Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 114 064
  • 47 247

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
S....tanan sammaleet jotka pilaavat ihmisten nurmikot.

Onko täällä tekniikan ihmelapsia paikalla ? Tarvitsisin ”tee se itse” jyrän mullan ”pynttämiseksi” nurmikon kuoppakohtiin. Kuoppia on paljon mutta kun nurmikkoakin on paljon niin en sentään viitsi koko kenturaa panna uusiksi. Niin, että miten jyrä tehdään ?

Terveisin koo

Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Onko täällä tekniikan ihmelapsia paikalla ? Tarvitsisin ”tee se itse” jyrän mullan ”pynttämiseksi” nurmikon kuoppakohtiin. Kuoppia on paljon mutta kun nurmikkoakin on paljon niin en sentään viitsi koko kenturaa panna uusiksi. Niin, että miten jyrä tehdään ?

Terveisin koo

Aikoinaan (viitisentoista vuotta sitten) kun uuden kotitalon isoa nurmikkoa tasoiteltiin niin isä innovoi (ja me pikkupojat tehtiin kova työ) sellaisen minikokoisen maantijeyrän jota vedeltiin viisi-kuusi kertaa nurmikon päällä. Eli sellainen helvetin painava rulla joka jyrää maan tasaiseksi pelkällä painollaan. Toki se vaatii sopivan painon löytämisen mikä ei välttämättä ole helppoa/halpaa. Mutta kaiketi mikä tahansa painava ja pyöreä käy. Hoidat vaan raavaita miehiä/orjatyövoimaa paikalle ja pistät töihin :)

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli sellainen helvetin painava rulla joka jyrää maan tasaiseksi pelkällä painollaan. Toki se vaatii sopivan painon löytämisen mikä ei välttämättä ole helppoa/halpaa. Mutta kaiketi mikä tahansa painava ja pyöreä käy.

Tuota ajattelin itsekin. Pukeudun siis jätesäkkiin ja kierittelen kuoppani sileäksi. Vaan koska kuoppia on todella monta niin kaikki yli satakiloiset ”orjat” ovat tervetulleita meidän pihalle kierittelemään. Ilmoittautuminen tähän ketjuun huomiseen klo 10.00

Myös muita vinkkejä otetaan edelleen vastaan. Esim. mistä tuollaisia betonirullia voi hankkia ? Jos valaa itse niin mikä voisi olla muotti jne...

Terveisin koo

Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Tuota ajattelin itsekin. Pukeudun siis jätesäkkiin ja kierittelen kuoppani sileäksi. Vaan koska kuoppia on todella monta niin kaikki yli satakiloiset ”orjat” ovat tervetulleita meidän pihalle kierittelemään. Ilmoittautuminen tähän ketjuun huomiseen klo 10.00

Myös muita vinkkejä otetaan edelleen vastaan. Esim. mistä tuollaisia betonirullia voi hankkia ? Jos valaa itse niin mikä voisi olla muotti jne...

Terveisin koo

Muistaakseni isä hoiti kaupungilta sellaisen kahdenvedettävän rullan. Toki on itse töissä siellä joten se varmasti helpotti asiaa, mutta kaupungilta lähtisin kyselemään. Helppohan se on itsekin tehdä (:)), ei tarvitse edes itseä uhrata :) Tarvitset vain jotain prkleen raskasta, vaikkapa tyhjän öljy/yms tynnyrin jonka täytät esim. hiekalla. Tynnyreissä on tosin usein ne ulkonevat renkaat jotka eivät tuota aivan tasaista, vaan jälkeen voi jäädä joku enemmän sisäänpainunut "rengas." jos lähipiirissä on nikkaroivia miehiä niin ota puheeksi ja "ohimennen" mieti ääneen projektia, niin jopa löytyy ehdotuksia. Tosin toteutuksen auttamisessa voi tulla ongelmia, mutta jos nurmikon päässä odottaa sopiva "palkinto" niin apua löytynee naapurien joukosta suht helposti.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho

Ensimmäisenä tulisi mieleen kaivonrengas.

Toisaalta, jos olet valmis käyttämään noin paljon vaivaa tähän, niin eikö olisi helpompi vain hakea vuokraamosta ihan oikea kone siihen hommaan?

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Terveisin koo

Itse viime kesänä uusin nurmikon osittain. Nurmikon siemenet kävin ostamassa tuosta yhdeltä puutarhalta ja sieltä sain lainaksi sellaisen vedellä täytettävän jyrän. Eli kannattaa kysäistä joltain puutarhalta.

Old TJ

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kuinka aikaisin Finnkino alkaa myydä lippuja ensi-iltaan?

Riippuu tapauksesta. Normaalisti alkuviikosta kun ensi-ilta on perjantaina, mutta useasti jonkun isomman leffatapauksen kohdalla (LotRit, Star Warsit ym.) pari-kolmekin viikkoa ennen ensi-iltaa.

EDIT: Niin ja "tapaus" on hyvin venyvä käsite, esim. The Simpsons Movies liput tulivat ennakkomyyntiin viikkoja ennen ensi-iltaa.

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanokaas perkele että mistä saan tietyn kokoisen ritilän itsetehtyyn grilliin? Tarttis kestää kuumuutta ja olla myrkytön, eikä liian iso silmäkoko. Onko perusrautakaupan valikoimissa, entäs erikoisliikkeet Turun seudulla? Tavoitteena olisi siis paranneltu malli tästä

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Gyllene tider - Billy

Aikoinaa, mulla olla allekirjoituksena seuraava pätkä: ..fattar du vad jag hadlar om.. , mutta siitä tuli korjaus, että se on det, mikä löytyi myös sanoituksista. Mutta vaikka kuinka olen sitä viisua kuunnellut (useita kymmeniä, ellei satoja kertoja), niin silti en pysty erottamaan sanaa DET vaan se kuulostaa minun korvaan JAG. Eli laulaako Per erilailla mitä teksteissä on, vai eikö minun korvani (huolimatta siitä, että olen syntynyt ja nelivuotiaaksi siellä asunut) pysty ymmärtämään laulettua Ruotsia?

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Todella outo kysymys: Muutama vuosi sitten joku näyttelijä (tai muu julkisuuden henkilö) valittiin johonkin golfklubin tj:ksi tai vastaavaan tehtävään (liittyy kyseiseen lajiin). Kuka se oli? Janne Virtanen?

tummasaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HV71
Sä kaunehin oot...

Eipä tuottanut ahkera googletus tulosta, joten testataanpa jatkislaisten iskelmätietous. Tarvitsisin mm. Laila Kinnusen esittämän "Sä kaunehin oot" -kappaleen sanoja. Alkuperäinen kappalehan on nimeltään "Bei mir bist du schön", mutta nyt olisivat nimen omaan suomenkieliset sanat tarpeen.

Auttajalle etukäteen iso kiitos!

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä tuottanut ahkera googletus tulosta, joten testataanpa jatkislaisten iskelmätietous. Tarvitsisin mm. Laila Kinnusen esittämän "Sä kaunehin oot" -kappaleen sanoja. Alkuperäinen kappalehan on nimeltään "Bei mir bist du schön", mutta nyt olisivat nimen omaan suomenkieliset sanat tarpeen.

Auttajalle etukäteen iso kiitos!

Juu eipä kuukkeli oikein löytänyt parempaa vinkkiä kuin kipaista kirjastoon lainaamaan Suuri toivelaulukirja 3, jossa tuo näkyy olevan. Tämän ehkä löysit itsekin, mutta netistä en itsekään suoraan noita löytänyt.

Old TJ

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Mistä päin olit Saksaan pyrkimässä? Ainakaan minulta ei Suomesta lentäessä ole passia/korttia kysytty vuosikausiin kummassakaan päässä. Jos Puolasta koettaa Saksaan voi olla vielä eri meininki, en tiedä.

Munchenin ja Frankfurtin kentät oli kyseessä. Kummastakaan ei olisi läpi päässyt ilman passia.

tummasaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HV71
Juu eipä kuukkeli oikein löytänyt parempaa vinkkiä kuin kipaista kirjastoon lainaamaan Suuri toivelaulukirja 3, jossa tuo näkyy olevan. Tämän ehkä löysit itsekin, mutta netistä en itsekään suoraan noita löytänyt.

Old TJ
Niinpä. Suomalaiseen kirjastoon kipaiseminen on valitettavasti juuri nyt hieman hankalaa, kun olen Ruotsissa. Jos joltain löytyy Suuri toivelaulukirja 3 omasta hyllystä, niin saisi erittäin mielellään etsiä siitä tuon kappaleen sanat.

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Munchenin ja Frankfurtin kentät oli kyseessä. Kummastakaan ei olisi läpi päässyt ilman passia.

Tätä ei usko poliisikaan! Ainoat vaihtoehdot on:

a) Tulit ei-EU maasta
b) Menit ei-EU maahan
c) Silloin oli Saksassa jokin iso tapahtuma, että rajatarkastukset on otettu käyttöön (esim. Jalkapallon MM-kisat).

Tai sitten kysyttiin vain "Passport please?". Minulta kysyttiin Ranskassa ja Italiassa passia, mutta annoin henkilökortin niin ei mitään valittamista.

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikä oli sen jannun nimi, joka teki poliisin elämän hankalaksi avautumalla mm. kehätien vasenta kaistaa ajamisella ja Alkossa valokuvaamisella? Taitaa olla joku roolia vetävä jannu. Muistaakseni täältä Jatkoajastakin löytyy ketju miehestä, mutta tähän hätään en löydä sitä.

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Mikä oli sen jannun nimi, joka teki poliisin elämän hankalaksi avautumalla mm. kehätien vasenta kaistaa ajamisella ja Alkossa valokuvaamisella? Taitaa olla joku roolia vetävä jannu. Muistaakseni täältä Jatkoajastakin löytyy ketju miehestä, mutta tähän hätään en löydä sitä.

Pasi Viherahoa tainet tarkoittaa?

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Onko kukaan vuokrannut autoa O'haren kansainvälisestä terminaalista, eli vitosterminaalista? Internetin antamien tietojen mukaan siellä ei ole palvelutiskejä,vaan puhelin, jolla voi tilata pikkubussin hakemaan itsensä ja matkatavaransa parkkipaikalle, jolta auto löytyy ja jolla sijaitsevassa kojussa tehdään kaikki paperit. Noinko se toimii, vai miten?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy