Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 333
  • 47 167

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Niin uskomatonta kuin se onkin, niin sain tehtyä simppelit nettisivut ilmaiseen googlen pohjaan. Sivuilla on tietoa ja hintoja tuotteista. Minulla on sivujen nimelle myönnetty domain. Sanotaan vaikka, että domain olisi "Karkkikauppa.fi", mutta nythän se osoite on jotain ihan muuta. Miten saan julkaisun yhteydessä tuon osoitteen sivuille. Tämä on varmaankin helvetin tyhmä kysymys ja löytyisi varmaan googlellakin, mutta ensimmäiset osumat ainakin menivät joihinkin maksullisiin kotisivupalveluihin tms. Jos joku viitsii vaivautua, niin hieno homma.

Ainakin sivuille kannattaa antaa otsikko eli HTML-kielellä "title".

Linkki yhteen ohjeeseen. Aiheesta löytynee lisävihjeitä paljonkin, mutta tuo vaikutti helppotajuiselta.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Onkohan scholl ottanut lomaa pelikieltonsa päättymisen kunniaksi? Sen verran laaja-alaista vyörytystä on kaikilla rintamilla ettei tuossa enää voi jäädä työnteolle aikaa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ostin tänään imurin, joka on ihan paska. Voinko palauttaa sen kauppaan jollakin verukkeella?

Ilmeisesti paska tarkoittaa tässä tapauksessa, että et vaan tykkää imurista syystä taikka toisesta. Jos näin, niin kaupan purkaminen ei onnistu ilman myyjän suostumusta. Pelkkä "paska kone" ei riitä, joku kongreettinen vika imurissa pitää olla.

Yleensä näissä käy niin, että tarjoavat ostajalle korvaavaa tuotetta, jolloin voivat myös hyvittää ostajalle rahaa siitä ekasta vehkeestä.

Kokeile vaihtaa, koska imurin tarpeessa lienet edelleen.
 

Yakuza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hokki, IPK
Osaakohan täällä kukaan auttaa miestä mäessä.

Ostin telkkarin, jonka merkki on LG. On noin 3-4 vuotta vanha. TV:ssä on yksi HDMI paikka. Mutta pleikkari 3 ei toimi HDMI kaapelilla vaan toimii pelkästään scartilla. Niin mikä vikana? Olen kokeillut, muuttaa asetuksia pleikkarista.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Osaakohan täällä kukaan auttaa miestä mäessä.

Ostin telkkarin, jonka merkki on LG. On noin 3-4 vuotta vanha. TV:ssä on yksi HDMI paikka. Mutta pleikkari 3 ei toimi HDMI kaapelilla vaan toimii pelkästään scartilla. Niin mikä vikana? Olen kokeillut, muuttaa asetuksia pleikkarista.

Onhan televisiosta valittu inputiksi HDMI?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Osaakohan täällä kukaan auttaa miestä mäessä.

Ostin telkkarin, jonka merkki on LG. On noin 3-4 vuotta vanha. TV:ssä on yksi HDMI paikka. Mutta pleikkari 3 ei toimi HDMI kaapelilla vaan toimii pelkästään scartilla. Niin mikä vikana? Olen kokeillut, muuttaa asetuksia pleikkarista.

Kokeile jollain toisella HDMI-kaapelilla (lainaa vaikka). PS3 osaa joskus olla aika nirso noista kaapeleista.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ainakin sivuille kannattaa antaa otsikko eli HTML-kielellä "title".

Linkki yhteen ohjeeseen. Aiheesta löytynee lisävihjeitä paljonkin, mutta tuo vaikutti helppotajuiselta.

Joo, kiitoksia. Tuolla oli ihan hyvää infoa. Sen verran hankalaksi oli kuitenkin ovh-hosting tuon homman tehneet, että jouduin delegoimaan homman asiansa osaavalle taholle. Noh, sivut on kuitenkin auki ja vieläpä omalla nimellään.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ilmeisesti paska tarkoittaa tässä tapauksessa, että et vaan tykkää imurista syystä taikka toisesta. Jos näin, niin kaupan purkaminen ei onnistu ilman myyjän suostumusta. Pelkkä "paska kone" ei riitä, joku kongreettinen vika imurissa pitää olla.

No paska tarkoitti tässä tapauksessa ihan perkeleen kovaäänistä (lisäksi kankeaa ja epäergonomista) ja jouduin tyhmyydestäni maksamaan nyt siis 20% imurin hinnasta. Myyjä ottaa imurin siis takaisin 80% hinnalla, joka kelpaa minulle hyvin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minkä takia kiekkoilijat kertovat usein haastatteluissa laukoneensa silmät kiinni(Salminen tänään), ja onko se koskaan edes totta? Vaikka en itse ole juuri lätkää pelannutkaan, niin kaukalopalloa esimerkiksi tullut väännettyä aika lailla, enkä muista koskaan laukoneeni silmät kiinni missään tilanteessa. Eli onko tämä joku läppäjuttu, vai tarkoitetaanko oikeasti sitä, että lämättiin vaan täysillä ilman ihmeempää suuntausta? Tässä ketjussa varmaan sopii näinkin tärkeää asiaa kysyä;)
 

Stabiil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Minkä takia kiekkoilijat kertovat usein haastatteluissa laukoneensa silmät kiinni(Salminen tänään)

Vaatimattomuus kaunistaa, kyllä ne silmät auki on, ainakin useimmiten :) Kyllä mä toisaalta kaipaisin sellasta, että joku pelaaja joskus, tässä tapauksessa Salminen sanoisi haastattelussa: "Joo, täysii sihtasin yläminttuun ja sinnehän ne aina mulla menee, yrittäis ees ottaa kiinni". Tällasten lausuntojen jälkeen kävis lisäks sillee, että JA täyttyis 'vittu salminen on leija'-tyyppisillä viesteillä.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Etelä-Espoon taivaalla pyörii jonkinlaisia valoilmiöitä. Maallikko voisi luulla valonheittimiksi, mutta minä epäilen ufoja. Vai onko kyseessä siis kauppakeskus Liilan avaijaisiin liittyvä tempaus? Valot näkyvät tuolta Suomenojan suunnalta.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Oletettavasti miesvaltaisella palstalla heräsi mieleen kysymys, että montako ns. aktiivista naiskirjoittajaa palstalta löytyy? Mulle tulee mieleen ainostaan TQoFE (sori jos nimimerkki on kirjoitettu päin prinkkalaa).

Eli onko täällä enemmänkin kauniimman sukupuolen edustajia aktiivisesti kirjoittelemassa? En siis utele henkilöllisyyksiä, ei kai sukupuolen utelu ole kielletty palstan säännöissä vai rinnastetaanko henkilöllisyyden uteluun? Jos näin, niin tsori ja otan varoituksen/pelikiellon nöyränä vastaan.

Kauhee kyselyikä.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Tant Gredulin, Konnamuori, joskus aikoinaan oli Ässäpuolella joku erittäin aktiivinen mutta kaiketi viime vuosina hiljentynyt koska ei enää tule nimimerkkikään mieleen.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Tattista. Ihan mielenkiintoista vaan tietää. Vaikka vahinko on jo tapahtunut, niin taidan silti suoraan kysyä tuolta rademoottoreilta onko kirjoittajien sukupuolia sallittua kysellä, tai ainakin siis siinä tilanteessa soveliasta kysellä, jos ovat itse sukupuolensa tuoneet esille palstalla.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mitä maksaa halvin laivatiketti Viroon ja takaisin? Kyse on päiväristeilystä. Eräs henkilö tuntuu ravaavan siellä vähintään viikon välein, joten ei se paljoa voi maksaa...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä maksaa halvin laivatiketti Viroon ja takaisin? Kyse on päiväristeilystä. Eräs henkilö tuntuu ravaavan siellä vähintään viikon välein, joten ei se paljoa voi maksaa...
Esimerkiksi Viking Linen nettisivuilta kun katsoin niin viikkarin ilmaiseen klubiin liittyneille päiväristeilyt alkaen 14e per nuppi ja yön yli kestävät miniristeilyt alkaen 4e per hytti. Ja usein kun reissaa niin maililla saattaa tulla hyviä tarjouksia, välillä jopa ilmaisia matkoja. Myös erilaisia bonus- ja lahjakortteja tuntuu saavan vähän joka puolelta. Talvi ja varsinkin kevät on yleensä edullisinta aikaa reissata. Kesällä sitten saa maksaa vähän enemmän. Ja tietenkin silloin maksaa enemmän jos esim. ottaa auton mukaan.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko Jani Toivola vielä kansanedustaja? Ja tietääkö joku miten se saa sen lapsen? Viiikko pari sit uutisoitiin, että siitä tulee isä, niin et tekikö se sen muksun ihan ite vai onko se tilannu sen jostain?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko Jani Toivola vielä kansanedustaja? Ja tietääkö joku miten se saa sen lapsen? Viiikko pari sit uutisoitiin, että siitä tulee isä, niin et tekikö se sen muksun ihan ite vai onko se tilannu sen jostain?

En halua keskustella asiasta julkisuudessa asiasta sen enempää, mutta meidän kesken voin kertoa, että ihan normaalilla keinosiemennyksellä asia hoidettiin, äiti ei halua julkisuuteen.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En halua keskustella asiasta julkisuudessa asiasta sen enempää, mutta meidän kesken voin kertoa, että ihan normaalilla keinosiemennyksellä asia hoidettiin, äiti ei halua julkisuuteen.

No mites toi ensmäine kysymys?
 

Pezel

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Orleans Saints
Eikö tosiaan Ässien Kiven kovat kirjaa saa mistään muualta kuin Porista? Ja tiedän, että netistä saisi tilattua, mutta se ei tähän hätään enää auta.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Läppäri mätäni. Uudeb hankinta edessä, uudessa ei DVD-asemaa. Minulla on laillinen Office kiekoilla ja luonnollisesti aktivointikoodi.

Voinko ladata vastaavan Officen MS:n sivuilta ja käyttää jo olemassa olevaa koodia vai olenko pakoitettu hankkimaan ulkoinen DVD-asema?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös