Jospa VR:n reittikartta selventäisi noita välimatkoja. Pidät ilmeisesti junassa matkustamisesta, koska haluat istua junassa seitsemän tuntia vajaan kolmen tunnin sijaan.
Väärin. Ylivieskan ja Oulun väli on muuten noin 130 kilometriä. Taisin selittää epäselvästi.
Eli: Lähden aamulla junaan Kuopion asemalta ja olen matkalla Ylivieskan asemalle. Pääsen junalla A Ouluun, jossa minun täytyy vaihtaa junaan B, joka menee Oulusta Ylivieskaan. Tämän session hinta on 17 euroa. Kaverini menee samalla junalla Kuopiosta Ouluun, ja hän maksaa matkasta 22 euroa.
Siis menemme samalla junalla Ouluun, josta minä jatkan vielä 129 kilometriä Ylivieskaan, mutta silti matkani on viisi euroa edullisempi. Jokainen voi itse tarkistaa asian VR:n sivuilta matkahaku-ohjelmalla.
Jospa VR:n reittikartta selventäisi noita välimatkoja. Pidät ilmeisesti junassa matkustamisesta, koska haluat istua junassa seitsemän tuntia vajaan kolmen tunnin sijaan.
Pidät ilmeisesti junassa matkustamisesta, koska haluat istua junassa seitsemän tuntia vajaan kolmen tunnin sijaan.
Hyvä ettei joillekkin tarvi sentään yksin vääntää rautalankaa, joten kiitoksia avusta.
No joo, mutta kun se juna kiertää lenkin Kuopio - Oulu - Ylivieska, joten tässä kohtaa ei ole mahdollisuutta mennä tuota 244 kilometrin matkaa. Tai on, mutta se juna menee vasta illalla ja minun täytyy olla perillä jo iltapäivällä, joten pakko mennä Oulun kautta. On muuten siinäkin sama hinta, ei väliä, että meneekö Oulun kautta Ylivieskaan, vai suoraan Iisalmen kautta. Ajassa eroa tosin viisi tuntia, mutta hinnassa ei minkäänlaista.
Vastasin, johonka väitit että "väärin", vaikka selvästi itse olit väärässä.
Väännä väännä, koska tuo lyhyemmän reitin juna kulkee vain kerran vuorokaudessa ja tällä kertaa aikataulu ei sovi omaani.
Mutta niin itse kysymykseen nyt on vastattu jo aika kattavasti ja ihmettelen jos se ei noinkin yksinkertaisten ja selkeiden esimerkkien/numeroiden/kaavioiden jälkeen aukea.
Miten sen nyt ottaa. Kun puhutaan juuri tuosta kyseisestä junayhteydestä, niin sen kyydissä istuessa Oulun ja Ylivieskan välinen matka on 130 kilometriä vaikka yrität sitä kuinka pyöritellä. Tämä kyseinen junayhteys, kun ei mene suoraan Kuopiosta Ylivieskaan, joten esittämäsi viisastelu oli tässä kohtaa ihan turhaa. Ikävän usein Jatkoajassa vain vastaukset ovat näitä näsäviisasteluja.
Sitä paitsi vastauksesi ei edes liittynyt aiheeseen, joka oli tuo porsaanreikä. Kuten joku mainitsi, tuolla kaavalla VR on pian korvausvelvollinen, kun vain tarpeeksi kauan itse jaksaa junan kyydissä istua.
Sitähän minä alun alkaenkin ihmettelin, että miksi VR mahdollistaa tuollaisen, mutta siihen en ole edelleenkään vastausta saanut, vain lapsellista jankkaamista, mukahassuttelua ja näsäviisastelua.
Hei VR-asiantuntijat.
Miksi Kuopiosta Oulun kautta Ylivieskaan maksaa lippu opiskelijalta 17 euroa, mutta jos menee samalla junalla Kuopiosta vain Ouluun asti, joutuu pulittamaan 22 euroa?
Ja ei, tuolla kaavalla VR ei joudu korvaamaan mitään, koska kuten todettua hinta liittyy paikkojen välimatkaan.
Muutenkin hinnat määräytyvät, kuten todettua, lähtöpaikan ja kohdepaikan, eikä sen mukaan kuinka pitkä aktuaalinen matka on.
Voitko matkustaa Kuopiosta Runnille Oulun kautta?
Tuskinpa. Tai voi tottakai, mutta sitten pitänee ensin maksaa se 22 euroa, kun menee Kuopiosta Ouluun, sitten siihen päälle Oulun ja Ylivieskan välisen matkan hinta ja vielä taajamajunassa istuttu Yka-Runni -välistä lyödään muutama euro hintaa.
Eli tuollaista yhteyttä Kuopio - Oulu - Runni ei suoranaisesti ole aikatauluissa, mutta sen sijaan Kuopio - Oulu - Ylivieska on. Kai se jotenkin näin menee, kuka tuosta VR:stä loppujen lopuksi tietää. Kaikki on sallittua, mutta kuitenkin kaikki on kiellettyä.
Asia selvä, mutta Kuopiosta Ylivieskaan kyllä pääsi sillä 17 eurolla.
Varmaan romahti koko maailma maksettuaan matkastastaan vitosen sinua enemmän. Tuollaisesta ei aivan hetkessä toivu.Mahtaa kaveria vituttaa, kun otti lipun vain Ouluun.
Osaisiko kukaan suoralta kädeltä kertoa mistä kannattaisi tilata puhelin? Siis tarkoitan nyt nettikauppoja vaikkapa euroopan alueelta ja vielä pitäisi olla suht luotettava kauppa.
Osaisiko kukaan suoralta kädeltä kertoa mistä kannattaisi tilata puhelin? Siis tarkoitan nyt nettikauppoja vaikkapa euroopan alueelta ja vielä pitäisi olla suht luotettava kauppa.