa ihan huvikseen ole lätkäisty 16 vuoden kohdalle, ja se tuo nuorelle vapauden päättää omasta seksin harrastamisestaan. Jos joku haluaa välttämättä olla iloinen rokkarille antaja 16-17-vuotiaana, niin siitä vaan, mutta olisi mielestäni jossakin määrin kaksinaismoralistista paheksua artistia vuosien päästä julkisesti siitä, että tämä on mennyt hommailemaan teinin kanssa, jos on oikein tarjottu ellei peräti vaadittu.

Sitten on tietysti eri, jos joku on hypännyt rokkarien kyytiin ihan sinisilmäisyyttään ja ilman panotarkoituksia. Eikä tuon ikäisen kokemuksella aina tiedä, haluaako sitten tosipaikan tullen käydä oikeasti hommiin sen jonkun basistin kanssa, vaikka on saattanut unelmoida lapsellisuuttaan sellaisesta koko edeltävän talven.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Pääsääntöisesti on väärin ja on vähintään arveluttavaa. Ei oikein heru ymmärrystä näille tyypeille, joille niukasti sakkoiän ylittäneiden paneminen on ikään kuin ammattiin kuuluva etu, josta nautitaan siinä missä backstagen muistakin virvokkeista.

Toisaalta, jos lähdetään 16-17-ikäisenä tyttönä liikenteeseen artistin (tai varavaihtoehtona edes artistin henkilökunnan jäsenen) kanssa panosille pääsy mielessä, niin eiköhän sitä kannata ottaa itse vastuu omista valinnoistaan, jos päätyy tekemään jonkun kanssa moisia juttuja yksissä tuumin. Ei suojaikärajaa ihan huvikseen ole lätkäisty 16 vuoden kohdalle, ja se tuo nuorelle vapauden päättää omasta seksin harrastamisestaan. Jos joku haluaa välttämättä olla iloinen rokkarille antaja 16-17-vuotiaana, niin siitä vaan, mutta olisi mielestäni jossakin määrin kaksinaismoralistista paheksua artistia vuosien päästä julkisesti siitä, että tämä on mennyt hommailemaan teinin kanssa, jos on oikein tarjottu ellei peräti vaadittu.

Sitten on tietysti eri, jos joku on hypännyt rokkarien kyytiin ihan sinisilmäisyyttään ja ilman panotarkoituksia. Eikä tuon ikäisen kokemuksella aina tiedä, haluaako sitten tosipaikan tullen käydä oikeasti hommiin sen jonkun basistin kanssa, vaikka on saattanut unelmoida lapsellisuuttaan sellaisesta koko edeltävän talven.

Jos mietin itseäni 16-vuotiaana niin en ole ollut millään tasolla valmis tekemään niitä päätöksiä jotka olen tehnyt ja ollut oikeutettu. Eli edelleen, laiton on aina väärin mutta väärin ei ole aina laiton
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä on ihan aiheellinen huomautus, ja jäin itsekin pohtimaan asiaa. Hevihommat rakentuvat Suomessa aika monen eri skenen varaan, jotka nokittelevat ihan keskenäänkin.

Mutta selvennyksenä: puhun tuossa perinteisemmän Iron Maiden / Judas Priest -johdannaisen hevin ympärille rakentuneesta porukasta, jolla sitten kierrettiin jotain Hammer Open Aireja ja Jalometalleja. Aika paljon noissa porukoissa pyöri myös Black metal -skenessä tunnettua jengiä, jotka olivat aika lailla sieltä pahimmasta päästä asenteidensa kanssa. Eli lyhyesti tätä true ug heavy metal -porukkaa, jotka sitten sylkivät esimerkiksi Tuskassa tai Nummirockissa käyvän sakin päälle. Ihan yhtälailla siellä Tuskassa ja Nummessa tuollaista häirintää ynnä muuta on esiintynyt, rasismista en tiedä. Ja varmasti skene on kymmenen vuoden takaisesta jo jonkin verran puhdistunut, mutta tekemistä riittää silti.

Kiitos vastauksesta. BM-piireissä uskoinkin olevan kaikenlaista, mutta harmi jos Maidenin ja Priestin nimeenkin vannovissa on tälläistä. Luulisi, että näiden bändien olemus (ja siis tietysti erityisesti jälkimmäisen kohdalla) karkottaisi jo pahimmat homoläppää yms. heittävät ulos...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos mietin itseäni 16-vuotiaana niin en ole ollut millään tasolla valmis tekemään niitä päätöksiä jotka olen tehnyt ja ollut oikeutettu. Eli edelleen, laiton on aina väärin mutta väärin ei ole aina laiton
Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Haluan vain tuoda esille sen, että yksin sen 40-kymppisen rokkikukon syyllistäminen ei yksistään niin sanotusti tyhjennä pajatsoa, vaan suojaikärajan yli yltäneellä toisella osapuolella on myös jokin vastuu sen oikeuden käyttämisestä, minkä laki hänelle mahdollistaa, ja mitä hän haluaa myös päästä käyttämään.

Ratkaisu myöhempiin kissanhännänvetoihin ja teinin hyväksikäyttöpuheisiin on kuitenkin helppo. Rokkikukko pankoon vain aikuisia, olisiko noin 20 vuotta sopiva alaikäraja varmuuden vuoksi. Tai vetäköön hanskaansa, se on turvallista eikä tule syytöksiä hyväksikäyttämisestä. Ja ikääntynyttä rokkaria sanotaan ennen pitkää vanhaksi runkkariksi joka tapauksessa, joten paskanko väliä jos aloittaa ajoissa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Haluan vain tuoda esille sen, että yksin sen 40-kymppisen rokkikukon syyllistäminen ei yksistään niin sanotusti tyhjennä pajatsoa, vaan suojaikärajan yli yltäneellä toisella osapuolella on myös jokin vastuu sen oikeuden käyttämisestä, minkä laki hänelle mahdollistaa, ja mitä hän haluaa myös päästä käyttämään.

Ratkaisu myöhempiin kissanhännänvetoihin ja teinin hyväksikäyttöpuheisiin on kuitenkin helppo. Rokkikukko pankoon vain aikuisia, olisiko noin 20 vuotta sopiva alaikäraja varmuuden vuoksi. Tai vetäköön hanskaansa, se on turvallista eikä tule syytöksiä hyväksikäyttämisestä. Ja ikääntynyttä rokkaria sanotaan ennen pitkää vanhaksi runkkariksi joka tapauksessa, joten paskanko väliä jos aloittaa ajoissa.

Jaa. Mun mielestä iso ratkaisua voisi olla se, että ei väkisin koiteta hakea jotain kulmaa millä paska, vahingoittava käytös saadaan jotenkin vähemmän vakavaksi. Sellaisella toiminnalla voitaisiin ehkä saavuttaa jotain.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ja sitten pamahti instaan tili nimeltä hiphoptoo
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jaa. Mun mielestä iso ratkaisua voisi olla se, että ei väkisin koiteta hakea jotain kulmaa millä paska, vahingoittava käytös saadaan jotenkin vähemmän vakavaksi. Sellaisella toiminnalla voitaisiin ehkä saavuttaa jotain.
Ymmärsit aika eri tavalla kuin mitä kirjoitin edellä, jos viittasit kirjoittamaani. Teinien kanssa peuhaavan rokkarin toiminta on ihan yhtä huonoa joka tapauksessa. Tuo suojaikärajasta yli päässyt nuori ihminen voi olla uhri, tai sitten ei ole, tai siis ei koe tapahtuma-aikaan eikä myöhemminkään olevansa.

