Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 981 210
  • 47 171

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tavastialle pitäisi mennä katselemaan keikkaa ensimmäistä kertaa ja asun täällä härmässä. Omalla autolla pitäisi mennä. Voisikos joku paremmin paikan tietävä viisata parkeeramismahdollisuuksita. Keikka olisi normaali iltakeikka. Elikkäs onko ihan klubin viereen mahdollista jättää auto vai kannattaako keksiä jotain muuta?

Kyllä ilta-aikaan Tavastian kulmilta löytyy yleensä paikkoja ihan kadunvarresta. Esim Fredalta, Kansakoulukadulta, Annankadulta ja Runeberginkadun Kampin puoleisesta päästä kannattaa aloittaa pörrääminen. Kampintorillakin taitaa olla jonkun verran paikkoja.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Houkuttelisi ostaa hiilihapotuslaite, en ole kuullut muista merkeistä kuin tuosta sodastreamista, mutta kai noita muitakin merkkejä (toivottavasti snadisti halvempiakin) on? Onko kokemuksia ko. laitteista ja eri merkeistä? Noissa käytetään jotain hiilihappopulloja tms., käykö eri valmistajien pullot toistensa laitteisiin?
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kiitoksia Jeffreylle ja Snaksterille neuvoista. Varmaan Kamppiin tulee ajettua, tuntuu siltä kaikista helpoimmalta ja järkevimmältä vaihtoehdolta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikähän käytännön ero on Adobe Photoshop Lightroom 4:lla ja Elements 11:lla?
En osaa ihan tarkkaan sanoa, koska en käytä kumpaakaan. Mutta isot pojat kertovat, että LR4 on valokuvaajan työväline, kun taas E11 olisi enemmän kuvankäpistelijöille suunnattu. LR on käsittääkseni markkinoiden paras työkalu suurten kuvamäärien arkistointiin ja sen ns. work flow on toimiva. Siitä on iloa, kun tekee massakäsittelyä RAW-kuville. Jos ei kuvaa RAWia, tai suuria määriä, ei ole kai väliä, kumman valitsee. Kaikki kuitenkin käskevät valitsemaan LR4:n, joten niin teen minäkin. Olen jopa harkinnut sen ostamista, koska on kahden valmistajan järkkäreitä käytössä. Canonille riittäisi sen oma DPP, mutta tuo Sonyn oma softa on jonkun diplomi-insinöörin suunnittelema.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Houkuttelisi ostaa hiilihapotuslaite, en ole kuullut muista merkeistä kuin tuosta sodastreamista, mutta kai noita muitakin merkkejä (toivottavasti snadisti halvempiakin) on? Onko kokemuksia ko. laitteista ja eri merkeistä? Noissa käytetään jotain hiilihappopulloja tms., käykö eri valmistajien pullot toistensa laitteisiin?
Sodastream löytyy kotoa. Niin riippuvaiseksi on tullut laitteesta, että ilman ei voisi enää elää. Eikä se hinta kirpaise kuin ostettaessa. Pullot tulevat AGA:lta, joten voisin kuvitella niiden olevan laiteriippumattomia. Tai siis kysymykseesi viitaten kääntäisin asian toisinpäin. Käykö yhden valmistajan pullot kaikkien laitteisiin?
 

Triton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sodastream löytyy kotoa. Niin riippuvaiseksi on tullut laitteesta, että ilman ei voisi enää elää. Eikä se hinta kirpaise kuin ostettaessa. Pullot tulevat AGA:lta, joten voisin kuvitella niiden olevan laiteriippumattomia. Tai siis kysymykseesi viitaten kääntäisin asian toisinpäin. Käykö yhden valmistajan pullot kaikkien laitteisiin?

Ei käy. Mulla on Wassermaxx- merkkinen systeemi ja tosi vaikeeta oli löytää siihen uusia pulloja. NetAnttilasta muistaakseni sitten löysin. Kaikki kaupat on täynnä vaan noita Sodastream -juttuja. Se pullon suu on eri kokoinen. Kaasupullot kyllä on samanlaisia ja käy myös tuohon mun laitteeseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei käy. Mulla on Wassermaxx- merkkinen systeemi ja tosi vaikeeta oli löytää siihen uusia pulloja. NetAnttilasta muistaakseni sitten löysin. Kaikki kaupat on täynnä vaan noita Sodastream -juttuja. Se pullon suu on eri kokoinen. Kaasupullot kyllä on samanlaisia ja käy myös tuohon mun laitteeseen.
Itse asiassa luulin, että kyse oli nimenomaan kaasupulloista. Pahoittelen mahdollista disinformaatiota.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ei käy. Mulla on Wassermaxx- merkkinen systeemi ja tosi vaikeeta oli löytää siihen uusia pulloja. NetAnttilasta muistaakseni sitten löysin. Kaikki kaupat on täynnä vaan noita Sodastream -juttuja. Se pullon suu on eri kokoinen. Kaasupullot kyllä on samanlaisia ja käy myös tuohon mun laitteeseen.
AGA:n pullot sopivat sekä Wassermaxiin että Sodastreamiin.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Olen menossa huomanna Musen keikalle Hartwall-areenalle. Mites siellä toimii keikolla anniskelupalvelut?

Junalla olen tulossa Pasilaan. Ilmeisesti n. 800m kävelyä?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Joo siis kun tarkemmin lukee.. kaasupullot sopii kyllä eri merkkisiin laitteisiin, mutta nuo pullopullot on erilaisia.
*heh* Nimenomaan jos tarkemmin lukee. Wassermaxilla on aivan eri kiinnitys verrattuna Sodastreamiin. Koskee kaikkia merkkejä oikeastaan. Wassermaxin laitteet ei välttämättä ole halpoja, mutta tyylikkäitä verrattuna Sodastreamiin. Pullot ovat jonkun verran helvempia.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Helvetti, meni ohi. Mitä toi Hessu oli menossa sanoon Mäkelälle? Robasta siis kyse...
 

passenger

Jäsen
Kiitoksia infosta. Tuntuu vaan, että mut tunnistetaan tästä nimimerkistä ;)

No mutta jos joku on jo tunnistanut niin eikö sitten ole myöhäistä vaihtaa nimimerkkiäkään, sillä voihan sitä viestihistorian perusteella yhdistää uudenkin nimimerkin vanhoihin kirjoituksiin. Joskus on käynyt itselläkin mielessä vaihtaa nimimerkki, kun aika moni sen tietää ja sen takia joutuu kyllä aika rajoitetusti kirjoittamaan joistain aiheista.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Oli menossa kysymään että käskyttikö Arto jonkun liivijengiläisen Maikin ex-miehen kimppuun ja vääntämään sormesta.

Jesh, kiitokset tästä. Hyvä ettei kaikki kaadu koko ajan sen Janin niskaan jatkuvalla syötöllä. Pääsee häiritseen muitakin välillä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
-Myydäänkö vielä pikkuaskeja röökiä?

-Keräilen Sopranoksen tuotantokaudet yksitellen niissä orig. isoissa pahvibokseissa (ei siis pieni muovikotelo). Enää puuttuisi 6:nen, mutta se on ilmeisesti jaettu jotenkin kahtia. Millaisia laatikoita vailla siis olen tarkalleen, koska en ole nähnyt kuin noita 1-5? Edullista linkkiä kenties..?
 

Nick Neim

Jäsen
Ei myydä. EU kielsi.

Tää muuten oli ihan käsittämätön laki (jälleen kerran...) EU:lta.

Joo joo, vittumarkot ja pissaliisat saivat helpommin tupakkaa kun aski ei ollut niin kallis, mutta ainakin ite polttaisin todennäköisesti vähemmän pikkuaskien myötä. Sen verran sitä askia tulis säästeltyä, että päivä sillä mentäisiin. Ei tulisi jatkuvasti rampattua röökillä, rahaakin säästyis ees jonkin verran enemmän.

Tämä näin puhtaana offtopicina.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tää muuten oli ihan käsittämätön laki (jälleen kerran...) EU:lta.

Olisiko taustalla se, että nyt monet ennen kaksi askia päivässä polttaneet polttavatkin nykyään vain yhden?

Omituinen sääntöhän tuo on näin maallikon korvaan, mutta syitä en osaa arvailla. Olisiko siinä sitten jonkinlaisesta pakkausteknisestä syystä kyse? Tai siitä, että on haluttu luoda yksi vakiokoko tupakka-askeille koko EU:n alueella?

Itseänihän tuo ei koske mitenkään, koska en ikinä ole ollut tupakkamiehiä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
-Myydäänkö vielä pikkuaskeja röökiä?

-Keräilen Sopranoksen tuotantokaudet yksitellen niissä orig. isoissa pahvibokseissa (ei siis pieni muovikotelo). Enää puuttuisi 6:nen, mutta se on ilmeisesti jaettu jotenkin kahtia. Millaisia laatikoita vailla siis olen tarkalleen, koska en ole nähnyt kuin noita 1-5? Edullista linkkiä kenties..?

Juu. Kaksi kappaletta noita löytyy. Ihan nimella Sopranos kuudes tuotantokausi osa 1 jne. Discshop.fi:stä löytyy kympin kappale.
 

Nick Neim

Jäsen
Olisiko taustalla se, että nyt monet ennen kaksi askia päivässä polttaneet polttavatkin nykyään vain yhden?

Tietysti jotain tämän suuntaistahan tuon taustalla voi olla. En sitten tiedä, olisinko ainoita jotka pikkuaskeilla todellakin "säästelisivät" röökejään, nytkin sen huomaa kun kitkutellaan päivässä välillä viidellä röökillä, kun ei jaksa joka päivä askia ostaa.

Omituinen sääntöhän tuo on näin maallikon korvaan, mutta syitä en osaa arvailla. Olisiko siinä sitten jonkinlaisesta pakkausteknisestä syystä kyse? Tai siitä, että on haluttu luoda yksi vakiokoko tupakka-askeille koko EU:n alueella?

Tuo vakiokokohan ei päde, koska tälläkin hetkellä on myynnissä normi- ja maxiaskeja. Tai siis kumpikin voi olla vakiokoko EU:n alueella joo, mutta siis tälläkin hetkellä niitä on pari kappaletta. Jokin muu siis ilmeisesti on syynä tuossa pikkuaskin poistamisessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös