Siis mitä vittua? Joko käyt todella hitaalla, olet 2-vuotias tai päättänyt aloittaa nimimerkki HIFK-tyyppisen trolliuran.
Olisi kuulunut ennemmin tyhmien kysymysten ketjuun. Poistin ja pahoittelen mielipahaa.
Siis mitä vittua? Joko käyt todella hitaalla, olet 2-vuotias tai päättänyt aloittaa nimimerkki HIFK-tyyppisen trolliuran.
Te ihmiset, jotka nukutte vähän, miten pystytte nousemaan aamulla niin pirteinä ylös? Oletteko kouluttaneet kroppanne sitä varten vai mikä on?
Te ihmiset, jotka nukutte vähän, miten pystytte nousemaan aamulla niin pirteinä ylös? Oletteko kouluttaneet kroppanne sitä varten vai mikä on?
Tuosta huomaa miten uskomattoman paljon heräämisen vaikeudessa tai helppoudessa on kiinni siitä, mitä ohjelmassa on.Asiaan paljon vaikuttaa se mitä varten sitä herää, toisinaan arkiaamuina kun pitää lähteä töihin niin väsymys tuntuu vähän isommalta. Viikonloppuina, joina usein herään samaan aikaan kuin arkena, herääminen on vähemmän kivuliasta. Todella mutkattomasti pystyn nousemaan ylös ja alkaa tekemään päivän askareita ilman kummempia "aamukoomailuja".
Olen tässä jo muutaman vuoden pähkäillyt asiaa ja mielestäni alkoholin ikäraja tulee ehdottomasti nostaa 23-vuoden ikään. Muistan jo parikymppisenä tehneeni pienimuotoista kyselyä aiheesta. Ei liene yllättävää, että ajatus sai aika kovaa vastustusta. Tosiasia on kuitenkin se, että jo 12-vuotiaana muksut rupeavat nauttimaan alkoholia. Yläasteiässä, kun seurasin noin kymmenen vuotta sitten sitä menoa, niin tuntuu idiotismin menneen vielä ikävämmäksi. JOS pitkällä tähtäimellä saataisiin nostettua se 5 vuotta aloitusikää, niin kaikki lienevät onnellisia.
Perustelen 23-vuoden ikää sillä, että ihminen rupeaa olemaan jo suht aikuinen eikä koe miellyttäväksi hakea puolta nuoremmille alkoholia. Ja korostan alkoholin käyttäjänä, että olin tätä mieltä jo parinkympin hujakoilla käyttäessäni sitä.
Mitä mieltä yleisesti palstalla ollaan? Kuinka lasten juopotteluun tulisi puuttua?
Tuolla tavalla perusteltuna tuossa ikärajan nostossa on kyllä järkeä. En ole itsekään hakenut täysi-ikäisenä alkoholia alaikäisille. Poikkeuksen tähän tekee se, että hain nuorempana samana ja seuraavana vuonna syntyneille kavereilleni, jotka eivät olleet vielä ehtineet täyttämään vaadittua ikää.
...
Muiden keinojen keksiminen on aika hankala keksiä. Itse olen myöhemmällä iällä joka kerta ilmoittanut poliisille, jos olen havainnut jonkun kantavan pennuille alkoholia.
Minä en valitettavasti usko että ikärajan nostaminen vaikuttaisi alkoholin saatavuuteen. Maahan virtaa viinaa Venäjältä, Virosta ja muualtakin ja se on aivan varma että ne jotka sitä myyvät, eivät todellakaan välitä ostajan iästä. Raha ratkaisee.Mitä mieltä yleisesti palstalla ollaan? Kuinka lasten juopotteluun tulisi puuttua?
Minä en valitettavasti usko että ikärajan nostaminen vaikuttaisi alkoholin saatavuuteen. Maahan virtaa viinaa Venäjältä, Virosta ja muualtakin ja se on aivan varma että ne jotka sitä myyvät, eivät todellakaan välitä ostajan iästä. Raha ratkaisee.
Olisit vastannut etkä vaan vittuillut, koska mäkin olisin halunnut kuulla vastauksen. Osa täällä kirjoittelijoista on jo sen verran vanhoja (allekirjoittanut mukaan lukien), ettei harrasta tai edes ymmärrä larppausta, fantasy-liigoja, facebookia tai vastaavia kotkotuksia. Jos fantasy-liiga tarkoittaa jotain muuta kuin mitä esim. liigapörssi on (tai oli vielä joskus viime vuosikymmenen puolivälissä), sitten olen itsekin autuaan tietämätön.
Onko jääkiekkomailoilla jotain omaa "yksikköä" niiden pituudesta? Kun kattoo eri urheilukauppojen nettisivuja niin mitään pituuteen viittaavaa ei ole, tuleeko se jotenkin tuosta jäykkyydestä vai mitä? Pakkohan se jotenkin on tietää, eihän kukaan mene tilaamaan mailaa jos sieltä tulee puol metriä liian lyhyt.
Selvä, kiitos. Kävin parissa kaupassa mutta ei löytynyt sopivan pituista mailaa. Tai löytyi pari, mutta kaikki olivat rightejä. Olivat juuri noita Warrioreja. Myyjä suositteli sellasta puupalasta sinne päähän, mutta mielummin ostan ihan "valmiin" mailan, kun tulee vaan käytettyä sitä höntsäämiseen.Juuri niin kuin sanoit. Tärkein asia on että mailat ovat ns. täysipituisia kun jäykkyys intermediate (75) tai jäykempi, yleisimpänä siis flex 85/87 eli jäykkyydesta voit varmistua siitä että maila on riittävän pitkä normaalille aikuiselle. Mailaa voi sitten tarpeen mukaan lyhentää tai pidentää mieltymysten mukaan.
Eri merkeillä on pieniä eroja mailojen pituuksissa. Bauer ja Easton lyhimpinä ja CCM, Reebok aavistuksen pidempinä (muutama sentti). Warriorissa pituudet vaihtelee tuosta normaalipituisesta todella pitkään.
Itse esimerkiksi joudun pidentämään Bauerin mailoja noin 3-4cm kun taas Reebokin tikku menee sellaisenaan. Tämä siis 187 cm pituisella.
On. Esim. Netflixin asennus onnistuu vain vuoden 2012 ja uudempiin laitteisiin.Onko Samsung telkkareiden Smart Hubeissa eroa, että mitä ohjelmia niihin saa asennettua?
Tätä samaa itsekin olen ihmetellyt. Aikoinaan liityin puolivahingossa Facebookiin, mutta sen sielunelämään en oikein koskaan ole päässyt sisään. Twitteriin ei ole hinkuja, kun en ymmärrä miksi pitäisi. LiPöä on kavereitten kanssa kiva skabailla, ei siinä mitään, mutta noita Fantasy-juttuja en vaan bonjaa. Where is the beef?
Btw, JA:n seniorimiiteissä ei ole kukaan puhunut sanaakaan mistään fantasy-peleistä. Muista fantasiosta kyllä...
Onko Jatkoaika täynnä poliitikkoja/pikkulapsia? Tuota Fantasy juttua on käsitelty nyt jo monessa viestissä kierrellen ja kaarrellen sekä toisia haukkuen, mutta itse kysymykseen ei ole vieläkään saatu vastausta.
Seuraavaa on pitänyt kysymäni jo pitkään: monesti kuulee, että sairaalassa makaavan potilaan hoito maksaa esimerkiksi 500 000 euroa vuodessa. Lasketaanko tähän lukuun lääkärien, hoitajien, lääkintävahtimestarien, siivoojien ja muiden palkat, vai maksaako hoito todella omana kokonaisuutenaan ihan vitusti. Ymmärrän, että esimerkiksi kemoterapiassa käytetyt lääkkeet ovat hyvin kalliita, jolloin sairaala joutuu oikeasti siirtämään rahaa lääkkeen kauppaajalle, myös erilaiset toimenpiteet voivat aiheuttaa suoria kustannuksia, joita hoidetaan maksamalla laskuja. Silti minusta tuntuu, että sairaalakustannuksissa on tarkoitushakuisia summia julkisuudessa.
1. Joiko Maria Guzenina-Richardson 1990-luvulla tequilalla pöydän alle miehen kuin miehen ?