Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 995 320
  • 47 188

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kysäseppä Eskolta samalla että saako soutuvenettä soutaa humalassa?

Ei tartte kysyä Eskolta.

Rikoslaki 23:5 kirjoitti:
Vesiliikennejuopumus

Joka ohjailee alusta tai toimii aluksessa sen kulun turvallisuuteen olennaisesti vaikuttavassa tehtävässä

1) nautittuaan alkoholia niin, että hänen verensä alkoholipitoisuus tehtävän aikana tai sen jälkeen on vähintään 1,0 promillea tai että hänellä tällöin on vähintään 0,44 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa tai että hänen kykynsä tehtävän vaatimiin suorituksiin on huonontunut, tai

2) käytettyään muuta huumaavaa ainetta kuin alkoholia tai tällaista ainetta ja alkoholia niin, että hänen kykynsä tehtävän vaatimiin suorituksiin on huonontunut,

ja olosuhteet ovat sellaiset, että teko on omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle, on tuomittava vesiliikennejuopumuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Vesiliikennejuopumuksesta ei kuitenkaan tuomita silloin, kun ohjailtavana on ollut soutuvene, purjejolla tai niihin rinnastettava vesikulkuneuvo tai kun 1 momentissa tarkoitettu tehtävä on ollut tällaisessa aluksessa.
 

LexaMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FPS

scholl

Jäsen
Täytyykös muuten soutuveneessäkin olla pelastusliivit?

Onko se täytymiskysymys? Mitä pienempi vene niin sitä olennaisempaa on käyttää pelastusliivejä. Itse olen kyllä sitä mieltä, että oli vene pieni tai suuri niin aina, kun lähtee vesille niin liivit päälle. Vaikka vesi olisi lämmintäkin niin äkkiä siellä kangistuu.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elisan mainos jossa se tuhdimpi kaveri istuskelee akvaarion edustalla miettien sopivaa tekstiviestiä toverilleen. Sanooko se yhdessä vaiheessa "notkea perkele"? Näin olin kuulevinani, joko päässä viiraa tai kuulo on heikentynyt.

Notkea pentele sanoo eli ei kaukaa haettu.
 

LexaMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FPS
Onko se täytymiskysymys? Mitä pienempi vene niin sitä olennaisempaa on käyttää pelastusliivejä. Itse olen kyllä sitä mieltä, että oli vene pieni tai suuri niin aina, kun lähtee vesille niin liivit päälle. Vaikka vesi olisi lämmintäkin niin äkkiä siellä kangistuu.

Mitä pienempi vene, sitä enemmän pitää katsoa millä kelillä lähtee vesille. Soutaminen pelastusliivit päällä on kuin yrittäisi runkata jääkiekkohanskalla.
Toki liivit aina meikäläiselläkin on mukana siinä veneen lattialla/kokassa..
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mitä pienempi vene, sitä enemmän pitää katsoa millä kelillä lähtee vesille. Soutaminen pelastusliivit päällä on kuin yrittäisi runkata jääkiekkohanskalla.
Toki liivit aina meikäläiselläkin on mukana siinä veneen lattialla/kokassa..

Hanki veneilyliivit tai paukkuliivit. Pelastusliivit veneen kokassa tai lattialla ei kamalasti auta, jos esimerkiksi joku törmää veneeseesi ja joudut veden varaan tajuttomana.
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
En tiedä onko tämä fiksu paikka kysyä, mutta mitä puuhaa suomikantrin jesuiitta Jarno Sarjanen nykyisin? Miehellä on ilmeisesti ikää aika lailla, joten keikkailun aika saattaa olla ohi, mutta olisiko jollain parempaa tietoa?
 

LexaMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FPS
Hanki veneilyliivit tai paukkuliivit. Pelastusliivit veneen kokassa tai lattialla ei kamalasti auta, jos esimerkiksi joku törmää veneeseesi ja joudut veden varaan tajuttomana.

Totta, mutta luotan onneeni sen verran että en usko että kuulun siihen häviävän pieneen joukkoon joka joutuu souturetkellä venekolariin. Elämä on peliä, toiset tekee base-hyppyjä, jotkut ajaa motocrossia, minä soutelen liivit kokassa. Lentokoneessakin meikäläisen liivit pysyy penkin alla siihen asti kun rysähtää, muuten se saattaisi vaikuttaa tarjoiluun... =o)

Ps. Hymiöiden sorsijat, in your face! =)
 

Simba

Jäsen
Onko se täytymiskysymys? Mitä pienempi vene niin sitä olennaisempaa on käyttää pelastusliivejä. Itse olen kyllä sitä mieltä, että oli vene pieni tai suuri niin aina, kun lähtee vesille niin liivit päälle. Vaikka vesi olisi lämmintäkin niin äkkiä siellä kangistuu.


Kyllähän ne liivit on minulla aina päällä, menen sitten soutu -tai moottoriveneellä. Kysymyksen kysyin vain siksi, että tuli porukassa joskus väittelyä tarvitseeko niitä käyttää soutuveneessä.
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Lahjaideoita

Elikkäs, nyt olis pieni ongelma. Pitäisi keksiä 17 vuotiaalle naisenalulle, joka lähtee vuodeksi ulkomaille, jonkinsortin läksiäislahja, ei mitään suurta tai huomiotaherättävää ja hommalla olisi vähän niinkuin kiire, koska bailut ovat tänään.

Itselle tuli mieleen mukahauskuutena lampaankeritsimet, kun kerran Uuteen-seelantiin on matkalla, sisäpiirissä tuo olisi jo toteutettu, mutta kyse on enemmänkin tutusta niin nuo mukahauskuudet on syytä unohtaa heti alkuunsa.

Kiitokset jo etukäteen.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Elikkäs, nyt olis pieni ongelma. Pitäisi keksiä 17 vuotiaalle naisenalulle, joka lähtee vuodeksi ulkomaille, jonkinsortin läksiäislahja, ei mitään suurta tai huomiotaherättävää ja hommalla olisi vähän niinkuin kiire, koska bailut ovat tänään.

Itselle tuli mieleen mukahauskuutena lampaankeritsimet, kun kerran Uuteen-seelantiin on matkalla, sisäpiirissä tuo olisi jo toteutettu, mutta kyse on enemmänkin tutusta niin nuo mukahauskuudet on syytä unohtaa heti alkuunsa.

Kiitokset jo etukäteen.

Mikä hintaluokka?

Perinteinen ideahan hankkia vaikka pari ruisleipää, salmiakkia ja Fazerin suklaata. Tietenkin perinteiset Suomi-verkkaritkin voi olla kova sana.
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Mikä hintaluokka?

Perinteinen ideahan hankkia vaikka pari ruisleipää, salmiakkia ja Fazerin suklaata. Tietenkin perinteiset Suomi-verkkaritkin voi olla kova sana.

Hintaluokaksi voisi sanoa vaikka noin 20 € tai alle. Itsekin mietein tuota ruisleipää, salmiakkia ja Fazeria, mutta ongelmana siinä taitaa olla se, että päivän päätteeksi 90% vieraista on ajatellut samaa ja ko henkilöllä on matkalaukullinen kyseisiä tuotteita.

Yksi kaveri sanoikin jo nuo verkkarit ostavansa niin sekin olisi vähän pois pelistä.

Hankalia nuo naiset. Jos kyseessä olisi (täysi-ikäinen) mies niin pullo kossua/salmaria olisi hyvä ja helppo ratkaisu, mutta kun ei.
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Passin hankinta...

Eli nyt ois tarkotus varmaanki maanantaina käydä laittamassa 10 vuoden passi tilaukseen.
Ehtiikö passi minulle 26. päivä tätä kuuta mennessä?
Jos ei niin onko se niin, että sen vuoden passin saa heti käteen?
Olisi meinaan tuossa 26 päivä tulossa 18 vuotis syndet, joten olisihan se kiva jos olisi myös ne paperit kunnossa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli nyt ois tarkotus varmaanki maanantaina käydä laittamassa 10 vuoden passi tilaukseen.
Ehtiikö passi minulle 26. päivä tätä kuuta mennessä?
Jos ei niin onko se niin, että sen vuoden passin saa heti käteen?
Olisi meinaan tuossa 26 päivä tulossa 18 vuotis syndet, joten olisihan se kiva jos olisi myös ne paperit kunnossa.

Et taida enää saada 10 vuoden passia, nykyiset passit ovat voimassa vain viisi vuotta. Ja ehdit saada passin, nykyisellään toimitusaika on noin viikon (46€), tai pikatoimituksena 2-3 päivää (60€). Minä otin pikatoimituksen, hakemus sisään tänä tiistaina, passin sain haettua eilen.

Oma vanha passi olisi ollut vielä voimassa, mutta surullisen kuuluisana -98 -eränä sen infosivu oli melkein irti. Uusi passi tilaukseen äkkiä, koska parin viikon kuluttua olen taas ulkomailla. Otin pikatoimituksen siksi, että olin nyt lomalla tämän viikon ja passin nouto onnistui kivuttomasti siten.

edit: muista sitten, että valokuvan pitää olla valokuvaamossa otettu, kuva-automaattikuvat eivät enää kelpaa.

edit2: Tuolta lisätietoa:

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/FFB88A44663B659BC225717E004541E3?Opendocument
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Mikäs oli sen Conanissa ihmisille vittuilevan käsinukkekoiran nimi? Ajattelin zekata joku päivä jos vaikka juutuubista löytyisi niitä vinoiluja Kanadan ranskalaisille, Star Wars-faneille ja pedofägä-Jacksonin puolustelijoille...
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikäs oli sen Conanissa ihmisille vittuilevan käsinukkekoiran nimi? Ajattelin zekata joku päivä jos vaikka juutuubista löytyisi niitä vinoiluja Kanadan ranskalaisille, Star Wars-faneille ja pedofägä-Jacksonin puolustelijoille...

Triumph the Insult Comic Dog
 

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
BBQ-kastike

Osaako joku kertoa ohjeen BBQ-dippikastikeelle? Sellaiselle jota saa Mäkeistä ja Heseistä nuggettien kaveriksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös