Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 527
  • 47 224

Rocco

Jäsen
Mitä tapahtuu, jos Visan luottoraja ylittyy? Pystyykö sillä Visalla silti ostelemaan vai herjaako kassapäätteet samalla lailla kuin pankkipuolen ylittyessä?
Ei mulla ainakaan kun vedin kesällä lomamatkalla jonkun parisataa ylitse. Sai nostaa automaatista ja höylätä kaupassa vaikka oli raja ylittynyt.
 

Jeffrey

Jäsen
Mitä tapahtuu, jos Visan luottoraja ylittyy? Pystyykö sillä Visalla silti ostelemaan vai herjaako kassapäätteet samalla lailla kuin pankkipuolen ylittyessä?


Saa mennä yli, joten anna mennä vaan. Tietysti kannattaa muistaa takaisinmaksu yms. asiat. Varmasti jos sulla on maksuvalmiutta ja olet aikasemmin hoitanut asiat pankin puolelle ok niin ei pitäisi tulla ongelmia. Kaveri laittoi meidän matkan aikana reilulla kolmella tonnilla luottorajan yli. Pankista asiaa ei mitenkään edes huomautettu, mutta kaveri tosiaan maksoi pois heti kun oli saanut taas nostaa korkotililtään.

Eli siis varsinainen vastaus varsinaiseen kysymykseen on ei.

Ja vielä tarkennus se, että pankkipuoleltakin voi saldonsa ylittää. Normaalisti kestää n. 2pv ennen kuin kortti "sulkeutuu" ollessaan nollilla. Pankkikortilla ylihöylääminen vaatii kuitenkin pikkasen
"tuuria" ettei kassa varmenna tapahtumaa. On siinä varmasti joku tietty summakin jonka ylimenevät varmentaa aina (olisikos ollut 100e), mutta myös pikkusummia varmentaa satunnaisesti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla on edelleen jokunen kultakoru, joiden tunnearvo on nykyään negatiivinen. Kai niistä rahaakin voisi tehdä, joten kysynkin, että onko palstalaisilla kokemuksia tästä puljusta?

Paikalliset koruliikkeet eivät osta romukultaa, vaihtavat kyllä jos uudet korut kiinnostaisivat. Vaan kun eivät kiinnosta. Antiikkiliikkeestä ajoivat ulos, kun yritin erästä melko vanhaa ja ilmeisen harvinaista kullattua vaasia kaupata. Ei kuulemma onnistu ilman papereita.

Eli joko vien nuo kilkkeet kanikonttoriin ja jätän sinne, tai sitten lähetän ne tuonne Kultapörssiin. Tuon vaasin voi kai sitten potkia vaikka takaisin Neuvostoliittoon. Vai tunteeko joku yksityisiä keräilijöitä, joita tuollainen voisi kiinnostaa? Laittomuuksista ei ole kyse, vaan sanotaanko vaikka, että perinnöstä :)
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vielä tarkennus se, että pankkipuoleltakin voi saldonsa ylittää. Normaalisti kestää n. 2pv ennen kuin kortti "sulkeutuu" ollessaan nollilla. Pankkikortilla ylihöylääminen vaatii kuitenkin pikkasen
"tuuria" ettei kassa varmenna tapahtumaa.

Kiitoksia Roccolle ja Jeffreylle vastauksista. Eikös pankkipuolen saldo ole heti näkyvissä, jos maksaa sirulla? Silloinhan vissiin kortinlukijamasiina heti ilmoittaa, jos tilillä ei ole katetta. Mitäs jos maksaa Visan sirulla, ilmoittaako se silloinkin heti?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kiitoksia Roccolle ja Jeffreylle vastauksista. Eikös pankkipuolen saldo ole heti näkyvissä, jos maksaa sirulla? Silloinhan vissiin kortinlukijamasiina heti ilmoittaa, jos tilillä ei ole katetta. Mitäs jos maksaa Visan sirulla, ilmoittaako se silloinkin heti?
Ei Visan siru mitään ilmoittele. Helposti tonnin ostokset yli luotto- tai käyttörajan menevät läpi. Parhaimmillaan olen ylittänyt Visan sirukorttia käyttämällä noin 2000€, ei mukissut yhtään.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mitä tapahtuu, jos Visan luottoraja ylittyy? Pystyykö sillä Visalla silti ostelemaan vai herjaako kassapäätteet samalla lailla kuin pankkipuolen ylittyessä?
Mä lähtisin siitä, että ylittämällä luottorajasi rikot sopimusehtoja, joten kannattaisi ehkä siltä kantilta lähteä ongelmaa ratkomaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä lähtisin siitä, että ylittämällä luottorajasi rikot sopimusehtoja, joten kannattaisi ehkä siltä kantilta lähteä ongelmaa ratkomaan.
Onko se pahempi kuin rikkoa liigan herrasmiessopimusta ulkomaalaisvahvistusten lukumäärän osalta? Ei siis liity mihinkään joukkueeseen suoranaisesti, tulipahan vaan mieleen.

Itsellä meinasi tulla force majeure Visan luottorajan kanssa muutama vuosi sitten jenkeissä, kun firman ulkomaanmatkoista vastaava kioski oli tyrinyt hotelli-voucherin. Tarjosin lipuketta respassa sisäänkirjauksen yhteydessä, vastaus "very nice, sir, but how are you gonna pay?". Ei olisi ihan riittänyt viikon oleskeluun silloinen raja.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mitä tapahtuu, jos Visan luottoraja ylittyy? Pystyykö sillä Visalla silti ostelemaan vai herjaako kassapäätteet samalla lailla kuin pankkipuolen ylittyessä?
Oneliner-sanktion uhalla kysyn, että miksi luottoraja pitäisi ylittää? Mikset nosta sitä saman tien?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Onko EHT-turnauksiin pääsääntöisesti valittava pelaaja "maajoukkuetasoinen" myös MM-kisojen ja olympialaisten aikana, jos häntä ei ko. kisoihin valita, vai onko hän "maajoukkuetasoinen" vain silloin, kun hän on maajoukkueringissä?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oneliner-sanktion uhalla kysyn, että miksi luottoraja pitäisi ylittää? Mikset nosta sitä saman tien?

Ei itseasiassa tullut edes mieleen, mutta en usko, että pankki sitä suostuu nostamaan, raja kun on suht korkealla jo. Mutta mäpä yritän sitä enivei. Täsmennetään sen verran, että mistään yli varojen elämisestä ei nyt kuitenkaan ole kyse, sillä saan kuun lopussa rahasumman, jolla pystyn samantien maksamaan Visamiinukseni pois.
 
Bangcd.com? Onko ostokokemuksia?

Aika törkeän halvalla myyvät, uusi Alice in Chains 5,90e, mutta voikohan tuohon luottaa.

On sivujensa mukaan ylpeänä palvellut asiakkaitaan vuodesta 2005, mutta eka kertaa tuosta vasta tänään kuulin, vaikka verkko-ostoksia on jo vuosien ajan tehty.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Jos eroan kirkosta (evlut) tänään, joudunko maksamaan kirkollisveron vuodelta 2009 kokonaisuudessaan/vain siltä osaa vuotta, jonka olen kuulunut kirkkoon/en lainkaan?

Olen ymmärtänyt, että kirkollisvero määräytyy vuodenvaihteen tilanteen mukaan. En kuitenkaan ole selvillä viittaako tämä vain siihen kuntaan, jolla perusteella kirkollisveron korkeus määräytyy vai ylipäätään kirkollisverovelvollisuuteen.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos eroan kirkosta (evlut) tänään, joudunko maksamaan kirkollisveron vuodelta 2009 kokonaisuudessaan/vain siltä osaa vuotta, jonka olen kuulunut kirkkoon/en lainkaan?

Tältä vuodelta joudut maksamaan kokonaan mutta ensi vuodelta ei tarvitse maksaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Täsmennetään sen verran, että mistään yli varojen elämisestä ei nyt kuitenkaan ole kyse, sillä saan kuun lopussa rahasumman, jolla pystyn samantien maksamaan Visamiinukseni pois.

Selität asiat pankille (jos sulla on oma pankkineuvoja niin sille) niin eiköhän tuo luottorajan nosto onnistu. Itsellä vaikka ei nyt mitkään älyttömän suuret kuukausitulot ole niin pankki täti vaan totesi kohdassa jossa keskusteltiin luottorajasta, että "ihan sama mulle, mutta se kk-maksun minimierä nousee sitä mukaa kun luottoraja nousee". Mulla tuo kk-maksun minimierä on 2,5% luottorajasta.

Itsellä luottorajan nostoon riitti puhelu omalle pankkineuvojalle, kun Jaappanin reissulla meinasi loppua jenit kesken.

Ja kyllä saldonsa ylittäneellä Visalla voi maksaa Ameriikoissa autonvuokrauksia. Tai ainakin itse olen pystynyt. Ja en käsitä miksi ei pystyisi. Luottorajahan on minun ja pankin välinen sopimus siitä, että kuinka paljon minä voin käyttää pankin rahoja omaan käyttööni ilman, että pankki asiaan puuttuu.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tapahtuu, jos Visan luottoraja ylittyy? Pystyykö sillä Visalla silti ostelemaan vai herjaako kassapäätteet samalla lailla kuin pankkipuolen ylittyessä?

Jossain vaiheessa kun luottoraja on jo reilusti ylittynyt, niin kortti ei enää kelpaa. Pariinkiin otteeseen tultu kokeiltua. Jos tämän jälkeen katkaiset kortin, heität menemään ja soitat luottokunnalle että kortti on tuhoutunut, niin he lähettävät sinulle uuden kortin. Tämän uuden kortin luottotili lähtee nollasta, eli sinulla on käytettävissä taas koko luottosi. Tälläinen pelleily johtaa tietysti lievään masentuneisuuteen laskuja maksettaessa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viking Linen matkustusohjeissa kehotetaan ottamaan jokaiselle matkustajalle kuvallinen henkilökortti mukaan, myös lapsille. Viisivuotias tyttäremme on kuitenkin meidän passeissa, riittääkö se? Joo, kuvaa ei ole, mutta onko se muka noin tarkkaa, kun käsittääkseni Espanjaankin pääsee pelkän vanhempien passin kanssa.

Toinen kysymys samaa aihetta sivuten. Sukulaistyttö tulee mukaan oman passin kanssa. Tarvitseeko hän jotain kirjallista lupaa vanhemmiltaan?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos ei tarvitse suoraan tiskin yli saada, niin Spreadshirtistä on hyviä kokemuksia. Tavarat tulee alle viikossa useimmiten ja laadultaan erinomaisia ja alle 24,90 euron tilauksissa postikulut taisi olla 4 euroa.

Homma mahdollisesti ratkesi halvemmalla jo muuta kautta, mutta kiitos! Pidän mielessä, jos ei kaverin laitteilla onnistukaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Viking Linen matkustusohjeissa kehotetaan ottamaan jokaiselle matkustajalle kuvallinen henkilökortti mukaan, myös lapsille. Viisivuotias tyttäremme on kuitenkin meidän passeissa, riittääkö se? Joo, kuvaa ei ole, mutta onko se muka noin tarkkaa, kun käsittääkseni Espanjaankin pääsee pelkän vanhempien passin kanssa.

Toinen kysymys samaa aihetta sivuten. Sukulaistyttö tulee mukaan oman passin kanssa. Tarvitseeko hän jotain kirjallista lupaa vanhemmiltaan?
Ekaan kohtaan: Varmasti riittää. Varmaan ohjeita päivitetty lähiaikoina, koska nykyään lapsia ei saa enää merkitä vanhempien passeihin ja nyt vietetään vähän niinkuin siirtymäaikaa. Toinen kysymys on, että miksi helvetissä laivalla lapsella pitää olla henkkarit? Tai kehoitushan toi taitaa olla, eikä mikään pakkotilanne sinänsä.

Toiseen kohtaan: Tuskin. Miksi pitäisi? Kyllä kautta maailman sivun on alaikäiset ihmiset matkustaneet muiden kuin omien vanhempiensa kanssa eikä mitään lupalappuja kanniskella mukana
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jos ei tarvitse suoraan tiskin yli saada, niin Spreadshirtistä on hyviä kokemuksia. Tavarat tulee alle viikossa useimmiten ja laadultaan erinomaisia ja alle 24,90 euron tilauksissa postikulut taisi olla 4 euroa.

Tuo paitojen laatu on tärkeä ominaisuus. Vituttaa kohtuullisesti, jos tilaat jostain painetun t-paidan, ja se on aivan muodoton parin pesukerran jälkeen.

nimim. En halua Fruit of the Loomia...
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Kun minä en kuitenkaan kaikkia älyä niin kysytäänpäs jatkoaikalaisten apua;

Kertokaas kaikkia mahdollisia firmoja ja/tai toimialoja jotka kuljettajia voisivat palkata vaikkei ammattipätevyyttä löytyisikään? Ainakin pienet leipomot lienevät tälläisiä.

ps. BC-kortilla operoivia kuljettajia siis.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
nimim. En halua Fruit of the Loomia...

Mikäs vika Fruit of the Loomissa? Minulla on ainakin kestänyt hyvin pesua samanmerkkiset paidat. Joissain torilta ostetuissa halpispaidoissa on ollut kyllä tuota ongelmaa että helmat ja kaulus venähtää jo parin pesun jälkeen mutta ei koskaan Fruit of the Loomissa. Tosin olen kyllä aina pitänyt huolen kun ostan noita paitoja että kyseessä on se paksumpilaatuinen kangas (olikohan Super Premium tms. nimeltään?), ei se ohut. Siinä ohuemmassa voi ollakin tuollaisia ongelmia.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Lähetin ulkomaille kirjekuoressa rahaa. Kirje näyttäisi tällä hetkellä olevan hukassa jossain lähettäjän ja vastaanottajan välimaastossa, mutta kuitenkin kohdemaassa. Kuinka todennäköistä on, että saan hukatusta kirjeestä minkäänlaista korvausta? (Ei vakuutettu kirje)
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Lähetin ulkomaille kirjekuoressa rahaa. Kirje näyttäisi tällä hetkellä olevan hukassa jossain lähettäjän ja vastaanottajan välimaastossa, mutta kuitenkin kohdemaassa. Kuinka todennäköistä on, että saan hukatusta kirjeestä minkäänlaista korvausta? (Ei vakuutettu kirje)


0, eihän vakuuttamattomassa kirjeessä käsittääkseni edes saisi lähettää rahaa. Tai no, ehkä postimaksun verran voisi oikein tappelemalla olla mahdollista saada korvausta.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
0, eihän vakuuttamattomassa kirjeessä käsittääkseni edes saisi lähettää rahaa. Tai no, ehkä postimaksun verran voisi oikein tappelemalla olla mahdollista saada korvausta.

Kiitos vastauksesta. Sanoin kyllä postin tädille, että vakuutettu kirje, mutta taisi sen unohtaa ja itsekin hoksasin asian vasta kotona. Eipä kai tässä muita voi syyttää, kuin itseään, niin ja epärehellisiä ihmisiä...ja postia. Vittu sentään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös