Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 527
  • 47 224

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kellään kokemuksia saunalahden "turbolaajakaistasta", 24M+1M tikku joka on nyt tarjouksessa? Millä nopeudella pyörii?
Ei kokemuksia, mutta kyseessähän on perus ADSL- ja 3G-vermeet. ADSL:n toimivuus riippuu sijainnista, paikallisista kupareista ja lopuksi siitä, kuinka kaukana olet Sauniksen DSLAM:sta. 1M tikku, eli 3G toimii yhtä hyvin kuin Elisan 3G, jonka verkossa Saunalahti toimii. Minusta Elisan 3G on yllättävänkin kattava, mutta ei se auta, jos juuri sinun mökillesi 3G ei kanna ja joudut surffaamaan edgellä.

Jos en nyt itse surffaisi firman liittymällä, niin ottaisin Saunalahden.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Okei, kiitokset vastaajille. Jouduin purkamaan määräaikaisen 2M mokkulan sopimuksen koska koti on sen verran katvealueella 3G-verkosta ettei se toimi kunnolla. Eli kiinteä ADSL toimii siis ilman muuta paremmin.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
E: No nyt näin itse maalinkin ja siinähän oli jätkä etutolpalla. Montako olisit itse siihen laittanut? Milanin 21:stä ei vaan kiinnostanut. Kulman lähtiessä tulee pyrkiä katkomaan keskitys kaukana tolpasta, mutta sen mennessä maalille, pitää kääntyä laskeutua/peittämään maali, mitä 21 ei tehnyt.
Lähinnä nimenomaan tuota etutolppamiestä itsekin tarkoitin tuossa alkup. kysymyksessä. Ja jäipä itseltäni huomaamatta että Pirlo lähtee tosiaan höntsäilemään tolpaltaan heti kulman jälkeen.

Melkein voisi laittaa ihmettelyketjuun nuo veskarit jotka eivät etutolppamiestä halua.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Jaffalaan tänään menossa ja loppumatkan tulossa Leppävaarasta junalla. Ilmalassa vai Pasilassa kyydistä?
Pasilassa pois, suoraan asemalaiturilta kohti pohjoista, portaat alas ja tunnelin opasteiden mukaan kohti jaffaa. Matkalla kannattaa olla joko värit piilossa, paljon kavereita tai pesäpallomaila mukana, varsinkin pelin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pasilassa pois, suoraan asemalaiturilta kohti pohjoista, portaat alas ja tunnelin opasteiden mukaan kohti jaffaa. Matkalla kannattaa olla joko värit piilossa, paljon kavereita tai pesäpallomaila mukana, varsinkin pelin jälkeen.
Aina kandee pitää mukana pyörätuolissa istuvaa, naispuolista Kärppien fania, jonka voi tiukan paikan tullen jättää asemalle hakattavaksi, jolloin itte ehtii hyvin karkuun.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Radio Jannen lätkäselostuksissa ennen vanhaan Igor Boldin sanoi Kerhon tehtyä maalin hoonolla suomen kielellä "se on varma nakki" ja sitten alkoi soimaan Saarioisteen... Oli kuitenkin myös muistaakseni toinenkin tällainen mainoslausahdus? Kuka pelaaja sen sanoi ja mitä hän sanoi? Muistaako kukaan?
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Edelliseen kysymykseen en vastausta saanut, mutta koitetaan uutta pulmaa:

Saako iltalukiossa opiskeleva samat opiskelijaedut kuin tavallinen opiskelija? Kaksi kertaa viikossa olisi päiviä jolloin opiskelisin.
Itselläni pitäisi suhteuttaa tuo iltalukioa parisuhteeseen (mallia kauko), mutta näillä junalippuhinnoilla se on aivan vitun hankalaa. Varsinkin kun ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan tuo opintosuunnitelma.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viikonloppuna mökillä paria sorsaa käveli saunanterassille ja nokkivat saappaita ruuan toivossa. Pohdimme velipoikien kanssa olisiko sorsan pyydystäminen ja tappaminen paljain käsin laillista vai vaatiiko tämäkin metsästysluvan?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pohdimme velipoikien kanssa olisiko sorsan pyydystäminen ja tappaminen paljain käsin laillista vai vaatiiko tämäkin metsästysluvan?
Jotenkin näin tuo menee.
Sinulla pitää olla metsästyskortti sekä maanomistajan lupa jotta voit pyydystää sorsan terassilta. Jos terassi on omalla maallasi tarvitset vain metsästyskortin.
Jos taas sorsa tapsuttelee sisälle saunaan tai tupaan ja uhkaa sinua tai omaisuuttasi jotenkin, saat pyydystää sen ilman metsästyslupaa. Tuossa tapauksessa sorsa kuitenkin kuuluu valtiolle.

Terveisin koo
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotenkin näin tuo menee.
Sinulla pitää olla metsästyskortti sekä maanomistajan lupa jotta voit pyydystää sorsan terassilta. Jos terassi on omalla maallasi tarvitset vain metsästyskortin.
Jos taas sorsa tapsuttelee sisälle saunaan tai tupaan ja uhkaa sinua tai omaisuuttasi jotenkin, saat pyydystää sen ilman metsästyslupaa. Tuossa tapauksessa sorsa kuitenkin kuuluu valtiolle.

Terveisin koo

Kiitoksia vastauksesta, valtio sai pitää omansa ja sorsa henkensä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jotenkin näin tuo menee.
Sinulla pitää olla metsästyskortti sekä maanomistajan lupa jotta voit pyydystää sorsan terassilta. Jos terassi on omalla maallasi tarvitset vain metsästyskortin.
Jos taas sorsa tapsuttelee sisälle saunaan tai tupaan ja uhkaa sinua tai omaisuuttasi jotenkin, saat pyydystää sen ilman metsästyslupaa. Tuossa tapauksessa sorsa kuitenkin kuuluu valtiolle.

Lisäksi on huomioitava, että sorsa tai mikä tahansa eläin on tapettava mahdollisimman kivuttomasti (en nyt muista tarkalleen kuinka asia ilmaistaan periaate on kuitenkin tämä) eli käsin tappaminen voi olla siinä rajoilla tulkitaanko se kivuttomaksi tappamiseksi vai ei. Poikkeuksena liene vammautuneiden pieneläinten tappaminen mikäli käsillä ei ole mitään asetta, astaloa tms. jolla suorittaa tappaminen mahdollisimman kivuttomasti, tällöin kädet ainoa keino suorittaa se tappaminen koska eläintähän ei ymmärtääkseni saa jättää kitumaan.

Itse olen kahdesti joutunut lopettamaan pahoin vammautuneen linnun pyöräillessäni. Toisella kertaa soitin poliisille tiedustellakseni kuinka toimia. Minulle todettiin, että partioita ei liikene yhden linnun lopettamiseen tai toimittamiseen lopetettavaksi, opastettiin tappamaan vammautunut lintu ja niinpä tottelin "poliisisedän" ohjetta.

vlad.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Naapurissa asuu teinipoika, jolla kevytmoottoripyörä. Kesän aikana olen monesti miettinyt asiaa, jota olen joskus aiemminkin mietiskellyt; kun prätkällä ajon lopettaa ja sammuttaa sen, onko oikeasti tarpeellista huudattaa kaasua tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin ajan? Siis onko niissä vempeleissä jokin juttu mikä vaatii tuota kierrosten revitystä ennen sammutusta vai onko se vain kuljettajan huomiohuoraamista? Samaa ilmiötä olen huomannut myös joissakin jenkkiautoissa.
 
Montako päivää voi maksimissaan kestää, että OP:n tililtä siirretyt rahat näkyvät Nordean tilillä? Lauantaina makselin velkoja kaverille ja nyt tuo valittaa, että eipä näy vielä. Onko kaksi pankkipäivää normaalia vai kusinko jotain?
 

Tuamas

Jäsen
Jahas, tuli ihan uudentyyppistä spämmiä tai mitä tuo nyt olisikaan.

Eli joku jannu lähestyi yritystä jossa työskentelen ensin epämääräisellä yhteydenottopyynnöllä ja nyt kiristää pienehköä rahasummaa ilmoittamalla että tietää jonkun aikovan tahrata yrityksen maineen.

Onko tämä joku uusi muoti-ilmiö kynäniskaspämmereiden maailmassa vai joku yksittäinen jurpo?

Ja pitäisikö tuollainen ilmoittaa poliisille, itte yrittää uunottaa jannua vai mitä?
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Montako päivää voi maksimissaan kestää, että OP:n tililtä siirretyt rahat näkyvät Nordean tilillä? Lauantaina makselin velkoja kaverille ja nyt tuo valittaa, että eipä näy vielä. Onko kaksi pankkipäivää normaalia vai kusinko jotain?

Eiköhän kolmekin pankkipäivää ole vielä normaalia.
Näethän toki omalta tiliotteeltasi onko talletus mennyt oikealle tilille tms.
Ota vaikka tiliotteeltasi ruutukaappaus (arkistointitunnus näkyvissä) ja lähetä se kaverille niin eiköhän rauhoitu.
Eli jos ei torstaina ole niin sitten on jotain kummaa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pitäisi saada painatettua t-paitaan kolme sanaa ja yksi yksivärinen "logomainen" kuva. Missä ja mihin hintaan? Fotopaidassa ilmoitettiin hinnaksi 45 rahaa sisältäen paidan, kuulosti aika kovalta.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kesän aikana olen monesti miettinyt asiaa, jota olen joskus aiemminkin mietiskellyt; kun prätkällä ajon lopettaa ja sammuttaa sen, onko oikeasti tarpeellista huudattaa kaasua tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin ajan? Siis onko niissä vempeleissä jokin juttu mikä vaatii tuota kierrosten revitystä ennen sammutusta vai onko se vain kuljettajan huomiohuoraamista? Samaa ilmiötä olen huomannut myös joissakin jenkkiautoissa.
Tuo johtuu siitä, että kaasuttimen säädöt ovat liian rikkaalla. Eli se tahtoo kastaa tulpat, kun kone käy tyhjäkäyntiä. Sitten se käyntiin lähteminen seuraavalla kerralla vaatii pidempää starttaamista tai vastaavasti useampaa potkua, jos sähköstartti puuttuu, koska tulpat ovat märät.

Kovilla kierroksilla ikäänkuin puhalletaan tulpat kuiviksi, ja näin seuraava käynnistys on huomattavasti helpompaa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitäisi saada painatettua t-paitaan kolme sanaa ja yksi yksivärinen "logomainen" kuva. Missä ja mihin hintaan? Fotopaidassa ilmoitettiin hinnaksi 45 rahaa sisältäen paidan, kuulosti aika kovalta.
Jos ei tarvitse suoraan tiskin yli saada, niin Spreadshirtistä on hyviä kokemuksia. Tavarat tulee alle viikossa useimmiten ja laadultaan erinomaisia ja alle 24,90 euron tilauksissa postikulut taisi olla 4 euroa.
 

Rocco

Jäsen
Onko kenelläkään palstalaiselle kokemusta tälläisestä televisiosta? Houkuttelisi hinnan puolesta, mutta onko tämä sitten laadultaan mistään kotoisin? Itse kun en mitään näistä vempaimista tiedä..
Itselläni on LG:n 32" malli, ehkä yksi tuota aikaisempi versio. Ulkonäöltään aivan samanlainen alareunan pientä muotoilua lukuunottamatta. Itse ehkä skippaisin, koska samaan hintaan millä itse omani ostin (499€) olisi saanut Philipsin samankokoisen mallin, ja siinä kuva oli ainakin alkuun terävämpi.

Olin alkuun pettynyt omaani, kun kuva ei ollut kovinkaan terävä. Esim. futista katsoessa kentän viivat oli kuin limittäin laitettuja katkoviivoja. Lisäksi monessa taustakuvassa missä on vaikka tumma seinä, kuva pikselöityi häiritsevän pahasti.

Ongelmia poistui paljon kun ostin uuden digiboksin mikä lähetti signaalia HDMI-kaapelilla, ja kun katsoi HD-kanavia, niin sitten kuva oli erinomainen, samoin kun katsoo BluRay-leffoja. Eli jos digiboksista tulee kuva scartilla ja digiboksi ei ole kovin laadukas, veikkaan että ei voi olla tyytyväinen. Mutta kun lähetys on laadukas, ja HDMI-kaapelilla katsoo niin ei juuri eroa huomaa muihin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tapahtuu, jos Visan luottoraja ylittyy? Pystyykö sillä Visalla silti ostelemaan vai herjaako kassapäätteet samalla lailla kuin pankkipuolen ylittyessä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös