Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 014 185
  • 47 212

tutzba

Jäsen
Speedye kirjoitti:
Itse yhdyn tähän kysymykseen.. Olisiko jotain sellaista kätevää pölyrättiä joka tavallaan vetäisi pölyä puoleensa tuosta näytöstä? Erityisesti nuo nurkat ovat vaikeita saada puhtaaksi pölystä.

Joskus myytiin kaupoissa sellasia rättejä mitkä oli tohon tarkotukseen. Ihan kun auttais ketään :D
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Parempi puoliskoni huiskii ainakin Swiffer-nimisellä huiskulla ruutua siivousintoon päästyään. Kirkkaammalta se ainakin ko. toimenpiteen jälkeen näyttää.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
pernaveikko kirjoitti:
Minä olen käyttänyt puolapuita em. voimistelujuttuihin, joten sen tiesin, mutta miten ihmeessä puolapuiden ylimmällä puolalla istutaan? Tai voihan siellä kai istua jollain lailla, mutta ei se ainakaan miltään köllöttelyltä kuulosta. Ei se taida mikään niin mukava tai helposti istuttava tuoli olla.
Eihän se mukavaa olekaan mutta onhan se coolia istua niin korkealla.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
wilberto kirjoitti:
Onko ehdotuksia, että millä kannattaa puhdistaa LCD-näyttö? Eikö siihen tarkoitukseen ole erikseen sopivia 'pyyhkeitä' ?

Sellaisia näytölle tarkoitettuja puhdistusliinoja valmistaa yritys nimeltä Disko. Ne liinat ovat yksiä markkinoiden parhaimpia. Löytynee ainakin joistakin paikallisista atk-liikkeistä. Paketeissa tulee mukana kuiva- sekä märkäliinoja. Tilanteen mukaan.

On muitakin valmistajia, mutta Disko on yksi parhaista. Hinta saattaa olla joskus vaan yllättävänkin kova, mutta niin on kova hinta sekin, jos menee pilaamaan lcd-näytön pinnan...

Toinen vaihtoehto on ostaa mikrokuituliina, joka siis vetää pölyä puoleensa. Ihan mikä tahansa liina ei ole hyväksi näytölle, se kannattaa muistaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
wilberto kirjoitti:
Onko ehdotuksia, että millä kannattaa puhdistaa LCD-näyttö? Eikö siihen tarkoitukseen ole erikseen sopivia 'pyyhkeitä' ?

No meillä ainakin tietokoneiden ja televisioiden ruudut pyyhitään mikrokuituliinalla ja sitten tähän tarkoitukseen tarkoitetulla pesuaineella. (Olen vain harrastanut tätä niin vähän, etten muista aineen nimeä).

Todella puhtaiksi mielestäni ruudut tulevat.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Pitäisi hakea kaverille häälahjaksi kunnollinen kokkiveitsi-sarja. Mistähän tuollaista laadukasta sarjaa alkaisi metsästämään ja mahtaisko niitä löytää jostain nettisaitilta näppärästi, niin ei tarvitse tuskailla ostoshelveteissä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Karzan kirjoitti:
Pitäisi hakea kaverille häälahjaksi kunnollinen kokkiveitsi-sarja. Mistähän tuollaista laadukasta sarjaa alkaisi metsästämään ja mahtaisko niitä löytää jostain nettisaitilta näppärästi, niin ei tarvitse tuskailla ostoshelveteissä?

En nyt tähän hätään osaa paikkaa sanoa, mutta yleisesti alalla ollaan sitä mieltä, että ainoastaan japanilaiset kelpaavat. Veitsien Ferraria en millään muista, mutta se on helppo selvittää.

EDIT: typo
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Nää on hyviä veitsiä, ainakin Stockalta pitäisi löytyä:

http://www.sanelliknives.com/

Pakko yhtyä edelliseen. Perheessäni on ammattilainen ruuanvalmistaja ja noiden veitsien jälkeen ei ravintolassa muita veitsiä ole näkynyt. Itselläni on niinikään yksi sarjan veitsi ja onhan se yliveto. Terät pysyy kunnossa pitkään, kahva on hyvää materiaalia eikä liu´u vaikka olisi märät kädet ja tuollaiset kun hommaa niin ei tarvi hetkeen miettiä uusien veitsien ostoa.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Tattista vinkeistä. Täytyypä tänään polkasta Stockalle tutkailemaan valikoimaa.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Erityisesti kylpyhuoneisiin myydään paljon sellaisia pieniä telineitä, jotka saa kiinni imukupeilla. Itselläni olisi tarvetta juuri em. tyyppiselle pikkutelineelle, mutta kylppärin ulkopuolella. Pitävätkö imukupit kunnolla vain kaakeliseinässä/lasissa, vai tarrautuvatko ne kestävästi myös tuollaiseen ihan tavalliseen maalattuun puulevyyn?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mihin kohtaan työnhakutunnus tulee oikeaoppisesti sijoittaa kirjekuoressa? Haen erääseen julkishallinnon virkaan, ja moukat vaativat kirjekuoreen tunnusta.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Karzan kirjoitti:
Pitäisi hakea kaverille häälahjaksi kunnollinen kokkiveitsi-sarja. Mistähän tuollaista laadukasta sarjaa alkaisi metsästämään ja mahtaisko niitä löytää jostain nettisaitilta näppärästi, niin ei tarvitse tuskailla ostoshelveteissä?
Itse liputan Victorinoxen puolesta. En ole keittiöllä töissä, mutta ammatikseni käytän puukkoa.

Noh... Laatu maksaa-> http://www.lahjatavarat.fi/index_product.php?product=2842
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Puolapuiden Kauno Saario

pernaveikko kirjoitti:
Minä olen käyttänyt puolapuita em. voimistelujuttuihin, joten sen tiesin, mutta miten ihmeessä puolapuiden ylimmällä puolalla istutaan?

Niin, ko. hommassa oli pari niksiä, joita en enää muista, mutta jotenkin siellä ylhäällä piti kääntyä ja istuutua, samalla varoen, etteivät kädet tai housunpersus luista, koska siinä tapauksessa sattui takaraivoon tai / ja selkään.

Sen kyllä muistan, että selkä suorana piti istua, että siellä ylhäällä edes pysyi. Myös perse puutui ennätysvahtia. En siis suosittele muuten kuin briljeerausmielessä.

Täältä tähän
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole veitsisetti mutta, jos haluatte joskus oikeasti hyvät veitset niin the one and only. Kevyet oikein tasapainotetut ja hyvällä hoidolla ikuisessa terässä pysyvät puukot. Suosittelen lämpimästi veitsiä joihin ammattilaiset luottavat.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miksi en ole saanut kahteen edelliseen kysymykseeni minkäänlaista vastausta, vaikka yleensä tässä ketjussa tiedetään kaikki kaikesta?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
sampio kirjoitti:
Miksi en ole saanut kahteen edelliseen kysymykseeni minkäänlaista vastausta, vaikka yleensä tässä ketjussa tiedetään kaikki kaikesta?

Itse laitoin työnhakutunnuksen aina kirjekuoren vasempaan yläreunaan etupuolelle. Luulisin että on ns. "virallinen" vaikka julkishallinnon virkoihin en ikinä hakenutkaan.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
sampiolle

Varmasti tiedätkin, mutta kerronpa nyt kuitenkin, että tuo sana "Hakemus" pitää jostain syystä kirjoittaa noiden kokolainausmerkkien sisään.
Tekstin on oltava tuolloin suorassa, ei kursiivina.

Miksiköhän minä en saanut kursiivia kursiivina, höh.

Terveisin koo
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Olen törmänny käsittämättömään puhetapaan duunissa ja muuallakin eli s-kirjaimen lisääminen johonkin sanaan. Esim mä kävin tulostaas tai kävin hakees etc. Mitä vittua? Missä päin kaunista suomenmaata puhutaan näin? Ja suunikaveri ei tod ole turuust tai sieltäpäinkään mut ei kyl o stadistakaan. Auttakee auttakee kysyy epätietoinen.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Another HAB kirjoitti:
Olen törmänny käsittämättömään puhetapaan duunissa ja muuallakin eli s-kirjaimen lisääminen johonkin sanaan. Esim mä kävin tulostaas tai kävin hakees etc. Mitä vittua? Missä päin kaunista suomenmaata puhutaan näin? Ja suunikaveri ei tod ole turuust tai sieltäpäinkään mut ei kyl o stadistakaan. Auttakee auttakee kysyy epätietoinen.
Heh.. Me täällä Etelä-Pohjanmaalla puhutaan just noin...
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Kukaan Puolassa?

Sattuisiko joku jatkoaikalaisista parhaillaan selailemaan tätä palstaa Puolassa? Pikaiset vastaukset yv:sti, please.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Euro Bank Draft? Miten toimii kun pitäisi siirtää 30EUR Irlantiin ja järjestävä taho haluaa nimenomaan tuolla tavalla rahaa itselleen. Onko mahdollista ylipäätäänsä Suomessa kun tuli pelkkä osoite eikä esim IBAN-koodeja?
 

Rocco

Jäsen
Another HAB kirjoitti:
Olen törmänny käsittämättömään puhetapaan duunissa ja muuallakin eli s-kirjaimen lisääminen johonkin sanaan. Esim mä kävin tulostaas tai kävin hakees etc. Mitä vittua?

Kyse ei ole s-kirjaimen lisäämisestä, vaan siitä että sanaa oikeasti lyhennetään vähemmän kuin muualla.

Kävin tulostamassa = "Kävin tulostaas", on taasen "Kävin tulostaa" monessa muussa murteessa.
Kävin hakemassa = "Kävin hakees", on taasen "Kävin hakee" monessa muussa murteessa.
Kävin kusemassa = "Kävin kusees", on taasen "Kävin kusee" jne...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös