Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 882
  • 47 279

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkeekö tuon KalPan finaalipelin mistään muualta kuin Cmoresta? Ja sielläkin pitää kai ostaa kuukausi kerrallaan katseluaikaa ei voi kai maksaa vain yksittäisen ottelun katselemisesta?
Noihin on hyviä streemejä netti täynnä. Semmoisen vinkin annan, jos olet OP:n asiakas, saat Cmore urheilupaketin kuukaudeksi ilmaiseksi.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Noihin on hyviä streemejä netti täynnä. Semmoisen vinkin annan, jos olet OP:n asiakas, saat Cmore urheilupaketin kuukaudeksi ilmaiseksi.
Kiitos tästä tiedosta! Minulla oli kyllä jo syksyllä kuukauden näkyvissä Cmore ilmaiseksi Op:n etuna. Mutta kai tämä oli sitten jo joku toinen etutarjous kun antoi minun tehdä uudelleen sopimuksen eikä veloittanut vielä mitään.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikäs se oli nimeltään se kipulääke joka joskus viime vuosikymmenellä kiellettiin? Mulla oli joskus kyseisen lääkkeen korruptiokahvimukikin, mutta ei perkele tule mieleen.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mikäs se oli nimeltään se kipulääke joka joskus viime vuosikymmenellä kiellettiin? Mulla oli joskus kyseisen lääkkeen korruptiokahvimukikin, mutta ei perkele tule mieleen.

Vioxx?
Paljon aikaisemmin vedettiin myynnistä esim. Dolorex, jota intissä kerran sain "unilääkkeeksi" 8 pilleriä nilkan nyrjähdettyä joulunpyhinä. Otin yöksi yhden, ja sammuin saman tien kuin saunalyhty, enempää en ottanut kun tuntuivat liian tehokkailta.
Pidin loput 7 jemmassa, mutta annoin ne myöhemmin hammassärkyä valitelleelle tupakaverille (linnakundi). Kysyi aamulla, että "onks sul lisää niit tabui, helvetin hyvää kamaa..."

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen ihan varma, että täällä on sellainen ketju, missä joku kertoi 3 tai 5 väitettä/faktaa itsestään ja muiden piti arvata, että mikä niistä on fuulaa. Hyvin todennäköisesti olen itsekin kirjoittanut kyseiseen ketjuun. Vaan enpä onnistunut keksimään oikeita hakusanoja. Auttakee.

Nick Neim

Jäsen
Olen ihan varma, että täällä on sellainen ketju, missä joku kertoi 3 tai 5 väitettä/faktaa itsestään ja muiden piti arvata, että mikä niistä on fuulaa. Hyvin todennäköisesti olen itsekin kirjoittanut kyseiseen ketjuun. Vaan enpä onnistunut keksimään oikeita hakusanoja. Auttakee.
Vaikea oli löytää, mutta ketjun otsikossa piti tunnistaa bullshit. Tässä linkki ketjuun.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tarkoituksena olisi kehystyttää 60 v vanha n. A3-kokoinen sanomalehden sivu. Olisiko käytännöllisempää kehystyttää alkuperäinen lievästi taitteilla oleva sivu vai siitä otettu laadukas värikopio?

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onkos ihmisillä kokemusta gyropallosta/powerballista vaimikäsenniminytonkaan?

Siis tämä käsillä pyöritettävä pallo, jonka pitäisi vahvistaa ainakin sormia ja ranteita. Ihan totaalista huuhaata lelun muodossa, vai tekeekö tämä oikeasti jotain?

Musisoijana olisi hyvä ennen keikkaa saada kädet lämpimiksi mahdollisimman helpolla, eikä siitä nyt muutenkaan haittaa olisi, jos tuo puristusvoimakin kasvaisi.

*Hassu vihjailu runkkaamiseen voi jättää pois, ennenkuin edes alkaakaan.

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Onkos ihmisillä kokemusta gyropallosta/powerballista vaimikäsenniminytonkaan?

Siis tämä käsillä pyöritettävä pallo, jonka pitäisi vahvistaa ainakin sormia ja ranteita. Ihan totaalista huuhaata lelun muodossa, vai tekeekö tämä oikeasti jotain?

Kyllä tuolla vikottimella ihan oikeasti aika helläksi kädet saa. Varsinkin kun koittaa pyörittää mahdollisimman pienellä käden liikkeellä, eli vastustaa tuota gyron voimaa mahdollisimman hyvin. Tietty hetken kesti, että oppi pyörittämään korkeilla kierroksilla.

Sitä en osaa sanoa, että onko tuo millään tavalla paras vehje käsien lämmittelyyn.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikäs muuten olisi Helsingissä hyvä paikka hankkia jotain vanhoja sarjakuvia? Ihan tälleen kun pikkuveli kysyi mistä niitä löytyisi ja en osannut suoraan sanoa, enkä käydä läpi monia eri antikvariaatteja. Googlea en jaksa käyttää juuri nyt.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs muuten olisi Helsingissä hyvä paikka hankkia jotain vanhoja sarjakuvia? Ihan tälleen kun pikkuveli kysyi mistä niitä löytyisi ja en osannut suoraan sanoa, enkä käydä läpi monia eri antikvariaatteja. Googlea en jaksa käyttää juuri nyt.
Kulkukatin poika. En jaksa nyt linkittää.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Kampissa Tavastian vieressä kävin asioimassa. Tämä on sellainen ala missä heinää kaatuu kuin videovuokraamoissa konsanaan.

Ei siis voi tietää onko sitä enää olemassa. Laita raporttia, jos löydät etsimäsi. Vanhoja ukkoja ne liikkeen pitäjät ovat eikä se muuksi muutu. Turussa oli todella hyvä paikka torin kupeessa ja hankin lukuisia Korkkareita.

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Pidempään on nyt kytenyt ajatus muutosta tekemään etätöitä ulkomaille. Palkka tulisi siis Suomesta mutta osoite olisi Espanjassa. Olen yrittänyt muutamasta lähteestä selvitellä asiaa verotuksen kannalta ja olenkohan nyt ymmärtänyt oikein että muuttovuosi+kolme seuraavaa vuotta maksan veroni niin kuin tähän asti, Suomeen?

Työnantajalta tuli jo vihreää valoa eikä mikään minua täällä pidättele. Jos en nyt tee tätä, niin en luultavasti sitten myöhemminkään ja tuntuu että tämä pitäisi ehdottomasti kokea vielä kun se on mahdollista.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin Saara Aallon jossain mainoksessa just. Onko sen padat kasvaneet, vai vaikuttaako vain jostain syystä siltä? Vaihtoehdot ovat siis, että lihonnut, laihtunut, hakenut täyettä, paksuna, vaate vain sai jotenkin näyttämään siltä tai muistan väärin ja sillä on aina ollut kunnon padat?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pidempään on nyt kytenyt ajatus muutosta tekemään etätöitä ulkomaille. Palkka tulisi siis Suomesta mutta osoite olisi Espanjassa. Olen yrittänyt muutamasta lähteestä selvitellä asiaa verotuksen kannalta ja olenkohan nyt ymmärtänyt oikein että muuttovuosi+kolme seuraavaa vuotta maksan veroni niin kuin tähän asti, Suomeen?

Työnantajalta tuli jo vihreää valoa eikä mikään minua täällä pidättele. Jos en nyt tee tätä, niin en luultavasti sitten myöhemminkään ja tuntuu että tämä pitäisi ehdottomasti kokea vielä kun se on mahdollista.

Facebookissa on ryhmiä jokaiselle maalle missä suomalaisia asuu yhtään enemmän. Niistä saa parhaimman tiedon, kun joku kuitenkin miettii samaa ja sitten porukalla selvitellään.

Et jätä tekemättä, Suomeen pääsee aina takaisin jo ihan perustuslaillisen oikeuden takia.

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tuttu tilanne. Järjestät tapahtumaa, mutta osallistujille sopiva päivämäärä on vaikea haarukoida. Onko netissä saatavilla työkalua, joka mahdollistaa kätevästi tällaisen monivalintakyselyn tekemisen?

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Heijoo, Doodle! Joskus käyttänytkin. Eikös tuo toimi myös ilman perustajan ja vastaajien rekisteröitymistä?

En ole viime kuukausina sitä käyttänyt, mutta muistaakseni ei vaadi rekisteröitymistä, mutta sähköpostiosoite piti johonkin kohtaan laittaa, jotta pystyt hallinnoimaan ja seuraamaan kyselyn etenemistä.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Heijoo, Doodle! Joskus käyttänytkin. Eikös tuo toimi myös ilman perustajan ja vastaajien rekisteröitymistä?
Toimii. Hyvin näppärä systeemi.

Glove

Jäsen
Jos hammaslääkäri on vasenkätinen niin onko hän silloin potilaan vasemmalla puolella? Vai pakotetaanko hammaslääketieteellisessä kaikki opettelemaan poraaminen oikealla kädellä vai karsitaanko vasenkätiset jo hakuvaiheessa?

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Onko täällä lennonjohtajien lakon sisäpiiriläisiä, jotka osaisivat kertoa jotain tästä tilanteesta? Ei tässä nyt vielä ihan paniikkia ole, mutta jos tuo vaan venyy, niin kohta on.

Viime vuonna oli vähän samankaltainen juttu, kun turvatarkastajat jumpitteli ja nyt taas saa olla varpahillans. Jännää.

Nimim lento 8.3.2019

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy