Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 493
  • 47 167

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Väännä sen Explorerin/Resurssienhallinan asetuksista, että näyttää piilotiedostot. Local Settings on oletuksena piilotettu. Myös hakutoiminto toimii oletuksena niin, ettei etsi piilotetuista hakemistoista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Väännä sen Explorerin/Resurssienhallinan asetuksista, että näyttää piilotiedostot. Local Settings on oletuksena piilotettu. Myös hakutoiminto toimii oletuksena niin, ettei etsi piilotetuista hakemistoista.

Kiitos. Löysinkin tosin jo googlesta tietoa miten täytyy toimia. Mutta tuskan hikiä pukkasi tulemaan jo melko paljon...:D
 

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
Kertokaas kuka huoltaa fillarit Jyväskylässä parhaiten? Pitäisi tuollainen keväthuolto suorittaa..
Mahtaako olla vielä toiminnassa yliopiston kirjastosta katsottuna likimain toisella puolen tietä, Vaasankadun kanssa samansuuntainen, mutta 1 katu yliopistolle päin (en muista mikä katu se on nimeltään tai mikä oli liikkeen nimi). Siinä oli ainakin muutama vuosi sitten ylätasankojen mies, joka korjasi pahimmatkin viat. Itse vaikka olen tottunut korjaaja niin joku ongelma oli mihin ei kyvyt riittäneet. Vein sinne kaverin suosituksesta ja homma toimi. Oli vielä edullinenkin, toivottavasti on toiminnassa yhä.

Jos ei ole toiminnassa ni sit suosittelen entistä Pekan Rysää, saattaa yhä toimia sillä nimellä. Kaupunginkirjastosta mäkeä alas kohden Hannikaisenkatua ni vasemmalla sisäpihalla, on siinä joku pyöräkorjaamokylttikin.
 

J.Petke

Jäsen
Olen tässä suunnitellut kakkossubwooferin ostamista tuonne asuntoni länsisiipeen elikkäs makuuhuoneeseen ja sinne riittäisi varsin hyvin semmonen halpa ok subbari. Onko kenelläkään ehdottaa mitään hinta/laatusuhteeltaan sopivia vaihtoehtoja?Tai vaihtoehtoisesti roikkumassa omassa nurkassa ylimääräinen? Paljoa satasta enempää en ajatellut kuluttaa kun on tuollainen kakkostelkkarihuone kuitenkin.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Miten pystyn videopätkästä (vaikka mpg) irrottamaan äänen pois? Että saisin siis wav-tiedoston tai mp3:n siitä?
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Super on ainakin äärettömän monipuolinen konvertointiohjelma. Kaikki video- ja äänitiedostot mahdollisia ja on vieläpä täysin ilmainen.

http://www.aoamedia.com/audioextractor.htm
http://www.dvdvideosoft.com/guides/dvd/extract-audio-from-video-to-mp3.htm
Sitten pari ohjelmaa, joilla voi pelkästään ripata äänen videoista, ainakin jälkimmäisellä vaikka suoraan youtubesta jne.

Itse en ole tarvinnut muuta kuin tuon Superin.


(niin ja nämähän löytyy aika helposti googlesta)
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Kohta koivun siitepölykausi alkaa ainakin täällä Etelä-Suomessa ja monet tämänkin foorumin lukijoista alkavat oirehtia. Kysymys koskee allergialääkitystä.
Onko jengillä kokemusta xyzal-nimisestä lääkkeestä? Huomattavasti kalliimpaa kuin perus setiritsiini-lääkkeet. Itse olen aloittanut jo setiritsiini-kaman (Histec) syömisen ja mietin, että pitäisikö vaihtaa xyzaliin.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Itse käytän Histeciä kesällä säännöllisesti ja osan vuodesta tarvittaessa. Toimii minulla huomattavasti paremmin kuin Xyzal. Lähes koko perus-allergialääkearsenaalin läpikäyneenä ja muita haastatelleena olen todennut, että vaikutus / lääkkeen toimivuus on kovin yksilöllistä. Se mikä toimii toisella ei aiheuta kuin väsymystä toisella. Vaikka kahdessa eri lääkkeessä olisi sama vaikuttava ainekin (ja sama määrä sitä), voi tehossa olla huomattava ero. Eli vain kokeilemalla voi tietää. Aikoinaan yritin käyttää Zyrteciä kun kaverilla oli sen käytön myötä oireet nollilla. Itse en huomannut mitään vaikutusta - no ehkä ihon kutinaan hieman tepsi, mutta allergiseen nuhaan siis ei.

Lisäksi erittäin epätieteellinen huomio: vasta useamman päivän käytön jälkeen (uuden lääkkeen ollessa kyseessä) olen pystynyt toteamaan jotain tehosta.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kotimaista englanninkielistä poliisisarjaa, jota esitettiin 80-90 luvun taitteessa. Sarjan nimi oli Walker.

Toteutus oli jäykähköä ajanhenkeen sopivaa, mutta ohjelma oli pikkupojalle silloin kova juttu.

Mitään speksejä en netistä löytänyt, mutta kun kai nyt joku muukin perkele muistaa, ettei tarvi lataamoon mennä?


Ei tartte mennä lataamoon, pääset nimittäin hautuumaalle -- Chuck Norris kun ei anna anteeksi moista unohdusta!

http://www.imdb.com/title/tt0106168/


Edit: Tosin sana "kotimainen" herättää joitakin epäilyksiä... Sitten ei kyllä kalkata mikään kello. Tuohon aikaan seurasin kuitenkin aktiivisesti töllöä (toisin kuin nykyään), eli nyt taidetaan muistella olematonta?
 
Viimeksi muokattu:
Tätä olen kysellyt ennenkin mutta vastausta ei silloin löytynyt.

Eli minkähän takia noissa kaikissa ovaalisarjoissa (Nascar, Champ Car, etc...) kurvaillaan aina vastapäivään? Jollain turvallisuus näkökohdalla tuon voisi perustella kun kuski istuu vasemmalla eli kauempana seinästä.

Vanhat Olympialaisten juoksulajithan kierrettiin myös vastapäivään, olisiko tämä joku jäänne noista ajoista?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tätä Eli minkähän takia noissa kaikissa ovaalisarjoissa (Nascar, Champ Car, etc...) kurvaillaan aina vastapäivään? Jollain turvallisuus näkökohdalla tuon voisi perustella kun kuski istuu vasemmalla eli kauempana seinästä.

Vastasit juuri omaan kysymykseesi eli turvallisuustekijä: kuski kun istuu vasemmalla, niin hän on kauempana seinästä (kun ovaaliradalla käännytään vain vasempaan).
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ei tartte mennä lataamoon, pääset nimittäin hautuumaalle -- Chuck Norris kun ei anna anteeksi moista unohdusta!

http://www.imdb.com/title/tt0106168/


Edit: Tosin sana "kotimainen" herättää joitakin epäilyksiä... Sitten ei kyllä kalkata mikään kello. Tuohon aikaan seurasin kuitenkin aktiivisesti töllöä (toisin kuin nykyään), eli nyt taidetaan muistella olematonta?

Ei ei ei ei. Tää selvis jo. Niinkun palakin totesi:
pala kirjoitti: kirjoitti:
No minä muistan kyllä. Netistä ei tosiaankaan pienintäkään mainintaa löytynyt, mutta kyllä tuollainen sarja tuli vanhalla kunnon Kolmoskanavalla keskiviikko-iltaisin. Oikein yhtään mitään en sarjasta muista kuin että Walker oli kiharatukalla ja viiksillä varustettu lihaskimppu.

Kyseessä oikeasti oli suomalainen poliisisarja joka oli englanninkielinen. Sarjan nimi oli pelkkä Walker.

Sellaista wannabe jenkki tyyliä. Toi Chuck siitä sitten vain kopioi nimen, oli se kotimainen walker sen verran kova jätkä.
 

scholl

Jäsen
Kyseessä oikeasti oli suomalainen poliisisarja joka oli englanninkielinen. Sarjan nimi oli pelkkä Walker.

Sellaista wannabe jenkki tyyliä. Toi Chuck siitä sitten vain kopioi nimen, oli se kotimainen walker sen verran kova jätkä.

Itsekin olen joskus tuota sarjaa etsinyt, koska en muistanut edes sarjan nimeä. Muistin vain, että sellainen sarja oli olemassa. Olin aikoinaan pettynyt kun se tuli niin lyhyen aikaa.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Itsekin olen joskus tuota sarjaa etsinyt, koska en muistanut edes sarjan nimeä. Muistin vain, että sellainen sarja oli olemassa. Olin aikoinaan pettynyt kun se tuli niin lyhyen aikaa.

Näin se kultti rakentuu, kohta meillä on kolmen hengen kokoontumisajo.

Laitoin maikkarillekin kyselyä, että vieläkö on sarja tallessa, ei muuta kuin eetteriin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko olemassa jotain helppoa ohjelmaa kotisivujen tekoon? Nvu on aivan perseestä, Frontpagea ei ole... Eikö ole mitään Photoshopin tai Scribuksen tyylistä ohjelmaa, jossa visuaalisen ilmeen pystyy luomaan eri elementeillä ilman mitään nörttimeininkiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös