Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 107 918
  • 47 279

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Täytän tässä lähiaikoina 18v.
Sen kunniaksi olisi kiva saada jostain näkyviin lista missä kerrottaisiin eri säädöksistä ja laeista, joita täysi-ikäinen voi tehdä.
Kun olisi kiva lukea eri asioista ja miettiä sitten "Olenpas vanha kun voin tuotakin nyt tehdä" ja tuon tapaisia.
Onko jossakin listattuna noita?

-Ostaa kaupasta ja alkosta alle 21%:sia alkoholihuomia
-Mennä baariin
-Äänestää
-Ottaa asuntolaina, maksaa lyhennyksiä niin ettei ole rahaa kahteen ensimmäiseen

(muut saa jatkaa)

Rocco

Jäsen
Täytän tässä lähiaikoina 18v.
Sen kunniaksi olisi kiva saada jostain näkyviin lista missä kerrottaisiin eri säädöksistä ja laeista, joita täysi-ikäinen voi tehdä.
Kun olisi kiva lukea eri asioista ja miettiä sitten "Olenpas vanha kun voin tuotakin nyt tehdä" ja tuon tapaisia.
Onko jossakin listattuna noita?
Kaikkitietävä Wikipedia listaa myös:

"Silloin hän saa esimerkiksi solmia sopimuksia, toimia oikeudessa kantajana tai todistajana, erota uskonnollisesta yhdyskunnasta tai liittyä siihen, solmia avioliiton, äänestää valtakunnallisissa vaaleissa tai asettua itse ehdolle."

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
-Ostaa kaupasta ja alkosta alle 21%:sia alkoholihuomia
-Mennä baariin
-Äänestää
-Ottaa asuntolaina, maksaa lyhennyksiä niin ettei ole rahaa kahteen ensimmäiseen

(muut saa jatkaa)

- Visaa et saa vielä pariin vuoteen, mutta MasterCard saattaa irrota, jos oikein nätisti pyydät
- Ehdit töppäillä vielä kolmen vuoden ajan niin, että sinut luetaan nuoreksi rikoksentekijäksi ja selviät hieman vähemmällä
- Kukaan (lue: poliisi) ei enää ilmoita vanhemmillesi, jos töppäät
- Voit ajaa ajokortin

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mikähän mahtaa olla peli johon isäni arvonnassa voittamat pelikortit ovat tarkoitettu?
Pakka on venäjänkielinen ja normaalia korttipakkausta pienempi. Kortteja on vähemmän, kaikki maat alkavat vasta kutosesta (6) ja patakutosia on jopa kaksi?!

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Mikähän mahtaa olla peli johon isäni arvonnassa voittamat pelikortit ovat tarkoitettu?
Pakka on venäjänkielinen ja normaalia korttipakkausta pienempi. Kortteja on vähemmän, kaikki maat alkavat vasta kutosesta (6) ja patakutosia on jopa kaksi?!

Sehän on vain normaali korttipakka venäläiseen malliin!

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Miten saan pyörästä polkimen kammet irti? Täytyis saada kiristettyä keskiöö, mutta kun ei saa polkimia irti, niin kiristäminen on mahdotonta. Olen koittanut paukuttaa vasaralla niin saatanan lujaa, mutta ei onnistu..

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten saan pyörästä polkimen kammet irti? Täytyis saada kiristettyä keskiöö, mutta kun ei saa polkimia irti, niin kiristäminen on mahdotonta. Olen koittanut paukuttaa vasaralla niin saatanan lujaa, mutta ei onnistu..

Kummalta puolelta aloitit? Oikealla puolella kierteet on väärin päin.

Jaa, kammet vai, siihen tarvii erikoisavaimen.

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Instrulla ja Nissenillähän on piilolinssivalikoimassaan myynnissä "pirkkaversio" nimeltä iWear... eli todellisuudessahan tuote on jonkin ison valmistajan laatutuote, joka on pakattu eri kuoriin ja uudella nimellä.

Nyt kysynkin, että sattuisiko joku tietämään minkä merkkinen iWear XR Comfort on alunperin? Ovat hillittömän hintaisia tuolla Instrun omassa kaupassa ja ajattelin jostain muualta kattoa saisikos vaikka hieman halvemmalla.

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Kertokaas kuka huoltaa fillarit Jyväskylässä parhaiten? Pitäisi tuollainen keväthuolto suorittaa..

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt tarttis saada pikaista apua...

Vahingossa tallensin koulutyöni joka pitää tänään vielä palauttaa:D... tiedostopolkuun C: Document settings- omistaja-local settings-temp

Kaikki tiedostot löytyvät tohon omistajaan asti mutta sitten ei löydy enää local settingsiä. Etsi-toiminto ei löydä tiedostoa vaikka laittaa sen tiedoston täydellisen nimen hakuun, niin ei... Miten tuon löytää vai onko toivo menetetty?

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Väännä sen Explorerin/Resurssienhallinan asetuksista, että näyttää piilotiedostot. Local Settings on oletuksena piilotettu. Myös hakutoiminto toimii oletuksena niin, ettei etsi piilotetuista hakemistoista.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Väännä sen Explorerin/Resurssienhallinan asetuksista, että näyttää piilotiedostot. Local Settings on oletuksena piilotettu. Myös hakutoiminto toimii oletuksena niin, ettei etsi piilotetuista hakemistoista.

Kiitos. Löysinkin tosin jo googlesta tietoa miten täytyy toimia. Mutta tuskan hikiä pukkasi tulemaan jo melko paljon...:D

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
Kertokaas kuka huoltaa fillarit Jyväskylässä parhaiten? Pitäisi tuollainen keväthuolto suorittaa..
Mahtaako olla vielä toiminnassa yliopiston kirjastosta katsottuna likimain toisella puolen tietä, Vaasankadun kanssa samansuuntainen, mutta 1 katu yliopistolle päin (en muista mikä katu se on nimeltään tai mikä oli liikkeen nimi). Siinä oli ainakin muutama vuosi sitten ylätasankojen mies, joka korjasi pahimmatkin viat. Itse vaikka olen tottunut korjaaja niin joku ongelma oli mihin ei kyvyt riittäneet. Vein sinne kaverin suosituksesta ja homma toimi. Oli vielä edullinenkin, toivottavasti on toiminnassa yhä.

Jos ei ole toiminnassa ni sit suosittelen entistä Pekan Rysää, saattaa yhä toimia sillä nimellä. Kaupunginkirjastosta mäkeä alas kohden Hannikaisenkatua ni vasemmalla sisäpihalla, on siinä joku pyöräkorjaamokylttikin.

J.Petke

Jäsen
Olen tässä suunnitellut kakkossubwooferin ostamista tuonne asuntoni länsisiipeen elikkäs makuuhuoneeseen ja sinne riittäisi varsin hyvin semmonen halpa ok subbari. Onko kenelläkään ehdottaa mitään hinta/laatusuhteeltaan sopivia vaihtoehtoja?Tai vaihtoehtoisesti roikkumassa omassa nurkassa ylimääräinen? Paljoa satasta enempää en ajatellut kuluttaa kun on tuollainen kakkostelkkarihuone kuitenkin.

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Miten pystyn videopätkästä (vaikka mpg) irrottamaan äänen pois? Että saisin siis wav-tiedoston tai mp3:n siitä?

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Super on ainakin äärettömän monipuolinen konvertointiohjelma. Kaikki video- ja äänitiedostot mahdollisia ja on vieläpä täysin ilmainen.

http://www.aoamedia.com/audioextractor.htm
http://www.dvdvideosoft.com/guides/dvd/extract-audio-from-video-to-mp3.htm
Sitten pari ohjelmaa, joilla voi pelkästään ripata äänen videoista, ainakin jälkimmäisellä vaikka suoraan youtubesta jne.

Itse en ole tarvinnut muuta kuin tuon Superin.

(niin ja nämähän löytyy aika helposti googlesta)

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Kohta koivun siitepölykausi alkaa ainakin täällä Etelä-Suomessa ja monet tämänkin foorumin lukijoista alkavat oirehtia. Kysymys koskee allergialääkitystä.
Onko jengillä kokemusta xyzal-nimisestä lääkkeestä? Huomattavasti kalliimpaa kuin perus setiritsiini-lääkkeet. Itse olen aloittanut jo setiritsiini-kaman (Histec) syömisen ja mietin, että pitäisikö vaihtaa xyzaliin.

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Itse käytän Histeciä kesällä säännöllisesti ja osan vuodesta tarvittaessa. Toimii minulla huomattavasti paremmin kuin Xyzal. Lähes koko perus-allergialääkearsenaalin läpikäyneenä ja muita haastatelleena olen todennut, että vaikutus / lääkkeen toimivuus on kovin yksilöllistä. Se mikä toimii toisella ei aiheuta kuin väsymystä toisella. Vaikka kahdessa eri lääkkeessä olisi sama vaikuttava ainekin (ja sama määrä sitä), voi tehossa olla huomattava ero. Eli vain kokeilemalla voi tietää. Aikoinaan yritin käyttää Zyrteciä kun kaverilla oli sen käytön myötä oireet nollilla. Itse en huomannut mitään vaikutusta - no ehkä ihon kutinaan hieman tepsi, mutta allergiseen nuhaan siis ei.

Lisäksi erittäin epätieteellinen huomio: vasta useamman päivän käytön jälkeen (uuden lääkkeen ollessa kyseessä) olen pystynyt toteamaan jotain tehosta.

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy