Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 200
  • 47 213

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Mitäs tässä nyt oikein tekisi kun saunalahden nettitikku ei oikein toimi täällä uudessa kodissa vaikken kilometriä pidemmälle viime kämpästä muuttanut? Ja ei luurissakaan ole kuin palkki kuuluvuuksia. Vanhassa kodissa pelasi ihan kivasti niin puhelin kuin nettikin.
Niin että mitäs saunalahdella huomenna tullaan sanomaan kun pistäisin poikki liittymän mitä olisi vielä noin vuosi jäljellä?

Onko siinä määräaikainen sopimus? Jos on, niin maksat siitä vielä sen vuoden verran, mutta kannattaa pyytää että ottavat siitä nettipalvelut pois, jolloin maksat pelkkää tikkua. Luulisin että se on n. viiden euron paikkeilla, en tosin sano varmaksi, mutta olen kilpailevalla operaattorilla töissä ja näin ainakin meillä menetellään.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Olen tässä nyt yrittänyt verokirjoja ja verottajan sivua lukea, mutta ei löydy vastausta, eli yritetään täältä.

Kännykkä on menossa vaihtoon, ja olen miettinyt IPhonea. Tuo ei kuitenkaan kuulu firman valikoimaan (suositaan suomalaista) joten ajattelin seuraavaa:

Yritys kustantaa puhelimen työntekijälle (puhelinetu). Minä en halua sitä, ja olen valmis maksamaan itse toisesta merkistä. Voiko tehdä niin että firma ostaa sen minulle ja vähentää nettohinnan palkastani? Vai onko tämä jotain veronkiertoa? Periaatteessa ymmärrän että olisi, mutta toisaalta, työkäyttöön tuo kuitenkin tulisi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Viktor Ulk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Inter Milan, St.Kilda Saints, VF
Olen tässä nyt yrittänyt verokirjoja ja verottajan sivua lukea, mutta ei löydy vastausta, eli yritetään täältä.

Kännykkä on menossa vaihtoon, ja olen miettinyt IPhonea. Tuo ei kuitenkaan kuulu firman valikoimaan (suositaan suomalaista) joten ajattelin seuraavaa:

Yritys kustantaa puhelimen työntekijälle (puhelinetu). Minä en halua sitä, ja olen valmis maksamaan itse toisesta merkistä. Voiko tehdä niin että firma ostaa sen minulle ja vähentää nettohinnan palkastani? Vai onko tämä jotain veronkiertoa? Periaatteessa ymmärrän että olisi, mutta toisaalta, työkäyttöön tuo kuitenkin tulisi.

Puhelinetu on ainoastaan ilmaisista puheluista saatava etu, sillä puhelimen omistajuus säilynee yrityksellä. Vrt.autoetu. Näinollen ostaessasi oman luurin voit käyttää firman korttia (mikäli firma sen sallii, kannattaa kysyä) mutta maksat puhelimen itse. Silloin fudut saadessasi puhelin jää itsellesi, mutta etu (eli ts. SIM-kortti) jää firmalle. Näissä kannattaa muistaa että samoin, kuin työsuhdeautot niin työsuhdepuhelimet ovat monesti liisattuja.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sinulla on varmaan viestiasetukset väärin. Mene viestiasetuksiin ja katso mikä on MMS tai multimedia-asetusten tila.

Usein puhelimissa on vastaanotto määritetty muotoon "Kotiverkossa", mikä ei kaiketi toimi lainkaan.

Näinhän se olikin, kiitoksia. Tuli selattua nuita perusasetuksia ympäriinsä ku ei taas tajunnu et viestiasetukset löytyy eri paikasta. Kumma homma, et puhelimet myydään sellasessa kunnossa ettei niillä voi multimediaviestejä vastaanottaa ilman käyttäjän toimenpiteitä.

Kyllähän tuo liittoon kuuluu, mutta ilmeisesti ei ole paperille saanut todisteita loman sovitusta ajankohdasta. Nyt sitten sukset kai puljuun suhteellisen ristissä. Kiitokset molemmille.

Suosittelen kuitenkin menemään liittoon vaikkei paperilla olekaan mitään sovittua. Siel on yleensä ne tyypit jotka tietää miten nää hommat etenee. Toki jos vaan mahdollista niin kaveris kannattee jättää tollanen paska lafka samantien.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olen tässä nyt yrittänyt verokirjoja ja verottajan sivua lukea, mutta ei löydy vastausta, eli yritetään täältä.

Kännykkä on menossa vaihtoon, ja olen miettinyt IPhonea. Tuo ei kuitenkaan kuulu firman valikoimaan (suositaan suomalaista) joten ajattelin seuraavaa:

Yritys kustantaa puhelimen työntekijälle (puhelinetu). Minä en halua sitä, ja olen valmis maksamaan itse toisesta merkistä. Voiko tehdä niin että firma ostaa sen minulle ja vähentää nettohinnan palkastani? Vai onko tämä jotain veronkiertoa? Periaatteessa ymmärrän että olisi, mutta toisaalta, työkäyttöön tuo kuitenkin tulisi.
Jos kyse on siitä, ettei kukaan vaan viitsi käydä sulle ostamassa tuota puhelinta, mutta firma muuten on halukas maksamaan sen, niin voithan sä käydä ostamassa sen omilla rahoillasi ja tehdä firmalle käteiskuitin. Tämä tiliöidään sitten työvälineisiin ja rahat saat ilman lyhennyksiä omalle tilillesi. Puhelin on firman omaisuutta tämän jälkeen.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Jos kyse on siitä, ettei kukaan vaan viitsi käydä sulle ostamassa tuota puhelinta, mutta firma muuten on halukas maksamaan sen, niin voithan sä käydä ostamassa sen omilla rahoillasi ja tehdä firmalle käteiskuitin.

Vastataan tähänkin lyhyesti. Eli minulla on kyllä firmakortti jolla voisin käydä ostamassa puhelimen, mutten IPhonea koska yrityksen politiikka ei taivu siihen.

Mitä verottaja sanoo jos ostan puhelimen firmakortilla ja yritys vähentää palkastani nettosumman. Tällöin minä säästyisin 100 euron alveista vertaen siihen että ostaisin puhelimen yksityishenkilönä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Mistä juontaa juurensa se ajatus, että "muut joukkueet haluavat mestarin päänahan". En voi käsittää tuota sitten yhtään. Minulle esimerkiksi TPS on HMV-joukkue joka taistelee sijoista 7-10. Siitä ei saa yhtään enempää pisteitä kuin muista, se ei ole muita suurempi mittari, se ei edes sytytä eikä koveta millään lailla.

Täysin sama asia olisi esimerkiksi Kärppien ja Jokereiden kanssa. Ne on toisaalta äärimmäisen kiva voittaa sen takia, koska ne on käyttänyt vitusti rahaa joukkueeseen ja fanit ovat tästä syystä ylimielisiä. Sillä, että sattuisivat olemaan hallitsevia mestareita ei ole mitään mekitystä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Vastataan tähänkin lyhyesti. Eli minulla on kyllä firmakortti jolla voisin käydä ostamassa puhelimen, mutten IPhonea koska yrityksen politiikka ei taivu siihen.

Mitä verottaja sanoo jos ostan puhelimen firmakortilla ja yritys vähentää palkastani nettosumman. Tällöin minä säästyisin 100 euron alveista vertaen siihen että ostaisin puhelimen yksityishenkilönä.

Entä jos otat iPhonen kytkynä ja toimitat vain puhelinlaskut työnantajan maksettavaksi? Työnantaja maksaa puhelinlaskusi ja siinä sivussa sen puhelimen.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Entä jos otat iPhonen kytkynä ja toimitat vain puhelinlaskut työnantajan maksettavaksi? Työnantaja maksaa puhelinlaskusi ja siinä sivussa sen puhelimen.

Työnantajana minä en ainakaan suostuisi maksamaan erillistä puhelinlaskua, jos yritys on jo neuvotellut joltakin operaattorilta liittymät joillakin hinnoilla (todnäk halvemmat puhelut kuin peruskuluttajalla).
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Työnantajana minä en ainakaan suostuisi maksamaan erillistä puhelinlaskua, jos yritys on jo neuvotellut joltakin operaattorilta liittymät joillakin hinnoilla (todnäk halvemmat puhelut kuin peruskuluttajalla).

No, minun työnantajani suostui. Hommasi sitten kytkyni päätyttyä koko henkilökunnalle iPhonet.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Työnantajana minä en ainakaan suostuisi maksamaan erillistä puhelinlaskua, jos yritys on jo neuvotellut joltakin operaattorilta liittymät joillakin hinnoilla (todnäk halvemmat puhelut kuin peruskuluttajalla).

Eipä taida yritysliittymä irrota kuluttajahinnoilla, eli uskoisin asian olevan päinvastoin.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Entä jos otat iPhonen kytkynä ja toimitat vain puhelinlaskut työnantajan maksettavaksi? Työnantaja maksaa puhelinlaskusi ja siinä sivussa sen puhelimen.

Ongelma on siinä että silloin luultavasti koko henkilökunta haluaa tuon. Jos ostan sen itse niin sitä ongelmaa ei tule.

Kiitos ehdotuksista mutta nähtävästi ei ole kellään näkemystä mitä verottaja sanoisi tästä kuviosta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eipä taida yritysliittymä irrota kuluttajahinnoilla, eli uskoisin asian olevan päinvastoin.

Eikä taida kuluttajaliittymissä toisaalta olla samaa määrää lisäpalvelujakaan tarjolla kuin yritysliittymissä.
 

Baldrick

Jäsen
En löydä uniketjua sitten millään, vaikka lueskellutkin sitä olen useaan otteeseen. En muista ketjun nimeä, mutta luulisi sen erilaisilla hauilla jo löytyvän? Onko ketju poistettu, vai mistä kiikastaa?
 

Tuamas

Jäsen
Ongelma on siinä että silloin luultavasti koko henkilökunta haluaa tuon. Jos ostan sen itse niin sitä ongelmaa ei tule.

Kiitos ehdotuksista mutta nähtävästi ei ole kellään näkemystä mitä verottaja sanoisi tästä kuviosta.

Verottaja sanoisi todennäköisesti että saamasi hyöty nettohinnasta on veronalainen palkkaan/palkkioon rinnastettava tulo/etu.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkälaisia kokemuksia arvon jatkis-intiaaneilla on MTV3-Katsomon maksullisista palveluista?

Tämäniltainen Ajax-matsi kiinnostaisi. TV:tä en omista enkä baariin en jaksa tällä kelillä lähteä. Onko kuvanlaatu tasoa "ilmainennettistriimi", "urpo-tv" vai "oikeastikatsottava"?
Toisinsanoen, onko tuo 7e arvoinen?
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Mikä on välittäjien palkkaus? Varmaan eri firmoilla eri palkkaus, mutta noin niin kuin suuntaa antavasti, jos joku osaisi kertoa.

Esim jos joku talo/osake maksaa vaikka 350t euroa ja välityspalkkio on 3,5%:a, niin paljonko välittäjä saa tuosta 3,5%:sta?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on välittäjien palkkaus? Varmaan eri firmoilla eri palkkaus, mutta noin niin kuin suuntaa antavasti, jos joku osaisi kertoa.

Esim jos joku talo/osake maksaa vaikka 350t euroa ja välityspalkkio on 3,5%:a, niin paljonko välittäjä saa tuosta 3,5%:sta?

Älä välitä, mieti vain mukavia asioita. Ja niitähän on ......
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Älä välitä, mieti vain mukavia asioita. Ja niitähän on ......

Nyt ei taas tajua...

Ihan vähän liian kryptistä tekstiä tähän pieneen päähän. Mistä mun ei pidä välittää? Välittäjän välittämisestä vai jostain muusta?

Mukavia asioita mietin joka päivä ja niitä todellakin on!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä on välittäjien palkkaus? Varmaan eri firmoilla eri palkkaus, mutta noin niin kuin suuntaa antavasti, jos joku osaisi kertoa.

Esim jos joku talo/osake maksaa vaikka 350t euroa ja välityspalkkio on 3,5%:a, niin paljonko välittäjä saa tuosta 3,5%:sta?

Nelkyt pinnaa olen joskus kuullut. Tässä ei mitään peruspalkkoja, vaan jos ei yhtään kauppaa per kk tee, joutuu maksamaan firmalle autosta, kännystä ym. Kuulopuhetta tämä.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nelkyt pinnaa olen joskus kuullut.
Jostain muistelisin lukeneeni, että on kiinteä myyntipalkkio + tietty % asunnon myyntihinnasta. Tuo % on sitten todella pieni. Itse asiassa se on niin pieni, että välittäjälle ei ole todellista merkitystä jos ostaja tinkaa asunnon hintapyynnöstä vaikka 10%. Tästä taasen seuraa se, että välittäjän kannattaa yrittää enemminkin nopeaa kaupantekoa kuin parasta hintaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös