Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 035
  • 47 279

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kotimaista englanninkielistä poliisisarjaa, jota esitettiin 80-90 luvun taitteessa. Sarjan nimi oli Walker.

Toteutus oli jäykähköä ajanhenkeen sopivaa, mutta ohjelma oli pikkupojalle silloin kova juttu.

Mitään speksejä en netistä löytänyt, mutta kun kai nyt joku muukin perkele muistaa, ettei tarvi lataamoon mennä?

Ei tartte mennä lataamoon, pääset nimittäin hautuumaalle -- Chuck Norris kun ei anna anteeksi moista unohdusta!

http://www.imdb.com/title/tt0106168/

Edit: Tosin sana "kotimainen" herättää joitakin epäilyksiä... Sitten ei kyllä kalkata mikään kello. Tuohon aikaan seurasin kuitenkin aktiivisesti töllöä (toisin kuin nykyään), eli nyt taidetaan muistella olematonta?

Viimeksi muokattu:
Tätä olen kysellyt ennenkin mutta vastausta ei silloin löytynyt.

Eli minkähän takia noissa kaikissa ovaalisarjoissa (Nascar, Champ Car, etc...) kurvaillaan aina vastapäivään? Jollain turvallisuus näkökohdalla tuon voisi perustella kun kuski istuu vasemmalla eli kauempana seinästä.

Vanhat Olympialaisten juoksulajithan kierrettiin myös vastapäivään, olisiko tämä joku jäänne noista ajoista?

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tätä Eli minkähän takia noissa kaikissa ovaalisarjoissa (Nascar, Champ Car, etc...) kurvaillaan aina vastapäivään? Jollain turvallisuus näkökohdalla tuon voisi perustella kun kuski istuu vasemmalla eli kauempana seinästä.

Vastasit juuri omaan kysymykseesi eli turvallisuustekijä: kuski kun istuu vasemmalla, niin hän on kauempana seinästä (kun ovaaliradalla käännytään vain vasempaan).

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ei tartte mennä lataamoon, pääset nimittäin hautuumaalle -- Chuck Norris kun ei anna anteeksi moista unohdusta!

http://www.imdb.com/title/tt0106168/

Edit: Tosin sana "kotimainen" herättää joitakin epäilyksiä... Sitten ei kyllä kalkata mikään kello. Tuohon aikaan seurasin kuitenkin aktiivisesti töllöä (toisin kuin nykyään), eli nyt taidetaan muistella olematonta?

Ei ei ei ei. Tää selvis jo. Niinkun palakin totesi:
pala kirjoitti: kirjoitti:
No minä muistan kyllä. Netistä ei tosiaankaan pienintäkään mainintaa löytynyt, mutta kyllä tuollainen sarja tuli vanhalla kunnon Kolmoskanavalla keskiviikko-iltaisin. Oikein yhtään mitään en sarjasta muista kuin että Walker oli kiharatukalla ja viiksillä varustettu lihaskimppu.

Kyseessä oikeasti oli suomalainen poliisisarja joka oli englanninkielinen. Sarjan nimi oli pelkkä Walker.

Sellaista wannabe jenkki tyyliä. Toi Chuck siitä sitten vain kopioi nimen, oli se kotimainen walker sen verran kova jätkä.

scholl

Jäsen
Kyseessä oikeasti oli suomalainen poliisisarja joka oli englanninkielinen. Sarjan nimi oli pelkkä Walker.

Sellaista wannabe jenkki tyyliä. Toi Chuck siitä sitten vain kopioi nimen, oli se kotimainen walker sen verran kova jätkä.

Itsekin olen joskus tuota sarjaa etsinyt, koska en muistanut edes sarjan nimeä. Muistin vain, että sellainen sarja oli olemassa. Olin aikoinaan pettynyt kun se tuli niin lyhyen aikaa.

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Itsekin olen joskus tuota sarjaa etsinyt, koska en muistanut edes sarjan nimeä. Muistin vain, että sellainen sarja oli olemassa. Olin aikoinaan pettynyt kun se tuli niin lyhyen aikaa.

Näin se kultti rakentuu, kohta meillä on kolmen hengen kokoontumisajo.

Laitoin maikkarillekin kyselyä, että vieläkö on sarja tallessa, ei muuta kuin eetteriin.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko olemassa jotain helppoa ohjelmaa kotisivujen tekoon? Nvu on aivan perseestä, Frontpagea ei ole... Eikö ole mitään Photoshopin tai Scribuksen tyylistä ohjelmaa, jossa visuaalisen ilmeen pystyy luomaan eri elementeillä ilman mitään nörttimeininkiä.

Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Kommandiittiyhtön verotus

Eli onko kommandiittiyhtön verotuksessa olevassa progressiivisessa verotuksessa mukana, kunnalis- ja kirkkollisvero? Siis tuleeko nämä vielä varsinaisen veroprosentin päälle?

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Eli onko kommandiittiyhtön verotuksessa olevassa progressiivisessa verotuksessa mukana, kunnalis- ja kirkkollisvero? Siis tuleeko nämä vielä varsinaisen veroprosentin päälle?

Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin, mutta käsittääkseni ky ei ole verotettava yhteisö, vaan yhtiön tulos on suoraan yhtiömiesten verotettavaa tuloa. Osa voi olla pääomatuloa, riippuen paljonko yhtiöön on sijoittanut pääomaa, mutta loput on normaalia ansiotuloa.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko olemassa jotain helppoa ohjelmaa kotisivujen tekoon? Nvu on aivan perseestä, Frontpagea ei ole... Eikö ole mitään Photoshopin tai Scribuksen tyylistä ohjelmaa, jossa visuaalisen ilmeen pystyy luomaan eri elementeillä ilman mitään nörttimeininkiä.

Helpointa on etsiä netistä valmiita ilmaisia sivupohjia. Miljoona kappaletta erilaista löydät esimerkiksi googlesta hakusanoilla free templates. Tähän pohjaan lykit sitten haluamasi sisällön juurikin parjaamaasi nvu:ta käyttäen. Ja voilá.

Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin, mutta käsittääkseni ky ei ole verotettava yhteisö, vaan yhtiön tulos on suoraan yhtiömiesten verotettavaa tuloa. Osa voi olla pääomatuloa, riippuen paljonko yhtiöön on sijoittanut pääomaa, mutta loput on normaalia ansiotuloa.

Siis nämä jutut tiedettiinkin jo. Sanotaanko näin, tulos on 50 000€ Paljonko siitä menee veroa? Sisältyykö tähän veroprosenttiin kunnallis- ja kirkkolisvero?

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Siis nämä jutut tiedettiinkin jo. Sanotaanko näin, tulos on 50 000€ Paljonko siitä menee veroa? Sisältyykö tähän veroprosenttiin kunnallis- ja kirkkolisvero?

No ensin maksetaan pääomatulo - onko se nyt maksimissaan 20% sijoitetusta pääomasta. Pääomatulovero on aina 28%. Loppu on ansiotuloa, josta menee veroa kuin normaalista palkasta.

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.

Wordillähän pystyy, tai ainakin joskus pystyi tekemään sivuja, mutta älä edes kokeile. Tunget kätesi sitten aikamoiseen paskakasaan, heh.

Esimerkiksi Dreamweaverilla pystyy tekemään sivuja aika pitkälle ilman koodituntemusta, mutta kyllähän se nopeuttaa/helpottaa kun osaa html ja css perusteet. Eivät ole edes hankalaa opeteltavaa

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jees, css:ää kävin tuossa jokusen tunnin lävitse, mutta mulla on lievä asennevamma, eikä pinna riitä/ei kiinnosta/en tajua. Pitää nyt kokeilla yhdellä pohjalla, kun löytyi sopiva värimaailma. Ellei onnistu tyydyttävästi, myyn ei oota.

Kiitokset vinkeistä.

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Adobe GoLive. Aika palikkameininkiä ainakin omasta mielestäni ja eri elementtejä vedellään vaan hiirellä paikoilleen. Tosin tämänkin ohjelman käytön joutuu opettelemaan joten en tiedä onko ohjelma varsinaisesti helppo. Lisäksi ohjelman tekemä lähdekoodi näyttää aivan karmealta, mutta kukas sitä lahdekoodia katselee.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Jees, css:ää kävin tuossa jokusen tunnin lävitse, mutta mulla on lievä asennevamma, eikä pinna riitä/ei kiinnosta/en tajua. Pitää nyt kokeilla yhdellä pohjalla, kun löytyi sopiva värimaailma. Ellei onnistu tyydyttävästi, myyn ei oota.

Kiitokset vinkeistä.

Et varmaankaan ole Mac-käyttäjä, mutta iLife-paketissa, joka tulee koneen mukana, on iWeb, jolla tekee ihan mojovan näköisiä sivuja juurikin kuvailemallasi tekniikalla.

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Jatkoajan lahtelaiset huomio!

Olen tulossa ensi viikolla pääsykokeisiin Lahteen ja kysynkin että mikä mahtaa olla lyhin reitti linja-autoasemalta diakoniaopistolle? Ikinä en ole Lahdessa käynyt muuta kuin ohi ajanut joten neuvot ovat kullanarvoisia. Onko kävelymatkan päässä bussiasemalta?

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onko kukaan koskaan ostanut huonekaluliikkeestä mitään, mikä olisi toimitettu ajallaan, kaikkien osien kera ja oikean värisenä? Minä en.

Minä olen. Ostin kaikki huonekalut kerralla eli sohvat, kirjahyllyn, sänkyn, ATK-pöydän, TV-tason, sohvapöydän, keittiönpöydän ja tuolit, mattoja sekä yöpöydät. Mikään tuote ei ollut rikki eikä väärän värinen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy