Lainailulinjalla eteenpäin.
Bismarck kirjoitti:
Kyllä. Se 16-vuotias tyttö x, joka on nauttinut useiden kymmenien kivojen setien palvelusta lakanat spermassa ja pari nappii sisuksissa on varmasti samaa mieltä.
Sivuhuomio: seksin ostaminen alaikäiseltä on rangaistavaa jo nyt. Mutta eipä sikäli, että 18-vuotiaan tyttö y:n kärsimykset olisivat yhtään sen väheksyttävämpiä.
Kannatan ostokieltoa. Pitkällä tähtäimellä ja isoa kuvaa peilatessa tärkeää on vaikuttaa yleiseen moraaliin ja etiikkaan.
Niinpä kai, mutta pystytäänkö siihen sitten vaikuttamaan, se onkin jo toinen juttu. Itse olen aika skeptinen. "Kansan yleisen moraalitajun" (keksi itse vaihtoehtoinen termi) mukaan huorissa käyminen on tuomittavaa jo nyt (korkeintaan sillä voidaan retostella jossain äijien saunaporukassa, mutta ei taatusti perheenjäsenten kesken ruokapöydässä). Aina on kuitenkin niitä, joiden arvomaailma on erilainen tai joustavampi, enkä usko, että näiden ihmisten suhtautuminen tulee merkittävästi muuttumaan lainsäädännöllisten toimenpiteiden avulla. Eri asia on sitten, kuinka paljon kysynnän väheneminen (ainakin näkyvässä muodossa) tulisi käytännössä vaikuttamaan prostituutioon ilmiönä; tästä asiasta on monia näkemyksiä ja ns. kova fakta on vähissä.
Orjuus takaisin, ihmisen on saatava vaikuttaa mitä kehollaan tekee - mun tekisi mieli vähän käskyttää.
Jos molemmat osapuolet tähän suostuvat, niin mikä ettei. Eri asia on sitten, voiko tuossa yhteydessä puhua enää orjuudesta. Ja en todellakaan oman kehon myymistä kenellekään suosittele tai toivo, mutta en myöskään näe perusteita sen kieltämiselle lainsäätäjän toimesta.
Alamummo kirjoitti:
En muuten ilmoittanut kommentissani kannattavani lakia.
Kyllä minä sen ymmärsin, ja siksi käytinkin muotoilua "ei erityisesti sinulle vaan yleisesti".
ranger kirjoitti:
Ylipäätään on helppo vain todeta olevansa samoilla linjoilla kuin nimimerkki Power, jonka kirjoitus on koko lailla nappilaukaus.
No mutta kiitokseni. Sanoisin vielä lopuksi, että ao. lainauksessa ollaan ns. asian ytimessä:
Murmeli kirjoitti:
Ne, jotka kyseisestä alasta tietävät pintaa enemmän vastustavat lakia. Myös yhteiskunnan ylimmät moraalinvartijat (eli kirkot) vastustavat lakia.
Lakia ajavat ihmiset, joiden mielestä kyseinen ala on hyihyi. "Koska minä pidän sitä iljettävänä, se on kiellettävä lailla."
Suurin kysymys on: Mihin tämä loppuu, jos nyt moraalia aletaan säätää lailla?
Ei lisättävää.