Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 035 604
  • 47 229

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
No jos ei löydy varapuhelinta, niin varapuhelimen varapuhelimella sitten!
Juuu, yleensähän noita varapuhelimia ja varapuhelimen varapuhelimia löytyy kotoa. Varsinkin sellaisia missä on SIM-kortti. Nimenomaan aktiivinen SIM-kortti.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Juu kyllähän mä prepaidin kävin ostamassa heti lauantaina. En ole ehtinyt vielä soittaa aspaan, kun eilen vasta rupesin ihmettelemään tuota "ei käytössä" -nauhaa. Ja Elisalle jonotus kauhistuttaa jo valmiiksi. Kyllähän tuossa maksussa kai menee pari päivää, ennen kuin se järjestelmiin menee, kun en sitä OmaElisan kautta suoraan laittanut. Jos huomenna ei tapahdu mitään, pitää soittaa. Ihmetyttää vaan, että miksi vitussa se nyt irtisanottaisiin, kun kytkysopimustakin on vielä jäljellä ja kaiken olen maksanut kuitenkin. Ja nyt en pysty maksamaan sitä kohta erääntryvää seuraavaa laskua, kun sitä ei näy OmaElisassa ja... Perkele.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En oikein ymmärrä tuota hirvitystä. Itse olen pari kertaa joutunut soittamaan ja ihan ripeästi se on toiminut, vaikka se alun valikko ärsyttääkin. Elisan sivujen mukaan vastausaika on kännykkäasioissa ilmeisesti keskimäärin 1 min 40 sek ja noin joka kolmanteen vastataan alle minuutissa.

Niin ja jos itse törttöilee laskun kanssa, niin ehkä se on vain kärsittävä. Soitto, valikoiden kautta oikeaan paikkaan ja kaiutin päälle, niin eipä tuossa mitään hirvittävää ole.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kun s-ryhmän lahjakorttia käyttää ja myyjä vetää sen magneettijuovan sieltä koneestaan läpi, nollautuuko kortin saldo vai ottaako kassakone tästä pelkästään sen tiedon, että kortti on 20e arvoinen?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kun s-ryhmän lahjakorttia käyttää ja myyjä vetää sen magneettijuovan sieltä koneestaan läpi, nollautuuko kortin saldo vai ottaako kassakone tästä pelkästään sen tiedon, että kortti on 20e arvoinen?

Ei ole faktaa, mutta vänkäänpä silti väliin. Voisi helposti kuvitella, että nollaa, ja kortti pitää uudelleen ladata ennen myyntiä. Ihan vain väärinkäytön estämiseksi.

Edit. Toisaalta ne on aina käytettävä kerralla, joten väärinkäytön riski on pieni, koska niitä ei anneta takaisin.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
En oikein ymmärrä tuota hirvitystä. Itse olen pari kertaa joutunut soittamaan ja ihan ripeästi se on toiminut, vaikka se alun valikko ärsyttääkin. Elisan sivujen mukaan vastausaika on kännykkäasioissa ilmeisesti keskimäärin 1 min 40 sek ja noin joka kolmanteen vastataan alle minuutissa.
Jaa, no se on sitten parantunut. Itse en ole pitkään aikaan soittanut, mutta silloin taannoin se jonotus oli vähintään 20 min, yleensä enemmänkin.

Niin ja jos itse törttöilee laskun kanssa, niin ehkä se on vain kärsittävä. Soitto, valikoiden kautta oikeaan paikkaan ja kaiutin päälle, niin eipä tuossa mitään hirvittävää ole.
Totta tuokin. Enkä mä tässä mitenkään vihainen (Elisalle) ole, kunhan ihmettelen. Ja kärsin itse aiheutetusta vitutuksesta.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei ole faktaa, mutta vänkäänpä silti väliin. Voisi helposti kuvitella, että nollaa, ja kortti pitää uudelleen ladata ennen myyntiä. Ihan vain väärinkäytön estämiseksi.

Edit. Toisaalta ne on aina käytettävä kerralla, joten väärinkäytön riski on pieni, koska niitä ei anneta takaisin.

Ainakin meikäläiselle antoivat Prismassa reilun euron takaisin, kun ostokset eivät ylittäneet lahjakortin summaa. Onko sitten talokohtaista vai mitä, kun kortissa kuitenkin muistaakseni lukee, että rahana ei hyvitetä yhtään.
 

Tuamas

Jäsen
Ei ole faktaa, mutta vänkäänpä silti väliin. Voisi helposti kuvitella, että nollaa, ja kortti pitää uudelleen ladata ennen myyntiä. Ihan vain väärinkäytön estämiseksi.

Edit. Toisaalta ne on aina käytettävä kerralla, joten väärinkäytön riski on pieni, koska niitä ei anneta takaisin.

Ainakin ennen nuo S-ryhmän kortit olivat aivan ässiä, koska A) niistä saa (tai ainakin sai) vaihtorahat takaisin (vaikka sitten olisi ostanut 50 euron lahjakortilla 5 euron ostoksen) ja B) Niillä pystyy (tai ainakin pystyi) ostamaan alkoholia (niin baarista kuin kaupastakin).

Ja käsittääkseni ne täytyy aktivoida/nollata, joten väärinkäytön riskiä ei pitäisi olla vaikka kassatäti sen kortin vahingossa antaisikin takaisin.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tilasin toukokuun puolessavälissä nettikaupasta vaatteita. Kuitenkin liikkeen työntekijä soitti, ja ilmoitti erään tuotteen olevan loppu. Sovimme, että yritys maksaa tuotteen hinnan tililleni, olinhan jo maksanut tilaukseni verkkopankissa. Kesäkuun alussa kyselin s-postilla, että missähän mahtaa rahani olla. Kuulemma tietojen mukaan tämä rahanpalautus on lähtenyt maksuun, pitäisi parin päivän sisään olla tilillä. Nyt on 25 päivää kulunut ja rahoja ei näy vieläkään. Pitäisikö ottaa liikkeeseen uudestaan yhteyttä? Onko tässä joku käytäntö, että rahat tulevat aina pari kolme viikkoa viiveellä?
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko tässä joku käytäntö, että rahat tulevat aina pari kolme viikkoa viiveellä?

Sitä en tiedä, kuinka paljon pankin järjestelmät voivat ottaa aikaa välissä (2-3 pankkipäivää max?), mutta muistelisin Kuluttajasuojalain mukaan, että yrityksellä on 30 pv aikaa maksaa rahat takaisin. Ainakin sellaisessa tapauksessa, että kuluttaja peruu tilauksen.
Tässä ei tietenkään ole kuluttajan perumisesta kyse.

Tuo 30 pv ei siis ole mitään varmaa tietoa, asian voi varmasti tarkastaa Kuluttajaviraston sivulta. Aika oli joka tapauksessa yllättävän pitkä.

E: linkki lisätty ja korjattu kirjoitusvirhe
 
Viimeksi muokattu:

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tilasin toukokuun puolessavälissä nettikaupasta vaatteita.

No nyt laitoin postia yrityksen omistajalle. Saas nähdä mitä tulee takaisin, luultavasti samanlainen oneliner-viesti kuin viimeksi.

Toinen kysymys samaan aiheeseen: Tilauksen aluperäinen arvo oli yli 100e, ja firman käytäntö oli, että yli 100e tilaukset ilman postikuluja. Kun yksi vaatekappale jäi saamatta, laski tilauksen arvo reilusti alle satkuun. Paketin erittlyssä oli eriteltynä vaatteiden hinta + postikulut 7.90e. Onko oikein, että firman mokan takia joudun maksamaan vajaan kympin postikuluja, joita minun ei kuuluisi maksaa, jos he olisivat pystyneet kaikki tilaamani tuotteet toimittamaan? Taitaapa jäädä viimeiseksi tilaukseksi tästä verkkokaupasta. Sääli, nimittäin taitaapa olla tämän maan ainut kauppa joka tuon tyylisiä kuteita kaupittelee.


E: Eilen illalla tuli vastaus kyselyyni. Kuulemma firmasta lähtee n. 40 pakettia päivässä, joten etusijalla ovat uudet tilaukset ja palautukset käsitellään sen jälkeen. lupasi kuitenkin käydä paperit läpi viikonlopun aikana ja tsekata, että onko rahat maksettu vai ei. Mielestäni olisi järkevää pitää asiakkaista "huolta" myös näissä palautusasioissa, nimittäin miellyttävä asiakaspalvelu saa ainakin minut tilaamaan kaupasta uudestaan, vaikka toisesta paikasta pari euroa halvemmalla saisikin.
 
Viimeksi muokattu:

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mustaa makkaraa tahtoo hän nam!

Olen huomenna iltapäivällä ajelemassa Tampereen ohi, ja olisi kiva käydä legendaarisella Tammelan torilla syömässä sateessa mustaa makkaraa parilla(vai monellako?) eurolla. Vieläkös sitä on myytävänä siinä iltapäivällä vai häippäsevätkö kauppiaat aikaisemmin?
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
En meinaa millään löytää tilastotietoa, miten paljon Tampereella asuntojen (kolmio) hinnat ovat nousseet viimeisen 4 vuoden aikana.

Edit. Löyty tilastokeskuksen sivuilta tilasto jota pysty lukemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olen huomenna iltapäivällä ajelemassa Tampereen ohi, ja olisi kiva käydä legendaarisella Tammelan torilla syömässä sateessa mustaa makkaraa parilla(vai monellako?) eurolla. Vieläkös sitä on myytävänä siinä iltapäivällä vai häippäsevätkö kauppiaat aikaisemmin?
Lauantaina saat palvelua kahteen asti iltapäivällä. Tuohon aikaan tavara ei tietenkään ole tuoreimmilaan, mutta erinomaisen hyvää se silti on.
 

J.Petke

Jäsen
Onko kenelläkään antaa sellaista hyvää aloitussivua minulle joka ostin HTC:n puhelimen ja haluaisin alkaa säätämään tuota windows mobilea. Eli miten nuo "tweakit" toimii ja millä helevetillä ne asennetaan?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onkos jossakin muuten näihin fudksen mm-kisoihin liittyvää managerointia täällä netissä...kuten Snickersillä on tuo lätkäsydeemi joka vuosi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös