Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 128 934
  • 47 220

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko olemassa jotain sivustoa, mistä näkyisi kätevästi NHL-joukkueiden käyttämät logot seuran alkuhetkistä tähän päivään? Monella joukkueellahan kuva on vaihdellut aikojen saatossa kovastikin ja nyt tarvisi ratkaista eräs asiaan liittyvä probleemi...
Pari hyödyllistä linkkiä:

Chris Creamer's Sports Logos Page -paljon urheiluun liittyviä logoja, myös NHL:stä

The Complete History of NHL Uniforms -NHL-joukkueiden pelipaitojen historia
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Mestis pelipaidat?

Eli saiskos jostain netti saitilta tilattua Mestis pelipaitoja? Olis tarkotus tilata TuTo:n paita jossa sitten Iiro Junnilan nimi ja numero.

Kiitos
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Alexandria Consulting Group Oyj

Onko kokemuksia Alexandriasta, säästämiseen ja sijoittamiseen erikoistuneesta palveluyhtiöstä?
 
Onko kokemuksia Alexandriasta, säästämiseen ja sijoittamiseen erikoistuneesta palveluyhtiöstä?
Itse olen kerran käynyt jutulla. Kuukausittainen pieni säästäminen ei kiinnostanut heitä. Eläkesäästämisestä puolestaan tohkasi enemmänkin. Kieltäydyin kuitenkin, koska tällä hetkellä on varaa laittaa sivuun vain jokunen kymppi kuussa, niin ohjaan ne mieluummin osakerahastoon - ja se ei heitä siis kiinnostanut.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Oman kokemukseni perusteella täyttä kusetusta, aivan hanurista. Mutta ehkä jollain toisella on parempi tuuri.

Naapurin rouva pyörittää omaa sijoituspalveluyritystä ja asiakkaita kuulemma riittää.

MUTTA sanoi itse kyseisen ammatin harjoittajana, ettei niitä kannata käyttää, samaan tulokseen ellei parempaankin pääsee itse sijoittamalla.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi ne vaihtoehdot ovat aina vanilija/mansikka tai vanilija/suklaa tai pelkästään joku noista. Onko jossain päin Suomea muutakin makuja tarjolla? Miksei voi olla vaikka sitten suklaa/mansikka? Onko tämä joku kirjoittamaton sääntö olla ottamatta markkinoille uusia makuja sitten vuoden '82?

Siihen pehmiskoneeseen mahtuu yhtäaikaa 2 makua, joista on siis tarjolla suklaata/mansikkaa, vaniljaa ja sekoitusta. Vaikka äkkiseltään sitä itse ihmettelee että mikä siinä pelkässä vaniljassa ihmisiä kiehtoo (eihän se perhana edes maistu miltään!) niin yllättyisit kun tietäisit miten paljon sitäkin ostetaan. Veikkaisin että reilusti enemmän kuin pelkkää suklaata/mansikkaa.

Kun me tuossa alkukesästä päätettiin vaihtaa suklaasta mansikkaan muutamaksi viikoksi niin voi auta armias mikä marina siitä syntyi, kun ei ollut suklaata tarjolla. Arvaappa millainen valitusvyöry näiltä keski-ikäisiltä marisijoilta tulisi, jos ah-niin-ihana vanilja poistuisi valikoimista edes väliaikaisesti? Toisaalta sekoitus suklaa-mansikka olisi varmaan aika harvan makuun, joten periaatteessa kolmas vaihtoehto jäisi silloin aika hyödyttömäksi.

Eikä Valiolta/Nestleltä muuten edes voi tilata muita perinteisiä pehmiksiä kuin noita kolmea makua. Eri juttu sitten taas on nämä softikset ym. hienoudet, mitkä väännetään niistä annospurkeista.

Ja vielä vinkki kaikille jäätelökiskalla asioiville: Pehmisvaihtoehdot näkyy kioskin ikkunassa monessakin kohtaa (ei pelkkää rekvisiittaa) ja niitä kuvia tosiaan vaihdellaan tilanteen mukaan, joten katsokaa ensin, älkääkä aloittako tilausta lauseella "mitä pehmiksii sul o?"
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vielä vinkki kaikille jäätelökiskalla asioiville: Pehmisvaihtoehdot näkyy kioskin ikkunassa monessakin kohtaa (ei pelkkää rekvisiittaa) ja niitä kuvia tosiaan vaihdellaan tilanteen mukaan, joten katsokaa ensin, älkääkä aloittako tilausta lauseella "mitä pehmiksii sul o?"

Itse maksavana asiakkaana pidätän itselläni oikeuden päättää, että luenko tarjonnan kopin seinästä, vai kysynkö ystävällisesti henkilökunnalta.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Asiakas saa kyllä kysyä ihan miten haluaa myyjältä mitä on tarjolla. En minäkään hermostu joka kerta kun joku kysyy mitä jätskejä meillä on vaikka ne lukeekin siinä minun vieressäni suhteellisen isolla. Asiakaspalvelija palvelee, eikä mökötä ja valita siitä jos asiakas jotain kysyy. Ja ilmeisesti Knightrider joutuu vastaamaan ainoastaan "mansikka, vanilja, suklaa"-vaihtoehdoin. Itsehän vastaan; "Noo, meillä on tuutteja vaniljamansikkakuningatarlakritsijasuklaa ja sitten olis puffet minttua ja sitten eskimoita muruvaniljajamansikka ja mehujäistä löytyy päärynää ja vadelmaa ja on myös tofupuikkoja!"

Ja se vanilja maistuu vaniljalta. Eli hyvältä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ja vielä vinkki kaikille jäätelökiskalla asioiville: Pehmisvaihtoehdot näkyy kioskin ikkunassa monessakin kohtaa (ei pelkkää rekvisiittaa) ja niitä kuvia tosiaan vaihdellaan tilanteen mukaan, joten katsokaa ensin, älkääkä aloittako tilausta lauseella "mitä pehmiksii sul o?"

Tää on kyllä aika mykistävä. En siis saa kysyä asiakaspalvelijalta, mitä palveluksia hän voisi mahdollisesti minulle tarjota.

Vielä kun kerrot, missä työskentelet, että osaan olla häiritsemättä työpäiväsi kulkua asiattomilla ja moukkamaisilla kysymyksilläni.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
C.S.I New York tänään. Eli kysymys kuuluu, kuka mahtaa olla tämä näyttelijä joka esitti tänään näiden puhelintyttöjen "Daddyä"? Erittäin tuttu jostain, muttei vaan pysty muistamaan että mistä. Joku komediajamppa saletisti. Kalvaa pahasti mieltä jos en saa vastausta tähän.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
C.S.I New York tänään. Eli kysymys kuuluu, kuka mahtaa olla tämä näyttelijä joka esitti tänään näiden puhelintyttöjen "Daddyä"? Erittäin tuttu jostain, muttei vaan pysty muistamaan että mistä. Joku komediajamppa saletisti. Kalvaa pahasti mieltä jos en saa vastausta tähän.

Johathan Penner.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
C.S.I New York tänään. Eli kysymys kuuluu, kuka mahtaa olla tämä näyttelijä joka esitti tänään näiden puhelintyttöjen "Daddyä"? Erittäin tuttu jostain, muttei vaan pysty muistamaan että mistä. Joku komediajamppa saletisti. Kalvaa pahasti mieltä jos en saa vastausta tähän.


Joku aika sitten tuli sellainen AA-kerho sarja jossa oli Sherilyn Fenn. Kaveri pyöritti siinä sitä kerhon kahviota. Tuolta se löytyy nimellä Rude Awakening mutta suomenkielinen nimi ei kyllä tule mieleen.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Joku aika sitten tuli sellainen AA-kerho sarja jossa oli Sherilyn Fenn. Kaveri pyöritti siinä sitä kerhon kahviota. Tuolta se löytyy nimellä Rude Awakening mutta suomenkielinen nimi ei kyllä tule mieleen.

Noniin! Tästähän tää olikin tuttu, huhhuh. Helpotti :) Suomenkielinen nimi taisi olla Pää sekaisin?
 

Metso

Jäsen
Radioiden kappalelistat?

Mistähän pääsi katselemaan suomalaisten radioiden soitettujen kappaleiden listaa? Siis sitä nettisivua missä oli listattuna päivämäärät, kellonajat ja soitetut kappaleet viimeiseltä parilta viikolta? ei auttanut googeli eikä jatkoajan haku...
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Miten saan siirrettyä S-Tililtä rahaa omalle pankkitililleni?!?

EDIT. Selvisi jo, käynkin nostamassa ne käteisellä...
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nostan hieman ylös koska haluaisin todella kuulla Knightriderin vastauksia täällä esitettyihin mielipiteisiin.

No vastauksia siis saatte.

Itse maksavana asiakkaana pidätän itselläni oikeuden päättää, että luenko tarjonnan kopin seinästä, vai kysynkö ystävällisesti henkilökunnalta.

Painotetaan tässä kohtaa sanaa ystävällisesti. Aika isolle osalle näistä kyselijöistä tuo sana kun on aika tuntematon, sillä siihen tiskille vaan pamautetaan, työnnetään pää ikkunasta sisään, kysytään ko.kysymys ja heitetään rahat kouraan. Vaikka itse olin miss sunshine ja aina yritin olla, niin näillä keski-ikäisillä ihmisillä se naama on useimmiten väärinpäin ja pysyy. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että tämä jäätelökioski sijaitsee erän ison kaupan pihalla, joten he ovat suurin (ja kärttyisin) asiakasryhmä.

Asiakas saa kyllä kysyä ihan miten haluaa myyjältä mitä on tarjolla. En minäkään hermostu joka kerta kun joku kysyy mitä jätskejä meillä on vaikka ne lukeekin siinä minun vieressäni suhteellisen isolla. Asiakaspalvelija palvelee, eikä mökötä ja valita siitä jos asiakas jotain kysyy. Ja ilmeisesti Knightrider joutuu vastaamaan ainoastaan "mansikka, vanilja, suklaa"-vaihtoehdoin.

Asiakas saa kysyä ja asiakas kysyykin. En sanonut mököttäväni ja valittavani "jos asiakas jotain kysyy". Osaan kyllä vetää oikealla asiakaspalveluasenteella tilanteen läpi vaikka kuinka ottaisi kupoliin. Ja kupoliin ei ota jos kysytään "jotain", mutta kun on pari tuhatta kertaa vastannut samaan kysymykseen, johon on vastaus luettavissa kysyjän nenän edessä (siis oikeasti, se paperi on siinä nenän edessä), niin onko se niin ihme että ei enää jaksaisi toistaa itseään? Ei se silti tarkoita sitä että asiakkaille räjähtäisin tai olisin vastaamatta yms.

Oliko vielä muuta?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja kupoliin ei ota jos kysytään "jotain", mutta kun on pari tuhatta kertaa vastannut samaan kysymykseen, johon on vastaus luettavissa kysyjän nenän edessä (siis oikeasti, se paperi on siinä nenän edessä), niin onko se niin ihme että ei enää jaksaisi toistaa itseään? Ei se silti tarkoita sitä että asiakkaille räjähtäisin tai olisin vastaamatta yms.

Oliko vielä muuta?


No en minä vieläkään oikein ymmärrä asennettasi. Kun se on vähän se asiakaspalvelijan työ sellaista että vastataan siihen samaan asiaan miljoona kertaa, VAIKKA se lukisikin nenän edessä. Kun vaikka sen itse huomaakin kun tietää sen siinä olevan, niin ei ne asiakkaat sitä välttämättä havaitse. Meilläkin lukee suurin kirjaimin kaikki jätskit mutta joka kerta se sama kysymys tulee, ymmärrettävästikin. En ymmärrä miksi siihen tulee joku ärsyyntyminen, tästähän meille palkka maksetaan.

Ja aika usein, vaikka ei räjähdä tai jätä vastaamatta, asiakaspalvelijan kyllästyneen asenteen aistii erittäin hyvin.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Asiakas saa kysyä ja asiakas kysyykin. En sanonut mököttäväni ja valittavani "jos asiakas jotain kysyy". Osaan kyllä vetää oikealla asiakaspalveluasenteella tilanteen läpi vaikka kuinka ottaisi kupoliin. Ei se silti tarkoita sitä että asiakkaille räjähtäisin tai olisin vastaamatta yms.

No en minä vieläkään oikein ymmärrä asennettasi. Kun se on vähän se asiakaspalvelijan työ sellaista että vastataan siihen samaan asiaan miljoona kertaa, VAIKKA se lukisikin nenän edessä.

Niinhän se on asiakaspalvelijan työtä, mutta eikö se silti voi aika ajoin vituttaa vastata samaan kysymykseen?!? Kyllä itseänikin monesti töissä vituttaa tietyt asiat, eikä sitä vitutusta poista minulle maksetaan tästä - asenne. Mutta, jos tämä vitutus ei vaikuta itse työhön, niin mitäs vitun väliä sillä on?!?

Jos Knightrider osaa palvella ammattimaisesti, vaikkakin vituttaa, niin mikä siinä on vialla? Asiakaspalvelijaa ei saa vituttaa asiakkaiden kysymykset(kö)?

EDIT.Vittu&vittu.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Jos Knightrider osaa palvella ammattimaisesti, vaikkakin vituttaa, niin mikä siinä on vialla? Asiakaspalvelijaa ei saa vituttaa asiakkaiden kysymykset(kö)?

Tyhmät asiakkaat saavat vituttaa aina kun on tarvetta. Toki sitä ei asiakkaalle saa näyttää. Mutta oikeasti kuinkohan monta kertaa parturi kertoo päivässä samat asiat hiusten hoidosta? Taksikuski autostaan? Vaatteiden myyjä vuoden trendeistä? Tarjoilija ravintolan ruoista? Telkkarimyyjä digsysteemeistä? Samat asiat saa toistaa melkein jokaiselle asiakkaalle. Silti se on tehtävä sillä asiakkaat eivät sitä asiaa todennäköisesti tiedä kun kerta kysyvät. Tuskinpa se asiakaskaan niitä ihan uusinnan vuoksi kysyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös