Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 034 853
  • 47 225

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
2) Käytetäänkö Suomessa poliisikoirayksiköstä lyhennettä K9 (vai kenties lyhennettä K1?)?

En nyt aivan satavarma ole asiasta, mutta mielestäni K tarkoittaa kentällä toimivaa autoa eli K1 on silloinen vuorossa oleva Kenttäjohtaja. Eli ei se mielestäni mitenkään koiraan liity. Korjatkoon joku jos tieto on väärä.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olueen liittyvä kysymys: ostin Guinness-olutta (tummaa) kaupasta 4-packin. No avatessani ensimmäistä tölkkiä tarkat korvani kuulivat jotain helinää purkin sisältä. Kaadoin oluen lasiin, ja huomasin, että purkin sisällä oli läpinäkyvä pallo. Tämän pallon halkaisija oli suurin piirtein reilun sentin. Kyseistä olutmerkkiä olen useinkin juonut, mutta vain ravitsemusliikkeissä..

Kolme kysymystä:
1) Pitäisikö noissa tölkeissä olla tuo em. pallo?
2) Olenko joutunut jonkun v***uuntuneen panimotyöläisen julman pilan kohteeksi?
3) Ja mikäli tuo pallo jostain kumman syystä kuuluu sinne, niin miksi??
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kolme kysymystä:
1) Pitäisikö noissa tölkeissä olla tuo em. pallo?
2) Olenko joutunut jonkun v***uuntuneen panimotyöläisen julman pilan kohteeksi?
3) Ja mikäli tuo pallo jostain kumman syystä kuuluu sinne, niin miksi??

Se pallo on panos joka aiheuttaa avattaessa vaahdon. Eli kovin tarpeellinen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olueen liittyvä kysymys: ostin Guinness-olutta (tummaa) kaupasta 4-packin. No avatessani ensimmäistä tölkkiä tarkat korvani kuulivat jotain helinää purkin sisältä. Kaadoin oluen lasiin, ja huomasin, että purkin sisällä oli läpinäkyvä pallo. Tämän pallon halkaisija oli suurin piirtein reilun sentin. Kyseistä olutmerkkiä olen useinkin juonut, mutta vain ravitsemusliikkeissä..

Kolme kysymystä:
1) Pitäisikö noissa tölkeissä olla tuo em. pallo?
2) Olenko joutunut jonkun v***uuntuneen panimotyöläisen julman pilan kohteeksi?
3) Ja mikäli tuo pallo jostain kumman syystä kuuluu sinne, niin miksi??
Kyllä se sinne kuuluu. Se sisältää typpeä, jotta tölkkikamaankin saadaan asiaankuuluva vaahto oluen päälle.
 

J.Petke

Jäsen
Olueen liittyvä kysymys: ostin Guinness-olutta (tummaa) kaupasta 4-packin. No avatessani ensimmäistä tölkkiä tarkat korvani kuulivat jotain helinää purkin sisältä. Kaadoin oluen lasiin, ja huomasin, että purkin sisällä oli läpinäkyvä pallo. Tämän pallon halkaisija oli suurin piirtein reilun sentin. Kyseistä olutmerkkiä olen useinkin juonut, mutta vain ravitsemusliikkeissä..

Kolme kysymystä:
1) Pitäisikö noissa tölkeissä olla tuo em. pallo?
2) Olenko joutunut jonkun v***uuntuneen panimotyöläisen julman pilan kohteeksi?
3) Ja mikäli tuo pallo jostain kumman syystä kuuluu sinne, niin miksi??

Sinne on varmaan jäänyt se tölkkien pesupallo sisälle tehtaalla. Kakelbergin veljekset ovat unohtaneet ottaa sen pois.

Vaahdon luoja tuo.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinne on varmaan jäänyt se tölkkien pesupallo sisälle tehtaalla. Kakelbergin veljekset ovat unohtaneet ottaa sen pois.

Kiitos kaikille vastauksista. J.Petkelle vielä erityiskiitos, koska kirjoittaessani kysymyksiä ajattelin nimenomaan kyseisiä veljeksiä ja heidän tekemäänsä pilaa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Kansalaisenkarttapaikka nimisessä paikassa ainakin itse olen mittaillut matkoja. Toki vain lenkkimatkoja, en ole kokeillut mitään pidempää matkaa mittailla.

Miten ton kartan avulla mitataan matkoja? Katotaan vaan tuolta vasemmalta janaa että noin 2 senttiä kartalla on noin 100 metriä luonnossa? Ja sit ynnätään suurinpiirtein pituus? Ei valkene.

Edit. Aijuu tollee se toimii.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Luistinten takuu!?

Ostin vajaa vuosi sitten Reebok:n 9K -luistimet. Kuten niin monella muullakin, luistimista katkesivat "takaläpät" aika nopeasti. Takaläpillä tarkoitan luistimen takavarren ylintä osaa, jota jääpalloilijat eivät yleensä tarvitse.

Nyt mietin, kannattaako luistimia yrittää saada korjautettua takuuseen, tai saisinko parhaassa tapauksessa uudet tilalle?? Yleensähän tuotteilla on vähintään vuoden takuu, mutta muistelen, että luistinten tapauksessa terillä oli vain muutaman kuukauden takuu ja kengällä sitten pidempi..
 

Matsku

Jäsen
Mikäli kuitti on tallessa, niin ehdottomasti ainakin yrittämään takuuseen. Kyllähän noi pitäisi kestää (niin kuin useimmissa vastaavan hintaluokan luistimissa kestääkin), joten olen melko varma, että saat korjauksen tai uudet luikkarit tilalle.

Kuinka paljon muuten luistimilla ollut käyttöä?
 
Nuohan pitäisi aina laittaa housujen sisään ja teipata, jos vain suinkin mahdollista. Yhdellä kaverilla ulkojäille nuo viilsivät nilkan, eikä ukko ole kuuleman mukaan pystynyt pitkään aikaan pitämään edes kenkää..
 

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ostin vajaa vuosi sitten Reebok:n 9K -luistimet. Kuten niin monella muullakin, luistimista katkesivat "takaläpät" aika nopeasti.
Miten otat luistimet pois jalasta? Jos et jaksa löysyttää nauhoja kunnolla ja otat luistimet pois takaläpistä vääntämällä, saat taatusti läpät huonoon kuntoon vuodessa.

Jos olet ollut reilusti jäällä ja luistimissa on muitakin käytön jälkiä, voi takuukorjaus olla vähän niin ja näin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Jatkiksessa ei keskustella Kuopion tapauksesta? Onko saturaatiopiste saavutettu, eikä satunnainen haulikkokaveri enää ylitä keskustelykynnystä? Eipä silti, että minullakaan siihen sanottavaa olisi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Hei VR-asiantuntijat.

Miksi Kuopiosta Oulun kautta Ylivieskaan maksaa lippu opiskelijalta 17 euroa, mutta jos menee samalla junalla Kuopiosta vain Ouluun asti, joutuu pulittamaan 22 euroa?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Väärin. Ylivieskan ja Oulun väli on muuten noin 130 kilometriä. Taisin selittää epäselvästi.

Eli: Lähden aamulla junaan Kuopion asemalta ja olen matkalla Ylivieskan asemalle. Pääsen junalla A Ouluun, jossa minun täytyy vaihtaa junaan B, joka menee Oulusta Ylivieskaan. Tämän session hinta on 17 euroa. Kaverini menee samalla junalla Kuopiosta Ouluun, ja hän maksaa matkasta 22 euroa.

Siis menemme samalla junalla Ouluun, josta minä jatkan vielä 129 kilometriä Ylivieskaan, mutta silti matkani on viisi euroa edullisempi. Jokainen voi itse tarkistaa asian VR:n sivuilta matkahaku-ohjelmalla.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Väärin. Ylivieskan ja Oulun väli on muuten noin 130 kilometriä. Taisin selittää epäselvästi.

Eli: Lähden aamulla junaan Kuopion asemalta ja olen matkalla Ylivieskan asemalle. Pääsen junalla A Ouluun, jossa minun täytyy vaihtaa junaan B, joka menee Oulusta Ylivieskaan. Tämän session hinta on 17 euroa. Kaverini menee samalla junalla Kuopiosta Ouluun, ja hän maksaa matkasta 22 euroa.

Siis menemme samalla junalla Ouluun, josta minä jatkan vielä 129 kilometriä Ylivieskaan, mutta silti matkani on viisi euroa edullisempi. Jokainen voi itse tarkistaa asian VR:n sivuilta matkahaku-ohjelmalla.

Ja kaverilla on myös opiskelijalippu? Onhan noita ihmeellisyyksiä joskus. Ehkä kaverin ois kannattanu ostaa sama matka sinun kanssa, mutta jäädä pois Oulussa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ja kaverilla on myös opiskelijalippu? Onhan noita ihmeellisyyksiä joskus. Ehkä kaverin ois kannattanu ostaa sama matka sinun kanssa, mutta jäädä pois Oulussa.

Joo, siis nimenomaan näin, että molemmat opiskelijoita. Kävi asia ilmi, kun ihmettelin oman lippuni "edullisuutta" ja hän vetäisi oman lippunsa esiin. Olisi varmasti ostanut lipun kauemmas, jos olisi tuon tiennyt.

VR ei siis olekaan erehtyväinen!

Väärin. Kysehän on siitä mistä lähdet ja mihin lähdet ja näiden paikkojen välimatkasta.

No joo, mutta kun se juna kiertää lenkin Kuopio - Oulu - Ylivieska, joten tässä kohtaa ei ole mahdollisuutta mennä tuota 244 kilometrin matkaa. Tai on, mutta se juna menee vasta illalla ja minun täytyy olla perillä jo iltapäivällä, joten pakko mennä Oulun kautta. On muuten siinäkin sama hinta, ei väliä, että meneekö Oulun kautta Ylivieskaan, vai suoraan Iisalmen kautta. Ajassa eroa tosin viisi tuntia, mutta hinnassa ei minkäänlaista.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jospa VR:n reittikartta selventäisi noita välimatkoja. Pidät ilmeisesti junassa matkustamisesta, koska haluat istua junassa seitsemän tuntia vajaan kolmen tunnin sijaan.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Väärin. Ylivieskan ja Oulun väli on muuten noin 130 kilometriä. Taisin selittää epäselvästi.

Eli: Lähden aamulla junaan Kuopion asemalta ja olen matkalla Ylivieskan asemalle. Pääsen junalla A Ouluun, jossa minun täytyy vaihtaa junaan B, joka menee Oulusta Ylivieskaan. Tämän session hinta on 17 euroa. Kaverini menee samalla junalla Kuopiosta Ouluun, ja hän maksaa matkasta 22 euroa.

Siis menemme samalla junalla Ouluun, josta minä jatkan vielä 129 kilometriä Ylivieskaan, mutta silti matkani on viisi euroa edullisempi. Jokainen voi itse tarkistaa asian VR:n sivuilta matkahaku-ohjelmalla.

Aikamoinen porsaanreikä on sitten vr:llä tuossa. Jos joskus tulee tarve matkustaa Ouluun junalla, niin otan kyllä lipun Ylivieskaan ja jään vaan Oulussa pois.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Pidät ilmeisesti junassa matkustamisesta, koska haluat istua junassa seitsemän tuntia vajaan kolmen tunnin sijaan.

En pidä, mutta kuten mainitsin, pitää olla perillä jo viideltä, kun toinen juna olisi siellä vasta puoli seitsemältä. Samapa tuo missä sitä lomapäivänsä viettää. Eipä tarvitse taajamajunassa istua, siinäkin ehtinyt ihan tarpeeksi viikonlopputunteja elämän aikana viettää.

Hyvä ettei joillekkin tarvi sentään yksin vääntää rautalankaa, joten kiitoksia avusta.

Väännä väännä, koska tuo lyhyemmän reitin juna kulkee vain kerran vuorokaudessa ja tällä kertaa aikataulu ei sovi omaani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös