Onko täällä lennonjohtajien lakon sisäpiiriläisiä, jotka osaisivat kertoa jotain tästä tilanteesta ..
Nimim lento 8.3.2019
Kiinnostaa myös Nimim lento 10.3.2019
Onko täällä lennonjohtajien lakon sisäpiiriläisiä, jotka osaisivat kertoa jotain tästä tilanteesta ..
Nimim lento 8.3.2019
Sormenjälkitunnistin ei näytä reagoivan enää sormeen. Sen olen kyllä jo huomannut että sormen täytyy olla puhdas että tunnistin reagoi siihen ja niin se sormi nyt onkin mutta silti tunnistin ei reagoi sormeen.
Tämän päivän JYP - Pelicans -ottelu herätti useamman kysymyksen.
- Onko "herättää kysymys" jossain määrin järkevä ilmaisu?
- Mitä tehdään hatuille, jotka heitetään jäälle jonkun pelaajan tehdessä hattutempun?
- Jos ajaa kolarin, jonka syyllistä ei voida määrittää, jos vaikkapa molemmat osapuolet väittävät toisen osapuolen olleen syyllinen, maksaako vakuutusyhtiö vain kaiken mukisematta ja putoavatko kenenkään bonukset?
- Miksi vanhemmat lässyttävät lapsilleen?
- Tuleeko lapsista nössöjä jos heille lässytetään?
- Missä iässä lapset oppivat puhumaan ja kävelemään?
- Miten seksin harrastaminen onnistuu lasten saamisen jälkeen, varsinkin silloin kun lapset ovat teini-iässä ja valvovat myöhään juoden energiajuomia ja pelaten pleikkaria, ja tietävät tasan tarkkaan mitä toisesta huoneesta kuuluvat äänet tarkoittavat? Eikö se olisi aivan liian kiusallista? Vai perustuuko se homma siihen, että lasten saannin jälkeen kumpikaan ei enää jaksa tai ole kiinnostunut?
Sormen lisäksi tietysti itse tunnistimen pitää myös olla pinnalta puhdas, joten vaikka mikrokuituliinalla voi pyyhkäistä. Ja voi myös koittaa poistaa sormenjälkitiedot asetuksista, ja testata saako ne tallennettua uudelleen ja toimiiko tunnistus sen jälkeen.
Koita sellaisella silmälasien puhdistusliinalla. Sellaisella kertakäyttöisellä kostealla. Toimii.No juu, tunnistin on mitä todennäköisemmin likainen. Yritin poistaa vanhan sormenjäljen ja asettaa tilalle uuden mutta tämä epäonnistui kun puhelin ilmoitti tunnistimen olevan likainen.
Klikkaat sitä viestien määrää koko ketjussa ja etsit itsesi sieltä.Jos tiedän, että olen kirjoittanut tiettyyn ketjuun, mutta en jaksa kahlata ketjua läpi, miten saan haettua vaikka kaikki viestini kyseisestä ketjusta?
Toinen vaihtoehto on likata sinisessä palkissa olevaa suurennuslasia kun on siinä ketjussa johon ajattelee kirjoittaneensa ja kirjoittaa sinne ketä hakee ja klikkaa täplää *hae vain tästä viestiketjusta. Itse teen näin koska en jaksa selata kaikkia kirjoittajia läpi että löytäisin itseni. Ja kyllä joo, helppoja juttuja mutta vastaan kun kirjoittaja @Sir Markku sitä kyselee... ja hänhän on aina tosissaan ja asiassa kiinni.Jos tiedän, että olen kirjoittanut tiettyyn ketjuun, mutta en jaksa kahlata ketjua läpi, miten saan haettua vaikka kaikki viestini kyseisestä ketjusta?
Kiitos! Olenkin aina halunnut tietää, miksi olen kirjoittanut Hifkin osiossa Raskin ketjuun, monen vuoden mysteeri selvisi tällä.Klikkaat sitä viestien määrää koko ketjussa ja etsit itsesi sieltä.
Näen noissa amerikkalaisissa ohjelmissa, missä muka jotkut huippuosaajat tekevät hommia, ihan samana toistuvan ongelman ihan ihmisten johtamisen perusasioissa. Kenelläkään ei ole mitään käsitystä siitä, että miten hommia pitäisi ryhmässä tehdä ja miten ihmisiä pitäisi johtaa tuloksellisesti. Toisaalta, idiootti käytös on noiden ohjelmien tärkein sisältö, että eipä fiksusta tekemisestä mitään ohjelmaa saataisi.Kertokaa minulle minkä ihmeen tähden nämä telkkarin kullankaivajat ei ikinä käytä routapanoksia? Hajoo pää kun katselee tuota jään riipimistä kirskuvalla kauhalla.
Pari pikku paukkua ja maa on kuin sulaa.
Arvaan, että liittyy siihen, mitä tölkille tapahtuu siellä palautuskoneen toisessa päässä. Sehän rutistetaan littanaksi, että olisiko siinä joku systeemi, mikä toimii paremmin jos tiukempi pää on tiettyyn suuntaan. En siis tiedä, arvaan.OIskohan täällä joku päivittäistavarakaupanalan ihminen, joka osaisi sanoa, miksi tölkit ja pullot pitää palauttaa pohja edellä? Niin ne koneet ainakin vaatii, mutta onko siihen mitään järkevää syytä? Kun se kone kuitenkin hyväksyy sen väärinpäin laitetun tölkin/pullon.
En tiedä, ainakaan ei ole mieleen jäänyt tommosta. Googlettamalla sain kasan kuvia noista, eikä noissakaan yhdessäkään näkynyt noin äkkiä katsomalla.Onhan niissä maininta että viivakoodit klo 11 suuntaan. Vai eikö kaikissa ole? @jussi_j
Tai no en ole enää kiinnittänyt asiaan huomiota mutta aikoinaan kun nämä laitteet tuli niin se niissä luki.
Ok, no eipä tosiaan pullopalautuselonpiirini ole kovin laaja, eli varmaan jossain vakikaupan automaatissa ollut joskus tuo ohje.En tiedä, ainakaan ei ole mieleen jäänyt tommosta. Googlettamalla sain kasan kuvia noista, eikä noissakaan yhdessäkään näkynyt noin äkkiä katsomalla.
Olen mä jossain koneessa sen nähnyt, ehkä lidlissä. Ja missä se nyt sitten olikin, niin seurauksena se on pari kertaa hidastanut pulloja palauttavan tunarin touhuja. Pari kertaa on siis käynyt niin, että siinä jonossa edessä oleva palauttaja on pyöritellyt niitä pulloja käsissään ensin sellaiset 3-5 sekuntia per pullo, että sitten "voittaa" sen yhden sekunnin, mitä koneen ei tarvitse pyörittää. Silloinhan tuossa kyllä oikeasti saa pullot menemään nopeasti, jos on kaksistaan palauttamassa, mutta yksin kun on, niin taitaa useimmiten kone olla ihmistä nopeampi koodinetsijä.En tiedä, ainakaan ei ole mieleen jäänyt tommosta. Googlettamalla sain kasan kuvia noista, eikä noissakaan yhdessäkään näkynyt noin äkkiä katsomalla.
@Redrose on sitten 30.10.2017 lähettänyt Esittäjä tai biisi edellisestä viestistä -ketjuun ennätykselliset 2758 viestiä, joka onkin lähes tulkoon puolet koko hänen jatkoajan viestituotannostaan. Pakko siis kysyä sinulta arvon Redrose, aiotko koskaan kyllästyä vai meneekö jo ensi vuonna 5000 viestiä kyseisessä ketjussa rikki?
Kiitos vielä että pidät ketjun aktiivisena. Itsekin tulee kirjoitettua sinne semiusein mutta sinun aktiivisuuteen en kyllä tule koskaan yltämään.
OIskohan täällä joku päivittäistavarakaupanalan ihminen, joka osaisi sanoa, miksi tölkit ja pullot pitää palauttaa pohja edellä? Niin ne koneet ainakin vaatii, mutta onko siihen mitään järkevää syytä? Kun se kone kuitenkin hyväksyy sen väärinpäin laitetun tölkin/pullon.
Jäänne menneisyydestä. Vanhat pullonpalautuskoneet olivat sellaisia, jotka lukivat viivakoodin vain kun tölkki tai pullo syötettiin pohja edellä ja viivakoodi ylöspäin. Monille tämä tapa on jäänyt päälle kun ei nyt vaan haluta muuttua.
Ei kait noin ole ollut aikoihin. Tai ehkä jossain kyläkaupassa. Sinne vaan tunkee tölkin niin se imaisee sen.Sen sijaan ihmettelen sitä, että miksihän siinä ei ole mainintaa siitä, että kääntämällä se viivakoodi ylöspäin, saa koneen toimaan merkittävästi nopeammin. Itse koodin lukeminen kestää jotain 0,1s mutta tölkin kääntely oikeaan asentoon kestää noin sekunnin about. Jos palauttaa viivakoodi ylöspäin, niin tölkit voi työntää niin nopeasti koneeseen kuin kerkeää niitä poimimaan pussista.