Jos päätät tuon 16-17-vuotiaan puolesta, että hän on aina tällaisissa tapauksissa uhri, niin minkä ikäisenä bändäri lakkaa olemasta uhri, jos hän ryhtyy harrastamaan seksiä tien päällä olevan rokkikukon kanssa? Onko se ikä 18, vai enemmän? Entä onko seksiin hakeutuminen rokkikukon kanssa aina jonkinlaista ”vallankäyttöä” rokkarin puolelta, jolloin hän käyttää artistin asemaansa väärin päästäkseen panosille naisten kanssa? Tämä on sillä lailla olennainen kysymys, että mikäli vastaus on kyllä, niin kuka tahansa voi väittää aikoinaan yhteisymmärryksessä harrastetun seksin olleen hyväksikäyttöä, kun oma minäkuva on välillä ehtinyt kypsyä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Sieltä onkin sitten mahdollisuus tippua monta todella kovaa nimeä. Yksi Vain elämää-artisti ainakin hikoilee jo varmasti.



Ensin sanoo mediaan tollaista ja sitten itekkin? Vai viittaatko johonkin toiseen räppäriin?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Sieltä onkin sitten mahdollisuus tippua monta todella kovaa nimeä. Yksi Vain elämää-artisti ainakin hikoilee jo varmasti.
Veikkaisin että useampikin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Täytyy sanoa, kun noita juttuja on tänään lueskellut, että melko pumpulissa sitä on itse reilut 30 vuotta elänyt. Jotenkin sitä on itse niin vanhanaikainen, että olen aina kokenut miesten velvollisuudeksi auttaa ja suojella naisia, ei hakata, hyväksikäyttää ja raiskata.

Sairas maailma.
 

Barney

Jäsen
Sieltä onkin sitten mahdollisuus tippua monta todella kovaa nimeä. Yksi Vain elämää-artisti ainakin hikoilee jo varmasti.
Varmasti noita on useampia. Jos yhtään tietää, että millaisia tyyppejä esimerkiksi Rähinän porukka oli joskus viisitoistavuotta sitten, niin kovin suuret eivät ole kertoimet sen puolesta, että sieltäkin tulee käryjä. Se on jopa jonkunlainen ihme, että miten Cheekistä tuli tuollainen koko kansan fanittama supertähti ja Elastistakin pidetään jonain hymyilevänä unelmavävynä. Veikkaan, että aika monella isolla artistilla puntti jo tutisee ja hyvä niin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Paljon tuolla #punkstoo hashtagin alla on aika sellaista "meh" tekoja, jota nyt on sattunut varmaan vähän kaikille.

Mutta raiskausten lisäksi varsinkin nuo päälle kusemiset, väkivalta ja isot ikäerot ovat ihan "mitä vittua" kamaa.
 
Millaisia nuo keskustelut ovat tuolla instagramissa. En löytänyt vastausta, enkä omaa sos.media - tilejä, niin en pääse urkkimaan. Lähinnä kiinnostaa, että onko kyseessä anonyymit, vaiko ihan omalla naamalla kerrottuja asioita.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos mietin itseäni 16-vuotiaana niin en ole ollut millään tasolla valmis tekemään niitä päätöksiä jotka olen tehnyt ja ollut oikeutettu. Eli edelleen, laiton on aina väärin mutta väärin ei ole aina laiton.

Normaalitilanteessa tuskin kukaan 16-vuotias lähtisi itselleen tuntemattoman, huonosti käyttäytyvän, sekaisin olevan 40-vuotiaan sekakäyttäjän kämpille.

Tilanne on kuitenkin vähän toinen, kun tämä tuntematon, huonosti käyttäytyvä, sekaisin oleva 40-vuotias sekakäyttäjä on sun suosikkibändisi laulaja, jota olet juuri ihaillut lavalla. Ja sitten se valitsee yleisön joukosta "just sut".


Niin nuoret kuin vanhemmatkin ihmiset tekevät virheitä ja huonoja päätöksiä. Päihteet, keikan jälkeinen adrenaliini jne lisäävät riskiä näihin huonoihin valintoihin. Vaikka jokainen vastaakin omista teoistaan, niin kyllä se suurin vastuu on kuitenkin aina sillä aikuisella ihmisellä. Ja vastuu korostuu vielä, jos hän on jonkinlaisessa valta-asemassa toiseen nähden.

Mielestäni tässä nyt tämän käynnissä olevan liikkeen tärkein opetus/muistutus ihan jokaiselle olisi siinä, että tuota vastuuta on myös kannettava. Ei pelkästään tekijän, vaan muidenkin: sen 16-vuotiaan kavereiden, sen 40-vuotiaan bändikavereiden sekä sivullisten.

Joo, tiedän (ihan omastakin kokemuksesta), että häirintään ei ole helppoa puuttua. Mutta turha siitä on tehdä vaikeampaakaan kuin mitä se on. Monesti voisi riittää jo sekin, että menee vaan kysymään molemmilta osapuolilta, että onko kaikki ok? Tuollainen pienikin miettimistauko voi riittää, tai ainakin se tarjoaa toiselle osapuolelle mahdollisuuden lähteä tilanteesta pois.
 

Larry David

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällä mainittu ohimennen tuo black metal -skene. Hommat on sieltä tuttuja noin 20 vuoden ajalta ja täytyy sanoa että mitään tällaista vastaavaa ei ole tullut vastaan, on tullut käytyä keikoilla ja festareilla pyörimässä ihan ulkomaita myöten.

Tosin viittaan nyt enemmän underground osastoon, mikä ei ole järin suuri, mutta ehkä harrastajien määrän osalta juuri Suomen punk-skenen kokoluokkaa. BM hommissa siis ainakin naisia (sekä faneina että artisteina) on kohdeltu ongelmitta tasavertaisina tosi pitkään, enkä muista koskaan kuulleeni mistään tällaisesta. Mut nyt en siis puhu mistään Tuska/Nummirock -meiningistä vaan enemmänkin alan syvemmistä harrastajista. Enemmänkin haasteita on tässä meidän skenessä aiheuttaneet viime vuosina nuo äärioikeistohommat, mutta ei siitä nyt sen enempää.

Mut joo, kyllä punkit pääsivät nyt yllättämään. Oon aina pitänyt niitä sellaisina vekkuleina nykyajan hippeinä. No näinhän siinä käy kun pojat pillerihumalassa häärää. Kiitti muuten vitusti Bergmanin Teemulle, taas saa Kouvola hyvää mainosta...idiootti.

Rap/hiphop osaston paljastuksia odotellessa...
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Täytyy sanoa, kun noita juttuja on tänään lueskellut, että melko pumpulissa sitä on itse reilut 30 vuotta elänyt. Jotenkin sitä on itse niin vanhanaikainen, että olen aina kokenut miesten velvollisuudeksi auttaa ja suojella naisia, ei hakata, hyväksikäyttää ja raiskata.

Sairas maailma.

Tämä tuli kuin omalta näppäimistöltä. Olenko tosiaan ollut näin sokea etten ole nähnyt mitä ympärillä tapahtuu? Varmasti olen nähnyt jotain mutta antanut tälle toiminnalle hyväksynnän kun en ole uskaltanut puuttua asiaan. Todella karua luettavaa noi kertomukset mitä on nyt paljastanut. Nyt on aika myös itseni skarpata kunnolla.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Täytyy sanoa, kun noita juttuja on tänään lueskellut, että melko pumpulissa sitä on itse reilut 30 vuotta elänyt. Jotenkin sitä on itse niin vanhanaikainen, että olen aina kokenut miesten velvollisuudeksi auttaa ja suojella naisia, ei hakata, hyväksikäyttää ja raiskata.

Sairas maailma.
Eiköhän kuitenkin ylivoimaisesti suurin osa auta ja suojele naisia?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Juteltiin eilen treeneissä kaksivitosen naispuolisen, varmaan 15-vuotiaasta muusikkojen kanssa pyörineen mimmin kanssa tästä. Hän oli aika lailla sitä mieltä että ihan tietoisesti nuo nuoret plikat ovat lähteneet noitten 10-20 vuotta vanhempien kanssa touhuamaan. Ovat olleet niin sinisilmäisiä että ovat kuvitelleet että hyötyvät itsekin antaessaan vanhemmalle mutta nyt kun ovat hokanneet että eipä siitä hyötyä ollutkaan on silmät auenneet ja ovat kokeneet olleensa hyväksikäytettyjä. Vaikka kahden ihmisen välinen yhteisymmärryksessä oleva seksi ei voi eikä saa olla hyväksikäyttöä. Hän vieläpä ilmaisi asian niin että sen mitä hän on seurannut niin enemmän nuo naispuoliset ovat ängenneet siihen väkisin mukaan.

Tietenkään jos seksi ei ole ollut yhteisymmärryksessä se menee hyväksikäytön tai jopa raiskauksen alle. Mutta en mäkään ymmärrä että moni noista jutuista on ollut sellaisia että kymmenen vuotta itse aktista on koettu että onkin ollut hyväksikäytetty vaikka yhdessä on yhteistuumin harrastettu seksiä. Ei se saatana voi niin mennä. Oli kyseessä sitten fani tai mikä.

Muutenkin tää touhu alkaa menemään ihan sairaaksi. Muistaako joku vielä laulajan nimeltä Tomi Metsäketo? Muutama vuosi sitten häntä alettiin syyttää ahdistelusta, mutta lopulta nuo syytökset kaatuivat oikeudessa ja jopa todettiin että naiset jotka häntä syyttivät eivät koskaan olleet edes tavanneet kasvokkain häntä. Näin tehtiin Metsäkedosta seksuaalirikollinen ihmisten silmissä ja hänen uransa lopetettiin täysin valheellisesti.

Ja kun Porilainen olen niin tietysti Dingoakin olen seurannut (tai no nytkin soittelen yhden sen jäsenen kanssa). Vieläkin, kun äijät on kuusikymppisiä lentää naisten pikkuhousuja lavalle. Eikös tuokin täytä ahdistelun kriteerejä. Ainakin jos naisartistille heitettäisiin kalsareita siitä tulisi isot otsikot. Saatikka ne kaikki mitä tapahtui 80 -luvulla. Oli varmasti yksi syy bändin lopettamiseen 80 -luvulla kun yksityisyys meni ihan täydellisesti.

Ja vielä yksi asia joka tuossa metaltoossa on tullut ilmi on se että sinne on listattu myös jotain tapahtumia jostain festareilta jotka on koettu rasismiksi tms ja johon järkkärit eivät ole puuttuneet. Kannattaisi nyt muistaa että vaikka joku mimmi menee pyytämään jonkun lipun poistamista voi olla että järkkäri ei näe asiaa ihan samana tai yhtä tärkeänä. Ja jos johonkin tulee jonkinlainen lippukielto sen pitää koskea kaikkia lippuja, ihan agendasta riippumatta. Niin kauan kuin lakia ei rikota. Tämmöiset asiat vievät mun mielestä jopa turhaan huomiota tärkeältä asialta.

Enkä ole muuten Porissa huomannut musiikkipiireissä ikinä mitään häirintää. Voi olla että olen sinisilmäinen tai katsonut toisaalle. Mutta Helsingissä esim yhden ison keikan jälkeen homobaarissa (olisko ollut DTM) yksi iso tähti suunnilleen suuteli jokaista lähellään liikkunutta henkilöä sukupuolesta välittämättä. Ja eräässä toisessa rockpaikassa joku tähden apumies (ei tuon ekan stoorin tähti) lääppi liki jokaista naista samassa pöydässä (eikä noita se kyllä haitannut). Ja Rautatientorin laidalla rokkipaikassa pillerikauppa oli ihan julkista. Että ilmeisesti isossa kaupungissa tapahtuu enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös