Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 025 875
  • 47 213

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Ensinnäkin. Onko sulle tehty jokin pahemman luokan källi, jos kerran tuollaisia soitellaan ja kysellään.
Eiköhän tuo onnistu sillä, että vaihdat oman numerosi ja siinä samalla lyöt sen salaiseksi. Mielestäni silloin mitkään haut eivät sitä anna. Minulla oli joskus "osittain" salainen numero, eli hauista ei löytynyt, mutta numero näkyi, kun soitin.

Tapaus on sen luontoinen, että kotipaikkakunnallani (josta olen muuttanut pois 6 vuotta sitten) minulla on täyskaima, joka toimittaa noita em. hommia. Isännät ja koiranastuttajat yms. sitten kysyvät numerotiedustelun kautta "Seppo Sepposen numeroa Seppolasta" ja numeropalvelu näköjään tarjoaa meikäläisen numeroa... Siksi olisikin ihan sama poistaa numeroni (= laittaa salaiseksi) kaikista hakupalveluista.

Numeroa en mielelläni vaihtaisi. Muita ehdotuksia?
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
Tapaus on sen luontoinen, että kotipaikkakunnallani (josta olen muuttanut pois 6 vuotta sitten) minulla on täyskaima, joka toimittaa noita em. hommia. Isännät ja koiranastuttajat yms. sitten kysyvät numerotiedustelun kautta "Seppo Sepposen numeroa Seppolasta" ja numeropalvelu näköjään tarjoaa meikäläisen numeroa... Siksi olisikin ihan sama poistaa numeroni (= laittaa salaiseksi) kaikista hakupalveluista.

Numeroa en mielelläni vaihtaisi. Muita ehdotuksia?

Vaihdat nimesi liittymätietoihin muotoon Seppo S. Sepponen, jolloin Seppo Sepposen kysylyt pitäisi ohjautua ensimmäkseksi täyskaimallesi.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

J.Petke

Jäsen
Olen vaihtamassa Topfieldiini kovalevyn koska vanha meni rikki. Mitä kovalevyä hyvät palstaveljet suosittelette? Hyväksi havaittuja tahi loistavaksi kuultuja.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Olen vaihtamassa Topfieldiini kovalevyn koska vanha meni rikki. Mitä kovalevyä hyvät palstaveljet suosittelette? Hyväksi havaittuja tahi loistavaksi kuultuja.

Tämä kiinnostaa sen verran, että jos asiaan löydät ratkaisun, niin laitatko vaihto-ohjeet tänne tai yv:llä. Mikä Topfieldin malli kyseessä?
 

J.Petke

Jäsen
Tämä kiinnostaa sen verran, että jos asiaan löydät ratkaisun, niin laitatko vaihto-ohjeet tänne tai yv:llä. Mikä Topfieldin malli kyseessä?

Aika hyvät vaihto-ohjeet löytyy täältä. Siellä on myös kovalevyjen vaihtoehtoja mutta ajettelin kysyä että onko kenelläkään palstalaisella omakohtaista kokemusta.

Malli on 5100 pvrt.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Näkeekö täällä Jatkoajan keskustelupalstalla omia viestejä pidemmälle ajassa taaksepäin, kuin tuo 20 sivua, minkä saa näkyviin painamalla kohdasta 'Hae kaikki käyttäjän X lähettämät viestit'?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Näkeekö täällä Jatkoajan keskustelupalstalla omia viestejä pidemmälle ajassa taaksepäin, kuin tuo 20 sivua, minkä saa näkyviin painamalla kohdasta 'Hae kaikki käyttäjän X lähettämät viestit'?

Ei taida muuten mutta jos etsit erikseen jostain tietystä alafoorumista, taitaa näyttää max. sen 20 sivua jokaisesta. Eli pistä hakuun oma nimimerkkisi ja vaikka pelkkä Kierrätyskeskus.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko joku muu saanut sähköpostiinsa videopätkän, jossa pidätetty mies ampuu itseään päähän? Ilmeisesti ihan oikea kuvaa, mutta itselleni ei oikein aukene, miten tuollainen voi olla mahdollista. Ruumiintarkastus jäänyt ilmeisesti hieman vaillinaiseksi vai onko tässä annettu kaverille ns. toinen vaihtoehto?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Sakre blöö

Kertokaapas matkailusta ranskassa. Onko kuinka kallista tehdä ostoksia ja syödä/juoda. Ranskan rivieran hintataso kiinnostaa myös...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Onko joku muu saanut sähköpostiinsa videopätkän, jossa pidätetty mies ampuu itseään päähän? Ilmeisesti ihan oikea kuvaa, mutta itselleni ei oikein aukene, miten tuollainen voi olla mahdollista. Ruumiintarkastus jäänyt ilmeisesti hieman vaillinaiseksi vai onko tässä annettu kaverille ns. toinen vaihtoehto?

Olen saanut. Outoa tosiaan. Mahtaako se olla edes aito. Poliisien käytös laukauksen jälkeen on hieman outo. Kaverit vain katsovat ja poistuvat paikalta. Olettaisin hieman toisenlaista reaktiota.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Passista olisi kysymys.

Ihan hypoteettinen ajatus vain, ei vastaa todellisuutta mitenkään.

Minulla on 2 passia. Toinen on mitätöitynyt, kun on täytynyt joskus hakea 2 päivän pikapassi passin jäätyä kotiin. Nyt siis kummatkin ovat "vanhoja"

Voinko matkustaa siis kuitenkin tuolla ensimmäisellä passillani, koska se on päivämäärän mukaan voimassa vielä yli 3 vuotta. Jos esimerkiksi ihan tuossa etelänaapurissa kävis. Tarkastuksessahan vain katsotaan tuo voimassaoloaika tuosta passista, ja onhan se toki sen mukaan voimassa.

Minkälainen sanktio voisi tulla, jos olisi unohtanut, ettei tuo olekaan voimassa, ja yrittäisi sillä silti matkustaa. Kuinka todennäköinen tuo passin tarkistus muuten kuin silmämääräisesti on?
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Minkälainen sanktio voisi tulla, jos olisi unohtanut, ettei tuo olekaan voimassa, ja yrittäisi sillä silti matkustaa. Kuinka todennäköinen tuo passin tarkistus muuten kuin silmämääräisesti on?

Pelkistä passin vilautteluista selviäisi tietysti ongelmitta, mutta näppituntumalta sanoisin, että jos passin numero tai vastaava yksilöivä tieto syötetään rajalla tullin järjestelmään, joka paljastaa, ettei kyseinen dokumentti ole voimassa, olisit nalkissa. Eiköhän väärillä papereilla matkustavat tyypit hoideta nykyisin aika suorilta putkaan ns. terrorismiuhan ja muun varjolla, ainakin jos ovat vähän kauempana kotoa. Sitten taitaisi olla asiaa suurlähetystöön. Ihan mielenkiintoinen kysymys kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Minkälainen sanktio voisi tulla, jos olisi unohtanut, ettei tuo olekaan voimassa, ja yrittäisi sillä silti matkustaa. Kuinka todennäköinen tuo passin tarkistus muuten kuin silmämääräisesti on?
Voi olla, että ymmärsin kysymyksen aivan väärin, mutta vastaan kuitenkin. Eli ei tuosta mitään sanktioita tule, tai ei kaverini ainakaan saanut, kun Tallinnassa passintarkistuksessa totesivat passin olevan vanhan. Lippua vaan ostamaan seuraavaan pika-alukseen, ja käynti Helsingissä, josta uusi passi taskuun, ja takaisin Tallinnaan.

Kun puhuit etelänaapurista, niin Viron puolelle ei pääse ilman passintarkistusta käytännössä mitenkään. Ja se tarkistus on aika tarkka. Haudan vakava tarkastaja huomaa, kuten yllä annoin esimerkin, lähes poikkeuksetta virheen, jos sellainen löytyy.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Pelkistä passin vilautteluista selviäisi tietysti ongelmitta, mutta näppituntumalta sanoisin, että jos passin numero tai vastaava yksilöivä tieto syötetään rajalla tullin järjestelmään, joka paljastaa, ettei kyseinen dokumentti ole voimassa, olisit nalkissa.

Minustakin passin viivakoodi luetaan tarkastuksessa jo lähtiessä maasta ja koneelta näkyy onko hakuja päällä yms. Veikkaisin, että kone ilmoittaa myös, jos passi on vanhentunut. Poliisihan siinä sitten taidetaan kutsua paikalle.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun puhuit etelänaapurista, niin Viron puolelle ei pääse ilman passintarkistusta käytännössä mitenkään. Ja se tarkistus on aika tarkka. Haudan vakava tarkastaja huomaa, kuten yllä annoin esimerkin, lähes poikkeuksetta virheen, jos sellainen löytyy.

Niinpä, mutta edelleenkään siis tarkennuksena vielä että tuo passi ei siis ole fyysisesti vanha, vaan se on mitätöity. Eli sitä tuskin huomaa missään normitarkastuksessa? Tuskin siitä mitään sanktiota tulisikaan, mutta vituttaisihan se lähteä sitten virossa varmaan uutta hakemaan.
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Niinpä, mutta edelleenkään siis tarkennuksena vielä että tuo passi ei siis ole fyysisesti vanha, vaan se on mitätöity. Eli sitä tuskin huomaa missään normitarkastuksessa?

Luonnollisestikaan ei. Eihän niissä tsekata muuta kuin pärstäkerroin ja passin voimassaoloaika, eikä niidenkään kanssa usein ole kovin tarkkaa. Monelle tullimiehelle riittää passin kannen vilautus. Jollain Romanian rajavartijoilla saisi olla mukana aika pitkä lista, jos kaikki esim. Suomessa mitätöidyt mutta päivämäärän puolesta voimassa olevat passit pitäisi manuaalisesti tsekata. :)
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minustakin passin viivakoodi luetaan tarkastuksessa jo lähtiessä maasta ja koneelta näkyy onko hakuja päällä yms. Veikkaisin, että kone ilmoittaa myös, jos passi on vanhentunut. Poliisihan siinä sitten taidetaan kutsua paikalle.

Ei ne kyllä mitään viivakoodia siitä lue, muutakuin poikkeustapauksissa. Viimeksi kun virosta tulin takaisin, passintarkasta eestin päässä ei edes avannut passiani. Kattoi suoraan, että taitaa olla vodkaturist.

Pitäisköhän hakea vielä pikapassi, niin olis sitten kolme passia kotona..

Mutta kai sitä voisi uuden sitten laittaa hakuun. Vituttaa vaan hakea uutta, jos vanha olisi voimassa esim. 10.09.2011, ja hakis nyt uuden, sen voimassaolo päättyis 11/2012. Mikäli tuommoinen tilanne siis itsellä olisi.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ne kyllä mitään viivakoodia siitä lue, muutakuin poikkeustapauksissa. Viimeksi kun virosta tulin takaisin, passintarkasta eestin päässä ei edes avannut passiani. Kattoi suoraan, että taitaa olla vodkaturist.
Kyllä ne ainakin Suomen päässä lukevat passista viivakoodin. Silloin kone varmasti ilmoittaa että passi on mitätöity ja matka katkeaa siihen. Viron päässä eivät yleensä vaivaudu edes avaamaan passia. Tai ilmeisesti minäkin sit kuulun tuohon vodkaturisti-kategoriaan.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kyllä ne ainakin Suomen päässä lukevat passista viivakoodin. Silloin kone varmasti ilmoittaa että passi on mitätöity ja matka katkeaa siihen. Viron päässä eivät yleensä vaivaudu edes avaamaan passia. Tai ilmeisesti minäkin sit kuulun tuohon vodkaturisti-kategoriaan.
Siinä tapauksessa täällä ilmoittautuu myös yksi vodkaturisti. Passia olin ojentemassa mutta näytti, että mene vaan.

Mikäli oikein muistan niin eipä se passin viivakoodia lukenut mennessä eikä tullessa Suomessa, katsoi vain passia ja minua. Muistaakseni koko ajan taisi passi olla näkyvillä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mulla ei ole ainakaan koskaan lukenut, ja jonkun kerran oon käyny.
Eikä Suomen päässä aina edes kysytä koko passia. Itse olen mennyt Tallinnaan ilman lipun ja passin kysymistä.

Asiassa kävi vielä niin mukavasti, että varustamo soitti noin puoli vuotta matkan jälkeen, ja kertoi, että lipun hinta palautetaan, koska matka on jäänyt tekemättä. Asiallista palvelua, sanoisin ;)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitä en voi tietää miten Rajavartiolaitos hoitaa työvuoronsa, mutta itse kuljen ainakuin mahdollista eli käytännössä aina Lindalla ja siellä kyllä joka kerta katsotaan viivakoodi Olympiaterminaalissa. Takaisin tullessa ei tietenkään mitään koodeja katsella.

Tallinnan päästä en niin tiedä pääsisikö helpommalla, koska annan aina avatun passin. Ei niille hymyillä tarvitse tai varsinkaan mitään sanoa, mutta tuon verran nyt voi avittaa, että avaa sen valmiiksi. Vaikka ilmottaudunkin vodkaturist-osastoon, niin vahva mielikuva on, että kyllä niiltäkin viivakoodilukijat löytyvät ja niitä myös ainakin koskaan käytetään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös