Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 232
  • 47 170

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Mistäköhän mahtaa johtua, etten pääse ollenkaan Unibetin internet-sivuille? Chrome herjaa: "Verkkosivu ei ole käytettävissä" ja "ERR_CONNECTION_TIMED_OUT". Kuitenkin internetsin erilaisten testereiden mukaan Unibetin nettisivut toimivat aivan normaalisti. Asiakaspalvelunkaan mukaan ei ole tullut kyselyitä sivujen toimimattomuudesta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistäköhän mahtaa johtua, etten pääse ollenkaan Unibetin internet-sivuille? Chrome herjaa: "Verkkosivu ei ole käytettävissä" ja "ERR_CONNECTION_TIMED_OUT". Kuitenkin internetsin erilaisten testereiden mukaan Unibetin nettisivut toimivat aivan normaalisti. Asiakaspalvelunkaan mukaan ei ole tullut kyselyitä sivujen toimimattomuudesta.
Kokeilin, ei aukene. Mutta kun pistin F-Securen Vpn:n päälle sivut aukesivat normaalisti, lieneekö vika DNA:lla sitten.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Onko tv:ssä hdmi jotenkin kärsinyt vai mikä osa on sitten mennyt rikki?
Suuremmalla todennäköisyydellä se telkkarissa oleva piirilevy jossa hdmi-liitin on kolvattuna kiinni on kärsinyt vaurioita tuosta salamasta. Toinen vaihtoehto on johto, mutta uskoisin että tv on klesana.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mistähän voisi tilata Barkovin Panthers-paidan kohtuulliseen hintaan?
Kokeile nhl.com osoitetta. Joku muu voinee antaa parempia vinkkejä NHL-osiossa oli peräti oma ketju näille muistaakseni.
 

Tuamas

Jäsen
Jos (melko varmalla todennäköisyydellä) piraatti kelpaa, niin eilen sattui osumaan Torissa silmiini, joten linkataan nyt se tähän.
Ihan asialliselta tosin näyttää, mitä nyt selkäkuva oli kärpäsen peen kokoinen.

Shillälailla, vähän kuin se yksi janari täällä myi noita kiinankopioita hyvällä voitolla.

Todettakoon, että jos piraatin haluaa, kannattaa se tilata itse suoraan Kiinasta, pääsee ~puolet halvemmalla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko yleisesti tiedossa kuka tuota mitävittua sivustoa kirjoittelee ja ylläpitää. Melkoista salaliittoa tarjoilee yksi kaverini naamakirjan sivulla.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tulipa inttoa asiasta, johon ei Google osannut vastata, joten palsta vastannee pulmaan: onko Bepanthen valmistettu lampaan rasvasta?
Kyllähän se google siihenkin vastaa. Bepanthenin tuoteseloste yliopiston apteekin sivuilta kertoo tuotteen sisältävän esim. villarasvaa. Villarasva tunnetaan myös lanoliinina ja wikipedia kertoo että sitä saadaan villaeläimistä, kuten lampaista, tarkemmin niiden talirauhasista. Tuo villarasva on tosiaan kai suht yleinen voiteissa käytetty ainesosa, eikä mitenkään vaikuttava Bepanthenissa, jonka vaikuttava aine on dekspantenoli.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Laitetaanpa toiseenkin ketjuun:

Tiskikone sylki vedet pihalle, syynä ilmeisesti kierrettävä ohjelmavalitsin, ei kannatta vaihtaa halpiskoneeseen. Nyt pitäisi sitten hankkia uusi kone, onko merkillä väliä? Eli käytännössähän 200-300e saa jo koneen, mutta kun tarjouksessa(?) on joku Bosch kolmella tasolla ja jollain hienoilla ominaisuuksilla 400e, kannattaako katse siirtää suorilta siihen? Onko Boschillakin se perinteinen systeemi, että kalliit koneet on saksalaista laatua ja nämä halvemmat peruskoneet sitten samaa kuraa kuin kaikki muutkin?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mulla on nyt ollut "kotiläksyinä" opiskella hieman Euroopan - erityisesti itäisen keski-Euroopan - historiaa vuosilta 1945-1990.

Mulla on hämärä muistikuva, että jossain noissa entisissä Neuvostotasavalloissa tai itäblokin maissa olisi joku täysin päätön, järjettömän kokoinen virastotalo, kaupungintalo tms. julkinen rakennus. Kyseessä on siis vähän vastaavanlainen suuruudenhullu "kommunismin symboli", kuten vaikkapa Varsovan radiomasto tai Ostankinon televisiotorni Moskovassa. Pienemmälläkin oltaisiin varmasti pärjätty, mutta...

Mikä rakennus mulla mahtaa kummitella mielessäni?

Mä melkein näen silmissäni sen kuvankin, mutta en saa päähäni kaupunkia tai edes maata. Sellainen valkoinen palatsi tai nykyaikainen linnoitus jonkun vehreän kukkulan päällä, kun ympärillä levittäytyy vastaavasti ruosteensyömiä ja likaisia betonikolosseja, joissa "onnelliset" ihmiset asuvat. Onko tällaista rakennusta rakennettu koskaan vai jäikö se vain arkkitehtien suunnitelmiin vai onko sellainen kenties tuhoutunut vai mitä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on nyt ollut "kotiläksyinä" opiskella hieman Euroopan - erityisesti itäisen keski-Euroopan - historiaa vuosilta 1945-1990.

Mulla on hämärä muistikuva, että jossain noissa entisissä Neuvostotasavalloissa tai itäblokin maissa olisi joku täysin päätön, järjettömän kokoinen virastotalo, kaupungintalo tms. julkinen rakennus. Kyseessä on siis vähän vastaavanlainen suuruudenhullu "kommunismin symboli", kuten vaikkapa Varsovan radiomasto tai Ostankinon televisiotorni Moskovassa. Pienemmälläkin oltaisiin varmasti pärjätty, mutta...

Mikä rakennus mulla mahtaa kummitella mielessäni?

Mä melkein näen silmissäni sen kuvankin, mutta en saa päähäni kaupunkia tai edes maata. Sellainen valkoinen palatsi tai nykyaikainen linnoitus jonkun vehreän kukkulan päällä, kun ympärillä levittäytyy vastaavasti ruosteensyömiä ja likaisia betonikolosseja, joissa "onnelliset" ihmiset asuvat. Onko tällaista rakennusta rakennettu koskaan vai jäikö se vain arkkitehtien suunnitelmiin vai onko sellainen kenties tuhoutunut vai mitä?

Olisiko Romanian parlamenttitalo?

Romanian parlamenttitalo – Wikipedia
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Laitetaanpa toiseenkin ketjuun:

Tiskikone sylki vedet pihalle, syynä ilmeisesti kierrettävä ohjelmavalitsin, ei kannatta vaihtaa halpiskoneeseen. Nyt pitäisi sitten hankkia uusi kone, onko merkillä väliä? Eli käytännössähän 200-300e saa jo koneen, mutta kun tarjouksessa(?) on joku Bosch kolmella tasolla ja jollain hienoilla ominaisuuksilla 400e, kannattaako katse siirtää suorilta siihen? Onko Boschillakin se perinteinen systeemi, että kalliit koneet on saksalaista laatua ja nämä halvemmat peruskoneet sitten samaa kuraa kuin kaikki muutkin?

Toki kalliimmat on parempia, mutta turhista ominaisuuksista joita ei tarvitse on turha maksaa. Itselläni kävi tuuri viimevuonna kun oli Boschin SuperSilence SMU50M92SK:n Gigantin tarjouksessa 299€ ja toimituksen sai laitettua niin pitkälle syksyyn että oli muuttanut kun uuteen kämppään sen tilasin. Kiiretilanteessa jossa edellinen on rikki on toki hankalampi tarjouksia alkaa metsästää... Omasta tarjousmallistani tosiaan puuttuu aterintaso (perinteinen kori siis on) ja jotkut monimutkaisemmat pesuohjelmat ja desinfiointipesut. Mut omiin tarpeisiin juuri sopiva ja kukkarollekin sopiva kone oli. Laadukas peli on ollu. Ainoa miinus siitä että oletuksena ehdottelee vettä ja sähköä normaalia enemmän säästäviä ohjelmia jotka kestää vitun kauan mutta virherän liikkeen tuntien se lienee jokin holhoussääntö/laki että ne on oletuksena... Mutta niin, pointtina oli että 300€:lla saat hyvän laatumerkin koneen kun metsästää tarjouksen. ovh:na varmaan joku 450€ sit...

Edit. Jos on kiirus uuden koneen hankinnassa niin toi 400€ ei mikään paha hinta ole laatuvehkeestä ainakaan jos vähääkään on käyttöä niille laajoille ohjelmavalikoimille ym.
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
Onko kukaan valmistanut koskaan valkosipulikossua? Joskus vuosia sitten eräässä tilaisuudessa tälläistä tarjottiin ja nyt tekisi mieli itse testata miten se onnistuisi.

Tuolloin oli muovipussista tehty jonkinlainen leili, johon oli asennettu kaatosuulake. Kossu oli kaadettu pussiin ja sekaan valkosipulimurskaa hautumaan. Oli kyllä herkkua! Tuli vaan mieleen että onko tuo muovipussi kuinka oleellinen hautumisen kannalta, vai onnistuuko samanlailla pulloon tehtynä? Kuinka pitkään tuota pitäisi hauduttaa?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kukaan valmistanut koskaan valkosipulikossua? Joskus vuosia sitten eräässä tilaisuudessa tälläistä tarjottiin ja nyt tekisi mieli itse testata miten se onnistuisi.
Hitto toihan olisi hyvä flunssaan ja varmaan vaivaan kuin vaivaan.

Joskus maustoin marjoilla viinaa. Jonkun 3-4 päivää taisivat olla pullossa ja sitten sokerillakin kesti vielä pari päivää imeytyä, sellaista likööriä kun siis tein. Joitain yttejäkin joskus kokeilin viinaan. Kirjastosta muistaakseni lainasin jonkun kirjan aiheesta. En tiedä valkosipulista...

Edit.
Netistä näköjään löytyy paljon vinkkejä viinan maustamiseen, esim. Yrttitarha.fi. Hitto tässähän innostuu.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös