Tuo johtuu siitä, että kaasuttimen säädöt ovat liian rikkaalla. Eli se tahtoo kastaa tulpat, kun kone käy tyhjäkäyntiä. Sitten se käyntiin lähteminen seuraavalla kerralla vaatii pidempää starttaamista tai vastaavasti useampaa potkua, jos sähköstartti puuttuu, koska tulpat ovat märät.Kesän aikana olen monesti miettinyt asiaa, jota olen joskus aiemminkin mietiskellyt; kun prätkällä ajon lopettaa ja sammuttaa sen, onko oikeasti tarpeellista huudattaa kaasua tyhjäkäynnillä muutaman sekunnin ajan? Siis onko niissä vempeleissä jokin juttu mikä vaatii tuota kierrosten revitystä ennen sammutusta vai onko se vain kuljettajan huomiohuoraamista? Samaa ilmiötä olen huomannut myös joissakin jenkkiautoissa.
Kovilla kierroksilla ikäänkuin puhalletaan tulpat kuiviksi, ja näin seuraava käynnistys on huomattavasti helpompaa.