Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 034 853
  • 47 225

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä tapahtui Hokkasen Timolle?

No eihän sitä tiennyt tai paljastanut Vesterinen yhtyeineenkään.

Mutta jos sukulaisuuksia mietitään, niin pakko tiedustella aiheeseen liittyen: mahtaakohan KooKoon A-nuorten takalinjoilla luotettavasti luutinut Ville Kola tuon mainitun Kola-Ollin kadonnut veli?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Sitten oli vielä Hokkasen Pena joka makasi pitkin pituuttaan ovella ja tsekkasi kaikilta kutsut muttei välittänyt niistä vaan hoiti ineen tsutsut.
 

J.Petke

Jäsen
Onko kenelläkään tietoa miten Topfieldin voi resetoida? Normaali palautus siis menun kautta ei onnistu kun boksi jäätyy jo sitä ennen. Taitaapi olla virtalähde rikki mutta voihan tuolla joku bittikin olla poikittain.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Onko kenelläkään tietoa miten Topfieldin voi resetoida? Normaali palautus siis menun kautta ei onnistu kun boksi jäätyy jo sitä ennen. Taitaapi olla virtalähde rikki mutta voihan tuolla joku bittikin olla poikittain.

Mulla meni omasta Topfieldista tiedostojärjestelmä sekaisin ja se jäi sitten aina käynnistyksessä jumiin.

Ruuvasin kovalevyn irti Topfieldista ja pistin sen tietokoneeseen kakkoslevyksi. Tällä ohjelmalla korjasin tiedostojärjestelmän ja taas toimii.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sain joltain kateelliselta mulkulta naapurilta herjaavan ja vittuilevan tekstiviestin tänään, kun kuulemma mersu kulkee kotikadullamme liian kovaa.

Viesti tuli nettinumero palvelun kautta johon ei onnistunut vastaamaan. Onko mitään keinoja hankkia kyseisen viestin lähettäjää??
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Löysää sitä kaasujalkaa, etenkin jos kotikadulla asuu lapsia. Helpompi niin.


Ihan oikeasti en aja oikeasti kadulla kovaa, syitä mm. kadun varressa koulu, kadulla paljon lapsia, joista pari tunnustettua omaa, toimin itse opettajana, vaimo vähän matkan päässä rehtorina toisessa koulussa ja on paikallisen kaupunginvaltuuston yksi puheenjohtajista. Joten noilla syillä emme oikeasti aja kovaa kotikadullamme, ainakaan vaimo jota viestissä haukuttiin myös. Kadulla on 40km rajoitus, muutaman harvan kerran olen ajanut n.50km. Lisäksi yksi paha hidaste jonka ylitän aina max 10km/h.
Viduttaa vaan kun ei oikeasti tulla sanomaan päin naamaa, sitä oikeasti kunnioittaisi ihmisiä ja niiden toiveita paljon paremmin.
 

J.Petke

Jäsen
Mulla meni omasta Topfieldista tiedostojärjestelmä sekaisin ja se jäi sitten aina käynnistyksessä jumiin.

Ruuvasin kovalevyn irti Topfieldista ja pistin sen tietokoneeseen kakkoslevyksi. Tällä ohjelmalla korjasin tiedostojärjestelmän ja taas toimii.

Jep. On tuossa boksissa onneksi vielä takuu voimassa joten sinne saan sen korjaukseen mutta arviolta siinä menee kuitenkin kuukausi kun se korjataan ja olisihan se ollut helpompaa jos itse olisi pystynyt sen hoitamaan siten että takuu säilyy.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Oltaisiin kaveriporukalla lähdössä Viron laivalla keskellä viikkoa, tarvitseeko silloin valvojaa mukaan, kun lähtijät ovat 18-20 -vuotiaita?
Ikäraja on 21-vuotta myös viikolla Helsinki-Tallinna välillä jos yövytään laivalla. Tämä siis tilanne Baltic Princessillä. Eli valvoja pitäisi olla mukana.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Västäräkki...

Huomasin tuossa aamusta että västäräkki on tehnyt pesän parvekkeen kattopeltien väliin.

Muutenhan tässä ei suurta ongelmaa ole, mutta lasitettu parveke on siitä vittumainen että kun lintu pääsee katon rajasta parvekkeelle. Äly ei kuitenkaan heti riitä siihen oivallukseen että samaa kautta tulisi poistuakin -> Tulos: parveke ja parvekekalusteet täynnä linnunpaskaa..

Katselin tuossa että nyt vapun jälkeen on tuo pesintä/muninta aika alkamassa.

Pitäisikö tuo pesä käydä vain survomassa paskaksi? Pitää töistä päästyä katsoa (jos pesään näkee) onko siellä munia. Jos ei niin, sitten ei ole ongelmia, mutta jos on niin kai se on vain sitten siivoiltava linnunpaskaa parvekkeelta tai keksittävä jokin keino tukkia nuo pellin raot..

Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?
 

ditrim

Jäsen
Pitäisikö tuo pesä käydä vain survomassa paskaksi?

Tuota miettisin kahdesti. Katkera lintu saattaa aloittaa operaatio "Kill Ormanin" jos menet ja sen munat survot. Toisaalta, ihan sietämätöntä ja terveydelle vaarallista on antaa linnun pitää parvekettasi saniteettitilanaan.

Orman Mollis: There wouldn't be no trouble except for that king shit bird! All I wanted was something to eat. But the bird kept pushing Sir.
Trautman: Well you did some pushing on your own Orman.
Orman Mollis: They drew first blood, not me.
Trautman: Look Orman, let me come in and get you the hell out of there!
Orman Mollis: They drew first blood...
Trautman: Orman, are you still reading me? Company leader to Mollis! Orman! Acknowledge!
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Löytyykö netistä sellaista karttapalvelua, joka ilmoittaisi kahden kohteen välimatkan linnuntietä pitkin? Useimmat näyttävät ilmoittavan vain ajomatkan. Suomen alueella pitäisi toimia.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Löytyykö netistä sellaista karttapalvelua, joka ilmoittaisi kahden kohteen välimatkan linnuntietä pitkin? Useimmat näyttävät ilmoittavan vain ajomatkan. Suomen alueella pitäisi toimia.

Kansalaisenkarttapaikka nimisessä paikassa ainakin itse olen mittaillut matkoja. Toki vain lenkkimatkoja, en ole kokeillut mitään pidempää matkaa mittailla.
 

tutzba

Jäsen
Minulle maksettiin freelancehommistani palkka muutama kuukausi taaksepäin, silloin tuli ihan normaalisti maksut verokortin mukaisesti. Nyt tuli uusi palkka, jossa on veroprosentti 60. Eikö 60% ole se, jolla verot otetaan jos ei ole toimitettu verokorttia?

Ketä tässä huijataan ja kuinka paljon?

Soitin kyllä asiasta, mutta vasta maanantaina pystyvät auttamaan enemmän. Joku sieltä oli tämän päivän ollut poissa, ja häneltä olisi pitänyt kysyä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Tuota miettisin kahdesti. Katkera lintu saattaa aloittaa operaatio "Kill Ormanin" jos menet ja sen munat survot. Toisaalta, ihan sietämätöntä ja terveydelle vaarallista on antaa linnun pitää parvekettasi saniteettitilanaan.

Orman Mollis: There wouldn't be no trouble except for that king shit bird! All I wanted was something to eat. But the bird kept pushing Sir.
Trautman: Well you did some pushing on your own Orman.
Orman Mollis: They drew first blood, not me.
Trautman: Look Orman, let me come in and get you the hell out of there!
Orman Mollis: They drew first blood...
Trautman: Orman, are you still reading me? Company leader to Mollis! Orman! Acknowledge!

Niin, nyt on Rambolla pulma..

Katselin nyt tarkemmin kun kotiin palasin että västäräkkihän se. Munista en saanut varmuutta kun on sen verran suojaisessa paikassa tuo pesä.

Ongelma taitaa ratketa kun saaan jotenkin tukittua tuon pellin (aaltopeltiä) ja metallikaiteen välikön. Itse ajattelin että "kanaverkko" tai vastaava voisi ajaa asian. Sen saisi helposti mytättyä, eikä lintukaan siitä läpi itseään nokkisi. Tuohon ei oikein saa kiinnitettyä mitään niin sen suhteen tuo verkko voisi olla hyvä.

Helppo olisi toki jostain styroksistakin leikata sopivan kokoiset palat, mutta siitä tod. näk. västäräkki läpi tulee ajanmittaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään tiedossa tapausta, jossa joku olisi päättänyt tehdä itsemurhan ja olisi ilmoittanut aikeistaan Facebookissa, vaikka statuksessaan? Tulipa vaan mieleen, kun kaikenkarvaisia asioita näkee käsiteltävän statuksissa ym. julkisissa mestoissa Facessa.

Enkä siis itse ajatellut riistää henkiriepua, vaikka jotakuinkin päin vittua meneekin. Mieluummin sitä vaikka jauhaa turhaa paskaa Jatkoajassa.
 

Gangrene

Jäsen
Eikö 60% ole se, jolla verot otetaan jos ei ole toimitettu verokorttia?

Jep, mikäli palkansaaja ei toimita verokorttia, pidätys on oletuksena 60 %. Eli näyttäisi olevan palkanlaskennan vika, mikäli tosiaan kortin sinne olet toimittanut. Kohteliaasti vaadit pidätystä verokortin mukaisesti, niin nou hätä, erotus tulee normaalisti maksuun kuten palkkakin. Ei tarvitse siis välttämättä odottaa vuoden 2009 veronpalautuksia, ellet niin halua.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko kellään tiedossa tapausta, jossa joku olisi päättänyt tehdä itsemurhan ja olisi ilmoittanut aikeistaan Facebookissa, vaikka statuksessaan? Tulipa vaan mieleen, kun kaikenkarvaisia asioita näkee käsiteltävän statuksissa ym. julkisissa mestoissa Facessa.

Enkä siis itse ajatellut riistää henkiriepua, vaikka jotakuinkin päin vittua meneekin. Mieluummin sitä vaikka jauhaa turhaa paskaa Jatkoajassa.

Tässä yksi tapaus helmikuulta. IRC-Gallerian päiväkirjassa toi ilmi aikeensa.

IRC-Gallerian päiväkirja.

Iltalehden uutinen tapahtuneesta.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mihin asetukseen tai vastaavaan perustuu se, että verottaja ei hyväksy toiminimen laittamista alv- ja ennakkoperintärekisteriin kun sen tarkoitus on harjoittaa järjestysmiestoimintaa? Pitäisi mukamas tehdä verokortilla työt. Tämä on kuulemma jokin uusi juttu, vaikka näitä on ollut kautta maailman sivun. Poistetaanko myös kaikki vanhat rekistereistä vai miten meinataan toimia.

Mun päähän ei mene tällaisen estäminen ja samalla rikotaan jo mun mielestä perustuslakiakin. Samalla logiikalla esimerkiksi timpurit ja lähes kaikki toiminimet voisi poistaa rekisteristä ja käskeä näiden vain antaa verokortti sille henkilölle, jolle työ tehdään.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mihin asetukseen tai vastaavaan perustuu se, että verottaja ei hyväksy toiminimen laittamista alv- ja ennakkoperintärekisteriin kun sen tarkoitus on harjoittaa järjestysmiestoimintaa? Pitäisi mukamas tehdä verokortilla työt. Tämä on kuulemma jokin uusi juttu, vaikka näitä on ollut kautta maailman sivun. Poistetaanko myös kaikki vanhat rekistereistä vai miten meinataan toimia.

Mun päähän ei mene tällaisen estäminen ja samalla rikotaan jo mun mielestä perustuslakiakin. Samalla logiikalla esimerkiksi timpurit ja lähes kaikki toiminimet voisi poistaa rekisteristä ja käskeä näiden vain antaa verokortti sille henkilölle, jolle työ tehdään.

Liittyy varmaan tähän ja sen tulkintaan jotenkin. Vaikeuttanut muutenkin vahtimestareiden hommia jonkin verran, ja alalta on jopa lähtenyt hyviä elämänsä hommia tehneitä kavereita tuon takia. Ja tietysti narikkamaksut nousivat melkein kaikkialla...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kaksi hyvin erilaista ja eritoten sekalaista kysymystä:

1) Minä vuonna Budapest-suklaakonvehti on tullut markkinoille?

Sain tänään wanhan Hellaksen metallirasian Budapest-kuvioinnilla. Pohjassa on teksti "Budapest 40v.". Veikkaisin sen olevan peräisin jostain 60-70 -luvulta.

2) Käytetäänkö Suomessa poliisikoirayksiköstä lyhennettä K9 (vai kenties lyhennettä K1?)?

Tuli vain mieleeni, kun luin Iltalehden juttua Kuopion ampumavälikohtauksesta. Lukijan kuvassa on poliisiauto, jossa on tunnus KU 701 sekä lisäksi ikkunassa iso K1.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kaksi hyvin erilaista ja eritoten sekalaista kysymystä:

1) Minä vuonna Budapest-suklaakonvehti on tullut markkinoille?

Sain tänään wanhan Hellaksen metallirasian Budapest-kuvioinnilla. Pohjassa on teksti "Budapest 40v.". Veikkaisin sen olevan peräisin jostain 60-70 -luvulta.

Taitaa olla lanseerattu 1936, joten 70-luvulta on rasiasi.

Perustan tietoni tähän tusarin juttuun (1998-2-60 = 1038)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös