Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 036 263
  • 47 229

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, muotoilu oli mielenkiintoinen. Grillaamista ei suositella ja avotulen teko on kielletty.
Minä ainakin tulkitsisin sen niin, että avotuli tarkoittaa nuotiota ja grilli ei siis ole avotuli. Ja ei suositella lähinnä tarkoittaisi, että ei siitä sanktiota tule mutta olet vastuussa mahdollisista vahingoista joita grillaamisella aiheutat.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Minä ainakin tulkitsisin sen niin, että avotuli tarkoittaa nuotiota ja grilli ei siis ole avotuli. Ja ei suositella lähinnä tarkoittaisi, että ei siitä sanktiota tule mutta olet vastuussa mahdollisista vahingoista joita grillaamisella aiheutat.


Pitää muuten paikkaansa, olin siis aluksi väärässä. Tällainen teksti löytyi:

Retkikeittimen tai lämmitys- tai valaistuslaitteen taikka muun maapohjasta eristetyn laitteen käyttöön ei tarvita lupaa, koska tällaisessa laitteessa pidettävää tulta ei katsota avotuleksi.


edit. Laitetaan vielä linkki mistä löysin: http://www.pelastustoimi.fi/neuvontapalvelu/2693?keyword=avotuli
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Minä ainakin tulkitsisin sen niin, että avotuli tarkoittaa nuotiota ja grilli ei siis ole avotuli.
Näin tuo oli varmaankin tarkoitettu. Taitaa silti olla sähkögrilli ainut, jota ei "virallisesti" lasketa avotuleksi?

Helsingin kanta on näköjään tiukentunut, sillä muinoinhan kaupunki toi jopa Hietalahden rannalle puita. Sitä en nyt muista oliko kyseessä vain tietyt bilepäivät?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kun palkkapäivä on 23. päivä niin sekoittaako helatorstai sitä mitenkään vai tuleeko palkka normaalisti perjantaina?
Ei saisi sekoittaa.

Jos kiinteä palkkapäivä osuu lauantaille, kuten tässäkin tapauksessa osuu, niin työntekijän kuuluu saada rahansa silloin jo päivää aiemmin, eli perjantaina, koska se on viimeinen pankkipäivä ennen palkkapaivää.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Nyt on pakko selvittää, jos jollain on faktatietoa.. Nimittäin uimahalleissa tutut ponnahduslaudat ovat aiheuttaneet eri kaupunginosalaisissa närää, koska niillä on eri kutsumanimet.

Kouvolalaiset sanovat vippari ja kuusalaiset vimppari, eihän se voi olla vimppari?!
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onko kenelläkään tietoa, että mitä ne Googlen kuvausautot kuvaa? Ainakin Tampereella olen nähnyt punaisen henkilöauton Googlen logoilla ja noin metrin korkuisten tolppien päässä olevalla kameralla varustettuna.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko kenelläkään tietoa, että mitä ne Googlen kuvausautot kuvaa? Ainakin Tampereella olen nähnyt punaisen henkilöauton Googlen logoilla ja noin metrin korkuisten tolppien päässä olevalla kameralla varustettuna.

Ne kuvaa karttaa katutasolle asti. Käyppä zoomaamassa Google Mapsissä esim. Pariisin keskustan karttaa katutasolle niin näet liikkeiden nimet, ovet ja ikkunat jne.

Siihen tosin menee vielä aikaa kun suomen kaupunkien katukuvat sinne ilmestyy. Tuskin tänä vuonna vielä.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Onko kenelläkään tietoa, että mitä ne Googlen kuvausautot kuvaa? Ainakin Tampereella olen nähnyt punaisen henkilöauton Googlen logoilla ja noin metrin korkuisten tolppien päässä olevalla kameralla varustettuna.

Kuvaavat ilmeisesti noita katunäkymiä google maps-palveluun ja luonnollisesti jo osa suomalaisista on huolissaan "miltä me näytetään muiden silmissä kun ei kuvata vuoden ainoana kesäpäivänä!?"

vartti.fi uutinen autoista Helsingissä

HS:n juttu huolestuneista suomalaisista englanniksi
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ne kuvaa karttaa katutasolle asti. Käyppä zoomaamassa Google Mapsissä esim. Pariisin keskustan karttaa katutasolle niin näet liikkeiden nimet, ovet ja ikkunat jne.

Siihen tosin menee vielä aikaa kun suomen kaupunkien katukuvat sinne ilmestyy. Tuskin tänä vuonna vielä.

Ohho! Toi ainakin helpottaa turisteja navigoimaan uudessa kaupungissa..
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Miten on, hyväksyttäisiinkö tuollainen pallopojan tekemä maali Suomen sarjoissa?
Tämähän riippuisi täysin tuomarista. Laji on hieman eri, mutta SM-liigassahan tämä menisi niin, että

- Rönn hyväksyisi maalin, koska ei nähnyt tilannetta
- Laaksonen hyväksyisi maalin jos sen olisi tehnyt vierasjoukkue, hylkäisi jos sen olisi tehnyt kotijoukkue
- Partanen hyväksyisi maalin ihan vaan vittuillakseen
- Boman hylkäisi maalin, koska eihän se hyväksy oikeitakaan maaleja
 

d2uce

Jäsen
- Rönn hyväksyisi maalin, koska ei nähnyt tilannetta
- Laaksonen hyväksyisi maalin jos sen olisi tehnyt vierasjoukkue, hylkäisi jos sen olisi tehnyt kotijoukkue
- Partanen hyväksyisi maalin ihan vaan vittuillakseen
- Boman hylkäisi maalin, koska eihän se hyväksy oikeitakaan maaleja

Levonen ei edes puhaltaisi pilliin, koska "antaa poikien pelata".
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä saa ostaa stadin suunnalla Gormiti-nimisiä figuureja ja sälää? Tuntuu olevan kova sana pikkupoikien keskuudessa ja yksi nappisilmä tällaista toivoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös