Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 111 666
  • 47 284

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Näin loppulaskun työmatkastani Ruotsiin, nauratti. Itse tekemällä olisin päässyt puoleen hintaan.
On kyllä outo toi matkatoimistojen käytös yrityksiä kohtaan. Meilläkin on firmassa omat matkatoimiston sivut mistä pitäisi lennot ja hotellit varata, mutta hinnathan on ihan naurettavia. Varmaan keskimäärin 50% lisää matkan hintaan kun sitä käyttää, vaikka niillä on muka jotain sopimushotelleja. Saakohan ne jotain vuosibonareita tms.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Laitapa ihan rohkeasti kyselyä matkatoimistoille. Noilla firman jutuillahan ne tulonsa tekevät, kun on avoin shekkivihko.

Pakettimatkoja ei kannata enää järjestää, kun kaikki hoitavat varauksensa itse helposti internetin suurista saloista.

Näin loppulaskun työmatkastani Ruotsiin, nauratti. Itse tekemällä olisin päässyt puoleen hintaan.

Kyllä jossain juuri mainostettiin jääkiekkopakettimatkoja, tosin taisi olla kyse MM-kisoista. Edelleen kannattaa ihan hyvin järjestää pakettimatkoja. Melkoisen iso osa kansasta ei edelleenkään halua itse säätää, vääntää ja räknätä netissä vaan haluaa palvelua jossa on valmis paketti ilman muuta murhetta kuin loppulaskun maksaminen.

Mutta ovat ne sitten kalliitakin, siinä olet oikeassa. Nämä kiekkopakettimatkat ovat ainakin huomattavan tyyriitä.

Toisaalta jos minulla olisi ns. vitusti rahaa mutta vähän aikaa niin miksipä sitä ei maksaisi ylihintaa matkanjärjestäjälle jos ei tarvitsisi itse laittaa tikkua ristiin ja voisi vain keskittyä itse asiaan samalla kun joku muu hoitaisi kaiken. Tyylinsä kullakin.

Ei sen puoleen, että minulla olisi paljoa rahaa tai että maksaisin kovaa ylihintaa esim. perusmatkasta, jonka voin varata omatoimisestikin.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Edelleen kannattaa ihan hyvin järjestää pakettimatkoja.

Sporttimatkoista on ollut puhetta tälläkin palstalla. Kahden päivän retki johonkin Valioliigapeliin tuhatpiljoonaa. Tervemenoa niille keille se tuntuu kohtuulliselta.

Jääkiekosta tietenkin rahastetaan, koska se on mahdollista. Olin itsekin pienenä matkatoimiston matkalla, vaikka oikeasti lippuja saa ovelta ja pelataan täysin tyhjille katsomoille. Hotellikin oli aivan vitussa, itse varaamalla olisi päässyt paremmille pelipaikoille.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pistetääs tänne piruuttain seuraavanlainen kysymys, jos joku osaisi auttaa. Näin tässä viime viikolla sellaisen sivun jossa roikkui joulukoristeita ja sitten siinä oli tyhjää tilaa. Ja luki teksti että piirrä oma joulukoristeesi. Tietäisiköhän joku missä netistä löytyisi tuonlainen sivu? Kun olen onnistunut hukkaamaan tämän sivun ja en nyt kuollaksenikaan muista mistä tuon löytäisi netistä.

Tarvitsen mahdollisesti sitä eräässä piirileikissä. Pikkujouluissa on sellainen piirileikki kuin kenen kohdalle tehtävä osuu. On erilaisia jouluisiakin tehtäviä ja ne sitten toteuttaa ne joiden kohdalle tehtävä osuu. Yksi tehtävistä on juuri tuo, että piirrä oma joulukoristeesi. Voisihan se olla tietenkin tyhjä paperikin ja siihen saa piirtää oman joulukoristeen mutta olisi kiva jos olisi vähän jotain mallia piirtämistä helpottamaan.

Entä mikäs olisi hyvä lahjakortti 15-vuotiaalle tytölle joululahjaksi? Varmaan jokin vaatekaupan lahjakortti. Vai toimisiko jonkun kosmetiikka- tai shamppookaupan lahjakortti? Mitä näitä nyt on...

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kysytäänpäs noihin joululeivonnaisiin liittyen pari ehkä tyhmempääkin kysymystä. Jos ruskeat piparit koristelee sokerikuorrutteella niin pitääkö ne sen jälkeen säilyttääkin kylmässä? Entä voiko tuon koristelun hoitaa jo nyt? Vai pilaantuuko tuo kuorrute, pitäisikö koristelu tehdäkin vielä lähempänä joulua?

Enpä ole nimittäin ennen koristellut juurikaan ruskeita pipareita vaan ne on syöty meillä lähinnä "paljaaltaan".

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kysytäänpäs noihin joululeivonnaisiin liittyen pari ehkä tyhmempääkin kysymystä. Jos ruskeat piparit koristelee sokerikuorrutteella niin pitääkö ne sen jälkeen säilyttääkin kylmässä? Entä voiko tuon koristelun hoitaa jo nyt? Vai pilaantuuko tuo kuorrute, pitäisikö koristelu tehdäkin vielä lähempänä joulua?

Enpä ole nimittäin ennen koristellut juurikaan ruskeita pipareita vaan ne on syöty meillä lähinnä "paljaaltaan".

Pari viikkoa nuo piparit ex-perttien mukaan säilyvät. Tuollaisen joskus muistelisin lukeneeni? Eli ei niitä varmaan ihan vielä kannata leipoa - ellei ennen joulua halua jo herkutella tietenkin? Eli peltipurkissa tai lasipurkissa säilyvät tuon parisen viikkoa.

Kuorrutuksen kanssa sitten viileässä säilytys ja kaipa se pari viikko edelleen pätee? Kyllä sen sitten huomaa jos masu meneekin sekaisin :)

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku suositella jotain yksilövalmennusta luisteluun pääkaupunkiseudulla? Omalla 9-vuotiaalla pojalla kova hinku pelata jääkiekkoa, mutta luistelu laahaa nopean pituuskasvunkin takia perässä. Ollaan mietitty taitoluisteluakin, mutta ei taida poika suostua, kun siellä on vain tyttöjä ja kiekkoharrastuksenkin takia voi olla hankala sovittaa aikatauluja.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaako joku suositella jotain yksilövalmennusta luisteluun pääkaupunkiseudulla? Omalla 9-vuotiaalla pojalla kova hinku pelata jääkiekkoa, mutta luistelu laahaa nopean pituuskasvunkin takia perässä. Ollaan mietitty taitoluisteluakin, mutta ei taida poika suostua, kun siellä on vain tyttöjä ja kiekkoharrastuksenkin takia voi olla hankala sovittaa aikatauluja.
Onhan se ymmärrettävää, että ifk taustainen kaveri ei ymmärrä tyttöjen päälle, mutta siitä huolimatta, ei 9 vuotias mitään muuta kaipaa kun ulkojäitä ja jotain neuvoja silloin tällöin.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Onhan se ymmärrettävää, että ifk taustainen kaveri ei ymmärrä tyttöjen päälle, mutta siitä huolimatta, ei 9 vuotias mitään muuta kaipaa kun ulkojäitä ja jotain neuvoja silloin tällöin.

Tämmöinen asiallinen vastaus, jossa vittuillaan vielä toisen kirjoittajan muksusta. Hyvin menee jne. Ja yhdyssanojen kanssa vielä ongelmia. Ai että.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämmöinen asiallinen vastaus, jossa vittuillaan vielä toisen kirjoittajan muksusta. Hyvin menee jne. Ja yhdyssanojen kanssa vielä ongelmia. Ai että.
Ah, palstapoliisi ja moraalinvartija, mikä voi olla ylevämpään no tietenkin huomauttaa yhdyssanoista. Palkitse itsesi kevytsidukalla.

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Klassisen musiikin ketjussa etsin erästä laulua, joka liittyy "vanhaan" joulutarinaan, jota kuunneltiin lapsena C-kasetilta. Alla viesti:
En tiedä meneekö klassisen musiikin puolelle suoraan, mutta linnan juhlien kättelyiden taustalla soi eräs marssimusiikki joka jäi häiritsemään. Musiikki kuuluu tässä taltiossa kohdasta 1:28:30 alkaen: Linnan juhlat 2018 | Itsenäisyyspäivän juhlavastaanotto 2018 osa 1/2

Kyseinen musiikki liittyy vanhaan joulutarinaan, jota kuunneltiin lapsena c-kasetilta. Tämä tarina on myös hukassa, mutta sitä lienee parempi metsästää vaikka sekalaisten kysymysten puussa.

Tuo marssimusiikki esiintyi siis tuossa tarinassa, sanoissa laulettiin jotain "Työtä me teemme, työtä me teemme ... ...". Muuten muistan tarinaa vain hämärästi: Itse tarina alkaa, kun Joulupukki istuu kiikkustuolissaan, lisäksi tarinaan liittyy kissa ja syyhypulveri, muu onkin hämärän peitossa.

Mahtaako joku tunnistaa, mistä tarinasta on kyse? Ja vielä parempaa, jos tämä olisi jotain kautta saatavissa!

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaisa Mäkäräisellä näytti olevan reiät suksien kärjissä. Miksi?

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Entä mikäs olisi hyvä lahjakortti 15-vuotiaalle tytölle joululahjaksi? Varmaan jokin vaatekaupan lahjakortti. Vai toimisiko jonkun kosmetiikka- tai shamppookaupan lahjakortti? Mitä näitä nyt on..
Sisareni käski minua tilaamaan sukulaistytölle Bette Boxin. Kosmetiikkaa suoraan kotiin kannettuna. Tilasin muutamaksi kuukaudeksi.

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Pitääkö ns. uusi elämä aloittaa aina maanantaina? Voinko aloittaa parannuksen teon vasta huomenna?

Glove

Jäsen
Milloin mahtaa joku suvaitsevaistoon kuuluva hoksata, että perinteinen Tiernapoika-esitys on rasistinen ja se pitää kieltää?

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli mieleen että täältähän voin kysyä, vaikka varmasti uutisia läpi kahlaamallakin vastaus löytyisi. Eli tietääkö joku mitä kuuluu sille Meksikon läpi tarkoituksenaan Yhdysvaltoihin meno kulkeneelle siirtolaiskaravaanille? Ei ole mielestäni pitkään aikaan mainittu uutisissa asiasta mitään, tai sitten on vain jäänyt meikäläisen uutistutkalta havainnoimatta. Viimeiset muistamani jutut aiheesta olivat jotain jenkkipuolen (?) ampumia kyynelkaasukranaatteja tms, tosin voin tämänkin muistaa väärin.

Onko homma siis vielä ns. vaiheessa, pääsikö tuo karavaani jenkkeihin, lähtivätkö takaisin kotia kohti vai missä mennään?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuli mieleen että täältähän voin kysyä, vaikka varmasti uutisia läpi kahlaamallakin vastaus löytyisi. Eli tietääkö joku mitä kuuluu sille Meksikon läpi tarkoituksenaan Yhdysvaltoihin meno kulkeneelle siirtolaiskaravaanille?

Onko homma siis vielä ns. vaiheessa, pääsikö tuo karavaani jenkkeihin, lähtivätkö takaisin kotia kohti vai missä mennään?

Mietin samaa tuossa yksi päivä. Koko ajan eri uutiskanavia on auki ja mitään mainintaa ei ole ollut. Parempi paikka tälle tosin lienee nuo pakoilais- ja maahanmuuttoketjut. Ei niiden ole pakko aina pelkkää Suomea kai olla.

Viimeisin mitä muistan, niin hondurasilaisnuorukainen sanoi lähtevänsä kotiin, koska tässä ei ole mitään mahdollisuuksia eikä mitään tapahdu. Käsittääkseeni hänelle oli annettu bussilippuja tai jotain, että kävellä ei sentään tarvitse.

Ilmeisesti siellä leireillään pattitilanteessa ja rajan ylikin kai voi joku päästä, kunhan kaikki on rekisterissä ja käsitelty eli joskus muutaman vuoden päästä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Trenchtown @pernaveikko Uutisointi karavaaneista loppui vaaleihin. En itse ainakaan sen jälkeen niistä ole lukenut. Jostain (dementia) luin, että vaalien jälkeisellä viikolla uutisoitiin FOXilla kolme kertaa, edeltävällä 34.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy