Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 032 647
  • 47 224

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Onko kyseessä kirjoittajien nuorentuminen vai yleinen muutos nettikäyttäytymisessä. Kyseessä voisi ehkä olla vähän molempia. Galluppiin sitten kunnolla mietityt ikähaarukat, ihan muutama ei riitä.

Muistan yhden gallupin jostain vuosien takaa. Siinähän oli ne ikähaarukat ihan päin helvettiä (sori vaan, kuka sen ikinä teitkään), joten parempi ja tuoreempi ois ihan hyvä tehdä. Ans kattoo, jos mä tässä illalla jaksaisin sellasen väsätä. Ei mulla muutakaan tekemistä ole, kun olen yksin himassa juomassa viiniä.

Ja ainiin. Mä aattelin, et oisko ikähaarukat tyyliin "11-15 vuotta" 16-20" vuotta hyvät? viimeisenä skaalassa olisi 70+
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja ainiin. Mä aattelin, et oisko ikähaarukat tyyliin "11-15 vuotta" 16-20" vuotta hyvät? viimeisenä skaalassa olisi 70+

Hankalin tilanne on toki juuri siinä noin 20-vuotiaana ja tuota voisi jakaa enemmän. Ei 16- ja 20-vuotias ole ollenkaan sama.

Jotenkin 15-17, 18-20, 21-23 ja tuosta eteenpäin jo aika nopeastikin väljemmin. Eikä silti helvetti mitään näitä missä joku 45+ on vanhin kategoria.

Aivan liikaa vaihtoehtoja on huonompi tutkimus kuin liian vähän.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Hankalin tilanne on toki juuri siinä noin 20-vuotiaana ja tuota voisi jakaa enemmän. Ei 16- ja 20-vuotias ole ollenkaan sama.

Niin no mä aattelin lisätä siihen ketjun avaukseen, että "jos kuluvana vuonna täytät esimerkiksi 21 vuotta, niin valitse vaihtoehto 21-25 vuotta" tjsp. Tuo siksi, koska on tyhmää sanoa iäkseen 20 vuotta, jos ensi viikolla täyttää 21.

Olikohan niitä äänestysvaihtoehtoja nyt sen 30? Tietäs vähän miten tekisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olikohan niitä äänestysvaihtoehtoja nyt sen 30? Tietäs vähän miten tekisi.

Ei, ei, ei. Koska ei sillä sitten ole enää väliä oletko vähän alle 30 vai vähän yli. Jopa nelikymppisenäkin vietellään havaintojeni mukaan aika lailla samanlaista elämää kuin vajaa kymmenen vuotta aikaisemmin.

Tilanteet ovat toki itsessään hyvinkin muuttuneet eikä ihan kaikilla edes ole. Sitä ajatusmaailmaahan tässä haetaan ja se tietynlainen seesteys on jo saapunut, mutta ei ole teini eikä vanhus.

Alle kymmenellä vaihtoehdolla mennään, kunhan ne kriittisimmät iät vain on jaoteltu tarkemmin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Miten olisi tällainen:

15-19
20-28
29-39
40-49
50-58
59-66
67-70
70+

Todella vaikea miettiä, kuinka monta vuotta laittaisi väliä, ettei tulisi liikaa vaihtoehtoja.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Listaappa siinä sitten syntymävuosia, kun äänestysvaihtoehtoja on sen 40. Ei onnistu.

1930-31
1932-33
1934-35
1936-37
1938-39
1940-41
1942-43
1944-45
1946-47
1948-49
1950-51
1952-53
1954-55
1956-57
1958-59
1960-61
1962-63
1964-65
1966-67
1968-69
1970-71
1972-73
1974-75
1976-77
1978-79
1980-81
1982-83
1984-85
1986-87
1988-89
1990-91
1992-93
1994-95
1996-97
1998-99
2000-01
2002-03
2004-05
2006-07
2008-09

Syntymävuotta kysyttäessä äänestyksen käyttöikä olisi huomattavasti pidempi.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Aikavääristymä

Postasin viestin tuonne ikäkyselyketjuun klo 19.35.Omalla laitteellani viestin lähettämisaika on kuitenkin 16.35.Mistä johtuu kolmen tunnin aikavääristymä?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Joo näinhän se oli.Täytyi käydä muuttamassa se tuolla Omat tiedot-osiossa.Olin siinä uskossa että päivittyy automaattisesti mutta aina oppii uutta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo näinhän se oli.Täytyi käydä muuttamassa se tuolla Omat tiedot-osiossa.Olin siinä uskossa että päivittyy automaattisesti mutta aina oppii uutta.

Tästä palstabugista on ollut puhetta aikaisemminkin. Tai eihän se bugi ole vaan ominaisuus mikä pitäisi silti korjata, koska tuossa ei ole mitään järkeä.
 
Muistaako kukaan nähneensä jatkoajassa ketjua, missä keskustellaan palstan kirjoitusten yleisestä tasosta, tai käydäänkö tällaista kesustelua jossain? Voisi toki kuvitella kyseisen ketjun olevan trollaajien unelmien hiekkakenttä, mutta en ainakaan googlauksella / jatkiksen hakuagentilla moista löytänyt. Jo pidemmän aikaa olen ihmetellyt, että tällaista ei ole tullut vastaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muistaako kukaan nähneensä jatkoajassa ketjua, missä keskustellaan palstan kirjoitusten yleisestä tasosta, tai käydäänkö tällaista kesustelua jossain? Voisi toki kuvitella kyseisen ketjun olevan trollaajien unelmien hiekkakenttä, mutta en ainakaan googlauksella / jatkiksen hakuagentilla moista löytänyt. Jo pidemmän aikaa olen ihmetellyt, että tällaista ei ole tullut vastaan.
Ei taida olla. Melkein kerran avasin metakeskusteluketjun, mutten kehdannut.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nopee

Nyt sairaan nopee vastaus kiitos. Miten saan Yle Areenan toimiin? Tästä on Venäjälle matkaa nelisenkymmentä kilometriä, puhelimen verkon kautta yritän iPadilla katsoa, ja Areena herjaa että lähetystä voi katsoa vaan Suomessa. Puhelimessa kuitenkin näyttäisi operaattori olevan Saunalahti. Miten saan tän toimiin, nopeenopee???

E: No nyt toimii, eli Ylen omia häiriöitä.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Harvinaisen typerä (ja todella helppo!) matemaattinen kysymys tähän aikaan, mutta... nyt eivät omat aivot toimi.

Suorakulmaisen kolmion asteiden laskeminen:

- etäisyys A-B = 5
- etäisyys B-C = 1
- kulma B = 90 astetta

Kuinka suuri on kulma A?

- etäisyys A-B = 7
- etäisyys B-C = 1
- kulma B = 90 astetta

Kuinka suuri on kulma A?

Jostain syystä eivät sini-kosini-tangentti -kaavat nyt muistu mieleen!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Harvinaisen typerä (ja todella helppo!) matemaattinen kysymys tähän aikaan, mutta... nyt eivät omat aivot toimi.

Suorakulmaisen kolmion asteiden laskeminen:

- etäisyys A-B = 5
- etäisyys B-C = 1
- kulma B = 90 astetta

Kuinka suuri on kulma A?

- etäisyys A-B = 7
- etäisyys B-C = 1
- kulma B = 90 astetta

Kuinka suuri on kulma A?

Jostain syystä eivät sini-kosini-tangentti -kaavat nyt muistu mieleen!

Opettaja auttaa:

Trigonometrinen funktio – Wikipedia
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko S-ryhmän työntekijän työntekijäalennus elektroniikasta tosiaan vain 5% (Prismoissa/Sokoksella)? Konsolia vailla (+omistan juurikin S-ryhmän lahjakortin), mutta en taida viitsiä 22 euron takia lähteä juonimaan kaveripiirin työntekijöitä läpi.

e: Lisätään vielä että Turun suunnalla ollaan nyt, en löytänyt heidän tietojaan?
 
Viimeksi muokattu:

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Minulla on tällä hetkellä sellainen tilanne, että haluan katsella jalkapallon MM-kisoja, mutta suurimman osan ajasta ainoa laite, jolla niitä voin katsoa on vanha läppärini. Kun katson Yle Areenasta suoria lähetyksiä koko näytöltä, kuva ei ole kovin sulava vaan töksähtelee ikävästi. Jos taas katsoo siitä pienestä Areenan ruudusta, streami rullaa mukavasti. Olen kokeillut zoomata selaimen resoluutiota ja kuva pyörii sulavasti 150 % suurennokseen asti, mutta sen jälkeen alkaa sama tökkiminen kuin koko näytölläkin. Tietokoneeni on tosiaan aika vaivainen ja viime aikoina varsin vähän käytetty. Käyttiksenä vista ja selaimena Chrome (muilla selaimilla ei toimi edes sen vertaa).

Mistäköhän tällainen voisi johtua? Onko koneen näytönohjaimessa tai muussa suorituskyvyssä vain puutteita, eikä kone jaksa pyörittää kunnolla koko näytön kuvaa? Ja ennen kaikkea, voiko asialle tehdä mitään ilman lisäinvestointeja?
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Mistäköhän tällainen voisi johtua?

Näytönohjain ja muistin määrä tosiaan vaikuttavat aika paljonkin. Lisäksi tulee sellainen seikka mieleen, että millä se Areena pyörii? Jos Flashillä, myös flashin versio on (etenkin alitehoisella koneella) merkitsevä. Itse olen vanhempiin koneisiin joutunut rullaamaan flashin version taaksepäin aina 11.1.102.63 jotta esim. GCL on pyörittänyt suht koht sujuvasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös