Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 001 696
  • 47 191
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei niin death, mutta tsekkaa nyt alkuun vaikka Devildriver. Muut määreet täyttyvät ainakin komeasti.

Devildriver on mahtava bändi kyllä, mutta minä ymmärsin kysyjän hakevan melkolailla erilaista kamaa, sillä Dezin humppaporukka on melko melodista ja kuuntelijaystävällistä musiikkia.

Tässä parit suositukset pahimpaan dödisnälkään: Cannibal Corpse, Deicide, Dying Fetus, Aborted, Gorerotted, Cephalic Carnage (rikollisen aliarvostettu bändi!), Benighted, Bloodbath, Immolation, Fleshgod Apocalypse, Misery Index, Necrophagia, Origin ja Torture Killer.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Kysyin tuossa aiemmin instrumental-kosketinsoitin-metalli -bändeistä. Kiitos todella hyvistä suosituksista!

Nyt olisi haussa joku nopeatempoista rumputuli-örinä-huutoraivo-death metal musiikkia soittava bändi. Ei mitään melodiaa tai taiteellisuutta, vaan agressiivista jytinää!

Laitapuolen hyökkääjältä tulikin jo hyviä tärppejä. Lisätään nyt kuitenkin muutama.

Perinteisemmältä puolelta ehdottomasti pitää tsekata ainakin Florida-skenen Obituary ja Morbid Angel, sekä tietenkin Death. Hollanti-skenen haltuun pystyy ottamaan aluksi niillä Gorefast, Asphyx ja Pestilence, sitten ruotsalaiset pioneerit Grave ja Dismember sekä sitten tietysti brittibändi Bolt Thrower, puolalainen Vader ja kotimaan skenestä ainakin Demigod, Abhorrence, Necropsy, Rippijuhla ja Convulse. Ensijulkaisujen aikaiset Sentenced, Amorphis, Disgrace ja Xysma varmaan olivatkin jollain tapaa tiedossa.

Hyvänä ohjenuorana kaikkiin tämän genren bändeihin muuten sellainen, että tutustuminen kannattaa aina aloittaa ensimmäisestä ja ensimmäisistä levyistä. Lähes poikkeuksetta vuosikymmenestä riippumatta ne diskografian helmet löytyvät Death metal bändeiltä ensilevytyksistä.

Tämän vuosikymmenen ja -tuhannen tavarasta mainittakoon vielä kotimaisista Stench of Decay, Krypts ja Swallowed ja ulkomailta vaikkapa Hail Of Bullets ja Defeated Sanity. Mystisempää vivahdetta voi hakea vaikkapa bändeistä Nile ja Coffin Texts.

Näillä ja Laitapuolen hyökkääjän viestissä mainituilla pääsee alkuun ja sitten voi lähteä tutustumaan hieman tarkemmin varjeltuihin salaisuuksiin.

Devildriverit voi tosiaan jättää kokonaan sikseen jos DM kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Mielestäni malli, jossa ylipäätään sivutoimisia, itsenäisesti opiskelevia työntekijöitä käytännössä rangaistaan opiskelusta, on kyllä varsin syvältä. Toisaalta se ei taas ole tämän ketjun asiaa, joten ehkä joskus avaudun siitä jossain muualla.

...
Ja se mikä jäi ensimmäisessä viestissäni vielä mainitsematta, niin olen tällä(kin) hetkellä kokopäiväinen työnhakija. Olen valmis vastaanottamaan kokopäivätyötä. Mielestäni jokin tuossa nyt ontuu ja pahasti.

Kyllä, TE-toimistojen virkailijoiden harkintamahdollisuus on nähdäkseni liian suuri.

Itse olen saanut eräällä läheiselleni lausunnon (kyseessä oli keski-ikäinen ihminen, joka oli suorittanut täysipäiväisen kahden vuoden koulutuksen ja toiminut opintojen ohessa erittäin sivutoimisena yrittäjänä) jossa TE-toimisto toteaa että ko. hakija on yrittäjä eikä ole täten oikeutettu työttömyysturvaan ja seuraavassa kappaleessa KELA toteaa että ko. hakija ei missään nimessä ole yrittäjä, eikä ole täten oikeutettu työttömyysturvaan.

Yrittäjyyden määritelmä TE-keskuksella vaan sattuu poikkeamaan kaikista muista instansseista.
Verottaja, Työeläkeyhtiöt, työttömyysturvalaki sekä KELA ovat kaikki käytännössä saman tulkinnan varassa, mutta TE-toimistolla on oma määritelmänsä jota he myös käyttävät.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jos sitä rokkibändiä meinaat, niin varmaan ihan mistä vaan mp3-kaupasta. Ilmaiset lataukset sitten muualla. Toki kun eka levy näyttää ilmestyneen -85, niin 70-luvun kama voi olla vaikeempaa..

Täyspitkä kyllä, mutta eka singlehän tupsahti 79. Saatavuudesta iPhoneen tai yleesäkään ei ole hajua.

Mutta oli mulla kysymyskin. Joskus 80-luvulla joku sanoi haastattelussa "Mua vituttaa kuunnella, kun kone soi". Kukas moisen letkautti? Nikki tuli mieleen, mutta saattoi olla joku ulkomaalainenkin. Lehti oli kyllä suomalainen, kenties Soundi.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi PS3 ohjaimeni lumputtaa kaikkia valoja eikä valikoi sitä yhtä merkkiä kun laittaa PS3 napista (siis ohjaimen) konsolin päälle? Joka kerta joutuu resetoimaan ohjaimen, sitten vasta toimii niinkuin pitää.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mistä johtuu että keräkaali on niin halpaa? Kolmekiloisen klöntin hinnaksi tuli vaivaiset 2,3 euroa paikallisessa Citymarketissa. Jotenkin tuntuu ryöstöltä kun miettii millaisia herkkuja tuosta saa aikaiseksi.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Oon alkanu harkitsemaan personaali trainerin apua lihoamistani vastaan. Minkälaista taksaa nuo tuppaavat pyytämään? Onko hyötyä, plussat ja miinukset kiitos!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oon alkanu harkitsemaan personaali trainerin apua lihoamistani vastaan. Minkälaista taksaa nuo tuppaavat pyytämään? Onko hyötyä, plussat ja miinukset kiitos!

Ei mitään suurempaa hajua, mutta jokunen aika sitten osui ihan vahingossa silmiini mainos, jossa tuleva liikunnanohjaaja kauppasi personal trainer -palveluita opinnäytetyötään varten. Hinta taisi olla 100€. Mainoksessa taisi lukea, että normaalihinta olisi 400€, mutta vaikea sanoa, onko tuo vain mainospuhetta.

Mutta varmasti jotain vähän eksaktimpaa tietoa löytyy joltain muultakin. Itse en ole näitä palveluita koskaan käyttänyt. Korkeintaan olen joskus kysellyt jotain vinkkejä kaveriltani, joka on koulutukseltaan liikunnanohjaaja. Kyseessä ei siis ole sama henkilö, kuin tuo aiemmin mainittu opinnäytetyön tekijä.
 
Norton hälytti Firefoxilla avatessani uuden välilehden, että Firefoxin muisti on vähissä. Pystynkö jotain kautta tyhjentämään tuon muistin vai mitäs tuolle asialle tulisi tehdä? Kone ainakin hurisee jatkuvasti todella äänekkäästi jostain syystä, todennäköisesti vika on tuossa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ei mitään suurempaa hajua, mutta jokunen aika sitten osui ihan vahingossa silmiini mainos, jossa tuleva liikunnanohjaaja kauppasi personal trainer -palveluita opinnäytetyötään varten. Hinta taisi olla 100€. Mainoksessa taisi lukea, että normaalihinta olisi 400€, mutta vaikea sanoa, onko tuo vain mainospuhetta.

Tuohan tarkoittaa vissiin sitä, että valmistumisen jälkeen se hinta pompsahtaa tuonne 400 euroon. Tietysti pitäisi ensin tietää, mitä tuohon hintaan kuuluu.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Norton hälytti Firefoxilla avatessani uuden välilehden, että Firefoxin muisti on vähissä. Pystynkö jotain kautta tyhjentämään tuon muistin vai mitäs tuolle asialle tulisi tehdä? Kone ainakin hurisee jatkuvasti todella äänekkäästi jostain syystä, todennäköisesti vika on tuossa.

Mulla autto koneen metelöintiin se, että heivasin firefoxin helvettiin ja aloin käyttämään chromea. Suosittelen, ei ole ollut ikävä aina tahmaavaa tulikettua.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohan tarkoittaa vissiin sitä, että valmistumisen jälkeen se hinta pompsahtaa tuonne 400 euroon. Tietysti pitäisi ensin tietää, mitä tuohon hintaan kuuluu.

Näin vähän epäilin itsekin, mutta toisaalta kyseinen henkilö saattaa hyvinkin vielä päivittää liiketoimintasuunnitelmaansa kun valmistuminen tulee ajankohtaiseksi. Ehkä tuo antaa kuitenkin jotain kuvaa siitä, kuinka edullinen tuo tarjous olisi. En muista pätkääkään, mitä tuohon sisältyi, etenkin kun itse en ole palvelun tarpeessa. Mutta hinnat jäivät kuitenkin mieleen.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Oon alkanu harkitsemaan personaali trainerin apua lihoamistani vastaan. Minkälaista taksaa nuo tuppaavat pyytämään? Onko hyötyä, plussat ja miinukset kiitos!

Tässä on mun jengikaverin hinnasto. Mitään hajua hintatason järkevyydestä ei ole ja kaveri on liikunnanohjaaja (AMK) vuodelta 2007. Tämä siis Helsingissä.

3kk: 2 tapaamista/kk/yhteensä 6 tapaamista 170€/kk
6kk: 2 tapaamista/kk/yhteensä 12 tapaamista 160€/kk
6kk: 4 tapaamista/kk/yhteensä 24 tapaamista 300€/kk
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tässä on mun jengikaverin hinnasto. Mitään hajua hintatason järkevyydestä ei ole ja kaveri on liikunnanohjaaja (AMK) vuodelta 2007. Tämä siis Helsingissä.

3kk: 2 tapaamista/kk/yhteensä 6 tapaamista 170€/kk
6kk: 2 tapaamista/kk/yhteensä 12 tapaamista 160€/kk
6kk: 4 tapaamista/kk/yhteensä 24 tapaamista 300€/kk

Personal trainerin palkkaamalla varmasti laihtuu. Normaalituloisilla ei ole tuon jälkeen enää rahaa ostaa itselleen ruokaa, joten paino putoaa.

Ja jos nyt oikein intensiivisesti treenaa, niin saattaa vahingossa siittää personal trainerille lapsen, kuten Owen Wilson teki ja kuten Iltalehti asiasta kertoi. Siinäpä sitten vasta kulueriä tuleekin, varsinkin jos personal trainer ottaa lapsen itselleen ja perii kovat ruokkomaksut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko Sulevi Peltola Mikko "Peltsi" Peltolan isä?
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilasin briteistä laitteen, jonka piuhan pistoke on sitä brittimallia. Mistähän kannattaisi katsella jotain adapteria, jotta saisin tökättyä vehkeen suomalaiseen pistorasiaan?

EDIT:
Ilmeisesti siis jotain tällaista hakusessa:
Partcon Verkkokauppa

Saako vastaavia jostain clas ohlsonilta vai pitääkö juuri katsella noita erikoisliikkeitä? Tuoltahan ton voisi hakea jos ei muuta.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tilasin briteistä laitteen, jonka piuhan pistoke on sitä brittimallia. Mistähän kannattaisi katsella jotain adapteria, jotta saisin tökättyä vehkeen suomalaiseen pistorasiaan?

EDIT:
Ilmeisesti siis jotain tällaista hakusessa:
Partcon Verkkokauppa

Saako vastaavia jostain clas ohlsonilta vai pitääkö juuri katsella noita erikoisliikkeitä? Tuoltahan ton voisi hakea jos ei muuta.

Kyllähän noita löytyy ihan melkein mistä vaan tavaratalosta tai vastaavasta, jossa vähääkään elektroniikkaa myydään. Mulla on jotain lentokentältä ostettuja helvetin kalliita ja sitten kioskilta ostettuja helvetin halpoja ja kaikki pelittää ihan hyvin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Onko Sulevi Peltola Mikko "Peltsi" Peltolan isä?

Ei ole, koska Peltsin faija on pitänyt jotain luentoja mulle joskus. Datapuolen äijä ja ihan mukava mies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös