Kyllä minä pidän hyvänä, että asioita tuodaan julkisuudenkin kautta muiden tietoon.
Tässä maassa on tapahtunut aivan liikaa seksuaalisia ahdisteluja, väärinkäyttöä, alaikäisiin sekaantumista. Jokainen tällainen teko on rikos ja minun mielestä todella vastenmielistä.
Se, että onko kyseessä kansanedustaja, jääkiekonpelaaja, telinevoimistelija, näyttelijä, elokuvaohjaaja, minusta kaikkia ihmisiä pitäisi silti kohdella ihmisinä. Välillä tuntuu että jos kyseenalaistat tavan, jolla mahdollisesti syytön ihminen tuomitaan ja leimataan somessa ikuisesti, on todella väärin. Nuo nyt nähdyt kertomukset ovat helvetin ristiriitaisia ja en kyllä lähtisi arvioimaan niiden perusteella kuka on oikeassa ja väärässä. Jätän kuitenkin portin auki sille mahdollisuudelle omassa mielessäni, ettei mitään sen kummempaa ole oikeasti tapahtunut. Olen lähtökohtaisesti uhrin puolella aina, mutta vielä minulla ei ole ainakaan täysin varmaa mielipidettä, kuka tässä on uhri.
(enkä tarkoita, etteikö Rydman voisi olla syyllinen, enkä halua vähätellä kenenkään tapauksessa mahdollisesti kärsineen osapuolen/puolten tuskaa )
Minusta ei voida toimia niinkään, että koska kyseessä on kansanedustaja, hänet saa tuomita jo ennen käräjöintiä koska hän on julkisen vallan käyttäjä. Kyseessä on kuitenkin ihminen jonka elämä jatkuu tämänkin kohun jälkeen.
Huonona asiana silti pidän sitä, että tällaisilla asioilla voidaan kiristää ihmisiä
ja käyttää sitä surutta hyväksi. Kostona tällainen on täydellinen. Maine menee ja vaikka tarina olisikin keksitty, "syytetyn" maine menee lopullisesti ja lokaaja voi aina esittää olevansa silti uhri, vaikkei mitään olisikaan tapahtunut ( enkä tarkoita nyt käytävää keskustelua Rydmanista )
Tällainen tapaus on minulla tiedossa. Sen tarinan uhri ahdistui, menetti työnsä, sortui päihteisiin ja lopulta ampui itsensä eikä juuri kukaan käynyt edes viimeiselle matkalle saattamassa. Kun myöhemmin juttu paljastui täydelliseksi ankaksi, tuntui kyllä tässä tapauksessa "syytetyn" puolesta niin paskalta kuin tuntua voi. Itsellä tapaus vaikuttaa tässäkin siinä määrin, etten ensimmäisenä ole puolia valitsemassa. Varmasti on monella esimerkki myös toiseen suuntaan, eli uhria ei uskottu ja lopputulema sama.