Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 375
  • 47 170

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen aika monta passia kerennyt kuluttamaan loppuun intistä päästyäni, eikä minulta ole ikinä kysytty missään sotilaspassista. Mikä multa on mennyt ohi?

Sotilaspassi taytyy siis olla 30 ikavuoden loppuun asti tallessa. Muuten ei saa passia, nain sanovat Suomen suurlahetyston sivut.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomessa tuon saman ajaa ilmeisesti virkatodistus. Kirkkoherranvirastosta tai maistraatistahan noita voi ilmeisesti tilata. Saksan kielestä en tiedä.

Joo, mutta kun virkatodistus ei naille kelpaa vaan sen taytyy paikallisen maistraattitadin mukaan olla nimenomaan SYNTYMAtodistus. Saksalaista tasmallisyytta. Englantia eivat osaa tai halua osata.

Paljonko tuollaisen paperin kaannattaminen Suomessa jollain virallisella kaantajalla tulisi maksamaan?
 

Siri

Jäsen
Joo, mutta kun virkatodistus ei naille kelpaa vaan sen taytyy paikallisen maistraattitadin mukaan olla nimenomaan SYNTYMAtodistus. Saksalaista tasmallisyytta. Englantia eivat osaa tai halua osata.

Paljonko tuollaisen paperin kaannattaminen Suomessa jollain virallisella kaantajalla tulisi maksamaan?

Mä tilasin maistraatista tuollaisen virkatodistuksen suomeksi, sitten ranskaksi, jossa luki ihan selvällä ranskan kielellä syntymätodistus, kun ei täälläkään mikään virkatodistus riitä, ja liitin siihen ranskankieliseen vielä apostille-todistuksen mukaan, koska sitä täällä vaadittiin. Koko paketti: 5€ suomenkielinen, 25€ ranskankielinen ja 11€ apostille + postikulut ulkomaille.
 
Suosikkijoukkue
KK
Saako laillisesti; jos kaveri antaa oman pankkikortinsa sekä pinkoodin, niin käydä ostoksilla? Aikoinaan kun joutu vielä laittamaan nimen alle, niin kaverin nimmarin laittaminenhan on laitonta.

Ja jos jollain olisi vielä laittaa jotain linkkiä/faktaa pöytään niin iso kiitos.

T. Taistelu baarissa

Ps. Taistelu asiasta, ei myyjien kanssa.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saako laillisesti; jos kaveri antaa oman pankkikortinsa sekä pinkoodin, niin käydä ostoksilla? Aikoinaan kun joutu vielä laittamaan nimen alle, niin kaverin nimmarin laittaminenhan on laitonta.

Kun joskus olin armeijassa viime vuosituhannen puolella, niin siellä oli tyyppi joka (omien sanojensa mukaan) oli saanut petostuomion kun oli höylännyt baarissa kaverinsa korttia. Ei ollut kuulemma auttanut vaikka kaveri oli ollut oikeudessa asti kertomassa että hän oli lainannut kortin vapaaehtoisesti. Ei ollut puhe tuliko tuomio väärän kortin käytöstä vai nimikirjoituksen väärennöksestä.

Jos pin-koodia käyttää niin vaikeahan siitä on kiinni jäädä, ainakin minä käytän surutta puolisoni korttia. Voisin ajatella että henkilökohtaisia luottokortteja olisi laitonta lainata, mutta sitten on erikseen "firman" kortteja joita voi käyttää kuka vaan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitäs perkelettä, onko Nordean lyhennysvapaasta kuukaudesta tullut nykyään maksullinen? Nordean sivuilta en löydä vastausta, mutta näin pankkineuvojatäti väitti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mitäs perkelettä, onko Nordean lyhennysvapaasta kuukaudesta tullut nykyään maksullinen? Nordean sivuilta en löydä vastausta, mutta näin pankkineuvojatäti väitti.
Nyt on sellainen aika, että pankit koettavat ottaa hintaa joka jumalan pikkusormenliikkeestä. Tuotakin voi koettaa neuvotella kovasti loukkaantuneen oloisena. Mikään uusi idea lyhennysvapaiden "toimituskulu" ei ole, olen tuollaista kuullut perityn vuosia sitten.

Neuvoteltavissahan tuo on, mutta juuri tällä hetkellä neuvotteleminen on huonoa jos laina on muutaman vuoden ikäinen ja marginaali on olematon. Jos asiakas uhkaa suivaantuneena irtisanoa lainansa, niin ei noissa olosuhteissa pankki ei paljon itke perään. Muualta tai mistä tahansa otettava uusi laina on tuskin vanhaa edullisempi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Olen aina ihmetellyt, käyttääkö noita lyhennysvapaita kuukausia oikeasti joku? Mikä idea on kasvattaa omia korkomenojaan ja maksaa pankille tyhjästä, varsinkin, jos siihen liittyy vielä joku toimitusmaksu?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen aina ihmetellyt, käyttääkö noita lyhennysvapaita kuukausia oikeasti joku? Mikä idea on kasvattaa omia korkomenojaan ja maksaa pankille tyhjästä, varsinkin, jos siihen liittyy vielä joku toimitusmaksu?
No jos on pylly auki eikä ymmärrä priorisoida rahanmenoaan. Kun pitää käydä Thaimaassa ja uusi sohvakin ostaa Maskusta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Saako laillisesti; jos kaveri antaa oman pankkikortinsa sekä pinkoodin, niin käydä ostoksilla? Aikoinaan kun joutu vielä laittamaan nimen alle, niin kaverin nimmarin laittaminenhan on laitonta.

Ja jos jollain olisi vielä laittaa jotain linkkiä/faktaa pöytään niin iso kiitos.

T. Taistelu baarissa

Ps. Taistelu asiasta, ei myyjien kanssa.

Lain puitteissa melko varmastikin ok, mutta korttiehtojen ja kortin käyttösääntöjen puitteissa aikalailla nounou.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Osaako joku lyhyesti kertoa mikä toimintaperiaate noissa eri fantasy-liigoissa on? Monessa paikassa kuulee puheita näistä, mutta pakko myöntää etten oikein tiedä mistä on kyse. Ilmeisesti tehdään itselle joukkue eri pelaajista ja kerätään pinnoja?

Siis mitä vittua? Joko käyt todella hitaalla, olet 2-vuotias tai päättänyt aloittaa nimimerkki HIFK-tyyppisen trolliuran.
 

scholl

Jäsen
Te ihmiset, jotka nukutte vähän, miten pystytte nousemaan aamulla niin pirteinä ylös? Oletteko kouluttaneet kroppanne sitä varten vai mikä on?

en ole aamuvirkku, mutta voin sanoa, että on kahdenlaista väsymystä. Toinen on puhtaasti nukkumisen määrästä kiinni ja toinen liittyy liikunnan harrastamiseen, ts. kroppa on väsynyt. Jos en urheile ja nukun vähän niin pääsen suht kivuttomasti ylös ja pidettyä itseni energiajuomilla hereillä. Sitten jos urheilen niin voi olla toisina aamuina - kuten tänään - suuria vaikeuksia päästä ylös, kun jalat ovat vain yksinkertaisesti todella väsyneet.

Minulla on kysymys, mitä tarkoittaa JAHISE?

La-iltana olin menossa pankkiautomaatille. Juuri ennen automaattia, siihen eteen ajoi invataksi. Siis näin siinä taksissa ceepparimerkin, mutta se oli ilmesesti jossain muussa käytössä sinä iltana, koska liukuovi avautui niin sieltä porhalsi pari jotain landea automaatille. Ehkä siinä 25-35 vuotiaita. Lande a nosti rahaa, sitten kun lande b oli nostamassa rahaa niin lande a alkoi jutustella minulle. Sanoi: pillua jahise. En tajunnut mitä tarkoittaa, jolloin hän jatkoi tiedustelemalla haluanko minä siis saada pillua sinä iltana. Aivan ihmeellistä sönkötystä. En jaksanut alkaa sönköttämään mitään, vaan kun samalla lande b oli nostanut rahaa niin sanoin lande a:lle, että nostan nyt rahaa. Kun olin nostanut rahaa, käännyin ympäri, lande a seisoi invataksin oviaukon sisällä, huusi sieltä "luuseri" ja sitten taksin liukuovi sulkeutui. Lähdin siitä sitten baariin, mutta ilta oli semisti pilalla sen takia, että se jahise vitutti. Siis mikä helvetin jahise ja toisekseen ei hän kysymys ole siitä saako joku jotain, vaan suostuuko antamaan. Itse olen seksilakossa, koska en halua antaa, jos ei ole laadukas henkilö kyseessä. Lauantainakin baareissa näytti olevan ihan kulijengiä. En nähnyt yhtään naista, jonka vaate tai olemus tai mikään muukaan olisi kiinnostanut yhtään. Niinpä vituttaa tuollaiset jahisen huutelijat. Toivon mukaan täällä joku voisi kertoa, mitä se sana tarkoittaa.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hakusessa olisi sota-aiheinen fps-räiskintä, tyyliin Call Of Duty tai Moha (niitä tuli joskus pelattua) läppärille. Kone Asus 17" win 8 gigan omalla näytönohjaimella ja 4 gb muistilla, suoritin Intel (600 € hintaluokkaa jouluna).

Mikä peli tollasessa pyörii varmasti nykimättä? Tarkoitus on pelailla joskus tunti pari ja ehdottomasti yksin, ei verkossa ja verestellä vanhoja.

Saako näitä imuroitua ilmaiseksi (ja laillisesti) jostain, kun kyseessä on varmaan vähän vanhempi peli. Huutonetti varmaan on pullolllaan, kun vain tietäisi vähän mitä hakea...
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Siis mitä vittua? Joko käyt todella hitaalla, olet 2-vuotias tai päättänyt aloittaa nimimerkki HIFK-tyyppisen trolliuran.

Olisit vastannut etkä vaan vittuillut, koska mäkin olisin halunnut kuulla vastauksen. Osa täällä kirjoittelijoista on jo sen verran vanhoja (allekirjoittanut mukaan lukien), ettei harrasta tai edes ymmärrä larppausta, fantasy-liigoja, facebookia tai vastaavia kotkotuksia. Jos fantasy-liiga tarkoittaa jotain muuta kuin mitä esim. liigapörssi on (tai oli vielä joskus viime vuosikymmenen puolivälissä), sitten olen itsekin autuaan tietämätön.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Te ihmiset, jotka nukutte vähän, miten pystytte nousemaan aamulla niin pirteinä ylös? Oletteko kouluttaneet kroppanne sitä varten vai mikä on?

Mä olen luonnostani tosi hyvä heräämään. Herään usein juuri ennen herätyskelloa ja pistänkin sen soimaan ihan vain varmuuden vuoksi. Asiaan paljon vaikuttaa se mitä varten sitä herää, toisinaan arkiaamuina kun pitää lähteä töihin niin väsymys tuntuu vähän isommalta. Viikonloppuina, joina usein herään samaan aikaan kuin arkena, herääminen on vähemmän kivuliasta. Todella mutkattomasti pystyn nousemaan ylös ja alkaa tekemään päivän askareita ilman kummempia "aamukoomailuja".

Ollaan juteltu vähän sukulaisten ja ystävien kanssa samasta aiheesta, ja lähes aina hitaasti heräävät tyypit ovat saaneet jo pienenä nukkua pitkään. Niin kuin monet muutkin asiat, ne opitaan jo lapsena. Itse heräsin ihmisten aikoihin lapsena ja siihen yhdistettynä jotkut perityt geenit on tuloksena kaltaiseni todellinen aamuvirkku.

Vastaavasti olen tosi huono valvomaan. Vaikka unirytmit oli vielä muutama vuosi sitten tosi sekaisin niin valveillaolo 21 - 22 eteenpäin on älyttömän raskasta.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiaan paljon vaikuttaa se mitä varten sitä herää, toisinaan arkiaamuina kun pitää lähteä töihin niin väsymys tuntuu vähän isommalta. Viikonloppuina, joina usein herään samaan aikaan kuin arkena, herääminen on vähemmän kivuliasta. Todella mutkattomasti pystyn nousemaan ylös ja alkaa tekemään päivän askareita ilman kummempia "aamukoomailuja".
Tuosta huomaa miten uskomattoman paljon heräämisen vaikeudessa tai helppoudessa on kiinni siitä, mitä ohjelmassa on.

Esimerkkinä tänään, väsytti niin saatanasti kun kello soi alunperin seitsemältä ja sen jälkeen n. vartin välein kun siihen naputtelin lisäaikaa, enkä lopulta päässyt mitenkään ennen kuin vasta kahdeksalta ylös ja olin töissä vasta yhdeksän aikaan.

Mutta kuinka menikään edelliset aamut, kun oli viikonloppu ja vielä to sekä pe lomapäiviä? Ulkomuistista: torstaina heräsin kuuden aikaan vaikka olin valvonut kesken yötä jonkin aikaa, ja lähdin puoli kahdeksaksi salille. Perjantaina sama homma, olin nukkunut huonosti mutta silti heräsin kuuden aikaan pirteänä ja lähdin ulkojäille. Lauantaina heräsin muistaakseni 5.45 ja taas heti salille kunhan se aukesi ja sunnuntaina heräsin puoli kahdeksalta että ehtii lenkille ennen päivän muuta ohjelmaa. Sunnuntai oli ainoa, että oli kello soimassa, muut heäämiset siis ihan itsekseen.

Ja vaikkei olisi mitään treeniä tai muuta noiden vapaapäivien ohjelmassa vaan olisi tarkoitus pitää vaan lepopäivä kotona notkuen, niin aina sitä silmät aukeaa joskus kuuden-seitsemän välillä ja sitä pinkaisee samantien sängystä ylös sen kummemmin edes miettimättä.

Mutta avaapa silmät duuniaamuna samaan aikaan, niin sitä on suorastaan pakko päästä jatkamaan unia ja käpertyä sinne peiton alle nautiskelemaan.

Sama on varmasti vaikka kuinka monella, mutta tuo on ollut omalta osaltani jo niin kauan kuin muistan, eli viikonloppuisin ja lomalla ajoissa ylös ilman mitään kelloja jne. Ja kaikki tämä siitä huolimatta, etten todellakaan mene ajoissa nukkumaan ja sekin vielä että suurin osa öistä tulee vietettyä valvoen välillä parin tunnin pätkä jos toinenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Olen tässä jo muutaman vuoden pähkäillyt asiaa ja mielestäni alkoholin ikäraja tulee ehdottomasti nostaa 23-vuoden ikään. Muistan jo parikymppisenä tehneeni pienimuotoista kyselyä aiheesta. Ei liene yllättävää, että ajatus sai aika kovaa vastustusta. Tosiasia on kuitenkin se, että jo 12-vuotiaana muksut rupeavat nauttimaan alkoholia. Yläasteiässä, kun seurasin noin kymmenen vuotta sitten sitä menoa, niin tuntuu idiotismin menneen vielä ikävämmäksi. JOS pitkällä tähtäimellä saataisiin nostettua se 5 vuotta aloitusikää, niin kaikki lienevät onnellisia.

Perustelen 23-vuoden ikää sillä, että ihminen rupeaa olemaan jo suht aikuinen eikä koe miellyttäväksi hakea puolta nuoremmille alkoholia. Ja korostan alkoholin käyttäjänä, että olin tätä mieltä jo parinkympin hujakoilla käyttäessäni sitä.

Mitä mieltä yleisesti palstalla ollaan? Kuinka lasten juopotteluun tulisi puuttua?
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen tässä jo muutaman vuoden pähkäillyt asiaa ja mielestäni alkoholin ikäraja tulee ehdottomasti nostaa 23-vuoden ikään. Muistan jo parikymppisenä tehneeni pienimuotoista kyselyä aiheesta. Ei liene yllättävää, että ajatus sai aika kovaa vastustusta. Tosiasia on kuitenkin se, että jo 12-vuotiaana muksut rupeavat nauttimaan alkoholia. Yläasteiässä, kun seurasin noin kymmenen vuotta sitten sitä menoa, niin tuntuu idiotismin menneen vielä ikävämmäksi. JOS pitkällä tähtäimellä saataisiin nostettua se 5 vuotta aloitusikää, niin kaikki lienevät onnellisia.

Perustelen 23-vuoden ikää sillä, että ihminen rupeaa olemaan jo suht aikuinen eikä koe miellyttäväksi hakea puolta nuoremmille alkoholia. Ja korostan alkoholin käyttäjänä, että olin tätä mieltä jo parinkympin hujakoilla käyttäessäni sitä.

Mitä mieltä yleisesti palstalla ollaan? Kuinka lasten juopotteluun tulisi puuttua?

Tuolla tavalla perusteltuna tuossa ikärajan nostossa on kyllä järkeä. En ole itsekään hakenut täysi-ikäisenä alkoholia alaikäisille. Poikkeuksen tähän tekee se, että hain nuorempana samana ja seuraavana vuonna syntyneille kavereilleni, jotka eivät olleet vielä ehtineet täyttämään vaadittua ikää. Yläasteikäisille tenaville en ole koskaan hakenut viinaksia. Enkä hae. Ilman mitään sen isompia tutkimuksia ja pohjaten täysin mutuun, veikkaan suurimman osan näistä hakijoista olevan juuri kaltaisiani muutaman vuoden täysi-ikäisyyden ylittäneitä, jotka hakevat kavereilleen, tai heidän sisaruksille.

Muiden keinojen keksiminen on aika hankala keksiä. Itse olen myöhemmällä iällä joka kerta ilmoittanut poliisille, jos olen havainnut jonkun kantavan pennuille alkoholia. Tämä voisi olla sellainen aika tehokas keino jos muutkin toimisivat samalla tavalla. Kerran yksi tällainen hakija huomasi kaupan pihalla kun kiinnitin häneen huomiota. Mies ajeli bemarillaan kaupan pihaan ja meni kauppaan sisälle. Tuli hetken päästä ulos mäyräkoiran kanssa ulos ja samaan aikaan kaupan pihassa norkoilleet selkeästi alaikäiset pojat tulivat hänen luokseen. Hakija huomasi mut viereisessä autossa tarkkailevan tilannetta ja lyhyesti vain sanoi näille pojille jotain. Pojat katsoivat minuun ja tämä hakija lähti kaljat mukanaan pois paikalta. Pojat ottivat hetken päästä mopot allensa ja lähtivät hakijan perään, todennäköisesti läheisen Nesteen kylmä-aseman pihaan.

Tästäkin soitin poliisille ja kerroin havainnoistani kertoen tämän kaljan ostajan auton rekkarin. Jos nämä ilmoitukset johtaisivat poliisin toimesta edes hakijalle esitettyihin kysymyksiin asian tiimoilta, se saattaisi karsia osan näistä hakijoista pois. Tosin poliisilla nyt on niin paljon muutakin tekemistä, että näitä pentujen juopotteluita ja viinaostoksia ei aina ehditä tutkimaan. Vihjeet varmasti kyllä kelpaavat. Eihän tässä nyt ole pitkä aika kun, muistaakseni Vantaalla jäi kiinni joku joka harrasti oikein isommaltikin tätä alkoholin toimittamista alaikäisille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tuolla tavalla perusteltuna tuossa ikärajan nostossa on kyllä järkeä. En ole itsekään hakenut täysi-ikäisenä alkoholia alaikäisille. Poikkeuksen tähän tekee se, että hain nuorempana samana ja seuraavana vuonna syntyneille kavereilleni, jotka eivät olleet vielä ehtineet täyttämään vaadittua ikää.

...

Muiden keinojen keksiminen on aika hankala keksiä. Itse olen myöhemmällä iällä joka kerta ilmoittanut poliisille, jos olen havainnut jonkun kantavan pennuille alkoholia.

Nimenomaan tuossa oli se ajatus, että nuoret aikuiset pääsevät 23 ikävuoteen mennessä työelämään ja mahdollisesti perhe-elämään. Toisin sanoen kasvavat aikuisiksi. Kouluihin ja työntekoon keskitytään paremmin, kun ei olla kupilla koko ajan. Erakoituminen vähenee ja varmasti myös masennus. Lisäksi ne oikeiksi aikuisiksi kasvaneet eivät uskoakseni ihan vapaaehtoisesti ole hakemassa junnuille alkoholia. Kaikenkaikkiaan uskon, että mitä isommaksi aloitusikä saataisiin hilattua, niin sitä terveempi yhteiskunta saadaan aikaiseksi. Henkilökohtaisesti en ikinä ole ostanut alaikäiselle alkoholia. 17-ikäisenä kokeilin kaksi kertaa känniä kesällä. Olen sitä mieltä, että alkoholi ei sovellu suomalaisessa juomakulttuurissa nuorille.

Toiseen kappaleeseen sen verran, että olen toiminut itse tismalleen samalla tavoin. Jokaisesta varmasta luovuttamisesta yhteys poliisiin. Tiedän, että varsin kaksinaamaista toimintaa minulta, joka olen kuitenkin juonut ja tupakkaakin polttanut alaikäisenä. Silloin olin vain tyhmä pentu. Nuorten kanssa urheiluhommissa toimivana olen varsin huolissani siitäkin, että välillä tuntuu pelireissuilta olevan kiire dokaamaan. Mitään varmuuttahan asiaan ei tietenkään ole, koska aikuisille ei niistä kuiskita. Kuitenkin ulkoinen habitus on sitä luokkaa. Eniten olen huolissani siitä, että vanhemmat hakevat alaikäisille lapsilleen juotavaa. Ymmärrän totuttelun vanhempien kanssa saunaoluella tai lasilla viiniä ruoan kanssa. Hakevat sitä kuitenkin täysin valvomattomiin olosuhteisiin. Se on sitä alkoholin nauttimista. Nuorten keho vaan ei kestä niitä kännejä.

Edit. Meinasin luoda äänestyksen aiheesta, mutta lopulta enpäs sitten handlannut sitä. Vai täytyykö se äänestys lisätä jälkeenpäin. Olisin pistänyt kysymyksellä, mitä mieltä lain määräämistä alkoholin ikärajoista. Viisi vaihtoehtoa ja nostaa reilusti, nostaa jonkin verran, pitää ennallaan, laskea jonkin verran ja laskea reilusti. Tällä palstalla kun vaikuttaa varmaan ihmisiä kaikista alkoholia kuluttavista, joten pieni tutkimus olisi jees.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mitä mieltä yleisesti palstalla ollaan? Kuinka lasten juopotteluun tulisi puuttua?
Minä en valitettavasti usko että ikärajan nostaminen vaikuttaisi alkoholin saatavuuteen. Maahan virtaa viinaa Venäjältä, Virosta ja muualtakin ja se on aivan varma että ne jotka sitä myyvät, eivät todellakaan välitä ostajan iästä. Raha ratkaisee.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minä en valitettavasti usko että ikärajan nostaminen vaikuttaisi alkoholin saatavuuteen. Maahan virtaa viinaa Venäjältä, Virosta ja muualtakin ja se on aivan varma että ne jotka sitä myyvät, eivät todellakaan välitä ostajan iästä. Raha ratkaisee.

Varmasti vaikuttaisi ainakin pohjoisen puoliskon tilanteeseen. Jo pelkästään Jyväskylästä osaan sanoa, että kukaan ei koskaan hankkinut alkoholiaan tuontitavarasta, vaan täysi-ikäiset tai siltä näyttävät hakivat kaupasta. Heille maksettiin siitä muutama lati. Jo aikustuneet eivät muutamalla markalla kaupasta alkoholia junnuille hae.
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Onko jääkiekkomailoilla jotain omaa "yksikköä" niiden pituudesta? Kun kattoo eri urheilukauppojen nettisivuja niin mitään pituuteen viittaavaa ei ole, tuleeko se jotenkin tuosta jäykkyydestä vai mitä? Pakkohan se jotenkin on tietää, eihän kukaan mene tilaamaan mailaa jos sieltä tulee puol metriä liian lyhyt.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Olisit vastannut etkä vaan vittuillut, koska mäkin olisin halunnut kuulla vastauksen. Osa täällä kirjoittelijoista on jo sen verran vanhoja (allekirjoittanut mukaan lukien), ettei harrasta tai edes ymmärrä larppausta, fantasy-liigoja, facebookia tai vastaavia kotkotuksia. Jos fantasy-liiga tarkoittaa jotain muuta kuin mitä esim. liigapörssi on (tai oli vielä joskus viime vuosikymmenen puolivälissä), sitten olen itsekin autuaan tietämätön.

Tätä samaa itsekin olen ihmetellyt. Aikoinaan liityin puolivahingossa Facebookiin, mutta sen sielunelämään en oikein koskaan ole päässyt sisään. Twitteriin ei ole hinkuja, kun en ymmärrä miksi pitäisi. LiPöä on kavereitten kanssa kiva skabailla, ei siinä mitään, mutta noita Fantasy-juttuja en vaan bonjaa. Where is the beef?

Btw, JA:n seniorimiiteissä ei ole kukaan puhunut sanaakaan mistään fantasy-peleistä. Muista fantasiosta kyllä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös