Näkeekö täällä Jatkoajan keskustelupalstalla omia viestejä pidemmälle ajassa taaksepäin, kuin tuo 20 sivua, minkä saa näkyviin painamalla kohdasta 'Hae kaikki käyttäjän X lähettämät viestit'?
Onko joku muu saanut sähköpostiinsa videopätkän, jossa pidätetty mies ampuu itseään päähän? Ilmeisesti ihan oikea kuvaa, mutta itselleni ei oikein aukene, miten tuollainen voi olla mahdollista. Ruumiintarkastus jäänyt ilmeisesti hieman vaillinaiseksi vai onko tässä annettu kaverille ns. toinen vaihtoehto?
Minkälainen sanktio voisi tulla, jos olisi unohtanut, ettei tuo olekaan voimassa, ja yrittäisi sillä silti matkustaa. Kuinka todennäköinen tuo passin tarkistus muuten kuin silmämääräisesti on?
Voi olla, että ymmärsin kysymyksen aivan väärin, mutta vastaan kuitenkin. Eli ei tuosta mitään sanktioita tule, tai ei kaverini ainakaan saanut, kun Tallinnassa passintarkistuksessa totesivat passin olevan vanhan. Lippua vaan ostamaan seuraavaan pika-alukseen, ja käynti Helsingissä, josta uusi passi taskuun, ja takaisin Tallinnaan.Minkälainen sanktio voisi tulla, jos olisi unohtanut, ettei tuo olekaan voimassa, ja yrittäisi sillä silti matkustaa. Kuinka todennäköinen tuo passin tarkistus muuten kuin silmämääräisesti on?
Pelkistä passin vilautteluista selviäisi tietysti ongelmitta, mutta näppituntumalta sanoisin, että jos passin numero tai vastaava yksilöivä tieto syötetään rajalla tullin järjestelmään, joka paljastaa, ettei kyseinen dokumentti ole voimassa, olisit nalkissa.
Kun puhuit etelänaapurista, niin Viron puolelle ei pääse ilman passintarkistusta käytännössä mitenkään. Ja se tarkistus on aika tarkka. Haudan vakava tarkastaja huomaa, kuten yllä annoin esimerkin, lähes poikkeuksetta virheen, jos sellainen löytyy.
Niinpä, mutta edelleenkään siis tarkennuksena vielä että tuo passi ei siis ole fyysisesti vanha, vaan se on mitätöity. Eli sitä tuskin huomaa missään normitarkastuksessa?
Eli sitä tuskin huomaa missään normitarkastuksessa?
Minustakin passin viivakoodi luetaan tarkastuksessa jo lähtiessä maasta ja koneelta näkyy onko hakuja päällä yms. Veikkaisin, että kone ilmoittaa myös, jos passi on vanhentunut. Poliisihan siinä sitten taidetaan kutsua paikalle.
Jos rajavartija lukee mitätöidyn passisi koneellisesti, et pääse edes lähtemään maasta.
Kyllä ne ainakin Suomen päässä lukevat passista viivakoodin. Silloin kone varmasti ilmoittaa että passi on mitätöity ja matka katkeaa siihen. Viron päässä eivät yleensä vaivaudu edes avaamaan passia. Tai ilmeisesti minäkin sit kuulun tuohon vodkaturisti-kategoriaan.Ei ne kyllä mitään viivakoodia siitä lue, muutakuin poikkeustapauksissa. Viimeksi kun virosta tulin takaisin, passintarkasta eestin päässä ei edes avannut passiani. Kattoi suoraan, että taitaa olla vodkaturist.
Siinä tapauksessa täällä ilmoittautuu myös yksi vodkaturisti. Passia olin ojentemassa mutta näytti, että mene vaan.Kyllä ne ainakin Suomen päässä lukevat passista viivakoodin. Silloin kone varmasti ilmoittaa että passi on mitätöity ja matka katkeaa siihen. Viron päässä eivät yleensä vaivaudu edes avaamaan passia. Tai ilmeisesti minäkin sit kuulun tuohon vodkaturisti-kategoriaan.
Kyllä ne ainakin Suomen päässä lukevat passista viivakoodin.
Eikä Suomen päässä aina edes kysytä koko passia. Itse olen mennyt Tallinnaan ilman lipun ja passin kysymistä.Mulla ei ole ainakaan koskaan lukenut, ja jonkun kerran oon käyny.
Tuli tässä mieleen että kuinkahan yleisesti käytetty juonikuvio elokuvissa/tv:ssä on Groundhog Daystä tuttu malli, jossa aika polkee paikallaan ja vain yksi/muutama henkilö on siitä tietoinen.
Tähän mennessä olen saanut mieleeni seuraavat:
Groundhog Day
12:01 (tv-leffa vuodelta 1993)
Day Break (minisarja)
Star Trek The Next Generation: Cause and Effect (S5)
The X-Files: Monday (S6)
Stargate SG-1: Window of Opportunity (S4)
Kuka osaa nimetä muita?
Hukkasin myös itse passini joskus tuossa about vuosi sitten ja kun kävin hakemassa keväällä uuden, niin passivirkailija vannotti palauttamaan sen mitätöidyn passin poliisilaitokselle, jos se jostain löytyisi. Sellaisen säilyttäminen on kuulemma rikesakon arvoista.
Tuli tässä mieleen että kuinkahan yleisesti käytetty juonikuvio elokuvissa/tv:ssä on Groundhog Daystä tuttu malli, jossa aika polkee paikallaan ja vain yksi/muutama henkilö on siitä tietoinen.
Groundhog Day
Day Break (minisarja)
Kuka osaa nimetä muita?
Tulevalla Antti Jokisen ohjaamalla Half to Death elokuvalla on myös tuollainen juonikuvio. Päähenkilö murhataan mutta hän herää aina uudelleen kuolinpäivänsä aamulla.Tuli tässä mieleen että kuinkahan yleisesti käytetty juonikuvio elokuvissa/tv:ssä on Groundhog Daystä tuttu malli, jossa aika polkee paikallaan ja vain yksi/muutama henkilö on siitä tietoinen.
Groundhog Day
Day Break (minisarja)
Kuka osaa nimetä muita?