Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 222
  • 47 167

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mistä saan tiedon siitä, minkälaiset langattomat kuulokkeet toimivat Samsung-tv:n kanssa? QE65Q70TAT. Ostettu uutena 2020.
Luulisi olevan helppoa, mutta Gigantit sun muut Powerit eivät pysty sanomaan. Oma asiantuntemus ei riitä löytämään varmaa tietoa Internetistä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on tablettina Samsung Galaxy Tab A7. En ole kuitenkaan käyttänyt tablettia aikoihin ja nyt olen unohtanut sen salasanan enkä saa näytön lukitusta pois päältä.

En ole kirjoittanut salasanaa myöskään minnekään paperille niin mikä nyt neuvoksi? Mikä on helpoin tapa saada lukittu näyttö avatuksi?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minulla on tablettina Samsung Galaxy Tab A7. En ole kuitenkaan käyttänyt tablettia aikoihin ja nyt olen unohtanut sen salasanan enkä saa näytön lukitusta pois päältä.

En ole kirjoittanut salasanaa myöskään minnekään paperille niin mikä nyt neuvoksi? Mikä on helpoin tapa saada lukittu näyttö avatuksi?
Liekö muita mahdollisuuksia kuin tehdasasetusten palautus.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulla on tablettina Samsung Galaxy Tab A7. En ole kuitenkaan käyttänyt tablettia aikoihin ja nyt olen unohtanut sen salasanan enkä saa näytön lukitusta pois päältä.

En ole kirjoittanut salasanaa myöskään minnekään paperille niin mikä nyt neuvoksi? Mikä on helpoin tapa saada lukittu näyttö avatuksi?
Nämä ohjeet voisivat olla kokeilemisen arvoiset:

 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kuinka paljon sähköä 4 m² aurinkopaneeleita pystyy tuottamaan? Aurinkoisella paikalla Etelä- Suomessa.
Riittääkö esim. vaatimattomaan pihavalaistukseen ja parin sähköpyörän akkujen lataamiseen?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuinka paljon sähköä 4 m² aurinkopaneeleita pystyy tuottamaan? Aurinkoisella paikalla Etelä- Suomessa.
Riittääkö esim. vaatimattomaan pihavalaistukseen ja parin sähköpyörän akkujen lataamiseen?

Olen vähän itsekin yrittänyt nyt perehtyä asiaan, kun kovasti polttelisi hommata paneeleita katolle.

Vanhemmillani on ollut mökillä aurinkosähköä jo jostain 90-luvun alusta asti. Pari panelia, eli varmaankin justiinsa alle 4 m² ja akku. Niiden avulla on toiminut tasavirtakäyttöön tarkoitettu jääkaappi ja pari sisävaloa, invertterin kanssa on varmaan kännykkääkin ladattu.

Tehoa kahdella panelilla saanee hyvissä olosuhteissa noin 200-300 wattia. En tiedä paljonko sähköpyörän akkujen lataus vie virtaa, mutta esim led-lamppuja saa kyllä palamaan jo ihan mukavan määrän. Kahvinkeitto sen sijaan jatkossakin puuhellalla.

Sinun tapauksessasi olisi nyt sitten huomioitava ainakin se, että pihalle tarvitaan valaistusta justiinsa silloin, kun aurinko ei paista. Ja ne fillarin akutkin pitäisi ladata aina päiväsaikaan ja fillaroida sitten vain öisin... Tarvitset siis joko a) akun/akut virran talteen ottamiseksi + invertterin joka muuttaa keräämäsi sähkön 230V laitteissa käytettäväksi tai b) liittää aurinkovoimalasi sähköverkkoon, jos kiinteistössä sellainen on. Ilmoittamasi panelien koko ja sähkön tarpeesi tarkoittanee käytännössä vaihtoehtoa a.

Vaihtoehtoinen ratkaisu voisi olla myös se, että hankkii aurinkokennoilla varustettuja pihavalaisimia ja hoitaa fillarin akkujen lataamisen muulla tavalla.

Tuotosta ja panelien määrästä on laskureita, esim. tähän voi syöttää osoitteensa niin se antaa alustavan suosituksen myös panelien optimaalisesta sijoittamisesta: Sun Energia - Aurinkoenergialaskuri - Laskuri Kannattaa ehkä kurkata, vaikka sinulla olisikin suunnitteilla vain tuollainen hyvin pienitehoinen systeemi.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Miksi jotkut jakaa tykkäyksiään Moderaattoreiden mielivaltaisille pelikielloille?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi jotkut jakaa tykkäyksiään Moderaattoreiden mielivaltaisille pelikielloille?
Kun oli pelikieltoa pukannut, kävin katsomassa sitä pelikieltoviestejä ja huomasin että siellä kaikenmaailman rogermooret, breezeharborit, hamut ja elludet niistä tykkäilee. Eli ilmeisesti tuon porukan ihon alla tukevasti asustan.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten helposti/vaikeasti saitte kirjoitusoikeudet tälle palstalle? Itse muistan että jouduin yrittämään useampaan kertaan ennen kuin moderaattorit heltyivät. Sitten kun katsoo joidenkin kirjallista ilmaisua, niin hämmästyttää että miten se "arvotaan", kuka tänne hyväksytään ja kuka ei.
 

Glove

Jäsen
Miten helposti/vaikeasti saitte kirjoitusoikeudet tälle palstalle? Itse muistan että jouduin yrittämään useampaan kertaan ennen kuin moderaattorit heltyivät. Sitten kun katsoo joidenkin kirjallista ilmaisua, niin hämmästyttää että miten se "arvotaan", kuka tänne hyväksytään ja kuka ei.
Ekalla tärppäsi. Ei ole kyllä enää mitään muistikuvaa miten perustelin, mutta varmaan jotain pelaaja- ja valmentajataustasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuleeko naisten jääkiekon MM-kisoista muiden kuin Suomen pelejä edes Discoveryltä?
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Miten helposti/vaikeasti saitte kirjoitusoikeudet tälle palstalle? Itse muistan että jouduin yrittämään useampaan kertaan ennen kuin moderaattorit heltyivät. Sitten kun katsoo joidenkin kirjallista ilmaisua, niin hämmästyttää että miten se "arvotaan", kuka tänne hyväksytään ja kuka ei.
Jaaaa....
No, mulle kävi, kuten sille helevetin rumalle näppynaamalle tanssiravintolassa, kun aina pääsi saatille peräkammariin asti. Viimeiselle tanssille hakiessaan, eikä aiemmille koskaan hakenutkaan, hän vain nuolaisi kulmakarvansa suoriksi kumartaessaan daamille.

Kyse on mielikuvista, jonka luot päättäjälle!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Miten helposti/vaikeasti saitte kirjoitusoikeudet tälle palstalle? Itse muistan että jouduin yrittämään useampaan kertaan ennen kuin moderaattorit heltyivät. Sitten kun katsoo joidenkin kirjallista ilmaisua, niin hämmästyttää että miten se "arvotaan", kuka tänne hyväksytään ja kuka ei.
Yritin kirjoittamalla pari kertaa sisälle, mutta vasta sitten nappasi, kun lähetin alastonkuvan itsestäni.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yritin kirjoittamalla pari kertaa sisälle, mutta vasta sitten nappasi, kun lähetin alastonkuvan itsestäni.
Voin vahvistaa tämän konstin, eli vasta kun lähetin alastonkuvan @banaaninviljelijästä niin kirjoitusoikeudet heltisi heti.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä muut tekee kun vaimo lähtee viihteelle ja itse kotosalla saa laitettua lapset nukkumaan? :D

Kohta on aika laittaa nuo pienet ihmispennut nukkumaan ja sitten on omaa aikaa kotosalla koko ilta.

Yleensä päättyy niin etten keksi mitään tekemistä vaan makaan sohvalla ja selaan puhelinta...päivisin jos on omaa aikaa eikä lapsia vahdittavana, lähden vesille. Kotona ei oikein osaa tehdä sisällä mitään.

Mitä sitä siis tekisi?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jos laittaa tyhjään saaviin järvivettä, katoaako siitä happea itsestään vai vasta kun saaviin laitetut kalat alkavat kuluttaa happea?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös