Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 014 408
  • 47 212

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Decimal kirjoitti:
EI! Ikäraja on 16-vuotta tässä tapauksessa. 15-vuotta = alaikäiseen sekaantuminen = pedofiilileima

Mitä helvettiä? Eikös 15-vuotiaana saada rippikoulusta naimalupa? Eli lihaa voi piilottaa teinariin? Silloin kun nurtsi kasvaa nii pelaa?
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomen rikoslaki kieltää seksisuhteet alle 16-vuotiaiden kanssa. Näin se vain on. 15-vuotiaana saatu naimalupa on käsittääkseni lupa mennä naimisiin. Älä nyt hyvä mies ala alle 16-vuotiasta köyrimään, joudut vielä linnaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Decimal kirjoitti:
Suomen rikoslaki kieltää seksisuhteet alle 16-vuotiaiden kanssa. Näin se vain on. 15-vuotiaana saatu naimalupa on käsittääkseni lupa mennä naimisiin. Älä nyt hyvä mies ala alle 16-vuotiasta köyrimään, joudut vielä linnaan.

Hyvä Decimal, tämä ei ole tarkoitukseni. Mutta eihän Eihän 15-.vuotias ole luvallinen mennä naimisiin, vaan täysi-ikäinen! 15- vuotiaana saa naimaluvan ja silloin JA:n yli 18v paskamahat lainamukaan pääsevät köyrimään?

Edit. miksi minulla on käsitys, että 15-vuotiaana, eli rippikoulussa saa naimaluvan?

Edit2. Pps! mela! älä sinä osallistu tähän keskusteluun. t, huolestunut
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
jupster kirjoitti:
Hyvä Decimal, tämä ei ole tarkoitukseni. Mutta eihän Eihän 15-.vuotias ole luvallinen mennä naimisiin, vaan täysi-ikäinen! 15- vuotiaana saa naimaluvan ja silloin JA:n yli 18v paskamahat lainamukaan pääsevät köyrimään?

Edit. miksi minulla on käsitys, että 15-vuotiaana, eli rippikoulussa saa naimaluvan?

Edit2. Pps! mela! älä sinä osallistu tähän keskusteluun. t, huolestunut

Pakko kun töissä ei ole muutakaan hommaa. 15-veekin pääsee naimisiin presidentin erikoisluvalla kuomaseni. Köyriä saa vasta 16-vuotiasta, ja silloinkin jos ikäero ei ole kohtuuton, eli kyseessä ei voi olettaa olevan hyväksikäyttö.

ps. 8.46 lähtee juna Hämptoniin, hyppää mukaan, punkkakin ois vapaana hotellissa. Äläkä selitä päivystyksestä, tuossa kunnossa päivystät vaan naapurin 15-vee Liisaa ;)
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
mtmela kirjoitti:
Pakko kun töissä ei ole muutakaan hommaa. 15-veekin pääsee naimisiin presidentin erikoisluvalla kuomaseni. Köyriä saa vasta 16-vuotiasta, ja silloinkin jos ikäero ei ole kohtuuton, eli kyseessä ei voi olettaa olevan hyväksikäyttö.

Älä viitsi Mela! Eihän 15-vuotias pääse naimisiin, vaan 17-vuotias saa ajokortin erikoisluvalla niinkuin ikisuosikkisi Tomi Nieminen. Eihän jumalauta voi Tarjalta hakea lupaa 15-vuotiaan pystyrinnan kivittämiseen?!

Miksi minulla on mielessä rippikoulu ja naimalupa?! Onko tämä haihatusta?

ps. 8.46 lähtee juna Hämptoniin, hyppää mukaan, punkkakin ois vapaana hotellissa. Äläkä selitä päivystyksestä, tuossa kunnossa päivystät vaan naapurin 15-vee Liisaa ;)

Tiedän, mutta olenhan kanssasi jakanut jo punkat hotellissa. YOu´re too sexy for mee! Huomenna päivystän kuin peppoinen, T, Raaka
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
jupster kirjoitti:
Älä viitsi Mela! Eihän 15-vuotias pääse naimisiin, vaan 17-vuotias saa ajokortin erikoisluvalla niinkuin ikisuosikkisi Tomi Nieminen. Eihän jumalauta voi Tarjalta hakea lupaa 15-vuotiaan pystyrinnan kivittämiseen?!

Miksi minulla on mielessä rippikoulu ja naimalupa?! Onko tämä haihatusta?

On haihatusta.

Www.finlex.fi ja rikoslaki:

"Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö

Joka

1) on sukupuoliyhteydessä kuuttatoista vuotta nuoremman lapsen kanssa

on tuomittava lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei kuitenkaan pidetä 1 momentissa tarkoitettua tekoa, jos osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.

Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka menettelee 1 momentissa tarkoitetulla tavalla kuusitoista mutta ei kahdeksantoista vuotta täyttäneen lapsen kanssa, jos tekijä on lapsen vanhempi tai vanhempaan rinnastettavassa asemassa lapseen nähden sekä asuu lapsen kanssa samassa taloudessa."

Eli ei kannata.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
mtmela kirjoitti:
On haihatusta.

Eli ei kannata.

Onneksi melanen minulla on tyttöystvä yli15-vuotias ;)
eli kyse oli kavereiden kanssa käymästä keskustelusta. 'mulla oli vaan luulo, että 15-vuotias on rippikoulun jälkeen naimavalmis, mUTTA olin väärässä.

Mutta! Sähän olet Turun likaisin jätkä, joten tiedät tämän asian tarkkaan.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
jupster kirjoitti:
Onneksi melanen minulla on tyttöystvä yli15-vuotias ;)
eli kyse oli kavereiden kanssa käymästä keskustelusta. 'mulla oli vaan luulo, että 15-vuotias on rippikoulun jälkeen naimavalmis, mUTTA olin väärässä.

Mutta! Sähän olet Turun likaisin jätkä, joten tiedät tämän asian tarkkaan.

Ei, kyllä mä käyn päivittäin pesulla, toisin kuin eräät päivystäjät ;)
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olisiko kenelläkään JA:laisella vinkkejä firmoista, missä voisi teetättää edullisesti fanituotteita, siis pipoa, huivia, pinssiä yms. "fanikrääsää"?

Jos tiedätte edullisia ja luotettavia tekijöitä, laittakaa mailia YV:nä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
jupster kirjoitti:
'mulla oli vaan luulo, että 15-vuotias on rippikoulun jälkeen naimavalmis, mUTTA olin väärässä.
Käsittääkseni rippikoulusta saatu naimalupa tarkoittaa sitä että rippikoulun suorittanut saa mennä kirkossa naimisiin. Eri sitä on naimista ja sitten on naimista, toiseen tarvitaan kirkolta lupa ja toiseen ei.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Voiko Radio Suomipoppia kuunnella netissä suorana streamina jollakin sivulla? Lauantaina kun tulee aina kaikki 70-luvun legendakappaleet klo 1800-2400...

terv. Iskelmännälkäinen
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
jupster kirjoitti:
Mitä helvettiä? Eikös 15-vuotiaana saada rippikoulusta naimalupa? Eli lihaa voi piilottaa teinariin? Silloin kun nurtsi kasvaa nii pelaa?

Lisätään nyt vielä, että rippikouluhan on pelkästään uskonnollisen järjestön organisoima rituaali, eikä sillä ole mitään tekemistä lainsäädännön kanssa. Siten rippikoulun käyminen ei voi vaikuttaa ihmisen oikeudelliseen asemaan. Missäs iässä muuten ateistiperheen junioreille koittaisi laillisuuden aika?
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vaughan kirjoitti:
Lisätään nyt vielä, että rippikouluhan on pelkästään uskonnollisen järjestön organisoima rituaali, eikä sillä ole mitään tekemistä lainsäädännön kanssa. Siten rippikoulun käyminen ei voi vaikuttaa ihmisen oikeudelliseen asemaan.

Vielä myös sen verran tästä aiheesta, että lain valmisteluvaiheessahan oli tarkoitus, että tuo suojaikäraja olisi 15 vuotta. Eduskunnassa se sitten nostettiin 16 vuoteen. Aika moni muistaa tuon valmisteluvaiheen keskustelun ja luulee siksi(kin), että naimaluvan saa 15-vuotiaana.
 

Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
perq
Mahtaako kukaan tietää mistä voisi ostaa Final Fantasy 7 pelin playstationille? En välttämättä mistään nettihuutokaupoista viitti ostaa.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Luikkarit

Niin, elikkäs jäät ovat taasen halleissa ja höntsä luistimet tarvisi uusia. Onko jatkoaikalaiset ostaneet viimeaikoina luistimia? Mitkä olis hyvät ja ihqut?

Perussuomalaisena lättäjalkana voin unohtaa Niken lestin samantien, muuten olen avoin kaikille merkeille...

Onko suosituksia, budjetti about 200-300,- , jos tuolla hintaa hyviä saa...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Heräsi kiinnostus tehdä kunnon venäläisiä hapatettuja suolakurkkuja mutta reseptiin tarvitaan heraa. Mistäs sitä löytyy? Onko paremmin varustelluissa ruokakaupoissa maitohyllyssä?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Heräsi kiinnostus tehdä kunnon venäläisiä hapatettuja suolakurkkuja mutta reseptiin tarvitaan heraa. Mistäs sitä löytyy? Onko paremmin varustelluissa ruokakaupoissa maitohyllyssä?

Pystytkö laittamaan reseptin tännekin?

-tinke.80
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Toki. Löysin tämän netistä:

HAPANKURKUT VENÄLÄISEEN TAPAAN
-kiinteitä, puhtaita ja tasakokoisia avomaankurkkuja
-mustaherukanlehtiä
-tillin kukintoja
-valkosipulia maun mukaan
-1/2 dl heraa kurkkukiloa kohti
-merisuolavettä (1 l vettä / 25g suolaa) tarpeen mukaan

Muita mausteita kurkkukiloa kohti:
1/2 - 1 rkl sinapinsiemeniä
2 laakerinlehteä
pari piparjuurilastua
(5 kokonaista valkopippuria)

-pese kurkut huolella suolavedellä
-lado suolavedessä harjalla pestyt kurkut kerroksittain mausteiden kanssa säilytysastiaan. Mustaherukan lehdet suojaavat hyvin kurkkukerroksia.
-pane kurkuille paino ja kaada keitettyä ja jäähdytettyä suolavettä astiaan niin paljon, että kurkut ovat 3-5 cm:n paksuisen nestelukon alla.
-käytä kurkkuja huoneenlämmössä 5-10 vrk.
-siirrä kurkut sitten kylmävarastoon alle 8 asteiseen lämpötilaan.
-kurkut valmistuvat maisteltaviksi noin kahden viikon kuluttua.

HUOM!
Kurkkujen pistely ennen käymistä edesauttaa kurkkujen pysymistä kiinteinä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Heräsi kiinnostus tehdä kunnon venäläisiä hapatettuja suolakurkkuja mutta reseptiin tarvitaan heraa. Mistäs sitä löytyy? Onko paremmin varustelluissa ruokakaupoissa maitohyllyssä?
Heraa saa helposti väsättyä itse. Ota kahvisuodatin ja kermaviiliä. Kahvinsuodatin papereineen asetetaan sopivan kulhon päälle ja kermaviili kaadetaan suodattimeen. Hera valuu puolessa vuorokaudessa ja juustomassa jää paperiin.

EDIT: lisätään nyt vielä, että tämä aikoinaan poimittu Yrttitarha.comin reseptikirjasta ja itse testattu. Ensimmäinen kerta tosin kompastui tippalukon unohtamiseen kuviosta.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Heräsi kiinnostus tehdä kunnon venäläisiä hapatettuja suolakurkkuja

Minulle heräsi kiinnostus tehdä hatsapureja. Ehkä sinulle maistuu muukin neuvostoliittolainen ruoka, laitan varmuudeksi reseptin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös