Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 453
  • 47 215

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tuli tuossa katsottua leffa nimeltään "Knocked Up" ja alkoi taas kerran hämmästyttää ja kummastuttaa se, että miten tv-sarjoissa ja elokuvissa hoidetaan nuo synnytyskohtaukset. Eli mistä ne vastasyntyneet saadaan niihin kohtauksiin ja millaisilla konsteilla koko se "synnytysprosessi" tapahtuu?
Noissa esiintyvät "vastasyntyneet" on lähes poikkeuksetta kuukausia maailmaa ihmetelleitä pienokaisia, eli ei ne ihan kättäriltä suoraan noita hommaa filmitähdiksi. Lasten koot, liikumiset ja ympäristön tutkailut viitaavat vahvasti tähän, mitään faktatietoa minulla ei ole.

Synnytysprosessi kuvataan lähes poikkeuksetta synnyttäjän etupäästä ja siellä jalkopäässä lakanan takana tapahtuu tuo "maailmaan putkahtaminen".
 

ditrim

Jäsen
Synnytysprosessi kuvataan lähes poikkeuksetta synnyttäjän etupäästä ja siellä jalkopäässä lakanan takana tapahtuu tuo "maailmaan putkahtaminen".

Muistaakseni elokuvassa Knocked Up näytettiin sitä pahempaakin päätä. Siitä seurasi kyllä sellainen "Ei helvetti, ei enää ikinä" - fiilis. Vaikka tosin itse elämän ihmeestä ja sen paskantamisesta olenkin muutaman livevalokuvan plus sen mitä telkasta muutenkin tulee nähnyt.

Hyvä jos pystyy enää edes milffejä katsomaan.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Noissa esiintyvät "vastasyntyneet" on lähes poikkeuksetta kuukausia maailmaa ihmetelleitä pienokaisia, eli ei ne ihan kättäriltä suoraan noita hommaa filmitähdiksi. Lasten koot, liikumiset ja ympäristön tutkailut viitaavat vahvasti tähän, mitään faktatietoa minulla ei ole.

Viime viikolla ainakin Teho-osaston vastasyntynyt tarkkaili silmät avoimena ja kädet heiluen siihen malliin, että kaveri oli väh. 3 kk.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Veikkaan että Googlen lähin iso konttori on Ruotsissa, ja eihän ne raukat tiedä että Suomessa on kaupungeilla omat nimet suomeksi.

Ruotsissa raukat ei tiedä että suomessa puhutaan myös ruotsia.
Mutta syy miksi Google maps näyttää kadun ruotsiksi voi olla että kartan tekijät ei tajua kun kartassa on kaksi nimeä kumpaa käyttää siksi nimet on aika sekaisin.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Paljonko lukion tai yläasteen liikunnanopettajat tienaavat keskimäärin?
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Vaihdoimpa tuossa DNA-liittymään ja sain samalla uuden puhelimen kaupan päälle. Myyjä sanoi, että liittymä ei tule aivan heti voimaan, vaan kestää vähän aikaa että edellinen ensin Elisa-liittymä lopetetaan. Tässä minulla ei ole mitään ongelmaa. Mutta kun laitan DNA-kortin puhelimeen, se ilmoittaa että "SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui". Tarkottaako tämä sitä, että liittymäni ei ole vielä avautunut, vai sitä että en osaa rekisteröidä SIM-korttiani? Jos näin, niin miten rekisteröin sen?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Nimimerkki JZZ:ta kysyisin pitkään aprikoimani kysymyksen. Kinkku, vai juusto?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Nimimerkki JZZ:ta kysyisin pitkään aprikoimani kysymyksen. Kinkku, vai juusto?
Juusto.

Vaikka nyt täytyy kyllä myöntää, etten tiedä mistä tässä puhutaan. Yleensähän tiedän kaiken.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jos vaikka allekirjoitustasi vilkaisisit ;)
Hah! Olin siis lopulta samassa kontekstissa. Kinkku on vihonviimeinen sämpyläntäyte, sitä en toivo edes ultras jokereiden sämpylänjakosessioihin. Vetistä, mautonta, lihankaltaista massaa, joka jää hampaanväleihin ja tahmaa sormet. Jos lihaa laitetaan leivän väliin (tätä ei pidä ottaa mitenkään kaksimielisesti), niin sitten kunnon meetvurstia tai muuta maustettua makkaraa. Juusto sen sijaan on jumalaisen hyvää lähes kaikissa muodoissaan.
 

Tuamas

Jäsen
Vaihdoimpa tuossa DNA-liittymään ja sain samalla uuden puhelimen kaupan päälle. Myyjä sanoi, että liittymä ei tule aivan heti voimaan, vaan kestää vähän aikaa että edellinen ensin Elisa-liittymä lopetetaan. Tässä minulla ei ole mitään ongelmaa. Mutta kun laitan DNA-kortin puhelimeen, se ilmoittaa että "SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui". Tarkottaako tämä sitä, että liittymäni ei ole vielä avautunut, vai sitä että en osaa rekisteröidä SIM-korttiani? Jos näin, niin miten rekisteröin sen?

Onpahan ollut joko ammattitaidoton myyjä tai et ole kuunnellut mitään mitä hän on sanonut.
Se tarkoittaa sitä, että DNA-liittymääsi ei ole vielä otettu käyttöön, vaan numeron on edelleen Elisan hallussa. Eli sinulle tulee tekstiviesti (ja sopimuksestakin löytyy liittymän siirtymispäivä) jossa ilmoitetaan liittymän vaihtumisaika, pidät nyt vaan kiltisti sitä Elisan korttia puhelimessasi siihen aikaan saakka (joka siis ilmoitetaan tekstiviestissä) ja tuolloin vaihdat DNA-kortin käyttöön.

Varmin ja helpoin tapa todeta se, että liittymä on siirtynyt on se, että Elisan kortti ei enää toimi. Tuolloin on jo DNA:n liittymä varmasti toiminnassa.

Jos olet tehnyt ns. kuningasratkaisun ja heittänyt Elisan sim-kortin menemään, niin jotta saat puhelimesi taas käyttöön tulee sinun hakea uusi sim-kortti Elisalta tai odottaa siihen saakka että liittymäsi on siirtynyt DNA:lle.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Onpahan ollut joko ammattitaidoton myyjä tai et ole kuunnellut mitään mitä hän on sanonut.
Se tarkoittaa sitä, että DNA-liittymääsi ei ole vielä otettu käyttöön, vaan numeron on edelleen Elisan hallussa. Eli sinulle tulee tekstiviesti (ja sopimuksestakin löytyy liittymän siirtymispäivä) jossa ilmoitetaan liittymän vaihtumisaika, pidät nyt vaan kiltisti sitä Elisan korttia puhelimessasi siihen aikaan saakka (joka siis ilmoitetaan tekstiviestissä) ja tuolloin vaihdat DNA-kortin käyttöön.

Varmin ja helpoin tapa todeta se, että liittymä on siirtynyt on se, että Elisan kortti ei enää toimi. Tuolloin on jo DNA:n liittymä varmasti toiminnassa.

Aivan näinhän sen meneekin, kiitos huomautuksesta. Tosiaan Elisa-kortti on edellisessä puhelimessa vielä käytössä ja tämä uusi DNA-kortti on tässä liittymänvaihdoksen kaupanpäälle tulleessa puhelimessa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Voisko joku neuvoo, miten tuo linkitys toimii Jatkoajassa. Ohjeitakaan en mistään löydä. Miten kirjoitan linkin nimeksi jotain? Siis linkin teksti on muuta kuin itse osoite. Luultavasti olen ainoa, joka tämän haluaisi tietää.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Noissa esiintyvät "vastasyntyneet" on lähes poikkeuksetta kuukausia maailmaa ihmetelleitä pienokaisia, eli ei ne ihan kättäriltä suoraan noita hommaa filmitähdiksi.
Lähdettä en onnistunut löytämään, mutta hämärän muistikuvan mukaan joitakin vuosia sitten olisi Yhdysvalloissa kielletty alle kuukauden ikäisten vauvojen käyttäminen näyttelijöinä. Syynä tähän oli kuvausvalojen haitallisuus vastasyntyneille.

Voisko joku neuvoo, miten tuo linkitys toimii Jatkoajassa. Ohjeitakaan en mistään löydä. Miten kirjoitan linkin nimeksi jotain? Siis linkin teksti on muuta kuin itse osoite. Luultavasti olen ainoa, joka tämän haluaisi tietää.
Värjää viestistäsi se sana/osa, jonka haluat linkiksi ja valitse viestikentän yläpuolelta maapallokuvake. Liitä tämän jälkeen linkitettävän sivun osoite avautuneeseen laatikkoon. Laatikossa on jo valmiina harmaaksi värjätty http://, joten kannattaa olla tarkkana ettei linkkiin tule sitä kahteen kertaan.
 
Viimeksi muokattu:

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Värjää viestistäsi se sana/osa, jonka haluat linkiksi ja valitse viestikentän yläpuolelta maapallokuvake. Liitä tämän jälkeen linkitettävän sivun osoite avautuneeseen laatikkoon. Laatikossa on jo valmiina harmaaksi värjätty http://, joten kannattaa olla tarkkana ettei linkkiin tule sitä kahteen kertaan.

Iso kiitos. En uskonut tähän aikaan saavani vielä vastausta, mutta tulihan se sieltä. Viimeisen lauseen virheen osalta oon kyllä aina yrittäny olla tarkkana, joten se ei liene ongelma. Nyt ei muuta kuin linkittämään, niin tottuu tähänkin käytäntöön, heh.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Vaihtoiko joku muu nimimerkki DNA:n liittymään silloin, kun oli tarjous puheajasta ja kaupanpäälle tulevasta lottokupongista? Itselle ei ainakaan ole vielä lottoa suvaittu ja asia alkoi suorastaan hermostuttamaan näin juhannuksen alla. Toisaalta sitten ajattelin saavani melkoista hyvitystä vaikka kuukausimaksuuni kun nostan kunnon älämölön asiasta.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljonko lukion tai yläasteen liikunnanopettajat tienaavat keskimäärin?

Opetusalan palkat ovat surkeita. Liikunnanopettajan palkka riippuu työkekemuksesta ja pidettävien tuntien määrästä sekä kelpoisuudesta. Pätevän opettajan lähtöpalkka on ~ 2600 €/kk, opetustunteja 24/vko. Lisäksi tulee taito- ja taideainelisä, joka on n. 100 €/kk.

Tuolta voi tutkia tarkemmin, jos kiinnostaa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Vai heitänkö emännän puolesta 99 € hukkaan.

Miksi laittaa hillot johonkin turhaan tv-shop-juttuun, kun saman voi hoitaa laadukkaammin hammaslääkärillä? Pelkkä hammaskivien poisto ja samalla tummentumien putsaus alle 30e, josta siis vähennetty kela-osuus. Nyt siis kokemusta vaan yksityiseltä, joten en tiedä, että miten kunnallisella toimii.

Ja jos haluat kunnon valkaisun, niin on vähän kalliimpi, kuin aikaisempi, mutta tulos sitäkin parempi.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ruotsissa raukat ei tiedä että suomessa puhutaan myös ruotsia.
Mutta syy miksi Google maps näyttää kadun ruotsiksi voi olla että kartan tekijät ei tajua kun kartassa on kaksi nimeä kumpaa käyttää siksi nimet on aika sekaisin.
Ei ole kovin uskottava syy koska siinä on kielivaihtoehdoksi valittavana suomi ja ruotsi ja molemmat näyttävät kaupunkien nimet ruotsiksi.

http://maps.google.fi/?ie=UTF8&hl=fi
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ole kovin uskottava syy koska siinä on kielivaihtoehdoksi valittavana suomi ja ruotsi ja molemmat näyttävät kaupunkien nimet ruotsiksi.

http://maps.google.fi/?ie=UTF8&hl=fi

Itse asiassa kaupunkien nimet tuntuvat olevan miten sattuu suomeksi ja ruotsiksi, eikä kielen vaihtaminen tunnu vaikuttavan itse karttaan mitenkään, vain sen käyttöliittymään. Ainakaan paikkakunnan enemmistökieli ei asiassa ole ratkaiseva, koska kartalla ovat "oikein" esimerkiksi Ingå ja Vantaa, mutta "väärin" vaikkapa Björneborg ja Maarianhamina.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Tästä linkistä aukeaa juttu TSN.ca:n sivuille. Jutussa itsessään jutellaan tulevasta draftista ja siitä, että TSN tapansa mukaan näyttää draft-lähetystä.

Jutusta kuitenkin pongahti esille seuraavanlainen teksti: 2009 NHL Entry Draft on Friday, June 26, beginning at 7pm et/4pm pt (encore at 10pm et on TSN2) and continuing through the completion of the first round.

Näissä Ameriikan ajoissa tulee oltua välillä kujalla ja niin olen nytkin. 7pm et / 5pm pt.. Mitä nyt olen järkeillyt niin tuo 7pm on juurikin se aika mistä otan sen kuusi tuntia pois jotta saan tulokseksi oikean alkamisajan näin Suomen aikaa? Vai(ko)?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös