Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 273
  • 47 213

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Lähinnä olen löytänyt kaikkia jalapenoja mutta en täsmälleen samanlaisia...

Lähinnä tarkoitukseni oli olla sarkastinen, sillä ne kaikki maistuu etikalle. Kokeile niitä ihan tuoreita, niin voidaan täällä neuvoa, että mitä?
Ja ei ollu tarkoitus vittuilla, vaan, kun ei niitä etikkaliuoksia (ainakaan minä) voi erottaa millään...
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Voihan Nordean tällaisella Visa debit -kortilla laittaa rahnaa Paypal-palveluun?
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tästä on pitänyt kysäistä jo jonkun aikaa, mutta nyt syksyn tultua on asia enemmän ajankohtainen.

Kodissamme on lasitettu parveke, ja sitä tässä vain, että maksaako sellaiset "lämpölamput" aivan kamalasti, millä voisi syksyllä jatkaa parvekkeen lämmittämistä? Ja mitä erilaisia vaihtoehtoja on olemassa?? Toisekseen, jos sellainen jostain löytyy, niin viekö aivan kamalasti sähköä, vai uskaltaako ilman lisäydinvoimaa moista käyttää??

Joltain olen kuullut, jostain infralämpölampuista, mitä ainakin jollain ravintoloiden talviterasseilla on olemassa...?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tästä on pitänyt kysäistä jo jonkun aikaa, mutta nyt syksyn tultua on asia enemmän ajankohtainen.

Kodissamme on lasitettu parveke, ja sitä tässä vain, että maksaako sellaiset "lämpölamput" aivan kamalasti, millä voisi syksyllä jatkaa parvekkeen lämmittämistä? Ja mitä erilaisia vaihtoehtoja on olemassa?? Toisekseen, jos sellainen jostain löytyy, niin viekö aivan kamalasti sähköä, vai uskaltaako ilman lisäydinvoimaa moista käyttää??

Joltain olen kuullut, jostain infralämpölampuista, mitä ainakin jollain ravintoloiden talviterasseilla on olemassa...?

http://www.anttila.ee/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=499902&shopId=10007&findPath=true&compartmentId=10060&categoryId=10274&catalogId=1444&ddkey=GenericApplicationError#

Tuossa löytyy pienelle parvekkeelle sopiva, tai sitten hankkii kaksi.
Edit, hintaa näyttää olevan vain 14,95€ kpl
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Toisekseen, jos sellainen jostain löytyy, niin viekö aivan kamalasti sähköä, vai uskaltaako ilman lisäydinvoimaa moista käyttää??

Joltain olen kuullut, jostain infralämpölampuista, mitä ainakin jollain ravintoloiden talviterasseilla on olemassa...?
Itselläni on infralämmitin (loisteputkivalaisimen näköinen vekotin katossa), hinta oli jotain 200€:n luokkaa. Sähköähän ne vie, tuo oma 2000W. Mukavan lämmintä ulkohuoneessa on joka tapauksessa, vaikka ulkona olisi muutama pakkasaste.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Tuollaisella 1000W:llä ei paljon lämmitä. Itselläni on tuollainen lasitetulla parvekkeella ja lämpöä riittää katon rajasta ehkä hartioiden korkeudelle. Eli vähän sama homma kuin huonossa sähkösaunassa. Pää palaa, mutta jalat jäätyy.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikähän mahtaa olla sykemittarissa vikana, kun kello ei löydä enää vyötä? Se ensin pelleili pari kolme viikkoa ja näytti välillä ihan mitä sattuu sykkeitä ja nyt ei ole enää pariin päivään ollenkaan löytänyt vyötä. Vyöstä en löydä mitään kohtaa missä siinä voisi olla patteri ja kellossa kuitenkin aika vielä pelaa joten siinä tuskin vika on. Voiko tuota korjata jotenkin vai onko hankittava uusi mittari? Kyseessä Polarin F6 ja ikää tuotteella noin kolme vuotta.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Miksi jotkut joukkueet eivät käytä tolppamiehiä futiksessa? Esim. Hannu Tihisen taitomaali olisi jäänyt syntymättä.

Olen siinä olettamuksessa että maalivahti päättää haluaako hän tolppamiehiä vai ei, siinä ois Jässillekin joku pömpeli vähemmän mennyt jos ei yrittäisi olla kaiken pelastava kurko kun niille tolpille ei vain noin nopeasti tulevissa tilanteissa ehdi.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi jotkut joukkueet eivät käytä tolppamiehiä futiksessa? Esim. Hannu Tihisen taitomaali olisi jäänyt syntymättä.

Olen siinä olettamuksessa että maalivahti päättää haluaako hän tolppamiehiä vai ei, siinä ois Jässillekin joku pömpeli vähemmän mennyt jos ei yrittäisi olla kaiken pelastava kurko kun niille tolpille ei vain noin nopeasti tulevissa tilanteissa ehdi.
Joo ja samalla kannattaa laittaa kolme miestä keskiviivalle kärkkymään läpiajoa, kun kulmista saa hyviä vastahyökkäyksia. No ei, mutta jonnekin laitettava äijä on muualta pois. Jos molemmille tolpille laittaa jätkät, niin on 2 miestä vähemmän pitämässä äijiä. Kyllä veska yleensä päättää, ellei harjoituksissa sovita jotain. Itse laitoin aina etutolpalle jätkän, koska silloin voi mennä rohkeammin keskityspalloon ja sijoittua vedossa vähän enemmän taakse. Takatolpalle en halunnut, koska vetoja tulee kuitenkin suht harvoin, eikä pakki saa niitä usein estettyä, vaikka tulisi kohdallekin.

E: No nyt näin itse maalinkin ja siinähän oli jätkä etutolpalla. Montako olisit itse siihen laittanut? Milanin 21:stä ei vaan kiinnostanut. Kulman lähtiessä tulee pyrkiä katkomaan keskitys kaukana tolpasta, mutta sen mennessä maalille, pitää kääntyä laskeutua/peittämään maali, mitä 21 ei tehnyt.
 
Viimeksi muokattu:

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Olin ajatellut ottaa kameran mukaan lauantaiseen Chicago vs. Florida peliin Hartwallille. Saako kameraa tuoda mukana hallille vai onko kuvaaminen kielletty peleissä Jaffalla?!?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla on jokusen vuoden vanha parilagrilli joka on ollut sen verran kovassa käytössä että niistä paistolevyistä on kulahtanut teflonpinta useasta kohtaa puhki, ja nyt sitten eväkset tarttuu koko ajan kiinni niihin levyihin. Onko siis olemassa jotain ainetta jolla nuo levyt voisi käsitellä vai pitääkö heittää kuikkaa koko rakkineellla? Tuollaisia kontaktigrillejä on vaan nykyisin niin pirun vaikea löytää ainakaan järkihintaisena joten ei viitsisi muuten ehjää ja toimivaa grilliä pois heittää.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Olin ajatellut ottaa kameran mukaan lauantaiseen Chicago vs. Florida peliin Hartwallille. Saako kameraa tuoda mukana hallille vai onko kuvaaminen kielletty peleissä Jaffalla?!?
On siellä ainakin sellaiset 'kameran päällä rasti'-kuvat katsomoihin mentäessä. Tosin ei minua hallista poistettu kun otin pari valokuvaa jossain esa tikkasen kaverit vastaan öljyrikkaat venäläiset -höntsäilyssä. Voinevat olla tarkempia NHL-pelissä, en tiedä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Saanko jostain selville, että onko Tietotekniikan Liitto antanut vaalitukea johonkin suuntaan?


Orman: Ei vastausta, mutta tässä toinen, joka miettinyt monesti samaa eri uhreilutapahtumien osalta. Varmaan pokkarin voi viedä, eikä niitä pystytä edes valvomaan kunnolla, mutta mitä jos järkkäri kaulassa?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
On siellä ainakin sellaiset 'kameran päällä rasti'-kuvat katsomoihin mentäessä. Tosin ei minua hallista poistettu kun otin pari valokuvaa jossain esa tikkasen kaverit vastaan öljyrikkaat venäläiset -höntsäilyssä. Voinevat olla tarkempia NHL-pelissä, en tiedä.

Näin muistelin itsekin että siellä nuo kieltomerkit on. Viimeksi en viitsinyt ottaa mukaan kun käytiin katsomassa Pens vs. Jokerit, mutta silloinkin tuntui joka nurkalla olevan joku katsoja kamera kourassa..

Sitten kun sen mukaansa ottaa niin poishan se siinä portilla napsitaan.. Ihan peruspokkari on itsellä, eikä mitään järjestelmähässäköitä. Pitää vissiin kokeilla kepillä jäätä.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Sain viime viikolla sirullisen pankki -ja luottokorttiyhdistelmän. No lauantaina piti sitä sitten vinguttaa pariinkin eri kertaan ja vasta kolmen arkipäivän jälkeen oli tililtä veloitettu molemmat ostokset. Onko tämä ihan normaali käytäntö? Vanhalla pankkikortilla ostokset veloitettiin yleensä heti seuraavana arkipäivänä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Sain viime viikolla sirullisen pankki -ja luottokorttiyhdistelmän. No lauantaina piti sitä sitten vinguttaa pariinkin eri kertaan ja vasta kolmen arkipäivän jälkeen oli tililtä veloitettu molemmat ostokset. Onko tämä ihan normaali käytäntö? Vanhalla pankkikortilla ostokset veloitettiin yleensä heti seuraavana arkipäivänä.

Kyllä se näin menee. Suurempi ongelma se on pienyrittäjille, kun rahat tulevat firman tilille vasta pidemmän ajan jälkeen.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kyllä se näin menee. Suurempi ongelma se on pienyrittäjille, kun rahat tulevat firman tilille vasta pidemmän ajan jälkeen.
Menen nyt täysin mutulla, joten saa vetää vastapalloon ihan vapaasti. Olen ollut aina (ja edelleen) siinä käsityksessä, että viive tapahtuu yrittäjän päässä. Yrittäjä ei siis yksinkertaisesti raahaa pankkikorttikuitteja pankkiin ennen kuin sattuu huvittamaan. Joskus kestänyt jopa viikkoja joku veloitus, eikä se ainakaan pankista ole kiinni.

Tiedä sitten, että onko noissa pin-koodilla varmennettavissa online-vehkeissä ripeämpää tekniikka myös toisessa päässä, todennäköisesti on. Silloin kun varmennetaan kynällä, niin veloitus on yrittäjän aktiivisuudesta kiinni, mutuilen mä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Menen nyt täysin mutulla, joten saa vetää vastapalloon ihan vapaasti. Olen ollut aina (ja edelleen) siinä käsityksessä, että viive tapahtuu yrittäjän päässä. Yrittäjä ei siis yksinkertaisesti raahaa pankkikorttikuitteja pankkiin ennen kuin sattuu huvittamaan. Joskus kestänyt jopa viikkoja joku veloitus, eikä se ainakaan pankista ole kiinni.

Tiedä sitten, että onko noissa pin-koodilla varmennettavissa online-vehkeissä ripeämpää tekniikka myös toisessa päässä, todennäköisesti on. Silloin kun varmennetaan kynällä, niin veloitus on yrittäjän aktiivisuudesta kiinni, mutuilen mä.
Ja vastapalloon tulee.

Ei niitä kuitteja mihinkään raahata enää nykypäivänä, vanhoja mankelikuitteja on saanut viimeksi toimittaa pankkiin. Kaikki ne menee nykyään sähköisesti yrittäjältä pankkiin. Kuitti johon asiakas vetää allekirjoituksensa jää yrittäjän arkistoihin, siltä varalta että asiakas riitauttaa käyttäneensä korttia tai muita vastaavia ongelmatapauksia varten.

Sirukortillahan riippuu ihan siitä että varmentaako tapahtuman ostohetkellä (tässä tapauksessa pitäisi velottua suoraan) vaiko ei. Esim. takseissa saattaa mennä useampikin päivä että näkyy asiakkaan tilillä, kun eivät ilmeisesti joka päivä jaksa ajaa tietoja pankkiin ja pankista, samalla kun lähetetään tiedot pankkiin, toiseen suuntaan tulee sulkulistat.

Viive saattaa myös johtua pankkiyhteyksistä, jos on esim. eri pankeissa tilit. Esim. S-marketin ostokset menee multa vasta parin kolmen päivän kuluttua ostosta, tämä siis Debitillä ilman varmennusta.

Edit: ihan järkyttävää tekstiä, mutta toivottavasti ajaa asiansa. Ei nyt jaksa väsyneenä yrittää uudestaan.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kellään kokemuksia saunalahden "turbolaajakaistasta", 24M+1M tikku joka on nyt tarjouksessa? Millä nopeudella pyörii?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kellään kokemuksia saunalahden "turbolaajakaistasta", 24M+1M tikku joka on nyt tarjouksessa? Millä nopeudella pyörii?
ADSL toimii sijainnista riippuen, oletko tarkistanut että omaan sijaintiisi tuon 24M saa? Sama mokkulan kanssa - 3G alueella voi ajoittain tuon täyden nopeuden saada ulos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös