Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 991 813
  • 47 186

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Miten saan siirrettyä S-Tililtä rahaa omalle pankkitililleni?!?

EDIT. Selvisi jo, käynkin nostamassa ne käteisellä...
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nostan hieman ylös koska haluaisin todella kuulla Knightriderin vastauksia täällä esitettyihin mielipiteisiin.

No vastauksia siis saatte.

Itse maksavana asiakkaana pidätän itselläni oikeuden päättää, että luenko tarjonnan kopin seinästä, vai kysynkö ystävällisesti henkilökunnalta.

Painotetaan tässä kohtaa sanaa ystävällisesti. Aika isolle osalle näistä kyselijöistä tuo sana kun on aika tuntematon, sillä siihen tiskille vaan pamautetaan, työnnetään pää ikkunasta sisään, kysytään ko.kysymys ja heitetään rahat kouraan. Vaikka itse olin miss sunshine ja aina yritin olla, niin näillä keski-ikäisillä ihmisillä se naama on useimmiten väärinpäin ja pysyy. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että tämä jäätelökioski sijaitsee erän ison kaupan pihalla, joten he ovat suurin (ja kärttyisin) asiakasryhmä.

Asiakas saa kyllä kysyä ihan miten haluaa myyjältä mitä on tarjolla. En minäkään hermostu joka kerta kun joku kysyy mitä jätskejä meillä on vaikka ne lukeekin siinä minun vieressäni suhteellisen isolla. Asiakaspalvelija palvelee, eikä mökötä ja valita siitä jos asiakas jotain kysyy. Ja ilmeisesti Knightrider joutuu vastaamaan ainoastaan "mansikka, vanilja, suklaa"-vaihtoehdoin.

Asiakas saa kysyä ja asiakas kysyykin. En sanonut mököttäväni ja valittavani "jos asiakas jotain kysyy". Osaan kyllä vetää oikealla asiakaspalveluasenteella tilanteen läpi vaikka kuinka ottaisi kupoliin. Ja kupoliin ei ota jos kysytään "jotain", mutta kun on pari tuhatta kertaa vastannut samaan kysymykseen, johon on vastaus luettavissa kysyjän nenän edessä (siis oikeasti, se paperi on siinä nenän edessä), niin onko se niin ihme että ei enää jaksaisi toistaa itseään? Ei se silti tarkoita sitä että asiakkaille räjähtäisin tai olisin vastaamatta yms.

Oliko vielä muuta?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja kupoliin ei ota jos kysytään "jotain", mutta kun on pari tuhatta kertaa vastannut samaan kysymykseen, johon on vastaus luettavissa kysyjän nenän edessä (siis oikeasti, se paperi on siinä nenän edessä), niin onko se niin ihme että ei enää jaksaisi toistaa itseään? Ei se silti tarkoita sitä että asiakkaille räjähtäisin tai olisin vastaamatta yms.

Oliko vielä muuta?


No en minä vieläkään oikein ymmärrä asennettasi. Kun se on vähän se asiakaspalvelijan työ sellaista että vastataan siihen samaan asiaan miljoona kertaa, VAIKKA se lukisikin nenän edessä. Kun vaikka sen itse huomaakin kun tietää sen siinä olevan, niin ei ne asiakkaat sitä välttämättä havaitse. Meilläkin lukee suurin kirjaimin kaikki jätskit mutta joka kerta se sama kysymys tulee, ymmärrettävästikin. En ymmärrä miksi siihen tulee joku ärsyyntyminen, tästähän meille palkka maksetaan.

Ja aika usein, vaikka ei räjähdä tai jätä vastaamatta, asiakaspalvelijan kyllästyneen asenteen aistii erittäin hyvin.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Asiakas saa kysyä ja asiakas kysyykin. En sanonut mököttäväni ja valittavani "jos asiakas jotain kysyy". Osaan kyllä vetää oikealla asiakaspalveluasenteella tilanteen läpi vaikka kuinka ottaisi kupoliin. Ei se silti tarkoita sitä että asiakkaille räjähtäisin tai olisin vastaamatta yms.

No en minä vieläkään oikein ymmärrä asennettasi. Kun se on vähän se asiakaspalvelijan työ sellaista että vastataan siihen samaan asiaan miljoona kertaa, VAIKKA se lukisikin nenän edessä.

Niinhän se on asiakaspalvelijan työtä, mutta eikö se silti voi aika ajoin vituttaa vastata samaan kysymykseen?!? Kyllä itseänikin monesti töissä vituttaa tietyt asiat, eikä sitä vitutusta poista minulle maksetaan tästä - asenne. Mutta, jos tämä vitutus ei vaikuta itse työhön, niin mitäs vitun väliä sillä on?!?

Jos Knightrider osaa palvella ammattimaisesti, vaikkakin vituttaa, niin mikä siinä on vialla? Asiakaspalvelijaa ei saa vituttaa asiakkaiden kysymykset(kö)?

EDIT.Vittu&vittu.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Jos Knightrider osaa palvella ammattimaisesti, vaikkakin vituttaa, niin mikä siinä on vialla? Asiakaspalvelijaa ei saa vituttaa asiakkaiden kysymykset(kö)?

Tyhmät asiakkaat saavat vituttaa aina kun on tarvetta. Toki sitä ei asiakkaalle saa näyttää. Mutta oikeasti kuinkohan monta kertaa parturi kertoo päivässä samat asiat hiusten hoidosta? Taksikuski autostaan? Vaatteiden myyjä vuoden trendeistä? Tarjoilija ravintolan ruoista? Telkkarimyyjä digsysteemeistä? Samat asiat saa toistaa melkein jokaiselle asiakkaalle. Silti se on tehtävä sillä asiakkaat eivät sitä asiaa todennäköisesti tiedä kun kerta kysyvät. Tuskinpa se asiakaskaan niitä ihan uusinnan vuoksi kysyy.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niinhän se on asiakaspalvelijan työtä, mutta eikö se silti voi aika ajoin vituttaa vastata samaan kysymykseen?!? Kyllä itseänikin monesti töissä vituttaa tietyt asiat, eikä sitä vitutusta poista minulle maksetaan tästä - asenne. Mutta, jos tämä vitutus ei vaikuta itse työhön, niin mitäs vitun väliä sillä on?!?

Jos Knightrider osaa palvella ammattimaisesti, vaikkakin vituttaa, niin mikä siinä on vialla? Asiakaspalvelijaa ei saa vituttaa asiakkaiden kysymykset(kö)?

Olipas monta vittua.

Saa ne kai sitten vituttaa, kummastelin kun itseäni ei vituta. Se on mun duunia ja se on itsestäänselvyys.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mua ainakin asiakkaana nyppii, jos olen jossain marketin aulassa jonottamassa pehmistä ja jokainen jonossa edelläni kysyy että mitä makuja sitä pehmistä on? Eivätkö ne osaa lukea? Tai kuunnella, kun samaa pitää jokaisen kysyä? Silloin harvoin kun mun tekee mieleni pehmistä, näitä taliaivoja on tietysti koko jono täynnä.

Muistelisin joskus nuoruudessani saaneeni mintun makuista pehmistä
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Valaiskaas minua totuudella, sivistyneemmät lukijat:

Mistä on kyse kun useammassa ameriikkalaisessa rap-kappaleessa toistuu hokema:

One for the trouble
Two for the base/bass (lausuttuna noita ei erota toisistaan)
Three for the ladies

...jne. Mikä tämän tausta on?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Nyt tarvisi parkkeerausvinkkejä Metallican keikalle sunnuntaina stadikan puolelle Helsinkiä.
Ykköstietä ollaan tulossa ja viime Metallican keikalla ruuhka kuulemma ulottui ykköstien loppuun asti, joten nyt kun itsekin autolla saavun, pitäisi keksiä joku muu ratkaisu kun sumpun sekaan ajaminen. Olisiko esim. messukeskukselta liian pitkä matka kävellen, sinne saisi kuitenkin auton helpolla..

Jotain vinkkejä kaipaisin, kun en viitsisi ottaa sitä "tohon puiston nurmikolle auto melkein 40 asteen kulmassa runnottuna kahden auton väliin ja takaisin tullessa sakkolappu ikkunassa" -vaihtoehtoa. Kohtuullinen kävelymatka stadionille olisi siis tavoitteena. Lintsin parkkis taitaa olla myös toivoton yritys läheisyytensä vuoksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olisiko esim. messukeskukselta liian pitkä matka kävellen, sinne saisi kuitenkin auton helpolla..

Jos tulet maalta, niin eihän se tietenkään liian pitkä kävely ole. Pääkaupunkiseutulaisille tämä runsaan kahden kilometrin matka vaatisi kyllä taksin. Siinä on tolppa ihan Messukeskuksen edessä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jos tulet maalta, niin eihän se tietenkään liian pitkä kävely ole. Pääkaupunkiseutulaisille tämä runsaan kahden kilometrin matka vaatisi kyllä taksin. Siinä on tolppa ihan Messukeskuksen edessä.
Hah, etkös jo lukenut että käytän ykköstietä, mainita tosin unohtui että parkkiruutu saisi olla hiukan tilavampi koska tulen puimurilla.
Nojuu, pari kilsaa taitaa olla jees, kävely on ihan mukavaakin jos ei sada (toisin kuin se paikanpäällä jonotus). Viime keikalle itse asiassa kävelin kaverin kanssa Pasilan asemalta, mutta kun en enää muista miten vittumainen oli kävellä, ilmeisesti ei kovin kun en muista.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tulet maalta, niin eihän se tietenkään liian pitkä kävely ole. Pääkaupunkiseutulaisille tämä runsaan kahden kilometrin matka vaatisi kyllä taksin. Siinä on tolppa ihan Messukeskuksen edessä.

Pääkaupunkiseutulaisetkin ovat kyllä laiskistuneet vasta aika hiljan. Nimittäin vielä 50-70-luvuilla ei ollut mitenkään tavatonta käväistä esim. Vallilasta kaverin luona kaffella Punavuoressa kävellen. Näin ainakin olen asian ymmärtänyt.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Perhana ei se saunalahden multimedia hässäkkä sitten selvinnytkään vaikka löysin kännykästä saunalahti valikon ja sieltä mukamas hain multimedia asetukset. Asensin myös mutta ei toimi ja edelleenkään ei toimi "oma saunalahti" paikka heidän kotisivullaan.

Eli miten saan toimimaan?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Samat asiat saa toistaa melkein jokaiselle asiakkaalle.
- - -

Toimin sähköalalla, ja viimeksi eilen asiakas soitti ja kysyi miten eräs asia pitäisi tehdä. Kerroin hänelle kärsivällisesti koko jutun puhelimessa ja lopuksi ihmettelin, että hänelläkö ei ole siitä piirustuksia. "Joo, on mulla mutta en oo ehtinyt kattoa", tuli vastaus. Siis ei ollut viitsinyt. Ja näitä tulee joka päivä. Rasittavaa, mutta tää on vaan niin tätä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Nyt tarvisi parkkeerausvinkkejä Metallican keikalle sunnuntaina stadikan puolelle Helsinkiä.
Ykköstietä ollaan tulossa ja viime Metallican keikalla ruuhka kuulemma ulottui ykköstien loppuun asti, joten nyt kun itsekin autolla saavun, pitäisi keksiä joku muu ratkaisu kun sumpun sekaan ajaminen. Olisiko esim. messukeskukselta liian pitkä matka kävellen, sinne saisi kuitenkin auton helpolla.
Siis...ulottuiko ruuhka Turkuun asti?

Messukeskuksen parkkipaikka on ihan hyvä vaihtoehto. Kävellen matka ei ole pitkä ja seiskan ratikallakin pääsee tai taksilla Messukeskuksen pääoven edestä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Perhana ei se saunalahden multimedia hässäkkä sitten selvinnytkään vaikka löysin kännykästä saunalahti valikon ja sieltä mukamas hain multimedia asetukset. Asensin myös mutta ei toimi ja edelleenkään ei toimi "oma saunalahti" paikka heidän kotisivullaan.

Eli miten saan toimimaan?

Käynnistitkö puhelimen uudestaan? Jos se ei auta niin soita asiakaspalveluun ja pyydä heitä lähettämään asetukset puhelimeesi ja asenna ne ja sen jälkeen käynnistä puhelin uudestaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hah, etkös jo lukenut että käytän ykköstietä, mainita tosin unohtui että parkkiruutu saisi olla hiukan tilavampi koska tulen puimurilla.
Puimureille on hyvin tilaa Laakson sairaalan takana. Eli ykköstieltä Haagan kautta Manskulle, rokkimäkkärin jälkeen vasemmalle ja sitten vaan niin pitkälle kuin pääset. Kävelymatka ei todellakaan paha, kun tulet Auroran sairaalan ohi ulkoilutietä, siitä Nordiksen yli ja pelipaikalle.

Ps. manskulta kohti Nordista kääntyessä mäkkärin kohdalla saattaapi olla kielto kääntyä vasemmalle eli jonkinlainen vekslailu voi olla tarpeen. Vaihtoehtoisesti puimuri käyntiin ja jalkakäytävien kautta vastaantulijoita lyhentämään.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
One for the trouble
Two for the base/bass (lausuttuna noita ei erota toisistaan)
Three for the ladies

En edes yritä esittää hiphop-asiantuntijaa, mutta olen ymmärtänyt että kyseisessä skenessä muistellaan mielellään menneitä, eli viitataan vanhoihin "klassikoihin".

Sen ainakin tiedän, että aikoinaan oli tyypillistä huudattaa alussa riimein say one, say two, say three... Joku veteraani väänsi siitä sitten oman versionsa "One for the trouble, two for the time" - oisko ollut jopa Grandmaster Flash?

Eli tuosta voisi päätellä, että tuolla viitataan skenen esihistoriaan. Mutta joku joujou-mies saa kertoa oikean version.
 

Rocco

Jäsen
Taitaa aika pitkälle olla kotoisin Elviksen biisistä "Blue suede shoes" missä lyriikat alkaa:

"Well, its one for the money,
Two for the show,
Three to get ready,
Now go, cat, go."

Tiedä sitten onko se Elviksen oma biisi vai Elviksen vetämä cover, mutta Elvis siitä sen kuuluisimman version on tenyt.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Carl Perkinsin biisi tuo alunperin on, taisi olla jo jenkkilän ykköshitti hänenkin esittämänä. Mutta vahvistaa siis teoriaani popkulttuurin kierrättämisestä rap-genressäkin.

Ja jos vielä pidemmälle tonkisi, niin veikkaisin että tuo Perkinsinkin laini on peräisin jostain sanonnasta/lorusta, kenties syvästä etelästä?
 

tutzba

Jäsen
Onko Sveitsissä 5.-19.8. välisenä aikana ketään kovaa trancenimeä soittamassa? Mielellään tuon ajan välillä, eli vaikkapa 7.-17.8? Jatkan itse etsimistä vielä, mutta melkein kaikki "kovat" nimet on käyty. DJ Sammy heittäisi kyllä syyskuussa, mutta kun matka on jo varattu...
 

Hack

Jäsen
Nyt olisin iloinen hyönteistietäjien avusta. Aamulla huomasin oudon hyönteisen huoneessani. Herätessäni päättelin, että ampiainenhan sitä siellä ikkunassa pörrää, mut lähelle mentäessä huomasin hyönteisen olevan jotain aivan muuta. Jos joku osaisi kertoa kyseisen lajin nimen, niin olisin kiitollinen. (Kuva on aika huonolaatuinen, kun en omista hyvää digikameraa)

EDIT: "Otus" on noin 1,5cm pitkä. Veikkaisin itse jotain kuoriaista, mutta ei ole hajuakaan mikä.
 

Liitteet

  • outo.jpg
    outo.jpg
    75,4 KB · kertaa luettu: 588
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös