Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 014 792
  • 47 212

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rinoa kirjoitti:
Kuinka monta Barbapapaa tarvitaan polkupyörään?



Tämä kysymys on nyt reilun vuoden enemmän ja vähmmän häiriinnyttänyt ystäväjoukkoamme eikä vastausta tunnu löytyvän. Meillä on näkökulma tähän, mutta olisi hauska kuulla muistaako joku JA:inen meitä paremmin, mahdollisesti jopa kuvan kanssa?
Eikö kenenkään lapsella / siskolla / serkulla / kumminkaimalla tjsp ole Barboja enää todella? Pitääkö sitä lähteä tosissaan jonnekin pääkirjaston lastenosastolle selailemaan vanhoja kirjoja ja toivoa niistä apuja : S
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Rocco kirjoitti:
Kyse ei ole s-kirjaimen lisäämisestä, vaan siitä että sanaa oikeasti lyhennetään vähemmän kuin muualla.

Kävin tulostamassa = "Kävin tulostaas", on taasen "Kävin tulostaa" monessa muussa murteessa.
Kävin hakemassa = "Kävin hakees", on taasen "Kävin hakee" monessa muussa murteessa.
Kävin kusemassa = "Kävin kusees", on taasen "Kävin kusee" jne...

Juu juu mutta missä päin suomea näin puhutaan? Tämä on ensimmäinen kerta 33vuoteen kun tämmöiseen asiaan törmään/huomaan.
 

Rocco

Jäsen
Another HAB kirjoitti:
Juu juu mutta missä päin suomea näin puhutaan? Tämä on ensimmäinen kerta 33vuoteen kun tämmöiseen asiaan törmään/huomaan.

Ainakin minä myönnän että Vaasassa puhun näin, ainakin joskus. Riippuu aivan kaverista kenen kanssa puhun... Monet kaverit puhuu kyllä muitakin muotoja käyttäen, ja niin minäkin kun heidän kanssaan puhun. "Tulostamas", "Hakemas"... Outoa...
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Another HAB kirjoitti:
Juu juu mutta missä päin suomea näin puhutaan? Tämä on ensimmäinen kerta 33vuoteen kun tämmöiseen asiaan törmään/huomaan.
Nyt kun alkaa oikein miettimään, niin minä taidan puhua juuri noin... On iloista oppia itsestään uutta. Porista olen siis. Taida käyr hakees kaupast röökii...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Another HAB kirjoitti:
Juu juu mutta missä päin suomea näin puhutaan? Tämä on ensimmäinen kerta 33vuoteen kun tämmöiseen asiaan törmään/huomaan.

Eikös noi Turun suunnalla noita ässiä lisäile just noin. Uudessakaupungissa ainakin.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Another HAB kirjoitti:
Juu juu mutta missä päin suomea näin puhutaan? Tämä on ensimmäinen kerta 33vuoteen kun tämmöiseen asiaan törmään/huomaan.

Et ole ilmeisesti eksynyt Pori-Rauma-Turku akselille? Täällä tuo on kovastikin käytössä.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko lähellä paljon puusta pudonneita omenia ? Ne ovat erinomainen banaanikärpästen lisääntymispaikka.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
irGGu kirjoitti:
Tämä kämppä on ihan täynnä banaanikärpäsiä. Siis noita pieniä mustia täpliä. Ei auta vaikka pitäisi kokoajan roskikset tyhjinä ja astiat puhtaina, eikä mitään syötävää tai mitään muualla kuin jääkaapissa, kissanruuatkin säilytetään nykyään ulkona.

Mistä niistä tulee ja miten niistä pääsee eroon? Niitä ei ole vain yhtä tai kahta, vaan oikeasti mustana pilvenä. Juuri tuossa keittiössä. Ärsyttäviä.

Niitä sikiää myös silloin tällöin ruukkukukkien mullassa. Vähän Raidia ruukkuun niin jo häipyvät.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuo banaanikärpäset eli jokakodin vittupäät lisääntyy kaikessa makeassa, joten ratsaa kaapit jos siellä on jotain sokeripitoista tai hedelmiä/niiden kuoria.

Raidia perään pikku perkeleille ja isosta laumasta pääsee alkuun eroon kätevästi pölynimurilla.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Hmm.. Minkä takia CSI tuli ensin klo 21-22 ja nyt tulee 22:30-23:30? Onko MTV3:lla ohjelmat vähissä vai miksi tälläinen järjestely? En valita siis vaan kunhan ihmettelen..
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Speedye kirjoitti:
Hmm.. Minkä takia CSI tuli ensin klo 21-22 ja nyt tulee 22:30-23:30? Onko MTV3:lla ohjelmat vähissä vai miksi tälläinen järjestely? En valita siis vaan kunhan ihmettelen..

Ymmärtääkseni CSI:n uusin tuotantokausi tulee tuossa yhdeksästä eteenpäin, mutta nämä myöhäisemmät CSI:t ovat 3. tuotantokauden uusintoja. Näitä uusintoja näytetään Maikkarin sivujen mukaan 4.10. asti, eli vain reilun kuukauden verran. Samaisia uusintoja pitäisi myös tulla tiistaisin samaan aikaan, mikäli on noihin nettisivuihin luottamista.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Mitä vittua tarkoitetaan, kun puhutaan ns. stay-at-home-puolustajasta?

"Kuules, menes takaisin kämpille, ota pari bisseä ja vaikka nusauta vaimoa, mut kunhan et tuu hallille" ??

Sivistäkää minua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sir von Aulis kirjoitti:
Mitä vittua tarkoitetaan, kun puhutaan ns. stay-at-home-puolustajasta?

"Kuules, menes takaisin kämpille, ota pari bisseä ja vaikka nusauta vaimoa, mut kunhan et tuu hallille" ??

Sivistäkää minua.
Suomennettuna "älä lopeta päivätyötäsi lätkän takia"- puolustaja.

Kaipa tällä tarkoitetaan sellaista überpuolustavaa puolustajaa jonka tehtäviin ei kuulu nousta hyökkäyksiin mukaan, eli maalinedustasiivoojia.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Koska talla hetkella vaikutan Japanin suunnalla, haluaisin tiedustella, onko kellaan kokemusta elektroniikan ostamisesta taalta ja Suomeen tuomisesta.

esimerkiksi iPodit on taalla sen verta halvempia kuin Suomessa, etta tekisi mieli ostaa, mutta millaisia ongelmia naissa voi Suomessa ilmeta? Onko siis esimerkiksi iPodeista olemassa erilaisia vえrsioita, jotka eivat valttamatta toimi Suomessa?

Olisin kaikesta avusta ja vinkeista erittain kiitollinen. Arigatoo
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
E kirjoitti:
Koska talla hetkella vaikutan Japanin suunnalla, haluaisin tiedustella, onko kellaan kokemusta elektroniikan ostamisesta taalta ja Suomeen tuomisesta.

esimerkiksi iPodit on taalla sen verta halvempia kuin Suomessa, etta tekisi mieli ostaa, mutta millaisia ongelmia naissa voi Suomessa ilmeta? Onko siis esimerkiksi iPodeista olemassa erilaisia vえrsioita, jotka eivat valttamatta toimi Suomessa?

Olisin kaikesta avusta ja vinkeista erittain kiitollinen. Arigatoo

Kolme asiaa mitkä tulevat mieleen:

Laitteen käyttöjärjestelmän kieli, kaikista ei välttämättä löydy englantia vaan ainoastaan Japani, kannattaa varmistaa ennen ostoa.

Sähkö, Japanissa käytössä 100V, Suomessa 230V, yleensä tosin virtalähteet toimivat kaikkialla ja pistorasioihin saa halvalla sovittimia.

Takuu ei todennäköisesti ole voimassa Suomessa, jollain merkeillä taitaa olla myös tosin maailmanlaajuisia takuita.

Japanista käsittääkseni löytyy turisteille tarkoitettuja elektroniikkamyymälöitä joissa myydään tuotteiden euroversioita ja osataan muutenkin vastata kysymyksiin.

Henkilökohtaista kokemusta asiasta ei ole, nämä tiedot olen poiminut lukemistani keskusteluista aiheesta, tässä yksi.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
stay-up at home-puolustaja

Sir von Aulis kirjoitti:
Mitä vittua tarkoitetaan, kun puhutaan ns. stay-at-home-puolustajasta?

Niin, itse olen ilmeisesti kuullut väärin, koska olen aina luullut, että asian tiimoilta puhutaan "stay-up at home-puolustajasta", jolla ilmeisesti viitataan myös crossdressingiin, elikkäs näihin jannuihin, jotka ovat kovia antamaan poikittaista maalin edessä.

Olen ilmeisesti ollut väärässä.

Täältä tähän
 

Rocco

Jäsen
Sir von Aulis kirjoitti:
Mitä vittua tarkoitetaan, kun puhutaan ns. stay-at-home-puolustajasta?

Nyky-NHL:stä kun sellaisia haetaan niin aika hyvin kategoriaan menee kaverit kuten Willie Mitchell, Adam Foote, Aaron Miller, Luke Richardson, Barret Jackman, Brooks Orpik, Mike Rathje, Brendan Witt... Ruotsalaisista paras esimerkki on Mattias Norström ja Suomesta kenties Aki Berg tai ehkä paremmin Tomi Pettinen, näistä isoista nimistä siis.

Yksinkertaisesti sellainen kaveri joka ei juurikaan hyökkäyspäässä tee mitään, mutta omassa päässä ei vastustajat tee mitään. Pelaa yksinkertaista peliä, kiekko helposti omille ja that´s it. Tällaisten kavereiden rinnalle voi heittää huoletta vaikka Petteri Nummelinin niin ei pitäisi usein tulla maaleja siltikään omiin.

Kuten nimike kertookin, stay-at-home - pysy kotona (omassa päässä)
 
Viimeksi muokattu:

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Tietääkö joku, mistä voi ostaa yksittäisiä muovitaskuja jääkiekkokortille/keräilykortille? En löydä mistään Tampereelta. Olen kysellyt lähinnä kirjakaupoista, mutta ei löydy...
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
ozo kirjoitti:
Tietääkö joku, mistä voi ostaa yksittäisiä muovitaskuja jääkiekkokortille/keräilykortille? En löydä mistään Tampereelta. Olen kysellyt lähinnä kirjakaupoista, mutta ei löydy...

Itse löysin näitä divareista jotka myivät lätkäkortteja joskus melkein 10 vuotta sitten. En tiedä myydäänkö niitä enää divareissa mutta ainakin silloin myytiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös