Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 966 311
  • 47 166

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onko täällä PayPal käyttäjiä? Tarkoitus olisi siirtää omalta ulkomaiselta tililtä omalle suomalaiselle tilille rahaa. PayPal sanoo että siirto on ilmainen, pitääkö tämä paikkansa? Miten kurssien muutokset siellä toimii?

Jos PayPal ei ole hyvä, niin mielelläni ottaisin suosituksia ilmaisista, tai ainakin halvoista siirtotavoista.
Itse olen käyttänyt Transferwise -nimistä palvelua. Ei tosin ole ilmainen, mutta kulut ovat vain noin 2 euroa/siirto.
Aluksi halusivat skannauksen henkilötodistuksesta, mutta minulla tai kollegoilla ei ole ollut mitään huomauttamista mistään.
Siirto tapahtuu yleensä seuraavana päivänä toimeksiannosta, viimeistään sitä seuraavana.

 

444

Jäsen
Katson ensimmäistä kertaa elämässäni tuota Posse-ohjelmaa. Mietin vain sitä että onko se kaikkien aikojen huonoin ohjelma mitä koskaan on televisiosta lähetetty. Voisiko joku mainita nimeltä jonkun huonomman? Jos sellainen on olemassa.
Äkkiä tulee montakin mieleen. Esim. Big Brother ja Temptation Island. Oikeastaan mikä hyvänsä, jonka ainoa tarkoitus on tuottaa maailmaan lisää tositeeveetyrkkyjä ja muita turhakkeita.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
@finnjewel

Kiitos, täytyy tutustua. PayPalia en saanut toimimaan jonkun maarajoituksen takia. Pakko oli rahat siirtää tilisiirtona ja 60€ hävisin.
Transferwisen käyttö edellyttää tietysti, että sinulla on jonkinlainen nettipankki käytössä sekä Suomessa että siinä maassa, josta toimeksianto tehdään.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Katson ensimmäistä kertaa elämässäni tuota Posse-ohjelmaa. Mietin vain sitä että onko se kaikkien aikojen huonoin ohjelma mitä koskaan on televisiosta lähetetty. Voisiko joku mainita nimeltä jonkun huonomman? Jos sellainen on olemassa.
Voin. Putous.
 

ace

Jäsen
Transferwisen käyttö edellyttää tietysti, että sinulla on jonkinlainen nettipankki käytössä sekä Suomessa että siinä maassa, josta toimeksianto tehdään.
Joo toki löytyy. PayPal käyttää kolmatta osapuolta valuutan siirtoon heidän tililleen ja tämä Trustly ei tunnu toimivan täällä Romaniassa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miksi @Czescku poistat viestejäsi satamäärin? E: korjattu tuhatmäärin satamääriniksi.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisiko Suomen mahdollista ottaa isot valtamerilaivat tänne purettaviksi ja kaiken lisäksi tehdä työ hiilineutraalisti?
 

Glove

Jäsen
Miltä teistä 28 päivää kuulostaa? Pitkä vai lyhyt aika? Meneekö se nopeasti?
Riippuu vähän asiayhteydestä. Jos se olisi vaikka 28 päivän lomareissu niin todennäköisesti tuntuisi, että loppui lyhyeen. Jos taas kysymyksessä olisi 28 päivää ehdotonta vankeutta eristyssellissä niin voisi olla aika pitkiä päiviä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onkohan muilla ollut Cmoren sivujen käytön kanssa sellaista ongelmaa että ollessasi kirjautuneena sivuille ja selatessasi vaikka sivuja niin saattaa heittää sinut pellolle sivuilta? Ja sen jälkeen sinun pitää kirjautua uudelleen Cmoren sivuille? Tai kun katselet jotain ohjelmaa ja haluat vaikka pysäyttää hetkeksi aikaa katselun mutta se ei niin vain sitten onnistukaan kun sivusto on ehtinyt heittämään sinut ulos sivuilta?
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Noniin, nyt joudun hetken aikaa keittämään kahvini mutteripannulla. Onko tohon jotain niksiä siihen, miten sillä saisi vähän vahvempaa ja aromikkaampaa kahvia? Meikäläinen keittää niin, että puruja suodatin täyteen ja levy täysille. Kun noin puolet on suodattunut otan levyn pois päältä. Jää vähän laihaksi noin, joten joku spesialisti vois nyt neuvoa.
 

444

Jäsen
Noniin, nyt joudun hetken aikaa keittämään kahvini mutteripannulla. Onko tohon jotain niksiä siihen, miten sillä saisi vähän vahvempaa ja aromikkaampaa kahvia? Meikäläinen keittää niin, että puruja suodatin täyteen ja levy täysille. Kun noin puolet on suodattunut otan levyn pois päältä. Jää vähän laihaksi noin, joten joku spesialisti vois nyt neuvoa.
Minkälaista kahvia käytät siinä?
Itse olen käyttänyt mahdollisimman tummapaahtoisia papuja, jauhanut pavut espressokarkeuteen (melko hienoksi). Lokero täyteen puruja (tai no, jauhettahan se melkein on) ja sitten hyvin kevyesti kahvilusikalla painanut kekoa tasaisemmaksi. Tarkoitus siis ei ole tiivistää massaa, vaan saada se vain leviämään tasaisesti; onnistuu myös esim lusikan varrella ”lanaamalla”, mutta sotkua tulee enemmän. Sitten hitaasti keitellen. Kaasulla ja induktiolla olen pistänyt kovan alkulämmön, mutta hyvin nopeasti laskenut sen melko pienelle. Nykyisellä keraamisella en ole viitsinyt edes yrittää.
Näin tehtynä kahvi keittyy hitaammin, mutta omaan makuuni maistuu paremmalta kuin nopealla keitolla. Levyn sammutan siinä vaiheessa, kun porina alkaa. Mutteripannulla tulee mielestäni parasta kahvia, mutta yhtä lailla keittäminen on hitainta. Jos nopeampaa haluaa, niin pressopannu ajaa myös hyvin asiansa. Pikakahvi tulee sitten Jurasta. Normikeittimet ja juhlamokat kierrän mieluiten kaukaa, mutta niillekin on aikansa ja paikkansa, kuten vaikka äitin luona kyläilemässä. Hän ei jostain syystä lämpeä minun kahveilleni.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minkälaista kahvia käytät siinä?
Itse olen käyttänyt mahdollisimman tummapaahtoisia papuja, jauhanut pavut espressokarkeuteen (melko hienoksi). Lokero täyteen puruja (tai no, jauhettahan se melkein on) ja sitten hyvin kevyesti kahvilusikalla painanut kekoa tasaisemmaksi. Tarkoitus siis ei ole tiivistää massaa, vaan saada se vain leviämään tasaisesti; onnistuu myös esim lusikan varrella ”lanaamalla”, mutta sotkua tulee enemmän. Sitten hitaasti keitellen. Kaasulla ja induktiolla olen pistänyt kovan alkulämmön, mutta hyvin nopeasti laskenut sen melko pienelle. Nykyisellä keraamisella en ole viitsinyt edes yrittää.
Näin tehtynä kahvi keittyy hitaammin, mutta omaan makuuni maistuu paremmalta kuin nopealla keitolla. Levyn sammutan siinä vaiheessa, kun porina alkaa. Mutteripannulla tulee mielestäni parasta kahvia, mutta yhtä lailla keittäminen on hitainta. Jos nopeampaa haluaa, niin pressopannu ajaa myös hyvin asiansa. Pikakahvi tulee sitten Jurasta. Normikeittimet ja juhlamokat kierrän mieluiten kaukaa, mutta niillekin on aikansa ja paikkansa, kuten vaikka äitin luona kyläilemässä. Hän ei jostain syystä lämpeä minun kahveilleni.
Mä oon nyt espanjalaisen kauppakahvin varassa. Tossa tiivistämisessä taitaa olla tuo vika, koitin tehdä kahvia kuten espressoa. Eihän tuo tietty onnistu, vesihöyry tunkee ohi purujen. Kiitos vinkeistä, tehdään aamulla täydellä ja kevyellä purupanostuksella.
 
Olen melkein vuoden ollut lähes täysin tupakoimatta. Joskus kännissä poltellu jämiä kavereilta. Nyt kännissä yksin kotona ja alko tekemään savuja mieli. Ongelma on, etten osaa enää ostaa röökiä kaupasta! Vihreetä poltin, mutta sitähän ei enää saa...voisi kokeilla vaikka jotain pikkusikareita. Antakaahan vinkkejä mitä voisi kokeilla ja miten sitä ostetaan.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olen melkein vuoden ollut lähes täysin tupakoimatta. Joskus kännissä poltellu jämiä kavereilta. Nyt kännissä yksin kotona ja alko tekemään savuja mieli. Ongelma on, etten osaa enää ostaa röökiä kaupasta! Vihreetä poltin, mutta sitähän ei enää saa...voisi kokeilla vaikka jotain pikkusikareita. Antakaahan vinkkejä mitä voisi kokeilla ja miten sitä ostetaan.
Mene ensin kaupan maustehyllylle ja ota sieltä menthol-maustekortti. Sen jälkeen menet kassalle ja laitat sen maustekortin siihen hihnalle ja sanot myyjälle "yksi sininen pallmall" (taitaa olla halvin tupakki). Ostotapahtuman jälkeen avaat tupakkiaskin ja maustekortin ja sujautat sen maustekortin sinne tupakkiaskiin. Anna maustua kotimatkan ajan. Näin sinulla on askillinen mentholtupakkia.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Olen melkein vuoden ollut lähes täysin tupakoimatta. Joskus kännissä poltellu jämiä kavereilta. Nyt kännissä yksin kotona ja alko tekemään savuja mieli. Ongelma on, etten osaa enää ostaa röökiä kaupasta! Vihreetä poltin, mutta sitähän ei enää saa...voisi kokeilla vaikka jotain pikkusikareita. Antakaahan vinkkejä mitä voisi kokeilla ja miten sitä ostetaan.

Älä lähre sinne! Jää niitä tupakkeja jäljelle ja vikkon päästä poltat niinkuin ennenkin.
 

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos ostaa esim. Powerista nyt (3.11. ) jonkun elektroniikkatuotteen, jossa on 60 päivän palautusoikeus. Saako siitä erotuksena itselleen rahat takaisin, jos kyseinen tuote tulee alennukseen Black Fridayna (27.11.)? Ts. ostaa sen nyt, käyttää kolmisen viikkoa ja käy "palauttamassa" sen liikkeessä, ja ostaa samanlaisen tuotteen alennettuna...
 

J.Petke

Jäsen
Jos ostaa esim. Powerista nyt (3.11. ) jonkun elektroniikkatuotteen, jossa on 60 päivän palautusoikeus. Saako siitä erotuksena itselleen rahat takaisin, jos kyseinen tuote tulee alennukseen Black Fridayna (27.11.)? Ts. ostaa sen nyt, käyttää kolmisen viikkoa ja käy "palauttamassa" sen liikkeessä, ja ostaa samanlaisen tuotteen alennettuna...

Gigantissa toimi ainakin. Tosin erotuksen saa lahjakorttina mutta pieni vaiva siitä, että ei tarvitse esim. pesukonetta rahdata takaisin. Itse ostin TV:n, pesukoneen ja kuivausrummun ja sain muistaakseni lähemmäs 300€ lahjakorttina takaisin, kun tuotteet tulivat yksi kerrallaan tarjoukseen tuon aikarajan puitteissa.
 

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Gigantissa toimi ainakin. Tosin erotuksen saa lahjakorttina mutta pieni vaiva siitä, että ei tarvitse esim. pesukonetta rahdata takaisin. Itse ostin TV:n, pesukoneen ja kuivausrummun ja sain muistaakseni lähemmäs 300€ lahjakorttina takaisin, kun tuotteet tulivat yksi kerrallaan tarjoukseen tuon aikarajan puitteissa.
Okei, kiva kuulla - käy järkeen asiakkaan näkökulmasta. Powerin chatistä kyselin ja "pitäisi" onnistua myös siellä, mutta en tiedä antavatko sitten lahjakortin vai miten käytännössä menee..
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tuolla jenkkilässä on vaalit menossa niin tuli tässä mieleen Suomen pressa-laista:

Niinistöhän joutuu tuon pestin 2024 jättämään, mutta tarjoaako lainsäädäntö mahdollista, että Niinistö tekisi "Putinit" että hakisi pressaksi vuonna 2030? Toki Sauli olisi tuolloin ihan perkeleen vanha, mutta ihan teoriassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös