vlad kirjoitti:Tässä tapauksessa on syytä muistaa Suomen tilanteen eroavaisuus moneen muuhun maahan nähden, se mikä on monasti kansainvälisesti totta eli huomattava osa alan työntekijöistä on ihmiskaupan uhreja tavalla tai toisella ei pidä paikkaansa Suomessa. Meillä suurin osa työntekijöistä on ns. "keikkatyöntekijöitä" jotka tekevät keikkaa silloin kun huvittaa ja silloin kun tarvetta lisäansioille on, esim. jopa korkeakouluopiskelijat toimivat näinä "keikkatyöntekijöinä".
Tästähän olet jo aikaisemminkin esittänyt kovia lähteitä aina City-lehdestä Nyt-liitteeseen. Ei vaan riitä vieläkään. Mitkä "monet muut maat", ja millä perustein meillä asiat ovat niin mahtavasti?
Suomessa kyettäisi nykyisenkin lain puitteissa estämään prostituution lieveilmiöiden ilmeneminen eli kitkemään rikollisuus alalta mutta tälläkään hetkellä poliisien resurssit eivät edes riitä nykyisen lain puitteissa kitkemään rikollisuutta alalta. Mikähän mahtaisi olla uuden "lain" arvo ihmisten silmissä jos poliisit joutuisivat kaikella tapaa nostamaan kätensä pystyyn koska eivät kykene torjumaan laajentunutta rikollisuutta tilanteessa jossa seksin ostaminen on kiellettyä. (Ja, aina on pidettävä mielessä se kuinka me määrittelemme seksin ostamisen - sekään ei ole niin yksioikoinen asia).
Ahaa, eli uuden kriminalisoinnin "arvo ihmisten silmissä" olisi huono, koska poliisilla ei ole riittävästi resursseja? Ei oikein aukea tällainen päätelmä mulle. Newsflash: poliisilla ei tule ikinä olemaan riittävästi resursseja esim. prostituution lieveilmiöiden poistamiseen, ts. rikollisuus on ilmiönä tullut jäädäkseen. Kyllä me silti tarvitsemme uuttakin sääntelyä.
Todettakoon vielä se, että minä haluan elää yhteiskunnassa jossa minulla on oikeus päättää mitä kehollani teen.
Steen Christensen olisi varmaan kanssasi samaa mieltä, mutta perusoikeudet eivät edelleenkään voi olla absoluuttisia. "It´s my body!"-läppä all over again.